Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo
Valvoja: Moderaattorit
Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo
Eka oma auto kolkytvuotiaana, saatanan kallis ja paska auto, maksanut enemmän korjauksina kun lainoina, tuossa se nytkin on taas hajonneena pihassa, roskalaatikko pyörillä.
benz. tolu. mtbe tame etbe xyl. hex. sex.
Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo
Paska tuuri. Et viitsisi ystävällisesti vihjata, mistä merkistä on kyse? Itsellä olisi autonhankinta tulossa kohtapuoliin, joten autapa miestä mäessä.Kirjoittaja Hexan päivämäärä To Elo 13, 2009 12:58 am
Eka oma auto kolkytvuotiaana, saatanan kallis ja paska auto, maksanut enemmän korjauksina kun lainoina, tuossa se nytkin on taas hajonneena pihassa, roskalaatikko pyörillä.
Kaikki ovat vähän hulluja, paitsi Te ja minä..... ja joskus tuumin, että etteköhän Tekin.
Thomas Fuller
Thomas Fuller
Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo
^Tuhannen taalan vinkki: älä osta ranskista. Ne on hyviä vain ketsupilla. Eikä perustu vain minun kokemuksiin vaan olen tehnyt pienimuotoista galluppia sen jälkeen kun oma alkoi leveillä tielle.
benz. tolu. mtbe tame etbe xyl. hex. sex.
Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo
No, samperi. Justiinsa olin miettinyt Citroënia, koska niitä saa aika edullisesti käytettynä. Miksiköhän...
Kaikki ovat vähän hulluja, paitsi Te ja minä..... ja joskus tuumin, että etteköhän Tekin.
Thomas Fuller
Thomas Fuller
Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo
Just siks että ne on niin paskoja,vältä myös Opeleita.
One,two,fuck you!
Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo
^
Kiitän ja kumarran vinkistä!
Kiitän ja kumarran vinkistä!
Kaikki ovat vähän hulluja, paitsi Te ja minä..... ja joskus tuumin, että etteköhän Tekin.
Thomas Fuller
Thomas Fuller
-
- Poliisikoira Rex
- Viestit: 265
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2008 9:11 pm
- Paikkakunta: In the middle of nowhere
Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo
Kannattaa katsoa varaosien hintoja, ja ostaa sellainen auto, mihin on halvat osat. Kaikki autot hajoaa kuitenkin jossain vaiheessa, toiset ennemmin, toiset myöhemmin ja kaikkiin pitää kuluvia osia vaihtaa tuon tuosta, suodattimia, niveliä, pakoputkia jne.
Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo
Toisaalta toiset autot hajoo harvemmin,toiset useammin.Tuleeko sitten halvemmaksi ostaa halpoja osia useasti vai vähän hintavempia harvemmin:Mene ja tiedä.Tuulitukka84 kirjoitti:Kannattaa katsoa varaosien hintoja, ja ostaa sellainen auto, mihin on halvat osat. Kaikki autot hajoaa kuitenkin jossain vaiheessa, toiset ennemmin, toiset myöhemmin ja kaikkiin pitää kuluvia osia vaihtaa tuon tuosta, suodattimia, niveliä, pakoputkia jne.
Itse olen kallistunut jälkimmäisen vaihtoehdon kannalle.
-
- Poliisikoira Rex
- Viestit: 265
- Liittynyt: Pe Tammi 18, 2008 9:11 pm
- Paikkakunta: In the middle of nowhere
Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo
Kalliit varaosat ei takaa sitä, etteikö auto olisi susihuono. Esim ooppelin varaosat oli hirmuhintasia(+ niitä ei koskaan saanut mistään), kun taas Volvon osat olivat puoli-ilmaisia, Volvossa ei koskaan ollut vikoja, vain kuluvia osia vaihdettiin, ooppeli taas seisoi enemmän tallissa, mitä ajossa. Tällähetkellä on keskihintaisten varaosien autot ja samaan tahtiin näyttää kuluvan niin bemarin kuin nissaninkin kuluvat osat.
Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo
Eka autoni oli kuplavolkkari vuosimallia -72 vai olkos se -74.
Ja mitä tulee noihin autojen laatuun/kestävyyteen tms. Niin itse olen koittanut välttää noita uusia "tietokoneautoja", hitto siellä tarvii olla kun joku bitti jossain mustassalaatikossa poikittain, niin mittaristo on kuin stockkan näyteikkuna jouluviikolla. Poro ja pukki vaan puuttuu.. mut valoja vilkkuu samanverran.
Ja mitä tulee noihin autojen laatuun/kestävyyteen tms. Niin itse olen koittanut välttää noita uusia "tietokoneautoja", hitto siellä tarvii olla kun joku bitti jossain mustassalaatikossa poikittain, niin mittaristo on kuin stockkan näyteikkuna jouluviikolla. Poro ja pukki vaan puuttuu.. mut valoja vilkkuu samanverran.
"Yöperho on koteloitunut"
Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo
Honda monkey vm -81
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
- Viestit: 4913
- Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
- Paikkakunta: Better place.
Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo
Tummansininen Solifer-mopo, jota tuli enemmän työnnettyä kuin sillä ajettua, loppupeleissä. Jumalatonta meteliä piti, vuosimallista ei mitään hajua. En jäänyt kaipaamaan.
Seuraavana oli skootteri jostain 90-luvulta, jonka 18 täytettyäni sain vaihdettua '87 Nissan Micraan; alaosa hopeanharmaa, yläosa musta, 100km/h vain alamäessä. Sen jälkeen on ollut Toyotaa ja muita Nissaneita, yksi Opelkin pyörähti jossain välissä, mutta eniten kyllä olen jäänyt jollain epämääräisellä tavalla sitä Micraa kaipaamaan. Viimeksi kun kyttäsin tietoja, niin oli menossa jossain Turussa päin. BFM on rekkarin alku, jos joku törmää niin sanokaatten terveisiä! (Jos joskus rikastun ja se pötpötin on yhä olemassa, ostan sen takaisin!)
Edit: Jaha, Turusta onkin siirtynyt Tervajoen maisemiin...
Seuraavana oli skootteri jostain 90-luvulta, jonka 18 täytettyäni sain vaihdettua '87 Nissan Micraan; alaosa hopeanharmaa, yläosa musta, 100km/h vain alamäessä. Sen jälkeen on ollut Toyotaa ja muita Nissaneita, yksi Opelkin pyörähti jossain välissä, mutta eniten kyllä olen jäänyt jollain epämääräisellä tavalla sitä Micraa kaipaamaan. Viimeksi kun kyttäsin tietoja, niin oli menossa jossain Turussa päin. BFM on rekkarin alku, jos joku törmää niin sanokaatten terveisiä! (Jos joskus rikastun ja se pötpötin on yhä olemassa, ostan sen takaisin!)
Edit: Jaha, Turusta onkin siirtynyt Tervajoen maisemiin...
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.
Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo
Myöhäinen Edit: Ainiin tässä kysyttiinkin ensimmäistä moottoriajoneuvoa, eikä varsinaista ensimmäistä autoa.
No ihan ensimmäinen moottoriajoneuvo oli ns. Lokari-auto jonka sain muistaakseni 6-vuotiaana.
Ei tosin juuri tuo yksilö.. mutta samanlainen väri oli vaan keltainen. Kuukkelista hain jonku random kuvan.
No ihan ensimmäinen moottoriajoneuvo oli ns. Lokari-auto jonka sain muistaakseni 6-vuotiaana.
Ei tosin juuri tuo yksilö.. mutta samanlainen väri oli vaan keltainen. Kuukkelista hain jonku random kuvan.
"Yöperho on koteloitunut"
-
- Adrian Monk
- Viestit: 2645
- Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am
Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo
Ensimmäinen moottoriajoneuvo tais olla Suzuki pv, eli pikku suikka meilläpäin. Sitä seuraava olikin jo nissan sata aakkonen, mikä tais mennä rusetilleen hmm...
Nykyään en kyllä ajele enää "varaosilla" vaan kulkuneuvoilla, jotka jättäessään tielle tarttee vis ingenjööran, Hondan CRV ja Chevrolet Captiva ovat käytössä.
Nykyään en kyllä ajele enää "varaosilla" vaan kulkuneuvoilla, jotka jättäessään tielle tarttee vis ingenjööran, Hondan CRV ja Chevrolet Captiva ovat käytössä.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo
Siis kaikkein eka moottoriajoneuvoni on ollut -74 Tunturin Pappamopo, jota fillaroitiin käyntiin. Siis polkupyörämäisesti, eikä polkaisemalla tavalliseen mopotapaan. Väri on ollut harmahtavan oranssi. Kesti ja kulki luotettavasti, eikä koskaan jättänyt tielle, vaikka se savutti melkoisesti ja loppuunkuluneet iskarit pomppasivat huimasti vähän joka töyssyssä.
Seuraava mopo, -83 Helkama Raisu, on ollut vähän enemmän vika-altis ja bensatankki on ollut vähän liian pieni menevän nuorukaisen käytössä. Sain työnnellä mopoa silloin tälloin.
Eka oma autoni on ollut isäni ostama vähän käytetty Mazda-avolavapaku. Laiska nokivasara, jonka ohjaus oli niin jumalattoman raskas, että auton kulmat menivät vähän lommoille, kun ei jaksettu vääntää rattia loppuun saakka. Eka itse ostamani oli -75 amerikkalainen Ford F250-avolavapaku. V8 on ollut mahtava tehopakkaus väljänäkin, mutta joi bensaa ja tiputti öljyä niin jumalattomasti, että rahat eivät enää riittäneet... Vain pari kuukauden jälkeen vaihdettiin menevän näköiseen -73 Ford Consul Coupeeseen.
Seuraava mopo, -83 Helkama Raisu, on ollut vähän enemmän vika-altis ja bensatankki on ollut vähän liian pieni menevän nuorukaisen käytössä. Sain työnnellä mopoa silloin tälloin.
Eka oma autoni on ollut isäni ostama vähän käytetty Mazda-avolavapaku. Laiska nokivasara, jonka ohjaus oli niin jumalattoman raskas, että auton kulmat menivät vähän lommoille, kun ei jaksettu vääntää rattia loppuun saakka. Eka itse ostamani oli -75 amerikkalainen Ford F250-avolavapaku. V8 on ollut mahtava tehopakkaus väljänäkin, mutta joi bensaa ja tiputti öljyä niin jumalattomasti, että rahat eivät enää riittäneet... Vain pari kuukauden jälkeen vaihdettiin menevän näköiseen -73 Ford Consul Coupeeseen.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.