Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
kiinnostunut68
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Elo 23, 2013 5:58 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut68 »

Mistä mahtaa olla peräisin tuolla ketjussa mainittu 18.57 aika, jolloin Juha käytti pankkikorttiaan viimeistä kertaa? Mahtoikohan Leppävirran Alko olla enää auki tuohon aikaan vai menikö kiinni jo klo. 18.00. Netistä löytyi tieto että Alko jatkoi aukioloaikojaan 2018 ja vasta tämän jälkeen monet Alkot olivat auki klo 20.00 een. Taksikuskin mukaan Juha kävi Alkosta täydennystä. Jos Alko oli auki klo 18.00, niin mitähän tapahtui tuon tunnin aikana?

eelaCraig
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: Su Helmi 16, 2020 4:24 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021

Viesti Kirjoittaja eelaCraig »

Ilmeisesti vaaleaa miestä ja virranpojassa käyntiä ei ollut olemassakaan vaan se oli poliisin keksimä juttu, jolla sitten vaan kikkailtiin tutkinnan aikana (jutun avulla varmisteltiin puhuvatko tietyt henkilöt totta vai ei). Juhan puhelin vaikeni jo perjantaina eli ilmeisesti jätveen ajo on tapahtunut jo silloin.

kiinnostunut68
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Elo 23, 2013 5:58 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut68 »

Harmi vaan jos nuo ajat pitää paikkansa. Viimeinen Juhan nosto tililtä oli 18.57 plus kaupassa käynti. Mapsin mukaan Alkosta menee auton järveen ajopaikalle 26min. Avokki kertoi menneensä mökille 20.00. Eli on hyvinkin mahdollista että avokki on ajanut Juhaa kuskannutta taksia vastaan. Siinä mielessä asia on harmillinen että Juhan henki on ollut muutamista minuuteista kiinni.

Avatar
dazu
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4658
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 4:28 pm
Paikkakunta: Tampereen puukotushoodit

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021

Viesti Kirjoittaja dazu »

vasikka kirjoitti:
Pe Maalis 04, 2022 12:44 pm
Joissakin tapauksissa on oikeastikin ihan mahdotonta päätellä liittyykö tapaukseen rikosta vai ei: Jonna Jokiranta, Viljo Kukkonen, Mika Kantola, Pauliina Virtanen ja Ulla Mielonen esimerkiksi. Aina se silloin menee tietenkin niinpäin, että lähdetään siitä ettei tapaukseen välttämättä liity rikosta. Yhdestä tapauksesta olen kyllä kuullut sellaista huhua, että on jätetty julkisuuteen kertomatta yksityiskohta, jonka itse kertomalla ja tunnustamisella saada vielä tuomion. Ilman sitä tietoa ja tunnustusta ei mitään mahdollisuutta saada häkkiä.
Tuo Pauliina Virtasen keissi ei ehkä ihan sovi tuohon listaasi, koska se on täysin selvä henkirikos. Siinä vain on klassiset ongelmat, eli esim. kuristamalla surmattu ja ruumis on löytynyt metsästä vasta sen jälkeen, kun evidenssit on tuhoutuneet sään ja eläinten toiminnan takia...
Suomen on ottanut otteeseensa USAsta ja Venäjältä johdettu alt-right oikeisto ja USAsta johdettu vihervasemmisto, jotka toteuttavat USAn ja Venäjän sisäpolitiikkaa Suomessa ja ovat näin tehneet Suomesta ks. maiden jatkeen ja vieneet Suomelta itsenäisyyden

0uts1der
Agentti Scully
Viestit: 655
Liittynyt: Ma Tammi 10, 2022 2:12 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021

Viesti Kirjoittaja 0uts1der »

Itseäni kiinnostaa se, kuinka 15 vuotta vedessä olleesta vainajasta voidaan varmasti todeta, ettei hänen henkensä ottamisessa ole kukaan ulkopuolinen avustanut? Vaikka kuinka ihminen olisi joskus puhunut sellaisia, joiden perusteella häntä olisi pidetty itsetuhoisena, silti on aina kaikki mahdollista.
Tietysti poliisin kannalta on helpompi kun tutkimukset voidaan päättää.
Silti rikoksen mahdollisuudelle on sijansa.

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021

Viesti Kirjoittaja Hermione »

^Muistan jostain lukeneeni, että hukkuneen luista pystyy selvittämään onko vainaja kuollut hukkumalla vai onko tämä ollut jo kuollut ennen veteen päätymistä. Olisiko Juhan kohdalla käynyt niin, että on voitu todeta kuolleen hukkumalla. Lisäksi autosta varmaan on selvinnyt yhtä jos toista, esimerkiksi vaihde ollut silmässä veteen joutuessa, sen sijaan että olisi ollut vapaalla jne. Just my 2c.

Uskoisin, että poliisi on kyennyt poissulkemaan henkirikoksen mahdollisuuden ihan asianmukaisin keinoin.

Reppu ja reissu
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2022 8:34 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021

Viesti Kirjoittaja Reppu ja reissu »

Juuri näin. Itsemurha mikä itsemurha. Eikä yllätä, surullista kyllä.

Tästä keissistähän liikkui ihan älyttömiä huhuja, että mustalaiset tai jopa itämafia olisi tämän tappanut. Vaikka kaikki ennusmerkit itsemurhasta olivat nähtävissä aivan alusta saakka. Sulkeutunut ja alkoholisoitunut kaveri. Vaikka sillä hetkellä tietojen mukaan menikin hieman paremmin, niin pääkopan sisäiset ongelmat ja viinapiru siellä lopulta väijyi.

Ja ne omituiset autot yms. tapauksen jälkeen olivat ihan vaan yliuteliaiden leppävirtalaisten juoruajien tyypillistä liikehdintää. Ei siis loppujen lopuksi mitenkään poikkeavaa tuolla kyläpahasella. Toki onhan se raflaavaa ja kutkuttavaa kehitellä kaikenmaailman teorioita.

Ikävä tapaus tämäkin, muttei mitenkään ihmeellinen eikä yllättävä, jos/ kun oikeasti tietää hieman taustoja ja tuntee ko. kylää pidemmältä ajalta.

Hurjimus
Vic Mackey
Viestit: 1962
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 10:41 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Niinpä, näiden kyläpuheiden ja huhujen ansiosta saatiin jopa henkirikos epäily aikaiseksi.
Täysin turhaa poliisityön haaskausta, mutta harjoitushan tekee mestarin 😁

Murheli
Vic Mackey
Viestit: 1991
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2016 12:34 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021

Viesti Kirjoittaja Murheli »

Hurjimus kirjoitti:
Su Marras 20, 2022 3:28 pm
Niinpä, näiden kyläpuheiden ja huhujen ansiosta saatiin jopa henkirikos epäily aikaiseksi.
Täysin turhaa poliisityön haaskausta, mutta harjoitushan tekee mestarin 😁
Niin, parempi vissiin olisi jättää katoamiset tutkimatta :mrgreen: Ja jos tästä ei olisi uutisoitu ja spekuloitu, eivät olisi vapaaehtoiset etsijät koskaan häntä lähteneet etsimäänkään
Voi voi, kun päättyi elämän koi

Hurjimus
Vic Mackey
Viestit: 1962
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 10:41 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Onneksi veljekset osasivat sivuuttaa nämä tappo teoriat ja tekivät oikeat päätelmät, mitä oikeasti on tapahtunut.
Heidän maalaisjärkensä tässä auttoi löytämään Juhan, ei niinkään sivukaupalla kerrotut kyläjuorut ja kuvitelmat.

Murheli
Vic Mackey
Viestit: 1991
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2016 12:34 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021

Viesti Kirjoittaja Murheli »

Hurjimus kirjoitti:
Su Marras 20, 2022 8:14 pm
Onneksi veljekset osasivat sivuuttaa nämä tappo teoriat ja tekivät oikeat päätelmät, mitä oikeasti on tapahtunut.
Heidän maalaisjärkensä tässä auttoi löytämään Juhan, ei niinkään sivukaupalla kerrotut kyläjuorut ja kuvitelmat.
Joo, mutta jos tämä katoaminen ei olisi pysynyt julkisuudessa (johtuen erilaisista mahdollisista tapahtumakulku spekulaatioista), eivät olisi ehkä huomanneet koko tapahtumaa, eivätkä olisi voineet tehdä omaa spekulaatiotaan. Joka muuten heilläkin oli ensin eri (olettivat hänen ajaneen tieltä pusikkoon). Sinä taas olet joka ketjussa sitä mieltä, että mitään ei pitäisi spekuloida, mikä jaksaa minua hämmästyttää
Voi voi, kun päättyi elämän koi

Hurjimus
Vic Mackey
Viestit: 1962
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 10:41 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Mikä minä olen ketään kieltämään ja menisikö tuollainen perillekkään ?
Kirjoitan vaan, miten minä uskon asian menneen ja jos olen jostain kirjoituksesta eri mieltä, kirjoitan sen.
Se lienee sallittua täällä.? Ylläpito on sitä varten, että voi ilmoittaa sopimattomista kirjoituksista, kielloistakkin.
Se, että surevista omaisista aletaan leipoa tappajaa vaikkapa ilmiselvissä itsetuhoissa kieltämättä nostaa karvat pystyyn. Ilman nimimerkin suojaa tällaisista kirjoituksista istuttaisiin käräjiä, mutta nimerkin takaa se näköjään onnistuu ilman sanktioita. Valitettavasti olen joutunut näkemään, mitä tällaiset kirjoitukset ovat saaneet aikaan. Eikä kyse ollut siitä, että omaiset olisi lukeneet näitä, se paha tuli muutenkin.

Joku väitti, että minä en usko mihinkään katoamiseen liittyvän rikosta, mikä on täyttä puppua.
Ehken viiteen ketjuun olen kirjoittanut epäilevän kantani. Täällähän on paljon tapauksia, joissa henkirikos on ilmeinen / varmakin, en vaan ole nähnyt tarvetta sinne osallistua.
On selvä, että tänne jää elämään epäselvät tapaukset, joissa luonnollisesti on enemmän henkirikoksia, kuin keskimäärin kadonneet tapauksissa.

Speguloinnista puheen ollen , Nela Utkinan ketjun lopussa on mainio viesti 😁

Hermione
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5039
Liittynyt: Ma Kesä 22, 2020 6:38 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Murheli kirjoitti:
Su Marras 20, 2022 6:49 pm
Hurjimus kirjoitti:
Su Marras 20, 2022 3:28 pm
Niinpä, näiden kyläpuheiden ja huhujen ansiosta saatiin jopa henkirikos epäily aikaiseksi.
Täysin turhaa poliisityön haaskausta, mutta harjoitushan tekee mestarin 😁
Niin, parempi vissiin olisi jättää katoamiset tutkimatta :mrgreen: Ja jos tästä ei olisi uutisoitu ja spekuloitu, eivät olisi vapaaehtoiset etsijät koskaan häntä lähteneet etsimäänkään
No niinpä.

Ei siinä mennä missään kohtaa metsään jos mahdollisissa tapahtumainkuluissa otetaan henkirikoksen mahdollisuus huomioon. En ymmärrä miksi joillain on tarve lällätellä jos ja kun henkirikoksen mahdollisuus on voitu sulkea pois. Se osoittaa, että poliisin ja oikeustieteellisen menettelyt ja prosessit toimivat.

Tärkeintä on, että vainaja löytyi niin omaiset pääsevät hautaamaan läheisen ja jatkamaan surutyötä.

Hurjimus
Vic Mackey
Viestit: 1962
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 10:41 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Rouva on tainnut ihastua minuun, kun aina muistaa minua kirjoituksillaan.
Valitettavasti minun on ilmoitettava, että olen varattu 😁😁😁

Murheli
Vic Mackey
Viestit: 1991
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2016 12:34 pm

Re: Juha Laitinen, 37, Leppävirta 27.8.2006, ruumis löytyi 2021

Viesti Kirjoittaja Murheli »

Hurjimus kirjoitti:
Ma Marras 21, 2022 2:57 pm
Rouva on tainnut ihastua minuun, kun aina muistaa minua kirjoituksillaan.
Valitettavasti minun on ilmoitettava, että olen varattu 😁😁😁
Minäkö? Valitettavasti en ole rouva :mrgreen:
Voi voi, kun päättyi elämän koi

Vastaa Viestiin