kissa vai koira

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

tapparanmiäs
Nikke Knakkertton
Viestit: 151
Liittynyt: La Heinä 24, 2010 10:26 pm

kissa vai koira

Viesti Kirjoittaja tapparanmiäs »

laitetaanpas uutta galluppia kun samat vanhat vaan täällä päivästä toiseen jos tässä kallupissa saisi vaikka kunnon väittelyt aikaan :lol: eli kumpi lähempänä sydäntä enempi kissa vai koira ja miksi? ja vastausta molemmat ei saa laittaa joimpi kuimpi pitää valita :lol: itse olen koira ihmisiä henkeen ja vereen kissoista on huonoja kokemuksia minulla :!:
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: kissa vai koira

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

kumpiki menee, mutta jos pitää valita niin kyllä se on se kissa. 8)
...pelkään sellasia isohkoja riehuvia koiria :oops:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Nannitanni
Harjunpää
Viestit: 292
Liittynyt: Ma Maalis 08, 2010 3:24 pm

Re: kissa vai koira

Viesti Kirjoittaja Nannitanni »

Itsellänihän tai meillä lapsuudenkodissa ei ole ikinä mitään lemmikkejä ollut (ellei sauvasirkkoja lasketa.. :D), mutta mummolassa ja enon maatilalla on molempia, sekä kissoja ja koiria ollut aina enemmän tai vähemmän.

Ehkä kuitenkin olen enemmän kissaihminen. Koiriakaan vastaan ei todellakaan ole mitään, ja varmastikin meille hankitaan jossain vaiheessa sekä koira että kissa, mutta kissoissa kiehtoo sellainen mystisyys ja itsenäisyys. Ja onhan ne pikkuset pennut leikkimässä lankakerän kanssa tosi söpöjä! :D
"When I'm being sad, I stop being sad and be awesome instead. True story."
-Barney Stinson-
vandt
Jack Bauer
Viestit: 917
Liittynyt: La Heinä 05, 2008 10:00 pm

Re: kissa vai koira

Viesti Kirjoittaja vandt »

Kissa.

Sitä ei tarvitse lenkittää, se ei kuolaa, kun syön, se ei tapa minua yhtä todennäköisesti kuin koira. Eikä hauku.
Meillä on kaksi kissaa, ocicat ja peruskissa.
Kuusamon kutsuma jo kohta seitsemättä vuotta
LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: kissa vai koira

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

^ Ocicat, niin komea eläin! Itse rakastan rotukissoista siamilaisia ja lyhytkarvaisia itämaisia. Kissaihminen ihan selkeästi siis ja tavallinen maatiaiskissa löytyy kotoa. Niissä on sitä jotain, särmää ja mystisyyttä. Olen pitänyt kissoista aina, lapsena opin kävelemäänkin varmasti vain sen takia, että saisin kissan kiinni (ja turpiinhan siinä tuli vanhalta narttukissalta :mrgreen: ) ja juuri otin ensimmäisen tatuointini, kissan tietysti.

Mutta täytyy samalla sanoa, että niin paljon kuin rakastankin yhteisiä hetkiämme kissan kanssa niin toivoisin kaveria myös lenkkipolulle eli koirakin olisi tervetullut ja mikäs siinä, kun kissamme on tottunut koiriin.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Saga
Harjunpää
Viestit: 331
Liittynyt: Ti Marras 18, 2008 2:49 pm

Re: kissa vai koira

Viesti Kirjoittaja Saga »

Kyllä se kissa on, sillä miten tällaisia karvapalloja voisi olla rakastamatta:

http://www.aijaa.com/v.php?i=6752113.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=6752114.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=6752115.jpg

Tykkään kyllä koiristakin, mutta koiran ottaminen tällä hetkellä olisi mahdoton ajatus. Ehkä sitten eläkkeellä. :) Ja kyllä siinä kissojen viehkeydessä, omanarvon tunnossa ja sulavuudessa on jotain tavattoman kiehtovaa..
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: kissa vai koira

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Olen kissaihminen. Meillä on kaksi peruskissaa ja yksi hännättömänä syntynyt, joka on koiramainen luonteeltaan. Kissa on kieltämättä maalla vaivaton lemmikki, hoitaa itse itsensä siistinä, ja kunhan rokotukset ja sellaiset on kunnossa, juoksee vapaana ulkona. Voisin harkita myös siperiankissaa, jos koirahaaveesta ei tule mitään...
Kumma kyllä olen aina pitänyt nimenomaan aikuisista kissoista, pennut ei niinkään hurmaa kuin aikuinen arvokas kissa.
Nothing is quite what it seems
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: kissa vai koira

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
tapparanmiäs
Nikke Knakkertton
Viestit: 151
Liittynyt: La Heinä 24, 2010 10:26 pm

Re: kissa vai koira

Viesti Kirjoittaja tapparanmiäs »

sain kissoista negatiivisen kuvan kun pienempänä hyökkäsi ja raapi minut verille onneksi ei silmät mennyt.....rivitalossa asuessani naapurin kissat mylläsivät kukka penkit kuseskeli ja paskansi joka paikkaan ja tietysti myös lasten hiekka laatikolle...toisessa paikassa asuessani muutamat villiintyneet kissat mourusivat yöt ja hyppivät ja raapivat ikkunapelleille ja auton peltejä naarmutti ja sotkivat paskasilla tassuillaan...muijan kanssa keskusteltiin kauan kun muutettiin yhteen kun hänellä on kissa ja jota piti yöllä päästää ulos ja sisälle mauku ja raapi jos ei palveltu mulla meni heti hermo kyseiseen touhuun...nyttemmin se on jo ollut 5 vuotta tuolla pihalla viemme navettaan ruuan ja siellä se hoitaa hiiren pyydystämis työtään joka on ainoa jota kissa viitsii tehdä ja on niin ittepäinen ja tyhmä että saa omissa oloissaan ollakkin :twisted:
LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: kissa vai koira

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Ah, ne ihanat kissat :lol:

Sitähän se juuri on. Ja paras ja kuvaavin lause on varmastikin oman arvonsa tunteva.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: kissa vai koira

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

ehkä tähän alkuun ois kannattanu laittaa se sellanen gallup-juttu, jossa porukka sit valittee kumpi ja näkyy prosentit, mitä sakki on valinnu? *jälkiviisastelee* :oops: :mrgreen:
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: kissa vai koira

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Pakkohan tähänkin on jotain sanoa.

Minulla oli aikanaan kissa. Tai kaksikin. Olin vannoutunut kissa-ihminen ja suhteettoman suuri koiravihaaja!

Muutamavuosi sitten meille kuitenkin tuli koira. Suostuin asiaan, mutta irtisanouduin koiran hoidosta ja ulkoilutuksesta täysin. :|
Mutta kuinkas sitten kävikään. Ennen kuin minä ehdin ihastua tuohon pikku-veijariin, se alkoi kulkea perässäni kuin varjo ja jäysti lahkeitani ja villasukkiani aina kun pysähdyin. :?

Ja tarkkasilmäisemmät ovat ehkä huomanneetkin, että käyn aamuin-illoin lenkillä koiran kanssa. :oops:
Tuo rakas pikkuotukseni jäi minulle, kun lapset muutti pois. Kukaan ei sitä saa mukaansa. Ja me ylimmät ystävykset nukumme vierekkäin ja puhumme samaa kieltä. :oops:

Minä SUURI koirien vihaaja.... :shock:

Kuva

ps. tuo ocicat on aivan leopardi. Ihana.
Nuotio & Äreät Tiput
Avatar
PorcelainDoll
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 93
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 2:04 pm

Re: kissa vai koira

Viesti Kirjoittaja PorcelainDoll »

Minä olen ehdottamasti kissaihminen.
Meidän perheessä on ollut niin koiria kuin kissojakin.
Minulla on 2kissaa, Ragdoll ja maatiainen. Koiraa en ottaisi, koska jotenkin en vain pidä niiden hajusta varsinkin ulkoilun jälkeen. Lisäksi monet koirat ovat erittäin päälle käyviä, hyppii ja yrittää lipoa naamaa. :shock:
Mutta näin yleensä eläimiä on kiva katsella olivat ne sitten mitä tahansa.
Nothing Lasts Forever
tapparanmiäs
Nikke Knakkertton
Viestit: 151
Liittynyt: La Heinä 24, 2010 10:26 pm

Re: kissa vai koira

Viesti Kirjoittaja tapparanmiäs »

noorska emmää semmosia osaa en oo mikää nortti vai nörttikö se oli:)))))))
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: kissa vai koira

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

noorska...ei helv...et sitten vaan vuoda tota lempinimee mun oppilaille, muutenki saan kuunnella niin hirveitä väännöksiä :roll: :wink: :mrgreen: :D 8)
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Vastaa Viestiin