Paavo Puhakka 82 vuotta, Mikkeli 10.12.2014

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Chili
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: To Elo 04, 2011 9:31 am

Re: Paavo Puhakka 82 vuotta, Mikkeli 10.12.2014

Viesti Kirjoittaja Chili »

Vuoden 2015 ilmakuvassa näkyy taimikot hyvin.
Liitteet
ilmakuva 4.jpg
ilmakuva 4.jpg (419.45 KiB) Katsottu 2050 kertaa

Avatar
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1390
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 4:03 pm

Paavo Puhakka 82 vuotta, Mikkeli 10.12.2014

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Vainajan OLETETTU naapuri on kirjoittanut Faceen, Ilta-Sanomien uutisotsikon alle julkisen kommentin:
Voin kertoa kaikille epäilijöille, että kyseistä vanhusta on etsitty TODELLA TODELLA pitkään ja hartaasti! Itse olin mukana etsinnöissä useita, useita kertoja - ja elkää nyt herrantähden epäilkö etsintöjen tasoa! Tosin itse kyllä kuljin viimeisellä etsintäkerralla aivan vainajan vierestä, jos en jopa melkein yli. Mutta lukuisista syistä (joita nyt en tässä ala liiemmälti erittelemään) en niitä nyt tässä julkaise. Vainajan ainoan perillisen, kuten vainajankin, tunnen läpikotaisin, ja olin toinen kenelle hän löytymisestä kertoi. Hänelle on tarpeeksi tullut jo mielipahaa kaikista erilaisista salaliittoteorioista. Joten pliis, kiitos, niistä ei tarvitse kantaa huolta. Minulle on myös annettu valokuvia löytyneestä vainajasta. Ei ole kivaa katseltavaa se. Vainajan poika on helpottunut, että isänsä on löytynyt, joskin sekavat tunteet nousivat taas pintaan. Kuten itsellänikin, naapurilla. Koira oli tavallinen pihakoira, joka oli kulkenut koko ikänsä, yli 10v., isäntänsä mukana päivittäin.

Koiralle laitettiin tutkapanta kaulaan, ja useita kertoja vielä. Ja koira kävi aivan isäntänsä lähellä lukuisia kertoja, gps-viivaa kyllä tutkittiin maastossa lukuisia kertoja! Ei auttanut sekään. Se, että vainaja löytyi vasta nyt, niin on lukuisten epäonnisten ja huonon tuurin sattuma. Myöskin keli eksymispäivän iltana oli karmea, ihan jo koiran käyttämistäkin ajatellen. Myöskin kelistä johtuen toinen helikopteri ei saanut nousulupaa. Löytöpaikka on tosi huonokulkuisessa paikassa, mutta paikassa missä olen lukuisia kertoja käynyt esim.hirvi/jänismetsällä. Ette voi arvata, miten olen ottanut itseeni, kun en löytänyt vainajaa! Mutta onneksi nyt on löytynyt, ja vainajan poika on toki helpottunut nyt. Ja se on tärkeintä. Ja hän on suunnilleen ainut, jolle asia oikeastaan kuuluu. Toki ymmärrän asian mielenkiinnon, mutta toivottavasti puheet loppuvat. Vainajan poika ainakin toivoo sitä. Pari tuntia sitten viimeeksi asiasta hänen kanssa juttelin.
Linkki Facen uutiseen:
https://www.facebook.com/48859861462/po ... 487776463/

Mielestäni asiallinen ja hyvä kirjoitus.
Osanotot omaisille.
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.

Sorun
Harjunpää
Viestit: 312
Liittynyt: Ma Touko 03, 2021 10:26 pm

Re: Paavo Puhakka 82 vuotta, Mikkeli 10.12.2014

Viesti Kirjoittaja Sorun »

Olen kyllä ainakin huomannut henkilökohtaisesti miten vaikea on pitää virettä yllä esimerkiksi kuusikossa. Ei tarvitse mennä montakaankymmentä metriä kun alkaa miettiä onko todellakin nostettava useampia oksia saman kuusen juurella. Kohta sitten jo alkaa pohtia, oliko jo tietyn puun tutkinut. Entä risukasan? Entä kuusenpoikastiheikön? Ja onko tämä ojanpätkä jo tutkittu? Tämä ojarumpu? Tämä kahden kiven väli?
Siksi ei ole ollenkaan pahitteeksi että käy vanhoilla jäljillä. Sen voisi kuka tahansa tehdä kun vain saisi tietää missä on jo käyty.

Solttuetsivä
Axel Foley
Viestit: 2406
Liittynyt: La Maalis 19, 2016 1:22 pm

Re: Paavo Puhakka 82 vuotta, Mikkeli 10.12.2014

Viesti Kirjoittaja Solttuetsivä »

Useat uskoo että tuo ruumiin löytäminen olisi helppoa maastossa.
Ei ole.

Kuollut on kaatunut ja aluskasvillisuus nousee nopeasti takaisin peittämään kaatuneen.
Tuorekin tapaus niin vierestä voi mennä ohi jos vaatetus ei erotu maastossa.
Saattaa jopa yli kävellä huomaamatta. Parhaassa tapauksessa jopa astua ruumiin päälle ja ei huomaa.

Rankat sateet liikuttaa maa-ainesta, savea ja mutaa. Ruumis hautautuu/kätkeytyy nopeasti ja hyvin.

Talvella lumen alle jäänyt jää näkymättömiin keväällä kun muta/savi/maa-aines kätkee ruumiin hyvin.
Haju on paras tapa löytää, ei näköhavainto.
Koira on tässä hommassa hyvä.

Vedessä ruumis muuttaa värin tummaksi hyvinkin nopeasti jos on joessa tai ojassa.
Ei sitä edes lähietäisyydeltä välttämättä tunnista ihmiseksi.

Vastaa Viestiin