Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Carina »

Cassandra kirjoitti:Käsitelläänhän jutussa myös Identifyme.org? Kyseessähän on aktiivisesti vainajalle henkilöllisyyttä etsivä sivusto, ja siten oleellinen osa juttua.
Eiköhän tuokin oteta jutussa esille, vaikka en niin sen aktiivisuudesta enää tiedä :wink: Sinne voisi mm. päivittää peruukkikuvat, kuvan jossa kassi näkyy avoimena, sekä kuvan naisen päällä olleesta paidasta.
Lisäksi olisi hyvä mainita, että naisen omat hiukset eivät olleet läheskään niin vaaleat mitä piirroskuvissa, jotka on ilmeisesti piirretty peruukin mukaan ja antaa näin täysin väärän kuvan naisesta.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
EastLondon
Remington Steele
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Heinä 06, 2009 3:39 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja EastLondon »

Sijaltainen kirjoitti:...
Revityn Saksan passin palasia löytyi siitä bussipysäkiltä löytynestä kassista, joka todettiin DNA-vertailulla olleen vainajalla. Useimmilla matkalaisella olisi myös mukana kännykkä ja maksukortti, niitä ei vainajalta löytynyt.
Tuo noi ni, sanos porilaine. Kun luin tuota Sijaltaisen kommenttia, joka siis on ollut esillä aiemminkin.

1) Onkohan passinpalat minkä kokoisia?
2) Onkohan niistä tutkittu DNA-näytteet? Eli oliko niistä löydettävissä DNA:ta?
3) Oliko löydetty DNA naisen omaa?
4) Sisälsikö muutakin DNA:ta?

Tiedotuksen pohjalta mehän tiedetään vain varmaksi, että kassissa ollut hammasharja on kuulunut naiselle. Muutoin ei ole tiedotettu, että kassin muu sisältö olisi tutkittu DNA -vertailuin. Tiedän, että menee kaukaa ampumiseksi, mutta sekin vaihtoehto on, että joku olisi vain sujauttanut hänen hammasharjansa meikkipussiin... sikäli mikäli ei kassin muita tavaroita ole DNA -vertailtu. Sorry, myönnän itekin, että menee monimutkaiseksi ja kuulostaa sille, että olen lukenut liikaa Ulvila- ketjua.

Taannoin (Ennen Anneli Auerin pidätystä) MissHolmes kirjoitti Ulvila -ketjuun kiintoisan jutun DNA -määrityksestä, jonka taisin laittaa linkkinä myös tänne. Rupesin pohtimaan keiden muiden DNA:ta mahdollisesti löytyy kassissa olleista kamoista? Esim. kun jätän meikkejä levälleen kylppärin kaapin päälle ja ukko niitä sit siirtelee, löytynee niistä myös hänen DNA:ta, joku pätkä ainakin. Samalla tavalla voisi ajatella OV:n kamoista löytyvän myös muiden DNA:ta, mahdollisesti siis vaikkapa petikaverin. Mahtaaks poliisis olla näitä juttuja funteerattu? Että jos vaikka sattus jonkun poliisin vanhan tuttavan DNA:ta löytyvän kamoista.

Ehkä tää on ihan liian kaukaa haettua, mutta spekuloinpa nyt.

JulietJonesin ehdotukseen. Olisiko Ailar, Carina (jos on Suomessa tuolloin) tai joku muu nainen valmis haastatteluun? Itselläni työkiireet estävät osallistumisen. Hengessä olen mukana ja lupaan ostaa ko. lehden olipa minkä firman julkaisu tahansa.

OT: Carinalle, ota sä nyt kuitenkin muutakin mukaan Suomen reissulle kuin puhtaita alusvaatteita, ota ees yhdet vaihtovaateet (yllyttää :wink: )!! Vinkki: Älä lähde haahuilemaan Pirkanmaan metsiin ilman passia, kännykkää ja kortteja... :mrgreen:
"Elämä on..."
Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Carina »

Passinpalaset olivat kynnenpään kokoisia, tämä mainittiin viikko sitten Ilta-sanomissa. Kovin isoista palasista ei siis ole kyse, mutta riittävistä jotta niistä saataisiin DNA, mikäli niissä semmoista olisi. Ennemmin niistä ehkä voisi löytyä jonkun muun sormenjälki? Tuskin palasista nimittäin löytyy verta tai muuta eritettä.

Muuten, samaisessa jutussa oli maininta :" Kassista löytyi pari kynnenpään kokoista paperinpalaa, tutkimuksisa kävi ilmi, että ne ovat peräisin Saksan passista. Jos joku viitsii passinsa noin pieniksi palasiksi leikata hän on sen varmaan tarkoituksella tehnyt."
- Voidaanko tästä siis päätellä, että ne on leikattu, eikä revitty? Todennäköisesti sen eron kuitenkin huomaa jo katsomalla palasia??

Mä joskus aikaisemmin täällä pohdin myöskin, että kenen kaikkien DNA: ta mahtaisi mun meikeistä löytyvän..Ainakin omaani, avopuolisoni ja joidenkin kavereiden.

Minä olisin erittäin halukas haastatteluun, mutta valitettavasti en ole enää silloin Suomessa, eikä minulla ole mahdollisuuksia sinne silloin lähteä :/

Ja kun ensi viikolla lähden käymään, niin lupaan pakata joitakin vaihtovaatteita (oli niitä muuten vainajallakin jotain, kun avoimen laukun sisältöä katsoo :wink: )
Ja teen parhaani, etten eksyisi Oriveden- tai muidenkaan metsiin! :D
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Carina »

Mikä ihme siinä on, että poliisi julkaisee tämmöisen kuvan : http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa ... hen/160288

Mutta Oriveden vainajasta, jonka kasvot olivat samaa tasoa, ei kuvaa koskaa julkaistu!! Mikä on ollut poliisin syy julkaista hänestä vain huonot piirretyt kuvat?
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Alice Cullen
Roger Murtaugh
Viestit: 884
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 5:40 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

carina mä olen miettinyt ihan samaa, ei tääkään ole ensimmäinen kerta kun kuva ruumiista julkaistaan ja naurettavaa on että tästä tapauksesta julkaistaan kuva näinkin pian, oriveden vainajasta ei vieläkään muuta kun nuo huonot piirretyt kuvat.
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Niin,ja kai se vainaja on siistitty jossain vaiheessa jolloin hänestä olisi saanut julkaisukelvollisemman kuvan otettua. En minäkään ymmärrä miksi tyydytty pelkkään piirrokseen.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Carina »

Toivotaan, että KRP nyt vihdoin ottaisi sen ilmaisen avun Saksasta vastaan. Suoraan sanottuna, en näe mitään syytä miksi eivät ottaisi, jos haluavat jutun ratkaista.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Carina »

Pähkäilin sitä peruukkiasiaa ja sitä, että olisiko sitä käytetty jossain tilaisuudessa. Googlettamalla Jyväskylän tapahtumia, satuin löytämään tämmöisen:

http://www.opiskelijabileet.net/kalente ... hp?id=1188

"Torstaina 15.2.2007 Stammtisch (Jyväskylä/Suomi)
Aika: 15.2.2007 klo 21:00 - 16.2.2007 klo 02:00 | Tapahtumapaikka: Rentukka | Lippuhinta: 1 euro | Haalarit: Ei

BeNeLux and France Stammtisch

DARE TO CHANGE YOUR HAIR!!
Change your haircut or wear a crazy hat!

OPEN 21.00-03.00
ENTRANCE 1E * COAT STORAGE 1E

HAPPY HOUR 21.30-22:30 BEER 1,50E

Sweet Snapping Contest 23.00-23.30
Little Bird Dance 00.00

LET'S GET MESSY!!

Dresscode: Ladies in Pink and Boys in Blue
DON'T FORGET TO MESS UP YOUR HAIR AND.... BE THERE!!


Ilmoittanut Juhani Lammassaari 13.2.2007 kello 19:57 | Järjestäjänä toimii: Jyväskylän yliopiston vaihto-opiskelijat "

Olisiko vainaja voinut ostaa sen sieltä Ailarin hoksaamalta kirpparilta tähän tarkoitukseen? :roll:
Olen ollut yhteydessä ilmoittajan, Juhani Lammassaaren kanssa, mutta hän ei itse ollut kyseisissä bileissä, vaan oli vain ilmoittanut niistä tuolla nettisivuilla. Hän antoi minulle kuitenkin muutaman yhteyshenkilön nimen yliopistolta ja Härkä on ollut heihin yhteydessä. He lupasivat selvittää asiaa ja lähettää kuvia bileistä. Vielä he eivät niitä kuitenkaan ole lähettäneet..Toivotaan, että pian.
Kysessähän oli vaihtareiden järjestämät pippalot ja tuona aikana vaihto-oppilaita oli ainakin Espanjasta, Italiasta, Saksasta ja Hollannista. Olisiko vainajalla voinut olla ystävä vaihdossa Suomessa, joku jota hän tuli moikkaamaan ja jonka kanssa pääsi bileisiin? Vain olisiko hän voinut tutustua uusiin ihmisiin, joiden kanssa sinne meni?
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
lost
Olivia Benson
Viestit: 714
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 5:11 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja lost »

Olikohan siellä asemalta löytyneessä kassissa jotain pinkkejä vaatteita, kun tuo väri on näyttänyt olevan naisilla pukukoodina tuolla pippaloissa.

Niin ja itsekin kyllä suuresti ihmettelen sitä, että toisesta henkilöstä julkaistaan kuva heti seuraavana päivänä, mutta Oriveden vainajan osalta sitä ei ole tehty vieläkään. Mutta kai se jotenkin siitä johtuu, että tuohon Haukiluoman tapaukseen liittyy rikos ja tähän ei.
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1328
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Juliet Jones kirjoitti:Näinhän se olikin.. että kun eilen lueskelin Ilta- Sanomia, muistin lukiessani täälläkin kysytyn mitä haudalla olevassa ristissä lukee. Ilta- Sanomat nimittäin kertoo ristissä olevan tekstin "Tuntematon". Olen kuitenkin taannoin nähnyt yksityishenkilön ottamat valokuvat, joiden mukaan ristissä olisikin "Metsätyttö".
Mistäköhän rististä sun kaveris on ton kuvan napannu? Vainajan löytäjä ainakin on paikalle pystyttänyt ristin, mahdollisia omaisia ajatellen jossa lukee "tuntematon vainaja" ja päivämäärä. Tää nyt ei mitenkään tunnistamiseen vaikuta, mutta kumminkin. Niin ja lähin ristin kuva löytyy sivulta 170 josta voi ton käydä kattelemassa.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
Munch
Poliisikoira Rex
Viestit: 255
Liittynyt: Pe Loka 16, 2009 6:43 pm
Paikkakunta: Savo

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Munch »

Nyt on ilmesesti ylläkirjoittaneella menneet ristit sekaisin, hautausmaalla on risti myöskin.

Niin, voisi sen kasvokuvan julkaista...me emme pyydä sitä vaan vaadimme. Tuskinpa se yhtä hirveä kuin eilinen mukiloitu vainaja.
Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Carina »

Tosiaan, löytöpaikalla on risti: Metsätyttö, jonka on tehnyt Rouvari ja haudalla on risti, jossa lukee Tuntematon vainaja.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Carina kirjoitti:Tosiaan, löytöpaikalla on risti: Metsätyttö, jonka on tehnyt Rouvari ja haudalla on risti, jossa lukee Tuntematon vainaja.
Mistä tämä "Metsätyttö" on oikein ilmestynyt? :? Ainakaan viime kesänä ei kummassakaan ristissä mitään mainintaa sellaisesta ollut. Haudalla olevassa ristissä ei ollut muistaakseni mitään tekstiä ja löytöpaikalla olevassa Rouvarin pystyttämässä on laatta ja siinä tuo "Tuntematon vainaja" ja päivämäärä, ja josta tuolla joku aika sitten oli Aamulehdestä napattu kuva, joka muistin virkistykseksi vielä tässä uudestaan:

Kuva

Kuva: Sirkka Iso-Ettala - Aamulehti
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2415
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Sekä haudalla, että löytöpaikalla on käsitykseni mukaan (niillä käymättömänä) ristit. Rouvari on pystyttänyt tuon massiivisen, hyvin paikkaan sopivan ristin siihen löytöpaikalle ja siinä kai edelleenkin lukee "Tuntematon vainaja" , kuten Valdovasin kuvassa.
Olisiko sitten loppukesän aikaan tuunattu sitä hautapaikan ristiä, josta näin kuvan ja jossa luki "Metsätyttö" ...
Gaius T.
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: To Loka 01, 2009 2:22 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Gaius T. »

Googlettelin tuota Carinan hyvää oivallusta Rentukan opiskelijabileistä, ja löysin erään italialaisen, Jyväskylässä vaihtarina olleen opiskelijan pitämän blogin. Tiedän, että minulla on aika vilkas mielikuvitus, mutta tammikuulta 2007 on kuva, jossa selin on tummatukkainen nainen, jolla on samanlaiset samettihousut jalassa kuin vainajalla:

http://fabifess.blogsome.com/2007/01/25 ... finlandia/

Tässä on vielä blogimerkintä noista bileistä 15.2.2007:
http://fabifess.blogsome.com/2007/02/16 ... ederlands/
Vastaa Viestiin