Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Sherlock John Holmes
Poliisikoira Rex
Viestit: 288
Liittynyt: To Kesä 28, 2007 8:24 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Sherlock John Holmes »

Jamake: Jos GPS-sijaintietoja lähetellään käyttäjän tietämättä, kyseessä voi olla ehkä iPhone. Se on nimittäin kiellettyä.
Erään nimeltämainitsemattoman suomalaisen tutkimuslaitoksen haxorit onnistui jo 90-luvun lopulla paikantamaan puhelimen pelkästään lähettämällä siihen tekstiviestin. Tämä tietenkin vaati mm. tietomurron, mutta oli ainakin teknisesti täysin mahdollista.

Itse kävin GSM Systran 90-luvun lopulla ja olen myös tutustunut noihin tukiasemien ja puhelimen dialogeihin. Tukiaseman ID:n saa suht helposti selville ihan laillisesti kun menee vaan lähelle niitä Field Test (tms vastaava softa) päällä läppärissä tai puhelimessa.
Viimeksi muokannut Sherlock John Holmes, Ti Elo 16, 2011 2:28 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I listen to their story, they listen to my comments, and then I pocket my fee."
surffailija
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 95
Liittynyt: To Heinä 26, 2007 1:22 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja surffailija »

http://www.aamulehti.fi/Pirkanmaa/11946 ... eiksi.html

Sorry jos tämä jo on täällä. Kuin myös se että mitään mitä jo ei tiedettäisi, tuo juttu ei sisällä.
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

Saisikohan noista tämän päivän tiedoista sen käsityksen, että poliisikin lopetti nyt jatkon maastoetsinnät lyhyeen kun teletiedot osoittavat, että Karoliina on pyörinyt yön aikana enemmänkin ko länsitampereella. Ehkä poikien alkuun antamat ja julkistamat aikataulutkin on muuttuneet.
Valhalla
Watson itse
Viestit: 5897
Liittynyt: La Heinä 03, 2010 2:18 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Valhalla »

AL: Päivitetty 16.8.2011 14:32, julkaistu 16.8.2011 14:31
Karoliina soitti viimeisen puhelun kaverilleen

kuvat: Karoliina Kestin tavarat löytyivät Likolamminkadulta, paikasta johon tytön skootteri oli kaatunut. Puhelin ei kuitenkaan ollut siellä. Kestiä etsittiin lähialueen maastosta tuloksetta.

Yli kaksi viikkoa kateissa olleen Karoliina Kestin, 15, mukana ollut kännykkä ja sen rooli tutkinnassa on ollut suuri ihmetyksen aihe.

Poliisin toimintaa on kritisoitu hitaaksi varsinkin katoamisen alussa aamuyöllä 31.heinäkuuta. Kadonneen mukana ollut kännykkä meni hiljaiseksi vasta tiistaina, eikö poliisi saanut paikannettua kadonneen sijaintia sunnuntain ja maanantain aikana, kun vielä puhelimessa oli virtaa?

– Hätäkeskus teki heti sunnuntaina, maanantaina ja vielä tiistaina niin sanottuja hätäpaikannuksia ja puhelin kytkeytyi Tottijärven tukiasemaan. Mikään tutkinnassa ei tukenut sitä, että puhelin olisi ollut fyysisesti siellä. Karoliina soitti viimeksi puhelimellaan juuri ennen kuin lähti kolmen pojan luota Villilänkadulta ennen katoamistaan kello 02.30. Hän soitti kaverilleen, tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Hannu Kallioniemi kertoo.

Sen jälkeen puhelimella ei soitettu.
suke
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: To Syys 25, 2008 2:07 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja suke »

janari kirjoitti: Noilta "salailijapojilta" voisi kysäistä pilven polttelusta, tai muusta miedosta huumeesta. Salailu liittyy varmasti johonkin tämän tapaiseen, joka ei varsinaisesti ole avaintekijä tytön katoamiseen, vaan pojat päättävät pitää sen piilossa oman etunsa vuoksi (tämä vain arvuuttelua, en syyllistä ketään).
Mites poikien taustat? Oliko kyseessä tavallisia 15-vuotiaita, jotka sillon tällön ottavat kuppia, kun se on niin uus juttu? Vai olivatko häiriköintitaustaa omanneita poikia, joilla voisi hyvinkin kuvitella olevan yhteys kannabikseen? Itse en voisi uskoa, että Karoliina olisi huumeisiin koskenut.

Lisäksi pojat varmasti jo nyt ymmärtävät tilanteen vakavuuden ja olisivat myöntäneet, mikäli kupissa painaisi myös muut päihteet.
janari kirjoitti: Entä polttiko Karoliina? Mikäli poltti, hän saattoi "vahingossa" ottaa pilveä.
Jokainen, joka on joskus haistanut tupakansavua, ei voi erehdyksessä luulla kannabista röökiksi, imo.

En nyt halua syyttää poikia Karoliinan katoamisesta, mutta voi JUMALAUTA millaisia ihmisiä pitää olla, että lähettää 15-vuotiaan KÄNNISSÄ skootterilla tuntematonta reittiä YKSIN?!

Itse ymmärrän täysin KK:n kaveripiirimuutoksen. Jos on ollut mielenkiintoa kokeilla alkoholia, sitä lyöttäytyy sellaisten seuraan joilla on yhteyksiä sen saamiseen, kyse on voinut olla esim sopimuksesta tutumman pojan kanssa, että "no tuu mukaan ni eiköhän ne tarjoo".
Ei siihen paljoa tarvita, että välillä hengaa muidenkin ihmisten kanssa. Onko Karoliinalla päiväkirjaa? Siellähän voisi lukea, jos olisi vaikka etäistä ihastumista johonkin porukan pojista.

En sitten tiedä, miten relevanttia tämä nyt on Karoliinan katoamisen kannalta. Rukoilen koko sydämestäni, että tyttö löytyy. Tapaus on niin hämärä, että se saa mielen kehittelemään kaikennäköisiä teorioita tytön katoamiseen liittyen.
Pitääkin alkaa valistaa pikkusiskoa alkoholista, ajamisesta ja pimeistä öistä.

Voimia kaikille joita Karoliinan katoaminen koskettaa.
Sherlock John Holmes
Poliisikoira Rex
Viestit: 288
Liittynyt: To Kesä 28, 2007 8:24 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Sherlock John Holmes »

Entä polttiko Karoliina? Mikäli poltti, hän saattoi "vahingossa" ottaa pilveä. Itse en polta tupakkaa, mutta kännissä minulle tarjottiin ja polttelin sen sitten. Sattuikin vaan sattumoisin olemaan pilveä. Itse tulin aivan tolkuttomaksi, luulin leijuvani taivaassa tms. Menin myös padon kaiteelle väärälle puolelle roikkumaan, joten ei kai metsään meneminen kovin paljon tyhmempi idea olisi.
Eikös tämä ole enemmin sitä ns. 'omaa tyhmyyttä'... siis hengessä; 'Kattokaa miten pilves oon äööööööööööö'

ei pilvi tee tommosta, eikä saa luulemaan et osaa lentää, valitettavasti :)

Sorry OT
"I listen to their story, they listen to my comments, and then I pocket my fee."
Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1881
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

ennis kirjoitti:Siis kuka aikuinen lainaa asuntoaan teineille juhlimista varten? Varsinkin kun ei ole itse paikalla vahtimassa ettei mene koko kämppä remonttiin? Ehkä pojat ovat lupailleet, että talo on täynnä nättejä teinityttöjä kun talon/asunnon omistaja tulee kotiin vai mitä tämä henkilö on tästä hyötynyt? Vai ihan hyvää hyvyyttään on lainannut kotiansa pojille ja jättänyt vielä viinatkin juotavaksi..
Voipi hän tietysti olla jonkun 3 pojan isoveli joka on pikkuveljelle kämpän lainannut eikä arvannut mihin soppaan joutuu!
Todennäköisesti tuo väite on sepitettä ja kerrottu julkisuuteen, jottei kolmen kollin henkilöllisyys ja "bileiden" tapahtumapaikka olisi kaikille selviö. Samaa tarkoitusta palvelee sen tiedon hämärtäminen mediassa, lähtikö Kesti Villilänkadulta vai Villilänsaaresta. Poliisin alkuperäisen tiedotteen mukaan lähtöpaikka oli nimenomaan Villilänkatu.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
Coolio68
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: To Syys 02, 2010 6:02 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Coolio68 »

No niin, tulihan se sieltä. Eli hätäpaikannuksia on tehty ja vain yhteen tukiasemaan. Katsoin Elisan ja DNA:n kuuluvuuskarttoja, ja kummallakaan operaattorilla ei ole 3G -kuuluvuutta Tottijärven alueella. Tästä voidaan tehdä päätelmä, että KK:lla on niin vanha puhelin, että on pelkkä GSM, tai sitten 3G luuri on pakotettu käyttämään aina GSM:ää.

Harmi sinänsä, jos olis ollut 3G -päällä, oltaisiin saatu tarkempi paikka, koska Villilässä on 3G -peitto. Tai sitten puhelin on Tottijärvellä, missä ei ole 3G -peittoa.

-Bye!
ellmarj83
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 12:51 am

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja ellmarj83 »

Kiitos niille, jotka selvensivät mun kysymyksiä tuohon Pispalan Heseen.

Nyt muutama on kirjoittanut, että tapahtuiko jotain jo ehkä alkuillasta?

Saattaa hyvinkin olla, jossakin (en muista enää lähdettä) oli kirjoitettu, että Karoliina oli kuitenkin lähtenyt kotoaan viimeistään ennen klo 21.
Tuo viimeistään ja ennen sanat samassa lauseessa kuulostaa omaan korvaani siltä, että hän olisi voinut lähteä salaa.
Olisiko äiti kieltänyt tyttöä menemästä? Ja ennen klo 22 äiti olisi vielä saanut puhelinyhteyden Karoliinaan ja siinä sovittu, että Karoliina tulee kotiin ennen äidin lähtöä.

En usko siihen, että äiti olisi pyytänyt tyttöä asemalle, eikö se voisi olla aika väärä paikka 15 vuotiaalle, ainakin äidin silmissä.

Tämä ei auta mitään Karoliinan etsinnässä, mutta kerronpa kumminkin:
Muutama yö takaperin näin unta, että Karoliina olisi kysynyt siskoltaan, voiko mennä poikien luokse kylään.
Heräsin siihen yöllä ja mietin, että olisiko pojat K:n siskon tuttuja.

Vieläkin mietin samaa, ja vaikka olisikin, ei sillä ole merkitystä, sillä poliisia ei varmaan kiinnosta se jos tuntee pojat siskon kautta.
Sitruuna
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 7:00 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Sitruuna »

suke kirjoitti: Jokainen, joka on joskus haistanut tupakansavua, ei voi erehdyksessä luulla kannabista röökiksi, imo.
Jaa ei vai :mrgreen: Jos on nuori ja humaltunut, voi aivan varmasti tehdä moisen virheen. Kannabishan sekoitetaan tupakanpuruihin. Mä olin n. 16v. kun mulle annettiin hasissätkä tupakan sijaan (olin ottanut kolmasosan viinipullosta sitä ennen). Polttamisen jälkeen en pystynyt puhumaan normaalisti eli unohdin varmaan puolet sanoista. Vasta jälkeenpäin sain tietää mitä poltin.
Gladys
David Starsky
Viestit: 4508
Liittynyt: To Loka 01, 2009 6:53 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Gladys »

Tuossa alla olevassa jutussa kirjoitetaan (boldaus minun):

"Poliisi odottaa edelleen operaattorilta tarkempia tietoja Karoliina Kestin mukana kadonneesta puhelimesta.

- Teletunnistetiedoissa kummittelee edelleen ulkopuoliset alueet, kuten Tottijärven alue. Emme tiedä mikä siihen on syynä. Pidämme todennäköisenä, että puhelin on skootterin löytymispaikan lähellä, Kallioniemi sanoo."
rAWr kirjoitti:
Poliisi on lopettanut lyhyeen kadonneen Karoliina Kestin laajennetut etsinnät.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... ivat-etene
All is pretty.
- Andy Warhol
Jennifer Jareau
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 8:03 am
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Jennifer Jareau »

Ookke, eli KK on sit kuitenkin soittanut itse sillä puhelimellaan vielä klo 02.30 aikoihin :? I'm confused...
“Experience: that most brutal of teachers. But you learn, my God do you learn.”

"There are monsters and it's okay to be afraid of them, but it's not okay to let them win and it's not okay to be one."
janari
Scooby-Doo
Viestit: 22
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 4:58 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja janari »

suke kirjoitti:
janari kirjoitti: Entä polttiko Karoliina? Mikäli poltti, hän saattoi "vahingossa" ottaa pilveä.
Jokainen, joka on joskus haistanut tupakansavua, ei voi erehdyksessä luulla kannabista röökiksi, imo.

Sitten siellä päin on erilainen haju-/makuaisti ihmisillä kuin täällä. Onhan kannabis paljon, paljon kitkerämpää ja katkerampaa kuin tupakka, kirjaimellisesti laittoman kamalaa, mutta mikäli siellä on Karoliinalla korkki narahtanut ja Karoliina koittanut mennä juomisessaan ns. päätyihin, niin eiköhän kannabiskin uppoa tietämättään. Ainakin omissa porukoissani on jopa hälyttävän yleistä, että illanvietto keskeytyy siihen että joku on tietämättään vedellyt kannabista. Viimeinen tapaus viikonlopulta. Kun luotettava ihminen tarjoaa tupakan näköistä pötkylää, niin eiköhän muiden "bilettäjien" aiheuttaman painostuksen jälkeen kuka tahansa tuikkaa pötkylän tulille.

Varsinkaan jos ei tiedä miltä tupakka maistuu, kuten minä.

Nyt oli kyllä sen luokan OT, että saa loppua minun osaltani samantien. Kaikki tämä oli vain arvuuttelua, mutta kyllä ainakin omassa lukiossani pilven satunnaiskäyttäjiä alkaa olemaan hälyttävä määrä. Pikkuhiljaa viihdekäytössä menee nuuskasta (joka on erittäin suuri "muotivillitys") ohi.
sepeteus
Remington Steele
Viestit: 240
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 8:23 am
Paikkakunta: Kemi

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja sepeteus »

LaraCroft kirjoitti:
Poliiseilla on varma tieto, että K on käyttänyt puhelinta la-su välisenä yönä ennen klo kahta, ja silloin ollut yhdistyneenä tottijärveen????

Minkähänlaiset mahdollisuudet on villilänkadulla siihen, että puhelin kytkeytyy tottijärveen?
Sanoisin että jokseenkin 100%. Nimittäin tässä tapauksessa, koska tiedetään että K lähti bileistä klo. 2.30 ja soitti nuo viimeiset puhelunsa klo.2.00 aikana. Ja poliisilla on varma tieto että puhelut tulivat juurikin Tottijärven tukarin kautta. Eli K.n on täytynyt soittaa nuo puhelut vielä bileissä ollessaan. En oikein ymmärrä miten puhelin olisi voinut olla jossain Tottijärven suunnalla, kuten jotkut tuntuvat yhä uskovan.
suke
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: To Syys 25, 2008 2:07 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja suke »

Olen itse alkanut hylätä kokonaan ajatuksen, että KK olisi hukkunut. Olisihan ruumis noussut jo pintaan. Eikä poliisi ole osoittanut suurempaa mielenkiintoa vesistöalueisiin yhden naarauskerran jälkeen käsittääkseni.

Jotenkin nyt kärähtää siltä, että kytät epäilevät jotain omiaan, kun ovat niin kiinnostuneita puhelimesta, mutta suurempia naarauksia ei vissiin ole muualla Tampereen maastossa tehty. Onko tapauksen tiimoilta muuten järjestetty vapaaehtoisosallistumista, tietääkö kukaan?
It's getting harder to believe in anything
Lukittu