Mitä puoluetta kannatat/äänestät

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

Mitä puoluetta kannatat/äänestät

Kokoomus
16
17%
SDP
6
6%
Keskusta
7
7%
RKP
0
Ei ääniä
KD
1
1%
Vihreä liitto
14
15%
Vasemmistoliitto
11
12%
Perussuomalaiset
27
29%
SKP
12
13%
 
Ääniä yhteensä: 94

antwerpen
Harjunpää
Viestit: 325
Liittynyt: To Touko 15, 2008 11:35 pm
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja antwerpen »

Ehdokas jota olen äänestänyt (Päätöksen hänen äänestämisestään tein jo kesällä.) päätyi mtv3:n vaalikoneessa sijalle viisi. Ylen ja HS:n vaalikoneissa hän oli jossain sijoilla 50-100. (Sinänsä hyviä sijoja nekin, sillä täällä Helsingissä noita ehdokkaita kyllä riittää.)

No ensisijaisesti äänestän puoluetta ja kaikki nuo vaalikoneet laittavat äänestämäni puolueen ehdokkaat kärkipäähän.

Mutta minulla on ollut mahdollisuus tavata ehdokkaani ja jutella hänen kanssaan muutamankin kerran viimeisten kuukausien aikana. Tätä "vaalikonetta" eivät nuo internetin vaalikoneet tule ikinä voittamaan. :wink:
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Aihetta sivuten piti tulla sanomaan, että käykää ihmeessä kahvittelemassa niissä vaalitoimistoissa tai mitä lie ne propagandakuppilat ovat, jossa ehdokkaat hengailevat päivisin puku päällä tärkeän näköisinä. Itse hyödynsin mahdollisuuden tänään ja kävin vetämässä pitkoa ja kahvia puolueen tiloissa, jota en voisi kuvitellakaan äänestäväni. Se oli minun henkilökohtainen kannanottoni ja minulla on siihen oikeus :D
Paavo Arhinmäki on äijä!
vandt
Jack Bauer
Viestit: 917
Liittynyt: La Heinä 05, 2008 10:00 pm

Viesti Kirjoittaja vandt »

lone: Kaikki päivät mie olenkin viettänyt Kokoomuksen kahvia kittaamassa :D
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

Tämä koko äänestämisjuttu aiheuttaa minulle vähän dilemmoita. Kun sukulaiseni on ehdolla, ja tietenkin hän olettaa, että omat sukulaiset äänestäisivät häntä. Toisaalta taas ihan jokaisen äänestäjän lupaukset vaikuttaa niin tyhjiltä ja valheellisilta, etten edes tiedä tahdonko äänestää ketään. ARGH. :evil: Lisäksi kenenkään lupaamat asiat, jotka ehkä voisivat toteutua, eivät ole lähelläkään niitä asioita joita henk. koht. koen, että pitäisi korjata.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Minä en ole ikinä äänestänyt sukulaista. Mitä innokkaammin minua lähestytään soitoilla tai kotona käyden, sitä varmemmin jätän äänestämättä kyseistä ehdokasta tai ylipäänsä ketään.

Itse kieltäydyin ehdokkuudesta tällä kunnallisvaalikierroksella. Ja aion kieltäytyä vastakin mikäli muuta tekemistä piisaa.
Nothing is quite what it seems
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Jyrki ja kumppanit! Kärsisikö porvari-imago, jos taviskansalainen saisi kerran nukkua sisätiloissa!?
Puolueiden vaalimökeissä Helsingissä on yöpynyt asunnottomia.

Vihreät ja vasemmistoliitto ovat toivottaneet asunnottomat tervetulleiksi mökkeihinsä. Sen sijaan kokoomuksen, SDP:n ja RKP:n mökkeihin ei asunnottomien mukaan ole ollut pääsyä. Poliisi poisti illalla kokoomuksen mökistä kolme valtaajaa.

Vasemmistoliiton lämmitetyssä vaalimökissä on mahtunut yöpymään kolme ihmistä. Vihreiden kylmä mökki ei houkutellut yöpyjiä, mutta ihmisiä kerääntyi istuskelemaan sinne vilttien alle.

Tempauksella haluttiin kiinnittää kunnallisvaalien alla huomio pitkäaikaisasunnottomien huonoon tilanteeseen. Tempauksen järjestäjät ovat kiertäneet paikkoja, joissa asunnottomat yleensä yöpyvät, ja kertoneet mahdollisuudesta yöpyä vaalimökeissä.
http://www.iltalehti.fi/helsinki/200810 ... 5_hi.shtml
Paavo Arhinmäki on äijä!
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

katupoika kirjoitti:Tai osa on ehkäpä jo niin oikealla, että Kokoomuskin edustaa heille vasemmistoa...
:lol:

En äänestä. Puolue kuitenkin on enemmän oikealla kuin vasemmalla. Kokoomuslaiseksi en kuitenkaan itseäni miellä. Enkä keskustaan, enkä demariksi.
Panhead
Lauri Hanhivaara
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 9:04 pm
Paikkakunta: Riverside

Viesti Kirjoittaja Panhead »

en ole koskaan äänestänyt enkä aiokkaan..eipä vois vähempi kiinnostaa,paitsi big brother.... :evil:
-Don`t ask to drive my bike and i don´t ask to drive your wife-
Ingrid
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: To Loka 16, 2008 10:57 pm

Viesti Kirjoittaja Ingrid »

Ai niin, se äänestyspäivä on huomenna... Fak it, voin jo nyt sanoa satavarmasti, etten jaksa vaivautua koko tilaisuuteen. Ei löytynyt yhtään sopivaa ehdokasta, eikä nyt noilla puolueillakaan ollut mitään ilahduttavaa kerrottavaa kenelläkään, hmph.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Tällä kertaa en äänestä. Voi olla että äänestämättömyydestä tulee paha tapa. Just tuli kännyyn viime hetken mainos joltain puolitutulta. Ei kiitos :evil:
Nothing is quite what it seems
Judge Dredd
Hetty Wainthropp
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2008 9:14 pm

Viesti Kirjoittaja Judge Dredd »

Nukkuvat äänestäjät pitäisi ampua tai vaihtoehtoisesti äänestysoikeudelle pitäisi asettaa ehtoja esim. vastineeksi asepalveluksen suorittamisesta saisi äänestysoikeuden.
On vaikea katsoa, kun Stalin makaa vain murtuneena sohvalla.
"Ovatko suomalaiset pystyneet tekemään niin suuria tuhoja kunniakkaalle puna-armeijalle? Selittäkää minulle," vaatii Stalin.
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Puoluekannatuksessa sentään kokoomus vasta kolmantena. Silti hei mitä ihmettä? Neljännes suomalaisista täysin pihalla ja propagandan uhreja. Suomen toivo.
Paavo Arhinmäki on äijä!
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Jännä, että kun äänet menevät "oikeaan paikkaan", ovat ihmiset "tulleet järkiinsä", mutta kun äänet menevät johonkin toiseen paikkaan, he ovatkin "propagandan uhreja" :wink:

Ei tainnutkaan tuo Perussuomalaisten kannatus foorumilla kertoa mitään foorumista itsestään - ottavat kaikkien aikojen vaalivoiton.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2647
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Aariel kirjoitti:
Tiina kirjoitti:Koska Doctor Lecteriä ei ole näkynyt täällä moneen päivään, niin uskallan tunnustaa, että äänestin sdp-puoluetta. :)
Sama täällä. Jos Lecter palaa takaisin, on meidän poistettava heti viestimme :wink:
Sama täällä. Äänestin ihmistä ja puolue sattui olemaan SDP.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2647
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Loka kirjoitti:
katupoika kirjoitti:Tai osa on ehkäpä jo niin oikealla, että Kokoomuskin edustaa heille vasemmistoa...
:lol:

En äänestä. Puolue kuitenkin on enemmän oikealla kuin vasemmalla. Kokoomuslaiseksi en kuitenkaan itseäni miellä. Enkä keskustaan, enkä demariksi.
RKP? :roll:
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Vastaa Viestiin