Jamisonin perhe, 2009

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
mamma71
Neuvoja-Jack
Viestit: 568
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2010 10:43 pm

Re: Jamisonin perhe, 2009

Viesti Kirjoittaja mamma71 »

Saako siis sellaisen kuvan, että Madysonin kuvaa olis jotenkin manipuloitu? Jos perhe onkin ollut jossain talossa, vaikka vasten tahtoaan, kuva otettu Madysonista vaikka pihalla ja sitten siirretty tuohon kuvaan, joka on otettu tuolla vuoristossa. Kuva on lähetetty kännykkään tai jotenkin siirretty siihen. Antaisi virheellisen kuvan, että se olisi otettu juuri tuolla.
Tarkoitus on ehkä ollut säästää se mahdollisia lunnaita varten, mutta sitten onkin perheelle tapahtunut jotain.
Tosin, jos koira on tuotu autoon, niin luulisi, että auto olisi pengottu ja löydetty siellä olevat rahat.
Luulen, että on joka tapauksessa haluttu harhauttaa tuolla katoamisajankohdalla. Esim. tuo koiran tuominen autoon myöhemmin. (Selittäisi muuten ne kuivat roskat auton lavalla).
Tämä on kyllä mielenkiintoinen juttu. Pitää tuota fb:tä taas käydä tsekkaamassa.
Ladybird
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: Su Elo 03, 2008 5:05 pm

Re: Jamisonin perhe, 2009

Viesti Kirjoittaja Ladybird »

En osaa sanoa olisko kuvaa mitenkään muokattu. Itse ajattelin, että taustalla oksien lävitse vaan sattuu näkymään joku lähistön talo. Kenties kuvan ottaja ei itse ole huomannut, että se näkyy.
Nyt sitten aloin tarkastella kuvaa tarkemmin ja siinä kyllä on muutama kohta, joissa kuva näyttää aika hassulta, mutta kun taustalla on tuollaista pusikkoa ja kiveä ja kuva on otettu kännykällä eikä siis ole kovin hyvälaatuinen, niin ehkä se sitten johtuu vaan siitä.

Ao. kuvassa ympyröin sen kohdan, jossa varsinkin kuvaa suurentamalla näyttäisi kuin taustalla olisi valkoinen talo, jossa on (musta) ikkuna. Nuolella merkitsin kohdan, jossa kuva näyttää mun mielestä jotenkin muokatulta.

Voisiko joku vielä liittää tänne kuvan, jossa ne "kasvot" on merkittynä, koska minä en kyllä millään ilveellä saa tuolta mistään mitään kasvoja näkyviin. Oon nyt tihrustanut tuota kuvaa koko päivän, suurennellut ja pienennellyt, muutellut kontrastia ja kaikkea enkä siltikään näe mitään "kasvoja".

Kuva
katjuska.84
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Pe Touko 21, 2010 8:38 am
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Jamisonin perhe, 2009

Viesti Kirjoittaja katjuska.84 »

Voisikos joku ystävällisesti valaista minua siitä, että mikä tuo naruntapainen tuossa oikealla on?
Entäpä jos elämä onkin vain unta matkalla kuolemaan?
Ladybird
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: Su Elo 03, 2008 5:05 pm

Re: Jamisonin perhe, 2009

Viesti Kirjoittaja Ladybird »

katjuska.84 kirjoitti:Voisikos joku ystävällisesti valaista minua siitä, että mikä tuo naruntapainen tuossa oikealla on?
Mun silmääni ne näyttää tuon puun oksilta.

Lisäystä:
Löysin netistä (oli joku noista tämän ketjun ekan viestin linkeistä) kohdan, jossa joku kertoo Kaakkois-Oklahoman sääntöjä ja yksi niistä on tällainen:

'* If you come upon a trailer with a blue tarp hanging of the edge – don’t take the time to turn around…back out immediately.


Jos osaan suomentaa oikein, lause kuuluu kutakuinkin näin: " Jos vastaasi tulee peräkärry/asuntoauto/täysperävaunu(?) jonka reunasta roikkuu sininen pressu - älä tuhlaa aikaa kääntyäksesi ympäri vaan peruuta välittömästi ".

Mistä tässä oikein on kyse?
Mietin vaan, että tuolla Jamisonien FB-ryhmässä on kuva löytöpaikalta ja siinä näkyy maassa pieni kaistale sinistä pressua..
inka
Jane Marple
Viestit: 1035
Liittynyt: To Maalis 10, 2011 5:54 pm
Paikkakunta: Santa Catarina

Re: Jamisonin perhe, 2009

Viesti Kirjoittaja inka »

Ensimmäisenä tuli mieleen tuosta säännöstä että olisiko se joku huumekartellin tms. merkki??
Pää kiinni painajainen -Klamydia-
miinushka
Olivia Benson
Viestit: 700
Liittynyt: La Elo 23, 2008 1:13 am
Paikkakunta: valtatie 12. varrella

Re: Jamisonin perhe, 2009

Viesti Kirjoittaja miinushka »

Tuohon kuvaan pitää kommentoida, että mielestäni tuo "talo" on ihan tuota samaa kivikkoa, hieman sammalta yläreunassaan. Se oikealla oleva naruntapainen on puun oksa ja mielestäni myös tuo nuolella merkattu kohta on ihan kivikkoa tms.

Täytyy itse vielä kanssa latailla tuo kuva koneelle ja leikkiä sen kanssa, mutta en kyllä tuosta mitään erikoista saa irti.


Madysonin poskessa tosiaan näyttäisi olevan punaisempi jälki, joka jatkuu siis tuosta leukalinjalta korvaa kohti. Ja omaan silmään tyttö ei todellakaan näytä kovin luonnolliselta tuossa kuvassa, väsyneeltä ja kiukkuiselta, tahi pelokkaalta ennemminkin.
Quis custodiet ipsos custodes?
Bias
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1354
Liittynyt: Su Heinä 19, 2009 1:04 pm

Re: Jamisonin perhe, 2009

Viesti Kirjoittaja Bias »

Minun käsitykseni mukaan sinisellä pressulla viitataan erilaisiin huonompiosaisiin kansalaisiin, jotka asustelevat erilaisista pressuista kyhätyissä majoitteissa syrjäkylillä, ja siirtyvät avolavallaan paikasta toiseen. Ihmisiä, jotka syystä tai toisesta ovat ajautuneet tai halunneet ajautua elämään yhteiskunnan reunamilla. Tietenkin se on myös kätevä vaikkapa ruumiin paketoimiseen.

Madysonin kuvasta sen verran, että minulla on kymmeniä yhtä hurmaavia kuvia omista lapsistani. Ihan normaalin elämän tiimellyksessä otettuja. Väsyttää vähän, tai on juuri sanomassa jotain, "elvistelee" kiven päällä, että minäpä kiipesin tänne, katsokaa! Jälkikäteen on tietysti hienoa hakea selityksiä sellaisillekin asioille, joille ei mitään normaalista poikkeavaa selitystä ole. Alkaa nähdä selityksiä sielläkin, missä niitä ei ole.

Juttuna tämä on mielenkiintoinen, ja itse uskoisin, että löytyvät joskus muutaman kilometrin säteeltä. Huumehöyryissä on kuljettu auton luota liian kauas ja eksytty.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Ladybird
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: Su Elo 03, 2008 5:05 pm

Re: Jamisonin perhe, 2009

Viesti Kirjoittaja Ladybird »

Tuo kuva kyllä on sellainen, että kun sitä tarpeeksi kauan katsoo, siinä näkee vaikka mitä. Minä oon löytänyt siitä jo ainakin pääkallon muotoisen kiven, "pesukarhun naaman", "poliisin", "ongella istuvan pojan" jne.

Yritin googlata tuota pressuhommaa ja en löytänyt mitään suoranaisesti tuohon pressuun liittyvää, mutta monilla sivuilla kerrottiin juurikin siitä, kuinka jotkut asuvat asuntovaunuissaan tuolla vuoristossa ja haluavat olla rauhassa.
S.T
Remington Steele
Viestit: 225
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 7:42 pm

Re: Jamisonin perhe, 2009

Viesti Kirjoittaja S.T »

epäilisin että heidät on murhattu´:( esim. ainakin facen omalla sivulla on jo siihen viittauksia kuten epäilys ketkä on olleet murhaajina :(
Pex.
Lauri Hanhivaara
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 6:38 am

Re: Jamisonin perhe, 2009

Viesti Kirjoittaja Pex. »

Nuolen yllä on "selkeästi" kasvot. Kuten edellisellä sivuilla sanoin, olen täysin varma, että "kasvot" tulevat oksista, lehdistä ja varjoista.

Kuva

P.S. Toivottavasti kuva tulee edes lähes oikein. :D / :oops:
Murmeli
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 5:43 pm

Re: Jamisonin perhe, 2009

Viesti Kirjoittaja Murmeli »

Olen mielenkiinnolla seurannut juttua. Toivottavasti tämä ratkeaa eikä jää ikuiseksi mysteeriksi. Minä yhdyn niihin kommentteihin, joissa Madisonin ilmettä pidetään pelokkaana ja suorastaan kauhistuneena. Olisiko hän nähnyt jotakin kamalaa mitä vanhemmille on tehty, osoitettu aseella tms..? Olen kolmen tytön äiti enkä omista ainuttakaan tuon tapaista kuvaa lapsistani. Voin kuvitella myös, ettei Sherilyn olisi halunnut tuollaista kuvaa tyttärestään ikuistaa. Miksi viedä puhelin autoon ja poistua sieltä? En usko siihen että he olisivat halunneet jättää isovanhemmilleen tuoreempaa kuvaa Madisonista. Joku sellaistakin epäili. Miksi tuollainen kuva? miksi jättää isovanhemmille epämiellyttävä muisto tytöstä, jos tarkoitus on aloittaa uusi parempi alku jossakin muualla? Ajattelisin, että siinä tapauksessa haluttaisiin antaa käsitys että kaikki on hyvin, "älkää murehtiko". Madisonin käsien asento näyttää sellaiselta, että vasempaan kyynärpäähän sattuu ja hän tukee sitä oikealla kädellä. ehkä joku taluttanut kädestä reipasta vauhtia, että Madison on kaatunut kivikkoon? Siitä olisi voinut tulla myöskin ruhjeet käteen ja poskeen.
Penkin alta löytyneestä rahamäärästä tuli heti mieleen, että perheen oli varmaankin tarkoitus ostaa käteisellä maapläntti jos sopiva löytyy. Se tosin ihmetyttää, että jos ostotapahtuma oli jo ennalta sovittu niin kuka oli myyjä ja onko häneen oltu yhteydessä? Olisiko hänellä osuutta asiaan?
ihmetyttää niin moni asia.... eikö missään perheen auton läheisyydessä ollut vieraita kengänjälkiä, autonrenkaan jälkiä, tupakantumppeja yms... mistä löytää pieni johtolanka. Entä koira...Miten se selvisi ilman vettä ja ruokaa reilun viikon ajan? Jos se oli välissä muualla ja myöhemmin tuotu takaisin niin eikö siitä löytynyt mitään vierasta dna:ta? Ihmettelen suuresti sitä että perhe olisi vapaaehtoisesti kadonnut ja jättänyt koiran kitumaan. Kukaan ei tee niin perheenjäsenelle. Miten kaukana uton löytymispaikka on asutuksesta? menikö se tieto minulta vain ohi. Eikö kenenkään työmatka reitti kulje tuon paikan kautta?
Nobody
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 2:51 pm

Re: Jamisonin perhe, 2009

Viesti Kirjoittaja Nobody »

Se sininen pressu tai muovi vastaantulevassa autossa, joku kyseli samaa eli tarkoitusta ja vastaus oli:

"I think it’s called an Okie greenhouse. lol It’s a pot-growing set-up. Also, lots of meth labs over in that area."

Eli huumeisiin viitataan. Toinen asia on Madysonin kuva, huomioni kiintyi sormenkynsiin. Kynsilakkaa ei ole vasemman käden kynsissä, mutta se oikea, jolla pitelee kiinni vasemmasta käsivarresta, eikö kukaan muu ole huomannut kynsien punaista väriä. Ja jos ja kun se ei ole kynsilakkaa, se on verta :shock:
Verta on minusta myös käsivarressa.
Murmeli
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 5:43 pm

Re: Jamisonin perhe, 2009

Viesti Kirjoittaja Murmeli »

En ole aiemmin kiinnittänyt huomiota kynsiin ja tosiaan niissä saattaa olla verta. Meillä kyllä lapset joskus maalaavat vain muutaman kynnen tai raaputtavat lakkaa kynsistä pois niin,e ttä osa jää maalatuiksi. Sekin on siis mahdollista. Toisaalta jos äiti on tarkka kuten joku äidin ystävä antoi ymmärtää niin ehkä ei olisi sitä sietänyt. Onko ylähuulessa myös verta? Näyttäisi siltä.
Ladybird
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: Su Elo 03, 2008 5:05 pm

Re: Jamisonin perhe, 2009

Viesti Kirjoittaja Ladybird »

Meidän tytöllä on tälläkin hetkellä kynsilakkaa vain osassa kynsiä. On raaputtanut joistain kynsistä pois, joten veikkaan, että kuvassa näkyy vain kynsilakkaa. En tosin pidä vertakaan mahdottomuutena. Huulessa saattaisi myös olla ruhje tai sitten se on vain huonolaatuisen kuvan hämäystä.

Tuo pressunpala mua vaivaa.. Vielä jos se viittaa noihin huumelabroihin. Onkohan perhe tietämättään törmännyt sellaiseen.
Kuinkahan nopeasti tuollaisen huumelabrana toimivan asuntovaunun saa siirrettyä pois paikalta, jos ajattelisi, että joku olisi sellaisen tuonne vuoristoon pystyttänyt, murhannut paikalle eksyneet silminnäkijät ja keränneet kimpsut ja kampsut ja hävinneet maisemista (unohtaen palan pressua paikalle)?
brann
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Helmi 16, 2010 3:00 pm

Re: Jamisonin perhe, 2009

Viesti Kirjoittaja brann »

Oman arvioni mukaan Madysonin puuska-asento on kiukun/turhautumisen/surun/pelon aiheuttama. Kokeilin täällä väännellä käsiäni eri asentoihin ja varsinkin tuon vasemman käden asento vaikutti päätelmääni. Vasen käsi (kämmenosa)siis on oikean käsivarren sisäpuolella, "työntyy" sitä vasten. Jos vasenta kättä tuottaisiin, olettaisin vasemman käden sormien pitävän kiinni oikeasta käsivarresta.
Voisin kuvitella lapsen näyttävän tuolta, jos kerrotaan vaikka, että koira jätetään nyt matkasta. Ihan vaan esimerkkinä.
En jaksa uskoa tytön tässä todistavan kenenkään surmaamista tai muuta toimintaa. Kai siitä jotain jälkiä olisi jäänyt? Rimpuillessakin (esim. kuristettaessa) kuitenkin tulee potkittua/kuovittua maata tms. Onko tämä paikka siis löydetty ja tutkittu?
Vastaa Viestiin