Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1390
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 4:03 pm

Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Aihe kiinnostaa jollain tavalla, joten ajattelin aloittaa keskustelun.

Itse tunnen kaksi. Toinen on noin tappoi reilu 10 vuotta sitten äitinsä kuristamalla tämän. Mies oli ollut jonkun aikaa selvinpäin ja alkanut nähdä pikku-ukkoja, jotka käskivät surmata äidin. Toinen mies ampui veljensä muutama vuosi takaperin, mutta liikkuu tällä hetkellä jo vapaalla jalalla.

Miltä sinusta tuntui silloin, kun sait tietää tapahtuneesta? Miten suhtaudut näihin ihmisiin heidän vapautumisensa jälkeen (oletko pystynyt elämään asian kanssa normaalisti heidät nähdessäsi)? :roll:

¨muokattu pyynnostä t:m
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja joey »

Loistava keskustelunavaus.

Kehottaisin käyttämään harkintaa tekijän ja uhrin suhteen, tekijän iän, teosta kuluneen ajan, tekotavan yms. mainitsemisessa, ettei keskustelijoiden anonymiteetti kärsi - tämä voi monelle sivulliselle olla minfon mielenkiintoisin keskusteluketju.

Tunnen itse erään teräaseella tappoa yrittäneen, enkä ole voinut katsoa tekijää silmiin kertaakaan tuon jälkeen. Siksi olen erityisen kiinnostunut kuulemaan hankkeessaan onnistuneen tappajan/murhaajan tuntevien aatoksia.

DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

lasketaanko tuttavapiiriin vanhat kaverit jotka ovat lusineet 8+ vuotta putkeen eikä ole siksi oikein voitu olla tekemisissä :? ?
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen

Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Avaus olisi vielä loistavampi, jos Geissimummo itse kertoisi, miten hän suhtautuu noihin tuntemiinsa tappajiin... kun ainakaan minä en avauksesta ymmärtänyt, että Gm olisi vastannut noihin esittämiinsä kysymyksiin.

Itse en (ainakaan tietääkseni) tunne ketään murhaajaa/tappajaa, enkä toivo tulevaisuudessakaan tutustuvani kyseiseen "ihmislajiin" lähemmin :?
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-

pippurinen
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 92
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2008 7:44 pm

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja pippurinen »

Ei ole varsinaista murhaajaa, käsittääkseni. En ole jaksanut tarkistaa, onko juttu käsitelty tappona. Mutta on tämä tuntemani mies toisen hengen vienyt.

Ei kai kyseinen seikka, joka tapahtui paljon ennen tutustumistamme, vaikuta mitenkään. Tosin olen tekemisissä hänen kanssaan vain silloin, kun molemmat ovat selvinpäin. Miehellä on rankka alkoholi- ja huumetausta. En esim. suostu puhumaan puhelimessa tai vastaa vastaajaviesteihin, jos hän on päihtynyt.

Olen aina kokenut tämän henkilön harvinaisen älykkäänä, verbaalisesti lahjakkaana ja suuren sydämen ihmisenä. Ja vaikka minulta on kysytty, pelottaako esim. lenkkeillä kyseisen henkilön kanssa iltaisin pusikoissa, niin en pelkää. Mies on minulle hieman kuin oma setä. Onhan meillä ikäeroakin lähemmäs kolmisenkymmentä vuotta.

Nythän just muuten oli uutista, että henkirikoksen tehneet uusii harvoin...

Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Tunnen muutamia taposta tuomittuja,vanhoja tapauksia. Olen edelleen tekemisissä enkä ajattele asiaa kun näen ja juttelen kyseisten ihmisten kanssa. En tiedä mistä johtuu,ehkä siitä että he ovat nykyään kuin kuka tahansa meistä,menneisyyttä lukuunottamatta.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !

Powiew
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2010 4:57 pm

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja Powiew »

Tunnen kaksi. Tosin kumpaakaan ei ole tuomittu murhasta, vaan toinen oli loppujenlopuksi kuolemantuottamus ja törkeä pahoinpitely, ja toinen oli muistaakseni tappo. Tämä törkeä pahoinpitely/kuolemantuottamus on parikymmentä vuotta vanha asia, ja vaikka jo silloin henkilön tiesin olen tutustunut paremmin vasta hänen vankilasta päästyään. En nykyään edes ajattele asiaa, silloin sen muisti paremmin. Itse asiassa ihan puskista tuli tuo mieleeni tässäkin yhteydessä. Ei vaikuta millään tavalla väleihimme, tosin emme ole sydänystäviä, vaan lähinnä tuttuja/kavereita.

Toinen tapaus oli erittäin väkivaltainen, ks. hlö käytti paljon hormoneja ja alkoa, ja mietoja huumeita. Tappoi silloisen asuinkumppaninsa erittäin väkivaltaisesti, koko tapaus oli järkyttävä ja vaikuttaa edelleen, vaikka tekijä onkin rauhoittunut huomattavasti linna-aikanaan. En halua olla tekemisissä jos hän on juonut alkoholia, enkä kovin mielelläni muutenkaan, muistan hänet hyvin äkkipikaisena tyyppinä. Nykyään emme siis ole paljoa tekemisissä.

Ai niin, tiedän kolmannenkin, ei ole varsinaisesti ystäväpiiristä, mutta tuttu kuitenkin. Tosin tapausta ei ole vielä edes oikeudessa käsitelty, ja tekijä on vapaalla jalalla, että en osaa sanoa edes minkäasteisesta hengenottamisesta on ollut kyse. Viina ja puukko. Käsittääkseni kuitenkin ihan oikeasti vahinko (tekijän oli tarkoitus tehdä itselleen tällä puukolla jotain, uhri tuli ottamaan puukkoa pois ja pikku painin päätteeksi uhrilta lähti henki..). Mukava tyyppi, olin iloinen kun näin hänet viimeksi, tosin meno ei ole ainakaan tuon tapauksen myötä suuremmin rauhoittunut.. Hänen seurassaan varon lähinnä puhumasta tuosta tapauksesta, muuten en asiaa ajattele, kuin korkeintaan hänen kannaltaan. Tekijä ja uhri olivat parhaat ystävät, ja näin ollen tavallaan säälin tekijää, kun näen miten paljon häneen sattuu se, että hänen omaa tyhmyyttään ja idioottimaisuuttaan tämä toinen on nyt poissa..

Siinä kai joitain ainakin.

metallikukko
Neuvoja-Jack
Viestit: 535
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:47 pm

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

Löytyy parikin joista toinen jo edesmennyt.
Entinen naapuri listi avovaimonsa kuristamalla rautalangalla.
Tämä edesmennyt taas oli perhetuttu ,joka vuosikymmeniä jatkuneen naapurivihan päätteeksi suoraan sanoen teloitti naapurinsa.

tj_eme
Jack Bauer
Viestit: 909
Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 1:22 pm

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja tj_eme »

Yksi, joka istuu elinkautista ja on siis oikeudenkin mukaan murhaaja. Tappoihin syyllistyneitä joitain kappaleita ja kestoepäiltyjä kanssa. Kuolemantuottamuksesta tuomittuja myös muutama.

Suhtautuminen näihin vaihtelee henkilön mukaan. Murhaajaa en ole sattuneesta syystä tavannut vähään aikaan. Oli kamapäissään tosi pelottava ja arvaamaton, selvinpäin taas enempi huumorimiehiä. Selvänä suhtaudun hyvin, kamapäissään pysyn mahdollisimman etäällä.

Yhteen kuolemantuottamusheppuun pistin välit poikki, kun äijä ei hoitanut millään tavalla korvauksia uhrin lapsille ja vaimolle. Osa säälittää, osa vituttaa.

Niin ja kannatan kuolemantuomiota myös tuntemilleni murhamiehille ja murhan määritelmääkin vähän löysäisin nykyisestä. Mutta jos niitä ei kerran teloiteta, niin eletään sitten niiden kanssa.

johnny rebel

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja johnny rebel »

Loistava keskustelun aihe kyl!
Mun oma tausta suht rankka vaikka ei ikää ole paljoa. 20-30v kulmilla. Mut tää ketju on et tuttuja lähipiiris? Ystävät, tuttavat ja piirit on ollu aiemmin pahoja pahoja. Muistoja paljon kaikenlaisista keikoista, tekemisistä ja mukana olleista jutuista. Mm. Mikkeli, Tuppuralan tapaus 2008. Koko kopla ja uhri, tuntenu pitkääään. En siis ole ollut "asialla" siellä. Mut varma tieto on valttia.

En halua puhua sukulaisista, niitäki jokunen on tuomittu ties mistä.

Ps. Itse olen kuivilla kaikesta kierteistä, ja elän normaalia perhe-elämää. Taidan lähtee nyt koiraa kusettamaan =) ulos.

jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

Mulla entinen "isäpuoli" tappanut kaksi naistaan kännissä ajeltuaan. Ensimmäinen meni n. pari kymppisenä ja toinen kun oli jo eronnut mun äidistäni. Yksi entinen tuttu/naapuri tappoi 13v metsään jonkun äijän. Itse olin vielä pikku likka silloin. Meni vuosia ennenko tapasin sen uudestaan kun olin Jokelasta sitä vastassa (muista jutuista silloin istumassa). Kyselin paljonkin siltä siitä taposta kaikkea. Ainut mikä jäi mieleen on se että aidosti ja vilpittömästi sanoi että paljon on paskaa tehnyt mutta se on ainut asia minkä muuttas elämästään. Ei ole kiva kantaa tuollasta asiaa loppu elämäänsä mukana. Toinen tuttu tappoi 16v miehen rappukäytävään ollessaan sekasin kun ampiainen. Sama juttu, katuu joka ikinen ja ainoa päivä vaan sitä että riisti toisen hengen. Keneenkään noista ole ollut tekemisissä enää vuosiin mutta tavatessa höpötellään hetki ja that´s it! Noita linna ruunia on paljon ollut elämässä isän kautta joka istui milloin mistäkin syystä koko mun lapsuuden ja nuoruuden. Ikinä ei oo tarvinnut pelätä ketään niistä tai kukaan olisi mua kohtaan käyttäytynyt uhkaavasti. Tosin olen tarkoituksella aina välttänyt tilanteita joissa läträtään viinan kanssa! Nykyään ei ole enää tuollasia tyyppejä mun elämässä olleskaan. Isääkin tapaan ehkä kerran vuodessa jos on selvinpäin.
Life. It´s just fucking thing after nother...

mrs Nutcase
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 3:50 pm

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja mrs Nutcase »

On muutama taposta tuomittu tuttu, molempia sukupuolia. Ei sen hullumpia kuin muutkaan.

Mickey
Sabrina Duncan
Viestit: 361
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 10:56 pm

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja Mickey »

Pari tunnen ja luulen että ovat tappaneet. Olen kysynytkin mutta hymähtävät vain. Toinen on nykyään lakimies ja toinen turvallisuuspäällikkö.

Avatar
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1390
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 4:03 pm

Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

joey kirjoitti:Loistava keskustelunavaus.
johnny rebel kirjoitti:Loistava keskustelun aihe kyl!
Kiitos paljon! Mukava huomata, että keskustelu on lähtenyt käyntiin :)
DollariExpress kirjoitti:lasketaanko tuttavapiiriin vanhat kaverit jotka ovat lusineet 8+ vuotta putkeen eikä ole siksi oikein voitu olla tekemisissä :? ?
Lasketaan :wink: Miten mahdollisesti suhtautuisit heihin, kun pääsevät vapauteen?
maija turjukka kirjoitti:Avaus olisi vielä loistavampi, jos Geissimummo itse kertoisi, miten hän suhtautuu noihin tuntemiinsa tappajiin..
Anteeksi, tarkoitukseni oli kirjoittaa vastaus, mutta sain vieraita ja lähetin vain epähuomiossa äkkiä kirjoittamani tekstin tänne. Itse siis suhtaudun molempiin ihan normaalisti :roll: Vanhemman miehen olen kuitenkin tuntenut lapsesta saakka, enkä olisi edes osannut kuvitella hänen pystyvän sellaisiin tekoihin. Törmäämme aina silloin tällöin ja vaihdamme kuulumisia. Viettää aikaansa enemmän omissa oloissaan nykyään. Toiseen tapaukseen ole törmännyt vain kerran vapautumisen jälkeen, enkä häneenkään suhtaudu mitenkään erikoisesti.... Tiedä sitten, olenko erikoinen?! :oops:
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.

JeMi
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Pe Touko 01, 2009 10:20 am

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja JeMi »

Suvusta löytyy yks vanhempi mies. Useamman päivän ryyppyputken jälkeen tehty kännitappo, ei muista koko tapahtumaa. Aamulla oli vaan porukka huomannu, että yks puuttuu ja löyty puukko selässä. Siinä sitten ihmettelivät kuka oli mahtanu olla asialla.

Sen verran kaukasempaa sukua ja iäkkäämpi henkilö, että harvoin nähdään. Viimeks istuttiin vastatusten kahvipöydässä, kun oli vankilasta lomilla. Ihan sama rauhallinen ja lepposa mies oli kun aiemminkin. En osannu suhtautumista muuttaa. Ja nyt vapautunutkin jo aikoja sitten.

Vastaa Viestiin