Oletko ylivertaisesti parempi jossain, kuin kukaan.

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Voi perkele, Loka, oletko kenties jokin persoonallisuuteni sivuraide? Täysin samat tuntemukset, pidemmän päälle käsittämättömän raivostuttavaa, kun kellään ei ole itsenäisiä mielipiteitä minun seurassani.
Bombay kirjoitti: EDIT: Olen äärimmäisen hyvä paljastamaan manipuloivia naisia ja miehiäkin, mukava naureskelella jälkeenpäin partaansa kun joku luulee pompottavansa toista vaikka toinen onkin niin kyyninen että ei usko mitään.
Hahah, näkis vaan...

Itseasiassa vielä yksi erinomaisuus allekirjoittaneessa: minulla on myös älyttömän hyvä hajuaisti. Lääkäreiden mukaan tämä johtuu siitä, etten ole koskaan syönyt mitään suolaa vahvempaa, enkä muutenkaan ole tutustunut kovin erikoisiin makuihin (minulla on siis myös erikoisen hyvä makuaisti, en esimerkiksi voi syödä Jenkki-purkkaakaan, kun tuntuu että suu palaa). Sen lisäksi allergioitteni takia on hyvin tärkeää, että tunnistan mitä ruoka sisältää ennen kuin laitan sitä suuhuni.

Tästä tietysti seuraa jokseenkin mielenkiintoisia tilanteita. Raivoan puolisolle, että "löyhkää ihan perkeleesti kahville", kun tulee töistä. Ilmoittaa juoneensa aamulla kahvia (mitä ei yleensä siis tee). Tunnistan myös pelkästään haistamalla, onko jossakin ruoassa käytetty ohraa tai vehnää (ja tunnistan siis myös sen, kumpaa). Maybrick hyvä, kuulostaa siis kovinkin tutulta että tupakoitsijan ohi kävellyt haisee "kuin rutto" :D Olenkin miettinyt tuota, kuinka paljon normiäitiä paskamaisempi äiti minusta tulee. Havunneulasia pureskelemalla ei hajuaistiani huijata ja jos olutpullo on ollut lähelläkään suuta, siitä jää taatusti kiinni. Myös hammaspesun jälkeen.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

joey kirjoitti:Voi perkele, Loka, oletko kenties jokin persoonallisuuteni sivuraide? Täysin samat tuntemukset, pidemmän päälle käsittämättömän raivostuttavaa, kun kellään ei ole itsenäisiä mielipiteitä minun seurassani.
Bombay kirjoitti: EDIT: Olen äärimmäisen hyvä paljastamaan manipuloivia naisia ja miehiäkin, mukava naureskelella jälkeenpäin partaansa kun joku luulee pompottavansa toista vaikka toinen onkin niin kyyninen että ei usko mitään.
Hahah, näkis vaan...

.
Nojoo, kyl mä monesti oonkin mut lähinnä alkoi jotenkin vaan ihmetyttämään, että porukka hehkuttaa että on hyviä manipuloinnissa, minusta se ainakin on negatiivinen juttu, vähän sama kuin joku hehkuttaisi että on hyvä hakkaa porukkaa snägärillä :)
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Joey kirjoitti:
Maybrick hyvä, kuulostaa siis kovinkin tutulta että tupakoitsijan ohi kävellyt haisee "kuin rutto" Very Happy Olenkin miettinyt tuota, kuinka paljon normiäitiä paskamaisempi äiti minusta tulee. Havunneulasia pureskelemalla ei hajuaistiani huijata ja jos olutpullo on ollut lähelläkään suuta, siitä jää taatusti kiinni. Myös hammaspesun jälkeen.
Voi pee, en siis ollutkaan tuossa ylivoimainen! Jännä ilmiö tuo ylitarkka hajuaisti. Minä syön normaalisti enkä ole allerginen millekään mutta en röökaa enkä nuuskaa tms. Eikä meillä muutkaan röökaa joten ilma on suht, neutraali kotona. Paljonkohan tällaisia ylihajuaistillisia on?

En ole tavallista paskamaisempi äiti vaikka noissa olen tarkka. Ei ne ole yrittäneetkään polttaa ikinä... 8) Ei sustakaan tule tavallista p....maisempi äiti, jos ikinä aiot äidiksi, sitä en tiedä?
Nothing is quite what it seems
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Maybrick kirjoitti: Paljonkohan tällaisia ylihajuaistillisia on?
En tiedä, uskon että edustat jonkinnäköistä yli-inhimillistä ihmistyyppiä. Omat erikoisaistini on selitettävissä sillä, että mikään ei koskaan ole turruttanut niitä, tai että ne ovat elintärkeitä selviytymiseni kannalta - siis samalla tasolla kuin eläimillä. Mutta sinun nuuhkimiskyvyille en kyllä löydä selitystä :D

Bombay: hyvä manipuloija on tietysti sellainen, joka ei jää koskaan kiinni (ja vaikka jäisikin, milläs todistat). Täten manipuloinnista on yleensä vain hyötyä. Parhainkin snägärijononyrkkeilijä joutuu todennäköisesti vastuuseen teoistaan.
sorsake
Neuvoja-Jack
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:06 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sorsake »

Huomaan aika hyvin ihmisten hienovaraiset ilmeet, äänensävyt jne. ja arvaan mitä he ajattelevat ja tuntevat (tosin arvaukset menevät joskus myös pieleen...).

Olen hyvä jänkkäämään rasittavuuteen asti (enemmän IRL kuin netissä). Päinvastoin kuin Lokalla ja joeylla ihmiset yleensä kääntyvät minua vastaan keskustelun kuluessa, vaikka olisivat aluksi olleet samaa mieltä...

Fyysiseltä puolelta minulla on luonnostaan naiseksi jokseenkin vahva ylävartalon lihaksisto ja core lihaksisto (mikä se nyt sitten on suomeksi). Mutta mistään yksi miljoonasta tapauksesta ei voi puhua. Treenaan kyllä myös.
serialist
Olivia Benson
Viestit: 746
Liittynyt: To Touko 22, 2008 9:53 am

Viesti Kirjoittaja serialist »

Osaan heiluttaa nenääni "hamsterityyliin". :D Osaan kääntää kieleni sivuttain niin, että se on pystysuorassa molempiin suuntiin (nämä kielen temput kulkee siis geeneissä, se ei ole välttämättä taitolaji. Tiedoksi niille, jotka tuskailevat näiden temppujen kanssa.:)) Saan peukalon käännettyä alas ranteeseen kiinni. Melkoisen löysät nivelet ilmeisestikin.

hhhm..mitähän muuta.. Osaan kääntää sormien ylimmät nivelet niin, että vain se osa on kääntynyt eteenpäin. En osaa selittää.:D Joten jätänkin tämän tähän kivasti.

Minulla, samaten siskoillani, on kyseenalainen taito osata sanoa ihmisille juuri niitä asioita, joita he eivät halua kuulla. Eli, voimme saada ihmisen itkemään huutamatta, pilkkaamatta, osaamme olla vittumaisia siis. Sarkasmia osaamme käyttää liiankin hyvin. Koitan välttää tämän "taidon" käyttämistä ellei joku tosiaan ole ärsyttävä ja provosoi minua.
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

Osaan jonkun verran lukea ihmisiä ilmeistä, eleistä ja äänenpainoista. Läheisteni olon saatan aistia jopa tekstistä.

Reagoin kehollani. Esimerkiksi jännitykseni saattaa ilmetä voimakkaanakin pahoinvointina ja tärinänä. Voitte arvata, miten vaikeaa on kun pystyy lukemaan toisesta, ettei kaikki ole kunnossa, ja sitten kehoni reagoi huoleeni... Toisaalta taas sitten reagoin myös hyviin juttuihin, joten ei se ole ainoastaan paha asia.

Pystyn laittamaan polvilumpioni takaisin paikalleen, kun se poksahtaa pois. Lääkärit ovat sitä kauhistelleet siitä asti, kun vaiva minulla alkoi. (Nyt kuitenkaan ei ole ollut sen kanssa ongelmia)

... En kyllä varmaan ole noissakaan ylivoimaisesti parempi kuin joku toinen, mutta eipä noitakaan jokainen osaa. Itse asiassa olen jo vähän aikaa miettinyt, onko kellään kehonsa kanssa samanlaista "ongelmaa" kuin minulla.
serialist
Olivia Benson
Viestit: 746
Liittynyt: To Touko 22, 2008 9:53 am

Viesti Kirjoittaja serialist »

^minäkin aistin paljon ihmisestä vaikkei hän sanoisikaan mitään, myös tekstin kautta. Mutta en sanoisi olevani silti keskivertoa parempi siinä.
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
Mariella
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:03 pm

Viesti Kirjoittaja Mariella »

Olen myös erittäin hyvä lukemaan ihmisiä. Näen sinne piiloon, roolin ja kuoren alle melkoisen hyvin. Musiikissa olen lahjakas, soitan korvakuulolta lähes mitä tahansa ja laulu onnistuu, mutta sävelkorva on lähes absoluuttinen :D . Ihmisten kanssa tulen toimeen, osaan käsitellä eri ihmistyyppejä ja hankalia tapauksia hyvin juuri siksi että tunnistan mikä on se juju kenelläkin.

Muut jutut sitten joko sujuu tai ei suju. Siinä omakehut täältä. Melkein tekisi vastapainoksi mieli laittaa niitä, joissa olen järjettömän surkea. Mutta jos ei muutkaan laita niin en mäkään 8)
Nerot hallitsevat kaaoksen
sorsake
Neuvoja-Jack
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:06 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sorsake »

serialist kirjoitti:^minäkin aistin paljon ihmisestä vaikkei hän sanoisikaan mitään, myös tekstin kautta. Mutta en sanoisi olevani silti keskivertoa parempi siinä.
Naiset taitaa pääsääntöisesti olla parempia tässä. (Vai tuliko taas yleistettyä liikaa?) Vähän hankala oikeastaan sanoa kuinka hyvä siinä on, koska usein niille johtopäätöksille ei saa vahvistusta. Eli se on sitten vain oma arvio. Luulen olevani hitusen keskivertoa parempi, mutta paha mennä sitten loppujen lopuksi sanomaan. Olen joskus ollut auttavassa puhelimessa, ja pärjäsin ilmeisen hyvin ja jotkut kaverit ovat sanoneet että minun pitäisi opiskella terapeutiksi, joten ehkä tuo on joku mittari.

Joo, ei aleta listaamaan heikkouksia, liian masentavaa...
serialist
Olivia Benson
Viestit: 746
Liittynyt: To Touko 22, 2008 9:53 am

Viesti Kirjoittaja serialist »

sorsake kirjoitti:
Joo, ei aleta listaamaan heikkouksia, liian masentavaa...
Niin just! Kehutaan nyt kerrankin kun voi ja ollaan ylpeitä itsestämme! :)
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
Bleddyn
Neuvoja-Jack
Viestit: 587
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 1:33 am
Paikkakunta: K-S Survival Program.

Viesti Kirjoittaja Bleddyn »

ABC kirjoitti:- mulla on 5 oktaavin ääniala, kuudeskin menee mutta se ei kyllä ole enää kaunista kuultavaa :D
Oho! :shock:
Meinasin mainita, että oma ääniala on jotain kolmen-neljän oktaavin tietämillä, mutta en ennen tätä uskaltanut.
Ties vaikka joutuisi todistamaan jossain. :oops:
Kiikun kaakun rajalla
Puolimielet hajalla
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5189
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Olen niin hyvä tahtomaan, että saan yleensä haluamani asian toteutumaan. 8)

Olen hyvä "psyykkaamaan" ihmisiä, nostamaan itsetuntoa, kehumaan ja joskus päinvastoinkin.

Olen hyvä antamaan anteeksi, paitsi petollisille ihmisille!

Osaan myös laittaa polveni takaisin kohdalleen, mutta kyseessä ei kyllä oikeastaan ole varsinaisesta polvilumpion sijoiltaan menosta, vaan tukikudoksen vaurioitumisesta johtuva seikka.

Olen hyvä löytämään sieniä, kanttarellin erotan tuoksun perusteella, vaikka yhtään sientä ei olisi näkyvissä! 8)
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Osaan myös laittaa polveni takaisin kohdalleen, mutta kyseessä ei kyllä oikeastaan ole varsinaisesta polvilumpion sijoiltaan menosta, vaan tukikudoksen vaurioitumisesta johtuva seikka.
Jippii, joku muukin kuin minä, ainakin edes osittain \o/ (Olettaakseni useimmat eivät osaa tai pysty laittamaan pois paikaltaan lähtenyttä polvilumpiota)
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Tuosta superhajuaistista on harmiakin: kauppajonossa jos joku haisee esim. likaiselle tai liian kauan pesemättömille vaatteille, meinaa alkaa oksettaa. Jos on pitkä jonotus, voi joutua perääntymään ajan tuhlaantumisen uhallakin. Samoin näin kesällä hyvin monet haisevat/tuoksahtavat auringon paahtamalle iholle, mikä on mulle kauhistus.

Inhoan myös kaikkien muiden miesten paitsi oman ukkoni hien hajua. Se on semmonen piristävä ja säväyttävä.

Tämä varmaan sopis johonkin hulluus-palstalle, mutta liittyi kuitenkin käsiteltyihin "kykyihin". :roll:
Nothing is quite what it seems
Vastaa Viestiin