42v. nainen lähti yliopistolta ja katosi, Helsinki 7.11.2014

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Re: 42v. nainen lähti yliopistolta ja katosi, Helsinki 7.11.2014

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Minulle uusia tietoja oli "Ei jälkeäkään-kirjassa kerrotut pari asiaa: -Miran puhelin löytyi Seurasaaresta, mutta puhelimen suojakotelo Kampista. (Olisiko hän tarkoituksella jättänyt kuoret numerotietojen kera helposti löydettäväksi? Jos olisi jättänyt myös puhelimen sinne, niin se olisi pöllitty todennäköisemmin? Puhelinta ei halunnut syystä tai toisesta jättää?
- Miralla oli miestuttava/suhde. Tämä selvisi vanhemmille valokuvasta ja tyttären kotoa löytyneistä miesten kalsareista. Tyttären kuivaustelineessä oli märkiä pyykkejä. Jääkaappi oli jäänyt auki.. Tämä mies oli joku ulkomaalainen tutkija tms, joka oli tullut tekemään tuttavuutta kesällä, kun Mira oli käynyt uimassa ja jättänyt koiran odottamaan rantaan.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

Neo7
Christopher Lorenzo
Viestit: 1508
Liittynyt: La Kesä 27, 2020 8:28 pm

Re: 42v. nainen lähti yliopistolta ja katosi, Helsinki 7.11.2014

Viesti Kirjoittaja Neo7 »

Tampereen Tyttö kirjoitti:
La Joulu 26, 2020 9:39 pm
Minulle uusia tietoja oli "Ei jälkeäkään-kirjassa kerrotut pari asiaa: -Miran puhelin löytyi Seurasaaresta, mutta puhelimen suojakotelo Kampista. (Olisiko hän tarkoituksella jättänyt kuoret numerotietojen kera helposti löydettäväksi? Jos olisi jättänyt myös puhelimen sinne, niin se olisi pöllitty todennäköisemmin? Puhelinta ei halunnut syystä tai toisesta jättää?
- Miralla oli miestuttava/suhde. Tämä selvisi vanhemmille valokuvasta ja tyttären kotoa löytyneistä miesten kalsareista. Tyttären kuivaustelineessä oli märkiä pyykkejä. Jääkaappi oli jäänyt auki.. Tämä mies oli joku ulkomaalainen tutkija tms, joka oli tullut tekemään tuttavuutta kesällä, kun Mira oli käynyt uimassa ja jättänyt koiran odottamaan rantaan.
Kuulostaa kyllä epämääräiselle, jos ei läheisille vanhemmillekaan ollut kertonut koko tuttavuudesta. Ei sitten tainnut poliisilla ylittyä kynnys selvitellä miehen kulkemisia katoamisaikaan. Jospa asunnolta poistuikin kiireessä mies, eikä Mira. No, ehkä turha tämmöisellä spekuloida, mutta tuli kuitenkin mieleen kun on niin tavallaan hämärä tapaus.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: 42v. nainen lähti yliopistolta ja katosi, Helsinki 7.11.2014

Viesti Kirjoittaja skoone »

Tampereen Tyttö kirjoitti:
La Joulu 26, 2020 9:39 pm
Minulle uusia tietoja oli "Ei jälkeäkään-kirjassa kerrotut pari asiaa: -Miran puhelin löytyi Seurasaaresta, mutta puhelimen suojakotelo Kampista. (Olisiko hän tarkoituksella jättänyt kuoret numerotietojen kera helposti löydettäväksi? Jos olisi jättänyt myös puhelimen sinne, niin se olisi pöllitty todennäköisemmin? Puhelinta ei halunnut syystä tai toisesta jättää?
- Miralla oli miestuttava/suhde. Tämä selvisi vanhemmille valokuvasta ja tyttären kotoa löytyneistä miesten kalsareista. Tyttären kuivaustelineessä oli märkiä pyykkejä. Jääkaappi oli jäänyt auki.. Tämä mies oli joku ulkomaalainen tutkija tms, joka oli tullut tekemään tuttavuutta kesällä, kun Mira oli käynyt uimassa ja jättänyt koiran odottamaan rantaan.
Pikapuheenvuoro tää.
Birgitta Silanderin ja Mirantapauksilla on jotain samantapaista, vaikka toinen on edelleen kadoksissa ja toinen onlöydetty.
1. BS oli aloittanut joogaharrastuksen ja Mira oli joogaproffs.
2. Kummallakin oli ilmeisesti ulkomaalainen miesihailija.
3. Molemmat kulkivat Kampin kulmilla.
Tähän juttu, jonka olen aiemminkin jonnekin kirjoittanut. Ennen ko naisten katoamista tulin Yellow Cap- lentokenttätaksilla Hesan keskustaa. Samassa taksissa oli matkustajana Hesassa asuva nainen ja ulkomaalainen mies. Mies alkoi iskeä tuota naista, yritti saada yösijaa. Ei onnistunut ja pyysi sitten kuskilta kyytiö Pohjoiselle Rautatiekadulle, missä Birgitan kampaamo sijaitsi (en tiennyt asiaa silloin kun tämä tapahtui). Mielestäni mies käyttäytyi oudosti ja aloin "haastatella" häntä small talkin varjolla...Sain selville, että hän kävi vierailevana joogaopettajana eräässä pienessä A:lla alkavassa teatterissa! Mies tyrkkäsi käyntikorttinsa sille toiselle naiselle, että jos nainen vaikka (Hesassa asuvana) voisi tulla hänelle joogaoppiin..Minä sanoin, että saisinko minäkin käyntikortin..ja sain. Kotona tutkin googlella miehen taustat, mutta olen unohtanut suurimman osan, ja käyntikortinkin hävitin. Joka tapauksessa tyyppi oli joko Hollannista tai Belgiasta kotoisin ja sillä oli jokin "elämäntapa"-yritys..
Tuli mieleeni, että josko sama mies olisi ollut Birgitan ihailija ja Miran asunnolle kalsarinsa jättänyt mies......
Muista lähdekritiikki!

Murhasta Tuli Totta
Poliisikoira Rex
Viestit: 268
Liittynyt: Ke Loka 17, 2018 2:33 am

Re: 42v. nainen lähti yliopistolta ja katosi, Helsinki 7.11.2014

Viesti Kirjoittaja Murhasta Tuli Totta »

Itselle tuli myöskin pahoinpiteytraumasta mieleen, josko sporassa olisi tapahtunut jtn, josta Miran trauma olisi aktivoitunut, ns.triggeri. Traumatisoitunut ihminen ei tällöin ole järkensä ulottuvilla, vaan trauma aktivoi tunnekeskuksen ja käsittelemätön trauma saattaa tällöin johtaa vaikkapa itsemurhaan. Kaikki eivät haudo itsaria, vaan niitä tehdään myös pikaistuksissa, yleensä toki päihteistä, mutta myös traumatriggeröityneenä.

Tuskin Silanderin miesystävä oli sama kuin Miran. Ulkomaalaisia miehiä mahtuu Suomeen enemmän kuin yksi.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: 42v. nainen lähti yliopistolta ja katosi, Helsinki 7.11.2014

Viesti Kirjoittaja skoone »

Murhasta Tuli Totta kirjoitti:
Ke Tammi 06, 2021 1:32 pm
..
Tuskin Silanderin
miesystävä
oli sama kuin Miran. Ulkomaalaisia miehiä mahtuu Suomeen enemmän kuin yksi.
Tuo minun huomio oli naisia kyttäävästä (hollantilaisesta) miehestä, joka joogayhteyksiensä kautta yritti päästä naisten luo yöpymään. En epäillyt ko miestä kummankaan miesystäväksi...
Et tietysti ollut maininnut minua tuon kommenttisi yhteydessä..olisit voinut..
Muista lähdekritiikki!

VastarannanKiiski
Axel Foley
Viestit: 2438
Liittynyt: La Helmi 08, 2020 6:24 pm

Re: 42v. nainen lähti yliopistolta ja katosi, Helsinki 7.11.2014

Viesti Kirjoittaja VastarannanKiiski »

Minulle Miran tapauksesta tulee mieleen,etä hänen vanhempansa, varsinkin äiti, ovat olleet aivan liian tarkertuvia ja pyrkineet sitomaan Miran ikuisesti itseensä ja avukseenkin. Tässä tilanteessa on vaikeaa elää omaa elämää ja luoda parisuhteita. Ehkä Mira on halunnut jotain omaa ja siksi salannut suhteensa?

Olikohan kirja "Ei jälkeäkään- 11 suomalaistakadonnutta ja kaivattua" vai mikä lähde, jossa oli pitkä haastattelu ja Miran äidin jutut olivat minusta outoja.. Kummallinen ylistys Miran kauniista käsistä ja suhteen jopa epänormaalilat vaikuttava tiiviys sau nomisrutiineineen. Minulle tuli käsitys että hän on ollut hyvin riippuvainen tyttärestään ja eniten järkyttynyt siitä, että menetti vanhuuden turvansa.

Mitäs jos liika takertuvuus on estänyt normaalin vanhemmista irtaantumisen ja aiheuttanut osaltaan masennusta ja jonkun orastavan parisuhteen päättyminen tai pettymys siinä oli viimeinen niitti ja Mira päätyi siksi itsemurhaan? Vaikka hän asui omassa asunnossaan, ehkä hän oli jäänyt jonkinlaiseksi henkiseksi peräkammarinpojaksi, jota varsinkin äiti kontrolloi ja hyppyytti?

Jaguaari
Vic Mackey
Viestit: 1942
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 7:19 pm

Re: 42v. nainen lähti yliopistolta ja katosi, Helsinki 7.11.2014

Viesti Kirjoittaja Jaguaari »

Uskon itsemurhaan, mutta tässä jos missä tuoksahtaa mahdollinen henkirikoskin.

Haisenberg
Armas Tammelin
Viestit: 89
Liittynyt: Ke Syys 11, 2019 1:39 pm

Re: 42v. nainen lähti yliopistolta ja katosi, Helsinki 7.11.2014

Viesti Kirjoittaja Haisenberg »

Toisaalta ihan normia käyä porukoilla saunassa jos ei oo omaa ja saunomisesta tykkää. En ole kirjaa kylläkään lukenut.

Vastaa Viestiin