Mikä olet ammatiltasi?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Pumpuli
Lauri Hanhivaara
Viestit: 146
Liittynyt: To Joulu 02, 2010 1:17 pm

Re: Mikä olet ammatiltasi?

Viesti Kirjoittaja Pumpuli »

Operaattori. :)
Dulce et decorum est pro patria mori.

Ei ole epätoivoisia tilanteita, on vain epätoivoisia ihmisiä.

Outo Enkeli
Sabrina Duncan
Viestit: 362
Liittynyt: Su Touko 22, 2011 12:21 pm

Re: Mikä olet ammatiltasi?

Viesti Kirjoittaja Outo Enkeli »

Nykyään olen aloitteleva "taiteilija", kirjallisuuden saralla... Perästä (vielä) kuuluu... vai miten sitä sanotaankaan?

Jatkan tästä LAUTAMIES-OSIOSSA, jotta menee sääntöjen mukaan... Enpä jatka. Hävisi todella, siis todella pitkä juttu ja nyt vituttaa. En koskaan kirjoit enää muuten kuin Wordiin tms. En palstan omalle editorille. Helvetti
el músculo pierde su significado cuando la pólvora se inventó. Así que en lugar de hormonas, comprar un arma buena. por lo que no engañan a nadie que no comprende esto, pero al darse cuenta de esto debe ser un poco desordenado

nuuskija
Nikke Knakkertton
Viestit: 178
Liittynyt: Ti Elo 21, 2012 4:11 pm

Re: Mikä olet ammatiltasi?

Viesti Kirjoittaja nuuskija »

Laskeskelin että kuuden eri alan töitä olen tehnyt, vain yhteen on koulutus. Tällä hetkellä olen pois työelämästä. 8)

Dr Bergmeister
Adrian Monk
Viestit: 2803
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 10:37 pm
Paikkakunta: Pohjanmaan rannikkoseutu

Re: Mikä olet ammatiltasi?

Viesti Kirjoittaja Dr Bergmeister »

Mulla on ravitsemusalan koulutus sekä teknikko-opinnot taustalla, ja olen tehnyt molemman alan töitä. Itse olen tykännyt aina opiskelusta, ja 1990-luvulla opiskelin avoimen yliopiston juttuja, mutta en koskaan hakeutunut mihinkään yliopistoon opiskelemaan, vaikka se olisi kyllä kiinnostanut. Se vaan jäi kun satuin sairastumaan ja elämä oli aika vaikeaa sen takia. Sen verran sain kuitenkin aikaiseksi, että suoritin aikuislukion ja kirjoitin ylioppilaaksi v. 2003. Nyt ajattelin kokeilla muutamaa avoimen yliopiston juttua, vaikka en enää ammatillisista syistä voikaan opiskella. Joidenkin asioiden opiskelu vaan kiinnostaa ja opiskelu sekä asioiden tutkiminen kun on "veressä" niin siitä ei voi koskaan luopua, ei niin kauan kuin pää on edes kohtalaisen kunnossa.

ps. piti vähän korjata kirjoitusvirheitä.
Gods made heavy metal.

Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2879
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Mikä olet ammatiltasi?

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Lähihoitaja, mielenterveys- ja päihdealalla :)

Gyllis
Martin Riggs
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 6:12 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Re: Mikä olet ammatiltasi?

Viesti Kirjoittaja Gyllis »

Suunnittelijana yhdelle isoimmista.
Prosentit Gustafssonin syyllisyyden puolesta alle 15 %.

"Thru the darkness of Future Past,
the magician longs to see,
one chants out between two worlds:
Fire - walk with me."

Disturbed
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 92
Liittynyt: To Kesä 21, 2012 4:17 pm
Paikkakunta: Europe

Re: Mikä olet ammatiltasi?

Viesti Kirjoittaja Disturbed »

Kovasti mielenterveysala kiinnostaa, mutta tuskinpa sinne mua ensimmäiseksi haluttaisi, osastoilla on kuitenkin kierretty aikansa, puolet elämästä terapiassa, psykiatreilla, psykologeilla ja lääkkeitä tuputetaan joka tuutista.. SSRI ku ei toimi, sitten SNRI. Sen pitäs toimia, vaan eipä toiminut sekään.. Ärsyttää tää ajattelumalli että kun masennusta ja ahdistusta on ollut, niin laitetaan lääkkeitä. Jos ei auta, lääkeannosta lisätään. Eikö auta vieläkään? Vaihdetaanpa lääkitystä.

Palomieheksi halusin pienestä asti. Sain myöhemmin tietää että siihen vaaditaan armeijan käynti sekä ajokortti. Ajokorttia tuskin saan sairauksieni takia koskaan, armeijasta tuli C-paperit. Hieman yllätyksenä jopa, sillä ajattelin että olisi tullut E2 jälleen.

Paljon on kieltämättä ongelmia, mutta yritän opiskella lukiota. Mikään muu ammatti ei varsinaisesti kiinnosta mutta ohjaajat, avustajat, hoitajat ym. painottavat luonnollisesti sitä töiden tärkeyttä ym. Stressaa helvetisti, onneksi on vielä koulua jäljellä, toivon pääseväni tämän läpi. Yritän ainakin parhaani. ADD on vittumainen eritoten lukutehtävissä ja muussa vastaavassa. Mulla neurologisia ongelmia on muutama liikaa, mutta aina löytyy sairauksia mitkä olisivat huonompiakin. Tähän kaikkeen kun lisää huonon tilan ym. hahmottamisen, teknisen onnettomuuden ja muun, ei tässä kovin paljoa hymyilytä. Onneksi kuitenkin on hoitavat tahot yleensä olleet ihan hyviä.

Huvittaa hieman myös se, että kiinnostusta on herättänyt mm. matkailuala. Ironista on se, että sosiaaliset tilanteet ahdistavat.. Mutta matkailu on lähellä sydäntä, ehkä siksi olisi hienointa saada tuo yhdistettyä työhön. Toinen mitä miettinyt on jokin urheiluun liittyvä, mutta se ei kovinkaan helppoa ole.

Onkai tässä vielä aikaa. Ikää 20, lukiota 3 vuotta jäljellä.

Avatar
Virdon
Sherlock John Holmes
Viestit: 8116
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 1:03 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Mikä olet ammatiltasi?

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Sähköasentajan ja koneistajan koulutukset on tullut suoritettua. Tällä hetkellä tosin aivan muissa hommissa.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.

A Kyyrölä
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Su Joulu 11, 2011 11:31 pm
Paikkakunta: ja sehän ei muuten kuulu sulle!!!

Re: Mikä olet ammatiltasi?

Viesti Kirjoittaja A Kyyrölä »

Asentaja ja korjaamopäällikkö + muutenkin asiallinen kaveri 8)
"neekereitten paikka on Afrikassa, en minäkään mene sinne syömään niiden banaaneja"

Poeka
Harjunpää
Viestit: 300
Liittynyt: Pe Kesä 01, 2012 2:53 pm

Re: Mikä olet ammatiltasi?

Viesti Kirjoittaja Poeka »

Siivoojan tuuraajana,kierrätyskeskuksella. Ensi talveksi pääsen sisähommiin. Eli rautatientorille pesemään vessoja. Olen opiskellut naatiskelijaksi savon yliopistossa.
Jos poliisit olisivat piirittäneet hänet, hän olisi voinut liittää sauvat propellipipoonsa ja lentää pois salaisen luolaansa, kiroten Lepakkomiehen Keskusrikospoliisille antamaa apua jolla paha suunnitelma kukistettiin.

Bias
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1354
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 1:04 pm

Re: Mikä olet ammatiltasi?

Viesti Kirjoittaja Bias »

Siru on siis köökkipsykologi. Olisi sen voinut lyhyemminkin ilmaista.

Minä olen opiskelija, vaikkei se ammatti olekaan.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin

Veristi
Christopher Lorenzo
Viestit: 1512
Liittynyt: Pe Loka 14, 2011 10:37 am

Re: Mikä olet ammatiltasi?

Viesti Kirjoittaja Veristi »

Sen verran voisi kai vihjaista, että olen katsoakseni varsin vastuullisessa asemassa. Tykkään kyllä siitä, ettei välillä tarvitse itse mitään tehdä, vaan asiat tuodaan valmiina eteen: minä vaan tutkailen, ihmettelen ja teen omat päätelmäni ja päätökseni. Jollain tapaa voisi kai luonnehtia tätä toisten sotkujen siivoamiseksi tai asioitten parantamiseksi... Luotan siihen, että asiat hoituvat kyllä muittenkin puolesta ja minua pyydetään apuun vain silloin, kun itse ei osata. Pidän mielelläni itse matalaa profiilia enkä odota ylenmäärin kiitoksiakaan. Maineen ja kunnian perään voivat haikailla toiset. Itse asiassa nautin siitä, että olen hyödyksi kriisitilanteissa; tällöin pääsen masokistisesti näyttämään itselleni, mitä kestän ja mihin kykenen. Tiedän kykeneväni yksitoikkoiseenkin kurilliseen toimintaan, mitä osoittaa myös harrastukseni Ulvila-ketjussa.

summer_9
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Tammi 16, 2013 8:35 pm
Paikkakunta: Poltsi

Re: Mikä olet ammatiltasi?

Viesti Kirjoittaja summer_9 »

Sisar hento valkoinen :lol:

Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Re: Mikä olet ammatiltasi?

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Paremman tekemisen puutteessa kahlasin ketjun läpi, herätti muutes aika nostalgisia fiiliksiä :)

Joo, itse olen terveydenhuollon laillistettu ammattihenkilö, nimi ja rekisteröintinumero löytyy JulkiTerhikistä.
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-

Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1881
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Mikä olet ammatiltasi?

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Kaikenlaista on tullut hommailtua. Mieluiten sanoisin, että olen kirjailija, mutta ei se oikein ammatti ole, kun ei sillä elä. Tällä hetkellä olen kai lähinnä jonkunlainen eläintenhoitaja ja talonmies. Lisäksi on tullut viihdealan hommia tehtyä.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.

Vastaa Viestiin