Miten kostaisit?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Anile
Martin Beck
Viestit: 770
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 2:30 am

Viesti Kirjoittaja Anile »

Kiitos Eppu74.
Taidankin tehdä sen.
etsijä
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ti Touko 13, 2008 4:50 pm
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja etsijä »

Kosto = oman käden oikeus

Kosto on:

Kaikista mahdollisista tavoista tehokkain tuhlata omaa energiaansa.

Näppärin keino osoittaa oma kyvyttömyytensä jättää tapahtunut taakseen.

Erittäin hyvä yritys saada aikaan kostokierre.

100 % varma konsti ylläpitää pahaa mieltä. (sinä kärsit.)


Kosto: ei anna ikinä yhtäsuurta tyydytystä kuin koston suunnittelu.

Lopuksi: Kaikkia pahiksia ei voi koskaan saada kiinni tai kostaa heille.

Ota opiksi äläkä mene toista kertaa samaan halpaan. Sitä ainakin itse yritän toteuttaa.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Anile
Martin Beck
Viestit: 770
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 2:30 am

Viesti Kirjoittaja Anile »

Ihmisluontoon kuuluu rankaisemisen halu. Myönsipä sitä tai ei.

Haluan saada sen väärintekijän ajattelemaan, en kärsimään. Toivon, että hän tajuaa toimineensa väärin ja katuu. Tuskin pyytää anteeksi mutta ehkä joku toinen joskus säästyy samalta kohtelulta.
albaanisissi
Frank Drebin
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 8:59 pm

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

kyllä mä ainaki saan aivan käsittämätömän tyydytyksen ku pääsen kostaan oikeen jonku vittumaisuuden mitä mulle on tehty. yks opettaja koitti 7 luokalla laittaa mua väkisin mutsin seläntakana koulukotiin ku kuulemma pieksin mutsia sun muuta, mutsilta ei välittäny kysyy ku ite oli koko jutun keksiny henkilökohtasista syistään. karkasin ikkunasta sillä välin ku se kusipää meni soittaan sossun ämmiä hakeen mua ja asia selvis ku mutsi alko soitteleen. viime vai toissasyksynä sattu se vitun kierosilmä istuun tossa lähikuppilas parin muun opettajankas ni marssin pöytään ja sen kummempia kysymättä löin rillit vinoon ja maahan päin viä toisen kerran ja potkasin viä nenän poskelle (oli raukkamainen teko) ennenku kerroin kuka oon jollei välttis muista ja sanoin että sä varmaan tiiät minkä takia sullon ny nenä kaksinkerroin ja lähin meneen. älys itekki kai et sai mitä tilas ku ei ikinä mitään kuulunu peräs ja sanoin ihan oikeesti oikeen nimeni sille. yks tuttu oli sen nähny seuraavalla viikolla lasta nenäs ja molemmat silmät mustana :twisted: toi oli muuten viä erikoulus opettajana mis olin ite sillon!!!!
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-
raippa
Remington Steele
Viestit: 242
Liittynyt: Su Kesä 01, 2008 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja raippa »

etsijä kirjoitti: Kosto on:

Kaikista mahdollisista tavoista tehokkain tuhlata omaa energiaansa.
Ei. Tois(t)en mielivaltaisten halujen palvelijana eläminen ja katkeruudessa rypeminen on huomattavasti kuluttavampaa.
etsijä kirjoitti: Näppärin keino osoittaa oma kyvyttömyytensä jättää tapahtunut taakseen.
Tai osoittaa pahantekijälle, että tervettä ylpeyttä löytyy.
etsijä kirjoitti: Erittäin hyvä yritys saada aikaan kostokierre.
Taikka mainio keino katkaista itseen kohdistuva kaltoinkohtelu. Monen hyväksikäyttäjän (oli se seksuaalista, taloudellista tms) nälkä vain kasvaa kun pääsee aina puuhistaan kuin koira veräjästä.
etsijä kirjoitti: 100 % varma konsti ylläpitää pahaa mieltä. (sinä kärsit.)
En viitsi yleistää sinun tavoin, mutta ainakin itselleni on tullut aina huomattavasti parempi mieli, kun olen kostanut. Tuntuu, kuin painava tiililasti olisi pudonnut harteilta.
etsijä kirjoitti: Kosto: ei anna ikinä yhtäsuurta tyydytystä kuin koston suunnittelu.
Olen kokenut asian täysin päinvastoin.
etsijä kirjoitti: Lopuksi: Kaikkia pahiksia ei voi koskaan saada kiinni tai kostaa heille.
Mutta niille joille voi, täytyy tehdä jotain.
etsijä kirjoitti: Ota opiksi äläkä mene toista kertaa samaan halpaan. Sitä ainakin itse yritän toteuttaa.
Tämä on hyvä ohje, jos polkupyöräsi on unohtunut ulos kerrostalon pihalle ja yön aikana kumit on puhkaistu. Mutta kaiken tämän pintapuolisen kimalluksen ja ylellisyyden alla on niin paljon vääryyttä ja epäoikeudenmukaisuutta, että itse kullekin tulee raja jossain vastaan, jos joutuu uhriksi. Joko sitä sisuuntuu tai murtuu. Kommenteistasi päätellen sinulle ei ole tapahtunut kumpaakaan, koska et ole kokenut kumpaankaan syytä.
Judge Dredd
Hetty Wainthropp
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2008 9:14 pm

Viesti Kirjoittaja Judge Dredd »

Kosto = oman käden oikeus

Kosto on:

Kaikista mahdollisista tavoista tehokkain tuhlata omaa energiaansa.

Näppärin keino osoittaa oma kyvyttömyytensä jättää tapahtunut taakseen.

Erittäin hyvä yritys saada aikaan kostokierre.

100 % varma konsti ylläpitää pahaa mieltä. (sinä kärsit.)


Kosto: ei anna ikinä yhtäsuurta tyydytystä kuin koston suunnittelu.

Lopuksi: Kaikkia pahiksia ei voi koskaan saada kiinni tai kostaa heille.

Ota opiksi äläkä mene toista kertaa samaan halpaan. Sitä ainakin itse yritän toteuttaa.
Pehmojen puhetta. Jos haluaa oikeutta on toimittava itse tuomarina.
On vaikea katsoa, kun Stalin makaa vain murtuneena sohvalla.
"Ovatko suomalaiset pystyneet tekemään niin suuria tuhoja kunniakkaalle puna-armeijalle? Selittäkää minulle," vaatii Stalin.
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Netissä kiertää tällainen juttu, missä kerrotaan paras kosto, johon olen ikinä tähän asti törmännyt:
Naiselta kului ensimmäinen päivä omaisuutensa pakkaamiseen laatikoihin, koreihin ja matkalaukkuihin.

Toisena päivänä hän soitti muuttomiehet hakemaan hänen tavaransa.

Kolmantena päivänä nainen istui viimeistä kertaa heidän kauniin olohuoneensa pöydän ääressä kynttilänvalosssa. Hän laittoi pehmeää tunnelmamusiikkia soimaan ja nautti puoli kiloa katkarapuja, rasian kaviaaria sekä pullon hyvää valkoviiniä. Syötyään nainen kiersi jokaisessa huoneessa laittaen joka ikiseen verhotangon onttoon sisäosaan kaviaariin kastettuja puoliksi syötyjä katkaravun pyrstöjä. Sitten hän siivosi keittiön ja lähti pois.

Kun mies sitten palasi uuden tyttöystävänsä kanssa taloon, muutaman ensimmäinen päivän aikana kaikki tuntui niin, niin ihanalta. Sitten, pikku hiljaa, talo alkoi haista. He yrittävät kaikkea mahdollista: siivosivat talon, pyyhkivät paikat kostealla rätillä, tuulettivat koko asunnon. Tarkistettiin, ettei ilmastointikanavissa ollut mitään kuolleita eläimiä, matot vietiin pesulaan ja ilmanraikastimia laitettiin roikkumaan joka puolelle.

Sitten paikalle tilattiin tuholaisten torjujat, ja huoneiston desinfioinnin ajaksi mies ja tyttöystävänsä joutuivat muuttamaan ulos huoneistosta parin vuorokauden ajaksi. Tämän jälkeen kallis kokolattiamatto jouduttiin uusimaan. Mutta mikään ei toiminut. Ihmiset lakkasivat käymästä kylässä pariskunnan luona. Remonttimiehet kieltäytyivät työskentelemästä talossa. Kotiapulainen irtisanoutui. Lopuksi he itsekään eivät kestäneet enää pitempään, vaan päättivät muuttaa pois talosta.

Kuukauden kuluttua, vaikka he olivat pudottaneet talosta pyydetyn hinnan puoleen, he eivät pystyneet löytämään ostajaa löyhkäävälle talolleen. Sana levisi ja lopulta paikalliset kiinteistövälittäjät kieltäytyivät ottamasta taloa välitetäväksi. Lopulta heidän täytyi ottaa pankista iso laina voidakseen hankkia itselleen uuden talon.

Sitten ex-vaimo soitti miehelle ja kyseli kuulumisia. Mies kertoi koko tarinan löyhkäävästä talosta. Nainen kuunteli kohteliaasti miehen koko vuodatuksen ja sanoi kaipaavansa kovasti vanhaa kotiansa ja sanoi olevansa valmis tinkimään erossa sovittua summaa pienemmäksi, mikäli hän vain saisi vanhan kotinsa takaisin.

Mies ajatteli, että ex-vaimolla ei ollut mitään käsitystä siitä, kuinka paha haju oli ja hän suostui myymään talon naiselle hintaan, joka oli noin 1/10 siitä, minkä arvoinen talo oli alunperin ollut, mutta vain sillä ehdolla, että ex-vaimo allekirjoittaisi paperit samana päivänä.

Nainen suostui, ja hänen lakimiehensä hoiti paperit kuntoon tunnin kuluessa. Viikkoa myöhemmin mies ja hänen uusi tyttöystävänsä katselivat onnellisesti hymyillen muuttomiehiä, jotka kantoivat kaikki heidän tavaransa ulos talosta.... mukaan lukien verhotangot!!
Every ship must sail a world.
rapier
Vic Mackey
Viestit: 1902
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 6:21 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja rapier »

^Vanha!
etsijä
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ti Touko 13, 2008 4:50 pm
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja etsijä »

Judge Dredd kirjoitti: Pehmojen puhetta. Jos haluaa oikeutta on toimittava itse tuomarina.
Tarkoitus pyhittää keinot, niinkö?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
etsijä
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ti Touko 13, 2008 4:50 pm
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja etsijä »

raippa kirjoitti:
En viitsi yleistää sinun tavoin, mutta ainakin itselleni on tullut aina huomattavasti parempi mieli, kun olen kostanut. Tuntuu, kuin painava tiililasti olisi pudonnut harteilta.
En viitsi ruveta tähän lause lauseelta ruotimiseen, mutta otan kantaa yhteen mielipiteeseesi;

Jos kosto kerran tuntuu noin makealta niin miksi kaikki eivät sitten tee niin? Ei luulisi puskista ampumisen vaativan kummoistakaan rohkeutta.
(Eri asia on nämä kaverit jotka kohtaavat vihollisensa kasvoista kasvoihin.)

Äläkä kuvittele etten olisi itse hautonut kostoa jossakin elämänvaiheessani. Koston toteuttamista miettiessäni päädyin siihen tulokseen, että ainakaan meikäläiselle se ei toimi ollenkaan niin että siitä jäisi hyvä mieli.

Paras kosto oli se kun sain poikani polkupyörän varastaneen tyypin kiinni, ja pystyin osoittamaan että pyörä oli meidän huolimatta siihen tehdyistä muutoksista. Ei jäänyt äijälle paljon selittelyn varaa.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
benzin
Susikoski
Viestit: 32
Liittynyt: La Elo 16, 2008 12:43 am
Paikkakunta: hellsinki,kontula

Viesti Kirjoittaja benzin »

No benzin. Saitko tähän mennessä hyviä kikkoja?


ihan yes niksejä..pitää poimii varmaan parhaat ideat käytäntöön.
sorsake
Neuvoja-Jack
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:06 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sorsake »

Äh, teoriassa kosto on hyvä idea, mutta... Ainakin omalta kohdaltani voin sanoa että kiukku usein johtaa harhaan. Siis raivoissaan pitää jotain tekoa paljon suurempana kuin se onkaan tai itsellä saattaa jopa olla vääriä tietoja tai niiden puutetta teon taustoista, mutta sitä vaan ei halua miettiä, kun on niin kiukkuinen.

Koston sijasta olen omalla kohdalla pitänyt parempana vain huutaa jollekin päin naamaa, siinä ei tule tehdyksi mitään mitä ei voisi anteeksipyytämällä *yleensä* peruuttaa. Lisäksi on mahdollisuus kuulla toisen osapuolen näkemys samalla kertaa. Ja jos todella on hyvä syy olla vihainen niin yleensä pystyn syytämään siinä määrin onnistuneita sanallisia loukkauksia että riittävät kostoksi.

Mutta toisaalta, ehkä minulle ei ole koskaan tehty mitään oikeasti tosi kamalaa.
Anile
Martin Beck
Viestit: 770
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 2:30 am

Viesti Kirjoittaja Anile »

Koston sijasta olen omalla kohdalla pitänyt parempana vain huutaa jollekin päin naamaa, siinä ei tule tehdyksi mitään mitä ei voisi anteeksipyytämällä *yleensä* peruuttaa. Lisäksi on mahdollisuus kuulla toisen osapuolen näkemys samalla kertaa. Ja jos todella on hyvä syy olla vihainen niin yleensä pystyn syytämään siinä määrin onnistuneita sanallisia loukkauksia että riittävät kostoksi.
Ja sitten kun huudat päin naamaa,ihmiset pitävät sinua raivohulluna ja kukaan ei enää ota sinua tosissaan. Ja näin se törkeästi käyttäytynyt henkilö on "uhri" ja sinä olet hankala ja käyttäytymisongelmainen tapaus.
Ei toimi.
sorsake
Neuvoja-Jack
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:06 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sorsake »

Noh, huutaakin voi monella tavalla, ei sen tarvii olla eläimellistä karjumista, josta ei saa mitään tolkkua. Paikalla ei toki tarvitse olla muita kuin kohde. Ainakin se on avointa ja "reilua".

Ja itse varaan tämän toiminnan niihin tilanteisiin (ei missään tapauksessa esim. töissä harrastettavaksi), jossa on todella syytä olla vihainen ja asia on henkilökohtainen. Niitä on harvoin. Pääasia on toki se, että saa itse tyydytystä asiasta, koska jos alkaa ajattelemaan sitä, mitä muut ajattelevat niin pitäisi aina nostaa itsensä kaikenlaisten ilkeyksien ja vääryyksien yläpuolelle. Joskus vaan se on aika vaikeaa, kuten tästäkin ketjusta käy ilmi.
Anile
Martin Beck
Viestit: 770
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 2:30 am

Viesti Kirjoittaja Anile »

Jos huudat, menetät joidenkin ihmisten silmissä kasvosi. Ja kaiken lisäksi väärintekijä ajattelee, että olet vain hermostunut ja että sinulla on vihanhallinta ongelma. Hän ei ajattele että olisi itse tehnyt mitään väärää.
Hän ajattelee että:" Tiesinpäs, se on ihan seko. Oli ihan oikein kohdella sitä noin. Sen se ansaitsikin". Hän ei ajattele, että:"Mistäköhän se nyt suuttui? Olen varmaan tehnyt jotain väärää". Sitten seuraa feikki-anteeksipyyntö jotta rauhoittuisit. Ja jatkossa saat kuulla aina olevasi se jonka kanssa ei voi puhua koska "se aina suuttuu" tai liikkua julkisilla paikoilla koska "se aina järjestää kohtauksen", jne.
Sitten joudutkin aina tanssimaan toisen pillin mukaan koska hänellä on "hyvä syy" kieltäytyä yhteistyöstä.

Ja jotkut ihmiset ihan tahallaan ärsyttävät toisia ihmisiä ja sitten nauttien katselevat päältä kun toiselta pinna palaa. En aio suoda kenellekään sitä iloa. Vaikeaa tosin.
Vastaa Viestiin