Ruumislöytö Porissa

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja Tiina »

joey kirjoitti: En niele selitystä!

:lol: :lol:
En minäkään, mutta en kyllä keksi mitään muuta syytä siihen, että ei iltalehdet ole asiasta mitään kirjoittaneet. Niin tai tietty syy voi olla se, että mitään ei ole edes tapahtunut. :)
Toisaalta...Ruumislöydöstä taas tuskin sanoisivat, että kuolema on luonnollinen, jos siitä ei edes tiedetä kumpaa sukupuolta onpi...

Itsekin kaipaisin linkkejä...kiitos jo etukäteen hetelmälodjulle. :mrgreen:
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja joey »

Onko virkavalta muuten jotenkin ilmoitusvelvollinen näiden suhteen? Jollei, selittyisi tämä ehkä sillä, että Porin poliisissa oltaisiin opittu tietyn hieman persiilleen menneen henkirikostutkinnan jälkeen pitämään suuta soukeamalla siihen saakka, kunnes on ihan-oikeasti-varmaa tietoa :roll:
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Kuulostaa kyllä, kaikesta huolimatta, todella oudolta että kummastakaan ruumiista ei olisi mitään kerrottu julkisuuteen!

Nuo "ei tietoa onko siellä mies vai nainen"-kommentithan annettiin hyvin nopeasti asian tultua lehtien tietoon. Siinä siis haastateltu henkilö on voinut tarkoittaa sitäkin ettei hänellä siinä vaiheessa ollut tietoa löydetyn ruumiin sukupuolesta, näin ainakin minun mielestäni. Ei siis välttämättä kerro mitään löydetyn ruumiin kunnosta. Jos pitää paikkansa että maastosta on joku löydetty niin voihan olla että ruumis on nopeasti tunnistettu eikä ole ollut kukaan aiemmin kadonneista vaan kuollut ihan muutaman päivän sisällä. Tällaisessa tapauksessa ei kai välttämättä mitään tiedoteta jos ei ole syytä epäillä rikosta?

Onkohan ruumiiden löytymisestä mitään oikeata tietoa kellään? Jostain muualta kuin keskustelupalstalta löytynyttä?
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja matlockb »

nuusku-nella kirjoitti:...Onkohan ruumiiden löytymisestä mitään oikeata tietoa kellään? Jostain muualta kuin keskustelupalstalta löytynyttä?
Niimpä, olen tapausta seurannut enkä ole mitään oikeaa tietoa (varsinkaan kahden!) ruumiin löytymisestä huomannut missään, tämä kertonee paljon tarinan todenperäisyydestä.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja joey »

^ Tuo toinen hedelmälaatikon nimeämä tapaus on tämä, josta tämä ketjukin alunperin kertoo, ja jossa ruumis on löydetty vedestä. Ketjun ensimmäisellä sivulla on sekoitettu tähän tapaukseen Suomi24:n keskustelun perusteella toinen, ilmeisesti täysin erillinen tapaus, josta hedelmälaatikkokin mainitsi, ja jossa nuoren naisen ruumis olisi löydetty yksityisasunnosta.

Eli yhden ruumiin (sen, jonka sukupuolesta ei ole annettu lisätietoa, ja joka löytyi vedestä) löytyminen on täysin varmaa, sillä poliisi on asiasta itse tiedottanut.
Salander
Harjunpää
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Loka 28, 2009 2:39 pm
Paikkakunta: Castellum

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja Salander »

joey kirjoitti:^ Tuo toinen hedelmälaatikon nimeämä tapaus on tämä, josta tämä ketjukin alunperin kertoo, ja jossa ruumis on löydetty vedestä. Ketjun ensimmäisellä sivulla on sekoitettu tähän tapaukseen Suomi24:n keskustelun perusteella toinen, ilmeisesti täysin erillinen tapaus, josta hedelmälaatikkokin mainitsi, ja jossa nuoren naisen ruumis olisi löydetty yksityisasunnosta.

Eli yhden ruumiin (sen, jonka sukupuolesta ei ole annettu lisätietoa, ja joka löytyi vedestä) löytyminen on täysin varmaa, sillä poliisi on asiasta itse tiedottanut.
Minullakin oli mielikuva että vedestä olisi löytynyt, mutten löydä siitä mitään faktaa mistään. :oops:
No mutta kuitenkin, siitä vaan tuli se mieleen että eihän nuo poliisit noista vedestä löytyneistä koskaan oikeastaan epäile rikosta. Ellei ole puukkoa rinnassa pystyssä tai betonibootseja jalassa.. :roll:
"The darkest place is under the candlestick"
Odontologi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2010 4:12 pm

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja Odontologi »

Helmie kirjoitti:Juhani Käkelän keskustelusta:
vivy kirjoitti:Facebookin ihmeellisen maailman mukaan Juhani on löydetty. Sukulainen siellä näin kirjoittelee. :)

edit. Ja siis käsitin, että kunnossa olisi löytynyt. Tämä sukulaisen kirjoitus on jo joulukuulta (12.12.).
Hyvä näin. :)
Kyllä olisi Juhanista suurta ääntä pidetty, jos ei olisi vielä löydetty. Kun nuori ihminen katoaa, niin kyllä se juttu pidetään pinnalla niin kauan kunnes löydetään. Tosin näissä nuorisokotikarkureiden kohdalla on vaan tosiaan se ettei muisteta ilmoittaa löytymisestä. Tosi inhottavaa kyllä, nimittäin monet täälläkin ovat varmasti miettineet onko Juhani löydetty vai ei.
Tämä kaveri taitaa olla melko liikkuvaista sorttia. Eli on ehtinyt mennä hukkaan tämänkin vuoden puolella (viimeisin havainto 5.1.2011)

http://www.poliisi.fi/poliisi/satakunta ... endocument
I saw the millions, the naked and the dead
I saw the city streets running bloody red
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja joey »

^^ Salander (ja muut), tosiaan joo, vedestä löytymisestä ei ollutkaan vielä mitään faktaa, vaikka luulin niin uutisesta lukeneeni... Mutta kuulemma siis löytö on tehty Pormestarinluodolla.
Salander
Harjunpää
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Loka 28, 2009 2:39 pm
Paikkakunta: Castellum

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja Salander »

No mullakin oli jostain syystä ihan selkee mielikuva että jossain olisi sanottu että vedestä oli löydetty.
Tiedä mistä sitten olin sen itse keksinyt.. Täytyy koittaa vielä katella jos jostain jotain löytyy..

Edit. Ehkä olin tämän saanut päähäni tuolta Johanna Hautamäki ketjusta kun siellä mainittiin että Suoli24ssä oli sanottu juuri tämä Pormestarinluoto löytöpaikaksi. Elikkäs huhuilua taisi olla. 8)
"The darkest place is under the candlestick"
hedelmälaatikko
Poliisikoira Rex
Viestit: 261
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2011 2:50 pm

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja hedelmälaatikko »

joey kirjoitti:^ Tuo toinen hedelmälaatikon nimeämä tapaus on tämä, josta tämä ketjukin alunperin kertoo, ja jossa ruumis on löydetty vedestä. Ketjun ensimmäisellä sivulla on sekoitettu tähän tapaukseen Suomi24:n keskustelun perusteella toinen, ilmeisesti täysin erillinen tapaus, josta hedelmälaatikkokin mainitsi, ja jossa nuoren naisen ruumis olisi löydetty yksityisasunnosta.

Eli yhden ruumiin (sen, jonka sukupuolesta ei ole annettu lisätietoa, ja joka löytyi vedestä) löytyminen on täysin varmaa, sillä poliisi on asiasta itse tiedottanut.
Eiköhän hautakynttilät asunnon edessä todista toisenkin ruumiin olemassaolosta. Ja niistä foorumeista, lähinnä facebookin keskusteluista olen asiaa seurannut, enkä niitä tähän voi linkittää. Mutta aika lailla spekuloinnin puolella sielläkin on menty. Mitään muuta tietoa kellään ei ole kuin se, että nainen kuoli. Uhria en sen enempää tuntenut, mutta samassa rakennuksessa asuttiin, ja pieni vauva tosiaan jäi jälkeen.
pikku-my
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2007 3:54 pm

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja pikku-my »

Salander kirjoitti:No mullakin oli jostain syystä ihan selkee mielikuva että jossain olisi sanottu että vedestä oli löydetty.
Tiedä mistä sitten olin sen itse keksinyt.. Täytyy koittaa vielä katella jos jostain jotain löytyy..

Edit. Ehkä olin tämän saanut päähäni tuolta Johanna Hautamäki ketjusta kun siellä mainittiin että Suoli24ssä oli sanottu juuri tämä Pormestarinluoto löytöpaikaksi. Elikkäs huhuilua taisi olla. 8)
siis pormestarinluoto on porin yhden kaupunginosan nimi jossa paljonkin asutusta. on joen rannalla,eli en tyytsin ammu alas etteikö olisi joesta löydetty.


hmmm. koneessa joku vika,ei ota kirjaimia niinkuin kuuluisi,mutta koittakaa saada selvää...
muoks2. häröt korjattu

Ja juorut kulkee. tommilantieltä siis löydetty naisen ruumis. Ja todennäköisemmin itsemurha.
ja tämä siis HUHU
kapa

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja kapa »

pikku-my kirjoitti: Ja juorut kulkee. tommilantieltä siis löydetty naisen ruumis. Ja todennäköisemmin itsemurha.
ja tämä siis HUHU
Mulla tuttu asuu tuossa samassa talossa, ja oli nähnyt kun oli tuota "naamatatuoitua" viety raudoissa, ja hetkeä aikaisemmin oli ruumis kärrätty pois.
Eihän tuo toki todista sitä, että olis tappanut naisen...
Mut näin kertoili hän...
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

kapa kirjoitti:
pikku-my kirjoitti: Ja juorut kulkee. tommilantieltä siis löydetty naisen ruumis. Ja todennäköisemmin itsemurha.
ja tämä siis HUHU
Mulla tuttu asuu tuossa samassa talossa, ja oli nähnyt kun oli tuota "naamatatuoitua" viety raudoissa, ja hetkeä aikaisemmin oli ruumis kärrätty pois.
Eihän tuo toki todista sitä, että olis tappanut naisen...
Mut näin kertoili hän...
Vaikka vietiin raudoissa pois niin on saatettu päästää ulos jo muutaman tunnin kuluttua.. Itse asiassa tuo itsemurha kävisi enemmän omaan järkeeni koska henkirikoksesta ei ole uutisoitu. Näitä on nyt viime aikoina ollut niin paljon että kyllä tuo varmaan ois samaan soppaan kaivettu?
Mantua

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja Mantua »

Itsemurhakinhan on vain spekulaatiota- ties vaikka koko keskustelu on aloitettu suomi24.fi sivulla mustamaalaamaan tätä "naamatatuoitua"-tyyppiä. Aika provosoivaan sävyyn on henkilöstä kirjoitettu ja kun miettii, kukatahansa voi kirjoittaa mitä tahansa, jossa ei ole totuuden häivääkään... Tarkkaan ku lukee kaiken mitä tännekin on kirjoitettu, niin tuntuu, et koko keskustelu perustuu muutamaa kommenttia lukuunottamatta arvailuun, huhupuheisiin ja näitä koskeviin spekulaatioihin. Itse asia on aika vähäistä...
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Ruumislöytö Porissa

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Mantua kirjoitti:Itsemurhakinhan on vain spekulaatiota- ties vaikka koko keskustelu on aloitettu suomi24.fi sivulla mustamaalaamaan tätä "naamatatuoitua"-tyyppiä. Aika provosoivaan sävyyn on henkilöstä kirjoitettu ja kun miettii, kukatahansa voi kirjoittaa mitä tahansa, jossa ei ole totuuden häivääkään... Tarkkaan ku lukee kaiken mitä tännekin on kirjoitettu, niin tuntuu, et koko keskustelu perustuu muutamaa kommenttia lukuunottamatta arvailuun, huhupuheisiin ja näitä koskeviin spekulaatioihin. Itse asia on aika vähäistä...
Niin, omiin silmiin ei ole ainakaan mitään muuta "virallista" osunut kuin tuo uutinen ruumislöydöstä ja siinähän kerrotaan todella vähän. Linkittäkää ihmeessä niitä uutisia jos on julkaistu esim toisestakin ruumiista mistä joku täällä mainitsi.
Vastaa Viestiin