Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.

Valvojat: Raid, Moderaattorit

Sierra
Alibin satunnaislukija

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja Sierra » Ma Joulu 18, 2017 4:13 am

UglyBetty kirjoitti:
Syskon S kirjoitti:Minä olen kerran nähnyt itsemurhaviestin (sukulainen pelastui, kun tuli katumapäälle). Se viesti oli pateettista roskaa, jos ihan suoraan sanon. "Rakastan teitä eniten maailmassa", "teidän on parempi olla ilman minua" jne. Kiitos vaan, mutta tuollaiset vaan alleviivat teon itsekkyyttä, eivät lohduta. Tietysti olisi reilua, että jälkeen jäävät saisivat jonkin vinkin avulla tietää, oliko kyse itsemurhasta vai onnettomuudesta.
Mitä siinä viestissä sitten "saisi" sanoa?

"Veikkaan että olisi todella raskasta keksiä ahdistuksen kourissa, mitä niille jälkeen jääville läheisille sanoisi, kun tietäisi heidän takertuvan jokaiseen sanaan, tulkitsevan ja syyllistyvän."

Niin. Kun näinhän siinä voi hyvinkin käydä. Mutta kuitenkin on väärin kertoa rakastavansa siis?
Mun mielestä on törkeää sanoa toisen viimeisiä, todennäköisesti todella sydämestä tulleita sanoja pateettiseksi roskaksi.

Vaikka tappaisi itsensä, ei se tarkoita sitä etteikö voisi rakastaa.
Ahdistus ja masennus voi olla niin pahaa, että vaikka rakastaa, kokee olevansa esim. vain taakka. Sitäpaitsi, se rakastaminenhan on vain oma tunne, voi olla liian raskaskin. Varsinkin jos toinen ei rakasta takaisin.

Ihan lopussa oleva ei välttämättä halua kuolla. Mutta ei jaksa elääkään.
Ehkä itsemurha on itsekästä jonkun näkökulmasta. Mutta pahempaa on se, että tuomitsee toisen epätoivoisen teon.
Meinasin lisätä, että ellei ole itse todella pohjamutia kyntänyt. Mutta eipä sitä voi niin vertailla, jokaisella on rajansa mitä kestää. Ja se on ihan hyväksyttävää niin.
En usko että kukaan päätyy itsemurhaan kovinkaan kevyesti.
Mä en ole yhtäkään itsemurhaa tehnyttä läheistäni ajatellut itsekkääksi. Olen vain surrut sitä kuinka paha olo ihmisellä voi olla, ja sitä että mikään ei ole niin suureen pahaan oloon auttanut.
Itsekästä olisi vaatia jaksamaan, tietämättä siitä musertavasta olosta itse mitään. Ja se on jokaisen henkilökohtaisesti oma kokemus, mikä on kenellekin liikaa.
Todella hieno ja asiallinen kirjoitus ja totta joka sana. Kiitos tästä Ugly Betty.

delila
Poliisikoira Rex

Re: Turku: Poliisi pyytää havaintoja kadonneesta miehestä

Viesti Kirjoittaja delila » Ma Joulu 18, 2017 9:11 am

jeleno kirjoitti:
Irene Huss kirjoitti:
jeleno kirjoitti:
Tämä osui pelottavan lähelle sikäli että eräänä niistä muutamasta kerrasta kun tämän henkilön tapasin liittyi siihen tuollainen hauska unissakävelyharhailu/vessan etsimistapaus.

Itsemurhan suuntaan kyllä viittaa että nuoresta asti mereen viehtynyt merivoimien mies päätyy juuri mereen. Mutta ei kai sitä parempien tietojen puuttuessa voi mahdottomana pitää että olisi lähtenyt tuohtuneena kotiin ja kompuroinut.
Tarkoititko tällaä henkilöllä, jota muutaman kerran tapasit, siis juuri kadonnutta Juusoa?
Pahoittelut parinkymmenen sivun myöhästymisestä mutta kyllä, juuri Juusoa tarkoitin. Ei se tosin taida niin harvinaista olla nuoremmilla, armeijassakin näki noita känniunissakävelijöitä ja kaappiinpissaajia.

Minä olen se, joka alun perin kirjoitteli kännissä utopistia asioita tehneestä eksästä. Ja jos kerran joku on muutaman tapaamisen perusteella nähnyt Juuson tekevän samaa.. huhhuh, en enää ihmettele mitään. Niin pelottavaa silloin oli odotella tuota eksää kotiin, jos hänen piti yksin kännireissuiltaan kotiutua. Valot ja virta oli päällä niin kauan, kun oli kavereiden seurassa, mutta kun jäi yksin, niin tilttasi täysin.

Ghost hunting
Columbo

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting » Ma Joulu 18, 2017 5:15 pm

Kannattaa sit muistaa, ettei kaikki tälläiset kaset ei välttämättä ole itsemurha aikeissa tehtyjä.
Tässä on matkan varrella opittu, eri kaseista, että kotiväen sanomisia kannattaa uskoa. Ennemmin sitä uskon kuin poliisin tai juorujen tuotoksia.

tötterö
Philip Marlowe

Viesti Kirjoittaja tötterö » Ma Joulu 18, 2017 7:15 pm

^suurinosahan lukijoista uskoo jokeenheittäjään tai mihin vain muttei itsemurhaan.
No saahan sitä uskoa vaikka joulupukkiin.

Irene Huss
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Irene Huss » Su Joulu 24, 2017 9:07 pm

delila kirjoitti:
jeleno kirjoitti:
Irene Huss kirjoitti:
Tämä osui pelottavan lähelle sikäli että eräänä niistä muutamasta kerrasta kun tämän henkilön tapasin liittyi siihen tuollainen hauska unissakävelyharhailu/vessan etsimistapaus.

Itsemurhan suuntaan kyllä viittaa että nuoresta asti mereen viehtynyt merivoimien mies päätyy juuri mereen. Mutta ei kai sitä parempien tietojen puuttuessa voi mahdottomana pitää että olisi lähtenyt tuohtuneena kotiin ja kompuroinut.
Tarkoititko tällaä henkilöllä, jota muutaman kerran tapasit, siis juuri kadonnutta Juusoa?
Pahoittelut parinkymmenen sivun myöhästymisestä mutta kyllä, juuri Juusoa tarkoitin. Ei se tosin taida niin harvinaista olla nuoremmilla, armeijassakin näki noita känniunissakävelijöitä ja kaappiinpissaajia.

Delila: Minä olen se, joka alun perin kirjoitteli kännissä utopistia asioita tehneestä eksästä. Ja jos kerran joku on muutaman tapaamisen perusteella nähnyt Juuson tekevän samaa.. huhhuh, en enää ihmettele mitään. Niin pelottavaa silloin oli odotella tuota eksää kotiin, jos hänen piti yksin kännireissuiltaan kotiutua. Valot ja virta oli päällä niin kauan, kun oli kavereiden seurassa, mutta kun jäi yksin, niin tilttasi täysin.[/quote]

Tässä lainauksessa uskon olevan syy Juuson kohtaloon.
Muista lapseni aina yksi asia; opi tunnistamaan susi lampaiden vaatteissa.
Se "herttainen" evakkomummeli olikin ammattivaras.

Blackened
Aloitteleva besserwisser

Viesti Kirjoittaja Blackened » Ke Syys 23, 2020 11:21 am

Veikkaan, että oli kovassa humalassa ja törmäsi joukkoon irakilaisia. Nämä sitten porukalla löylyttivät ja viskasivat Aurajokeen.

Jaguaari
Matlock

Viesti Kirjoittaja Jaguaari » Ma Syys 28, 2020 5:37 pm

Sierra kirjoitti:
Ma Marras 20, 2017 11:39 pm
Sanimaria kirjoitti:Olisikohan ollut isompi hätä. Hakeutunut vaaralliseen kohtaan piiloon. Horjahtanut housut kintuissa. Hädissään repinyt kengän irti, jotta pystyisi uimaan. Sen jälkeen virta vienyt ja kylmyys tehnyt tehtävänsä.
Kaikenkaikkiaan todella surullista on niin tai näin. Minä en usko itsemurhaan. Hyviä asioita elämässä edessä. Kaunis, fiksu tyttöystävä, mukavat vanhemmat, uusi hyvä työ...
Onko tyttöystävä kaunis ja fiksu? Kuvaa jossakin julkaistu? Ja mukavat vanhemmat? Varmaan ovatkin, en sitä epäile. Kovin vaikuttaa jonkun "sisäpiiriläisen" kirjoitukselta, etenkin kun on näköjään juuri tämän tapauksen takia tänne liitytty... Kerro toki lisää, sinulla varmasti on sellaistakin tietoa, mitä ei ole lehdissä kirjoitettu.
Samaa mietin. Onko isompi hätä ulostamisen tarve? Siis kakkahätä? Vai paniikki ettei matopeli mennyt läpi? Mistä tyttöystävän kauneus ja fiksuus määritelty?

Jaguaari
Matlock

Viesti Kirjoittaja Jaguaari » Ma Syys 28, 2020 5:38 pm

Musta-Pekka2016 kirjoitti:
To Marras 23, 2017 3:44 am
Olisiko tehnyt pikkujurrissa mieli tyttöystävää ja kun ei saanti onnistunukkaan, niin suutahtanut ja päätynyt "näytänpä sille" asenteella jokeen.
Repesin :D Kyllä nyt harmittaa kun ei antanut ... Jotain rajaa kirjoitteluun.

Ghost hunting
Columbo

Viesti Kirjoittaja Ghost hunting » Ti Syys 29, 2020 8:48 pm

Blackened kirjoitti:
Ke Syys 23, 2020 11:21 am
Veikkaan, että oli kovassa humalassa ja törmäsi joukkoon irakilaisia. Nämä sitten porukalla löylyttivät ja viskasivat Aurajokeen.
Näitä on ollut jotka noin vain vahingossa tönäisevät ohi kulkiessaan kun naama ei miellytä, varmalta taholta saatua tietoa.
Onhan niitäkin Irak/Iranheppuja nähty ryhmänä Aurajoen rantaa pitikin vaeltamassa.

Vastaa Viestiin