GALLUB:Mistä muukalaisviha johtuu?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Mistä muukalaisviha johtuu?

Pelätään kaikkea mikä ei ole tuttua
10
13%
Ennakkoluulot kasvavat, kun niitä ruokitaan
3
4%
Hiljaisesta hyväksynnästä
0
Ei ääniä
Kasvatuksesta ja lähipiiristä
9
12%
Kateudesta
1
1%
Huonoista kokemuksista
52
68%
Joukossa tyhmyys tiivistyy
2
3%
 
Ääniä yhteensä: 77

Anile
Martin Beck
Viestit: 770
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 2:30 am

Viesti Kirjoittaja Anile »

^En käy niin hienoissa kahviloissa ja niissä kahviloissa joissa käyn, en ole pahemmmin maahanmuuttajan näköisiä nähnyt. Ja nekin mitä olen nähnyt, ovat olleet jotain koululaisia.

Yhdessä työpaikassani tutustuin yhteen muslimiin joka oli omassa maassaan ollut töissä yliopistolla tutkijana mutta Suomessa joutui paskaduuniin kun ei osannut kieltä. Hyvä työmotivaatio sillä silti oli. Itse asiassa paljon parempi kuin monella suomalaisella. Onhan se tietysti parempi olla Suomessa tekemässä jotain matalapalkkatyötä kuin tapettavana omassa maassaan.
Nyt kun hänen maansa on saanut vihdoin itsenäisyyden, ehkä hän on palannut kotiinsa.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^Otapa selvää onko tuttusi palannut omaan maahansa nyt kun se on itsenäistynyt. I doubt it.

Paremmilla kahviloilla en tarkoita mitään huippukalliita (mitä ne olisivatkaan Suomessa?) vaan Robert's -tyylisiä bensa-aseman kahviloista erotukseksi. :)

Lasken, että kokemuksia maahanmuuttajista pitää olla monta, useita vähintään, mieluusti paljon, että voi lausua oman koetun käsityksen asiasta. Luuloja voi esittää ilman kokemustakin. Omat kokemukset näyttävät johtavan gallupin perusteluissa.
Itse olen valmis edelleenkin pitämään kurssitusta mamuille jos tulee joskus taas sellaista väliä, koska tulen hyvin toimeen kaikkien kanssa, myös ylimielisten muslimien. Mutta se ei sulje silmiäni ongelmilta eikä lopeta ihmettelyäni muutamista asioista eikä varsinkaan siitä, onko oikein tuhlata varoja mamujen yltiöpäiseen koulutukseen, kun omat koululaisemme eivät saa edes rasvaa näkkileivän päälle. Mutta niistä asioista ei saa puhua, se on tullut selväksi.
Nothing is quite what it seems
Sterling
Hetty Wainthropp
Viestit: 452
Liittynyt: Su Syys 28, 2008 8:25 pm
Paikkakunta: Vaihtelee

Re: GALLUB:Mistä muukalaisviha johtuu?

Viesti Kirjoittaja Sterling »

Huonot kokemukset. Niitä riittää. Tosin sivustaseuraajana olen ollut suurimassa osassa tapauksista.
Jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan.
combat18
Martin Beck
Viestit: 775
Liittynyt: To Helmi 14, 2008 1:07 am
Paikkakunta: Taistelu ei loppunut 1945 ??? se on vasta alkanut!

Re: GALLUB:Mistä muukalaisviha johtuu?

Viesti Kirjoittaja combat18 »

Moni ihminen on huomannut jo sen että kohta voi olla vähemmistönä omassa maassaan, kun on valkoihoinen hetero ihminen niin mitään mielipiteitä ei saa olla tai olet heti rasisti.
WARNING: THIS MEMBER CONTAINS NATIONALISM
If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/
Kuva
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: GALLUB:Mistä muukalaisviha johtuu?

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

combat18 kirjoitti:kun on valkoihoinen hetero ihminen niin mitään mielipiteitä ei saa olla tai olet heti rasisti.
Tämä on ainakin minusta surullisen totta.
Mutta eipä tuo isommin kiinnosta, koska jos puhutaan tosiasioista ja joku on tuota mieltä, niin se on hänen ongelmansa, ei minun.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
paha tukari
Remington Steele
Viestit: 241
Liittynyt: To Loka 09, 2008 7:01 pm

Re: GALLUB:Mistä muukalaisviha johtuu?

Viesti Kirjoittaja paha tukari »

combat18 kirjoitti:Moni ihminen on huomannut jo sen että kohta voi olla vähemmistönä omassa maassaan
Ei helvetti. Oletko tosissasi?
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: GALLUB:Mistä muukalaisviha johtuu?

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

paha tukari kirjoitti:
combat18 kirjoitti:Moni ihminen on huomannut jo sen että kohta voi olla vähemmistönä omassa maassaan
Ei helvetti. Oletko tosissasi?
Kyllä se taitaa olla.
Perus wp-propaganda paskaa, yleistämistä ja ajattelemisen puutetta.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
serialist
Olivia Benson
Viestit: 746
Liittynyt: To Touko 22, 2008 9:53 am

Re: GALLUB:Mistä muukalaisviha johtuu?

Viesti Kirjoittaja serialist »

Mielestäni monikulttuurisuus on hieno asia ja mahdollisuus. Siltikin olen sitä mieltä, että pidetään ensin hyvää huolta oman kansan hyvinvoinnista ennen kuin annetaan se vähäinenkin ulkopuolelle ja katsotaan kun oma kansa rapistuu. Laitetaan sitä rahaa myös oman kansan syrjäytymisvaarassa olevien nuorten koulutukseen eikä melkein pelkästään maahanmuuttajien yltiömäisiin koulutuksiin, joista ei (edellisistä viesteistä päätellen) ole välttämättä edes mitään apua. En sitä sano, etteikö maahanmuuttajia pitäisi kouluttaa vaan, että koulutetaan kohtuuden rajoissa. Ei jojoilla heitä kurssilta toiselle.. Kun maahanmuuttajat ajelevat upouusilla autoillaan, suomalaiset työttömät jonottavat EU:n ruokajonossa. Onko tämä oikein? Jaetaan rahoja sitten edes tasan niin, että molemmat ajaa vanhalla skodalla ja pystyvät ostamaan edes sen tonnikalan lähikaupasta.

Jos laukoisin tätä samaa asiaa julkisesti pitkin pitäjiä, minut leimattaisiin heti rasistiksi. Se on ikävää kun tällaisista asioista ei voi puhua julkisesti vaan koko ajan on joku hyssyttelemässä sormi ojossa. Kouluissakaan opettajat eivät uskalla poistaa maahanmuuttaja oppilasta, joka häiriköi, koska nuoret ovat oppineet käyttämään rasisti -korttia hyväkseen liiankin helposti. Heidän annetaan rallittaa miten haluavat eikä kukaan sano vastaan vain, koska pelkäävät tulevansa leimatuksi rasistiksi. Tämä on väärin, koska opettajalla pitäisi olla samanlainen auktoriteetti niin maahanmuuttajaoppilaille kuin suomalaisillekin.

Maassa maan tavalla eli lakeja täytyy noudattaa uskonnosta riippumatta. Suomessa ei saa esimerkiksi ympärileikata lapsia (mikäli kyse ei ole terveydellisistä syistä) eikä viedä vihille alle 18 -vuotiasta ilman poikkeuslupaa. Omaa uskontoaan saa harjoittaa, mutta lain puitteissa kuitenkin. Kaikilla on oikeus omaan uskontoonsa ja kulttuuriinsa harjoittamiseen, mutta joistain pienistä asioista täytyy olla valmis luopumaan hyvän elämän takia. Joskus on nöyrryttävä ja olla kiitollinen.

Pahoittelen katkeraa sävyä. Sitä kun alkaa puhumaan jostain asiasta mikä vähänkin vihastuttaa niin sitä sitten tulistuukin helposti. Olisi ihanteellista, jos kaikki tulisivat vain toimeen keskenään ja asioista voitaisiin puhua julkisesti nieleskelemättä ja pelkäämättä.

Huomautuksena kuitenkin, minä en ole rasisti vaan haluan oman kansani voivan myös hyvin enkä halua maahanmuuttaja/pakolaisongelmaa, josta seuraisi täysi kaaos. Olen isänmaallinen, mutten kiellä muita kulttuureja.

Näinköhän saan kuulla tästäkin viestistä olevani rasisti. :(

EDIT: unohdin aivan tyystin vastata gallupin kysymykseen! :D Kokemuksistahan ihminen parhaiten oppii ja muiden kertomusten perusteella on niin helppo tehdä johtopäätöksiä ja aikaansaada ennakkoluuloja. Mutta olen silti huonojen kokemusten kannalla. Mikäli kukaan minkään eri kulttuurin edustaja ei ole saanut hyviä kokemuksia aikaan kanssasi, on epätodennäköistä, että ajattelet heistä positiivisesti. Harva pystyy ajattelemaan niin, ettei yhden vuoksi kannata leimata koko porukkaa. Harmi sinänsä.
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
combat18
Martin Beck
Viestit: 775
Liittynyt: To Helmi 14, 2008 1:07 am
Paikkakunta: Taistelu ei loppunut 1945 ??? se on vasta alkanut!

Re: GALLUB:Mistä muukalaisviha johtuu?

Viesti Kirjoittaja combat18 »

Siinä on hyvää tekstiä^
WARNING: THIS MEMBER CONTAINS NATIONALISM
If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/
Kuva
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: GALLUB:Mistä muukalaisviha johtuu?

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

combat18 kirjoitti:Siinä on hyvää tekstiä^
Siinä on hyvää tekstiä, jossa sanomiset ja sanamuodot on mietitty loppuun saakka.
Monien "-Neekerit takaisin Afrikkaan, perkele!" juttujen suoltajien kannattais ottaa jotain tuosta opiksi. Tuossa tuli ihan samat asiat, mutta niin kerrottuna, että lukija yhtyy kertojaan helposti, kun sen sijaan taas noiden agressiivisten juttujen lukijalla helposti alkaa tökkimään vastaan se reuhaava sävy siinä tekstissä, vaikka sinällään asialle olisikin jo pienet sympatiat olemassa.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
serialist
Olivia Benson
Viestit: 746
Liittynyt: To Touko 22, 2008 9:53 am

Re: GALLUB:Mistä muukalaisviha johtuu?

Viesti Kirjoittaja serialist »

^Niinhän se on. Monet tuollaisia laukovat ihmiset (neekerit takas afrikkaan jne) unohtavat koko pointin, koska keskittyvät lähinnä vain kiroamiseen ja syyttelyyn. Ennen kuin kukaan tulee minulle sanomaan, että "ulkomaalaiset vie meidän naiset", tahdon jonkunlaisia elävän elämän esimerkkejä. Olen useasti näille kiljuskineillekin sanonut, että

1. Ulkomaalaiset eivät vie naistasi. Jos naisesi päättää lähteä (oli se sitten ulkomaalaisen tai naapurin Pekan mukaan), hän lähtee ihan vain siksi ettei jaksa katsella vihaisia nuoria miehiä ja selkeästi sillä toisella on enemmän älyllistä annettavaa.
2. Harvemmin ulkomaalainen on saanut työpaikan koulutuksen saaneen suomalaisen edeltä. Työpaikkaa et ole saanut vain siksi, koska et ole viitsinyt opetella välttämättä edes lukemaan kaiken tuon vihasi ja räyhäköinnin keskellä etkä pysty työskentelemään läheskään kaikkien ihmisten kanssa, selvästikään.
3. Rauhoitu ja kasva aikuiseksi. Aikuinen ihminen osaa sanoa muutakin kuin "vittu mitä paskaa."

Mikäli joku ymmärsi tämän väärin tai suuttui tästä, pahoittelen. Odotan liian innolla tyttöjen iltaa, jossa viini virtaa ja juorut soi, joten en jaksa pilkkua viilata. Pointti on kuitenkin se, että nämä haja-asutusalueiden uusnatsit (Toini ja Heikki Haaman Show) ovat vain vihaisia nuoria miehiä, joilla ei elämä ole mennyt aivan putkeen ja johonkin se vihakin täytyy purkaa ja jotain on pakko syyttää omasta epäonnistumisestaan.
A good way to threaten somebody is to light a stick of dynamite. Then you call the guy and hold the burning fuse up to the phone. "Hear that?" you say.
"That's dynamite, baby.".
- Jack Handy -
combat18
Martin Beck
Viestit: 775
Liittynyt: To Helmi 14, 2008 1:07 am
Paikkakunta: Taistelu ei loppunut 1945 ??? se on vasta alkanut!

Re: GALLUB:Mistä muukalaisviha johtuu?

Viesti Kirjoittaja combat18 »

Tuossa ei enään ole hyvää tekstiä^, ymmärrän pointin mutta väritit liikaa!
tuo kilju-skini ryhmä on aika pieni skinien keskuudessa eikä niitä arvosta kukaan.
WARNING: THIS MEMBER CONTAINS NATIONALISM
If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/
Kuva
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: GALLUB:Mistä muukalaisviha johtuu?

Viesti Kirjoittaja Damien »

combat18 kirjoitti:tuo kilju-skini ryhmä on aika pieni skinien keskuudessa eikä niitä arvosta kukaan.
Kyllä se on aika iso osa suomalaisia skinejä.Totta tosin ettei niitä arvosta kukaan. :lol:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
seppoilmari
Martin Beck
Viestit: 776
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 11:37 pm

Re: GALLUB:Mistä muukalaisviha johtuu?

Viesti Kirjoittaja seppoilmari »

combat18 kirjoitti:Moni ihminen on huomannut jo sen että kohta voi olla vähemmistönä omassa maassaan, kun on valkoihoinen hetero ihminen niin mitään mielipiteitä ei saa olla tai olet heti rasisti.

Mutta ei hätää, jos (kun) tulee päivä jolloin ns. alkuperäisväestö on vähemmistö, on se myös onnenpäivä, sinua ei voida enää syyllistää eikä sinun tarvitse rehkiä leipäsi eteen sillä tässä maassa ei vähemmistöt töitä tee ja voit vain syytellä ja haistatella muille ilman minkäänlaista vastuuta :lol:



Kyllä, mietin minäkin sitä kysymystä eikä ainakaan minulla ole vastausta siihen kuka sen elämisen silloin maksaa.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: GALLUB:Mistä muukalaisviha johtuu?

Viesti Kirjoittaja Damien »

seppoilmari kirjoitti:Mutta ei hätää, jos (kun) tulee päivä jolloin ns. alkuperäisväestö on vähemmistö, on se myös onnenpäivä, sinua ei voida enää syyllistää eikä sinun tarvitse rehkiä leipäsi eteen sillä tässä maassa ei vähemmistöt töitä tee ja voit vain syytellä ja haistatella muille ilman minkäänlaista vastuuta :lol:
Löysit tuohon piilotetun viisauden. :lol: Toivottavasti elän näkemään tuon.
seppoilmari kirjoitti:Kyllä, mietin minäkin sitä kysymystä eikä ainakaan minulla ole vastausta siihen kuka sen elämisen silloin maksaa.
Teemmä niinkuin Meksikolaiset ja muutamme tuohon unelmien valtakuntaan, Yhdysvaltoihin. :wink:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Vastaa Viestiin