Hyviä rikosaiheisia elokuvia?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Rocket
Harjunpää
Viestit: 319
Liittynyt: To Syys 23, 2010 3:15 pm

Re: Hyviä rikosaiheisia elokuvia?

Viesti Kirjoittaja Rocket »

Valoviikate kirjoitti: Täähän perustuu fiktiiviseen romaanin, joten totuuspohja lienee hatara. Hyvä leffa kyllä on.
Jaa sekö, että sakemannit lahtasi tuhansittain juutalaisia? En tarkoittanut totuuspohjalla Schindleriä ja hänen listaansa.

Avatar
Universal Exports
Nikke Knakkertton
Viestit: 167
Liittynyt: La Helmi 19, 2011 12:43 pm

Re: Hyviä rikosaiheisia elokuvia?

Viesti Kirjoittaja Universal Exports »

Vanha kunnon Mean streets tulee tänään, YLE Teema . 21.30.
"Et sinä syntejäsi kirkossa sovita, vaan kadulla "
- Mean Streets

"My ghosts have become my teachers"
-Gavin de Becker

Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Hyviä rikosaiheisia elokuvia?

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

En itse tätä pitänyt kovinkaan hyvänä, koska genre noin yleisesti ei ole mieleeni, mutta Rahalla saa-leffa. (Snabba cash). Siinä on kaikenlaista huumediilerihommaa ja tuota alamaailmaa kuvattuna. Suosittelen niille, jotka tälläisistä diggaa. Elokuvissa oli joku aika sitten pyörimässä tähän se kakkososa ja käsittääkseni kolmatta kuvataan. Nää leffathan perustuu Jens Lapidueksen kirjoihin.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!

Avatar
Leidi
Sofia Karppi
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Marras 14, 2011 11:07 am

Re: Hyviä rikosaiheisia elokuvia?

Viesti Kirjoittaja Leidi »

Minun listani on kaiketi varsin perinteinen...

Ne vanhemmat Sherlock Holmesit, joissa pääosaa esittää Jeremy Brett (siinä on kerrassaan komea mies!) 8)
Agahta Christien kirjoihin perustuvia suosikkejani ovat esimerkiksi Neiti Marplen viimeinen juttu, (jossa Miss Marplena Joan Hickson) ja Aikataulukon arvoitus (Poirot, näyttelijänä David Suchet). Noithan riittää, osa hyviä, osa vähän heikompia. Kymmenen pientä neekeripoikaa on todella hyvä klassikkokirja, elokuvaa en ole nähnyt, muuta kuin yhden vanhemman mustavalkoversion, jota oli kevennetty huumorilla. Kannattaa katsoa jos jostain löytää :wink:
Mustavalkoiset Komisario Palmut on huippuja. Mikä muuten se oli niistä se leffa, jossa se vanhemmanpuoleinen nainen eräässä kohtauksessa kohottaa aseen maanisen näköisenä? :shock:
Oli sen verran järkyttävä kohtaus, että jäi mieleen vuosien takaa :D

TheDude
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Loka 01, 2012 8:48 pm

Re: Hyviä rikosaiheisia elokuvia?

Viesti Kirjoittaja TheDude »

Mistähän alottaisi... Cape Fear(it), molemmat hyviä, mutta itse suosin uudempaa varsiota. Ja tietysti Heat on pakko mainita.

Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Hyviä rikosaiheisia elokuvia?

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Kukaan ei ole vielä tainnut tässä ketjussa mainita sitä Rita Hayworth-avain pakoon leffaa? Se on kans tosi ässä! 8)
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!

Belker
Javier Pena
Viestit: 1706
Liittynyt: Ma Loka 05, 2009 11:51 pm

Re: Hyviä rikosaiheisia elokuvia?

Viesti Kirjoittaja Belker »

Hyviä:

+++ Nimeni on Fletch. - Huumoria ja erikoisia jenkkiperinteitä etelän systeemeissä.
++ Mississippi palaa. Etelän historian synkkiä puolia.
+ Polkupyörävaras. - Periaatteet murtuvat kriiseissä.

Aikaisemmin mainittua "Pulp Fictionia" pidän kelvottomana. Eräs suomal. ohjaaja sanoi Tarantinosta suunnilleen, että jenkeissä on tullut joku sekopää kuuluisaksi sillä, kuinka coolia on tappaa ihmisiä. Olen elokuvasta ihan samaa mieltä: se ylläpitää järjetöntä väkivaltaa. Myöhemmin kai Tarantino on käsittänyt, mitä tulikaan tehtyä, ja elokuvissa on jo tolkkuakin.

Avatar
Marokon Kauhu
Perry Mason
Viestit: 3691
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 9:06 pm
Paikkakunta: Rio Grande

Re: Hyviä rikosaiheisia elokuvia?

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

Itsekään en kuulu Tarantinofaneihin: Ärsyttää se että ukot vääntää jonkun vitsin aina tapettuaan jonkun. Lienee yleinen reaktio sellaisille jotka ovat nähdeet väkivaltaa omassa elämässään.

Mutta on siinä muutama helmikin: Tarantinon co-käsikirjoittama "Dusk Till Dawn", joka sopii Halloween aikaan kuin nyrkki nenään!

Ja Pulp Fiction, josta en muuten tykännyt, niin Ving Rhamesin elämään jäänyt heitto:

"I'm pretty fuckin far from Ok!" :D
- Kilo kokaiinia, kolme yhden hinnalla
- Kilo kokaiinia, en oo joutumassa linnaan
- Sösssön sössön
- Äbälä wäbälä
Milan Jaff - jolle annettiin näin ensi alkuun 10 vuotta linnaa

TheDude
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Ma Loka 01, 2012 8:48 pm

Re: Hyviä rikosaiheisia elokuvia?

Viesti Kirjoittaja TheDude »

Mulle taas Tarantino uppoaa, no, ei kyl kaikki. Monet menee yli joissa verellä ja tappamisella oikein mässäillään. Mut löytyy sieltä hyviäkin; Jackie Brown, True Romance ja ehkä vielä kulttimaineen saavuttanut Reservoir Dogs. Kyllähän se äijä nero on, mut muutamat leffat menee jo "neroudessaan" ainakin/jopa mun hilseen yli...
Sopisko tässä topicissa kysellä mikä kullakin on se kauhein, etovin tai puistattavin leffakohtaus?
Koska itselläni menee aina katsottaessa kauhun kylmät väreet kropassa American History X:n kanttikivetyksen puremiskohtauksessa... Hyrrrrr!!! :twisted:

Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Hyviä rikosaiheisia elokuvia?

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Vanki nimeltä Papillon,klassikko.
Boys don`t cry,käsittämätön umpimielisten punaniskojen viharikos.

Uudemmista Poikani Kevin.Siinä missä pidi kirjasta,niin elokuvaversio oli,mielestäni,sekava.
Useinmiten on kyllä niin,että kirjaversiot on parempia,joten ei tullut yllätyksenä.Tuleeko kenellekään mieleen elokuvaa,joka olisi tehty (alkuperäistä) kirjaa paremmin?

Rakastan Wallandereita,niin elokuvina kuin kirjoinakin, sekä Beckejä. Ruotsalaiset ne osaa.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar

Avatar
Leidi
Sofia Karppi
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Marras 14, 2011 11:07 am

Re: Hyviä rikosaiheisia elokuvia?

Viesti Kirjoittaja Leidi »

Ei nyt tavallaan ehkä aivan rikosaiheinen noin suorastaan ole, mutta uskoisin että minfolaisia voisi kiinnostaa tämä tanskalainen Kosto (tanskaksi Hævnen).
Tarina kertoo nimensä mukaisesti kostosta. Koulukiusaaminen, väkivalta ja moraali ovat tärkeässä roolissa.
Mikä on oikein ja mikä on väärin?

Kannattaa katsoa!

Hans-Peter Haulikko
Hetty Wainthropp
Viestit: 486
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 3:03 am
Paikkakunta: Holjakoski

Re: Hyviä rikosaiheisia elokuvia?

Viesti Kirjoittaja Hans-Peter Haulikko »

laitetaanpas tänne parit katotut, eli katsoin juuri pari leffaa:

-Rampage (2009) ja löytyy myös youtubesta(hassusti nimellä raNpage) --> http://www.youtube.com/watch?v=W1nZOhEb1Uc

melkonen nopea pläjäys ja ihmeen hyvä leffa tuosta joukkotappo aiheesta.

-Blood and Bone (2009) ja löytyy --> http://www.youtube.com/watch?v=35ghWID3Iv8

tämä on ihmeen hyvä tappeluelokuva.

molemmat ovat omasta mielestä pitkään aikaan melko hyviä oman aihepiirinsä leffoja, ellei jopa näistä uudemmista leffoista parhaimpia. vaikkakin molemmissa on ennalta arvattavaa toimintaa ja juonet nyt elokuvissa on mitä on, mutta hyviä pätkiä ja rampage varsinkin oli melkoinen yllätys.
"näin mä ajattelen, mä oon maalaispoika"

Ruben Auer-Vaara
Lauri Hanhivaara
Viestit: 148
Liittynyt: To Huhti 23, 2020 6:04 pm

Re: Hyviä rikosaiheisia elokuvia?

Viesti Kirjoittaja Ruben Auer-Vaara »

Minä pidän klassikoista: Komisario Palmu, Holmesin, Agatha Christiien Poiroitit, Orson Wellesit. Mutta pidän myös Tarantinon ohjauksesta, paras niistä Pulp Fiction.

aivoriihi
Axel Foley
Viestit: 2206
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:16 am

Re: Hyviä rikosaiheisia elokuvia?

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

The Shawshank Redemption (Rita Hayworth-Avain pakoon).

Aivan huikea elokuva ja pausea kannattaa kayttaa, jos vessaan tai jaakaapille on tarvis menna. Jokainen minuutti, jokainen kohtaus vie tarinaa eteenpain mielenkiintosesti, aina loppuhuipennukseen asti. Annan 10 pistetta :lol:
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson

Avatar
LexVeritas
Perry Mason
Viestit: 3998
Liittynyt: Ke Loka 13, 2021 8:07 pm

Re: Hyviä rikosaiheisia elokuvia?

Viesti Kirjoittaja LexVeritas »

Täältä monenmoisia kotimaisia elokuvia ja dokumentteja maksutta katseltavaksi:

https://elonet.finna.fi/Browse/Home
5 no viisia Perhettä
Puu elohim jahvella
-Ai, sä oot. Mä en, veli.
Jopi ja genesis
‏אלהים‎ Sten näin Isä
ykseydellä 2 aikaa
Sepä Elia Me ts. Kaa
naassa ja
Luminol-Lennard

In Omnibus Veritas Suprema Lex Esto

Vastaa Viestiin