Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Sopuli
Lauri Hanhivaara
Viestit: 144
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:44 pm

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

abrakadabra kirjoitti:Joku tuota työpaikkaa mietti.... Juuso oli töissä Arkealla, palveluesimiehenä tjs. Oli siivoojien lähiesimies.
Jos näin oli, niin voidaan unohtaa puheet hyvästä työpaikasta. En väitä tuota nimenomaista paikkaa huonoksikaan, koska en tiedä, mutta hyvä se ei missään nimessä voi olla. Tuossa asemassa sontaa tulee niskaan sekä ylhäältä että alhaalta, varsinkin jos yritys ei ole ihan työntekijöistä piittaavimmasta päästä. Tuo Arkea näyttää myös hakevan työntekijöitä usein, enkä oikein äkkiseltään usko sen johtuvan siitä, että yritys vain laajenisi niin hirmuista vauhtia.

Ja mitä tulee tuohon, että tyttöystävä olisi saanut tarpeekseen kotiin kömpivästä känniääliöstä, niin voihan se olla mahdollista. Itsekin olin tosi kypsä yhden eksän meininkiin, vuosia. Mutta se ei silti tarkoittanut, että olisin koskaan käännyttänyt häntä ovelta. Ja tosiaan, tässä Juuson (tyttöystävän) tapauksessa en sellaista kuvaa ole edes saanut. Ihmetyttäisi, että miten sellaisessa tilanteessa mitään yhteenmuuttoa tehtäisiin.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10845
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Sopuli kirjoitti:
Ja mitä tulee tuohon, että tyttöystävä olisi saanut tarpeekseen kotiin kömpivästä känniääliöstä, niin voihan se olla mahdollista. Itsekin olin tosi kypsä yhden eksän meininkiin, vuosia. Mutta se ei silti tarkoittanut, että olisin koskaan käännyttänyt häntä ovelta. Ja tosiaan, tässä Juuson (tyttöystävän) tapauksessa en sellaista kuvaa ole edes saanut. Ihmetyttäisi, että miten sellaisessa tilanteessa mitään yhteenmuuttoa tehtäisiin.
Ei tyttöystävän ole tarvinnut mitään käännyttää, eivät he toisiaan ole nähneet. Kyllä varmaan olisi päästänyt miehen sisälle, vaikka ehkä vähän motkottaen. Mielestäni mies on voinut vain ihan hyvää hyvyyttään ajatella selvittää päätään vielä jonkin aikaa, etenkin jos on alkanut tulla huono olo. Ei tarvitse olla mitään riitaa tai edes odotettavissa mitään riitaa, mutta kai sitä haluaa olla esittämättä huonoimpia puoliaan ihmiselle, jonka luokse on muuttamassa. Ei se parisuhdetta ainakaan paranna, jos horjuu aamuyöstä rappusissa oksennellen kämppään.

Koska mies oletti, että tyttöystävä varmaankin nukkuu (kun ei herännyt soittoon), niin olisihan se nyt ollut aika noloa rymytä kämpille oksentelemaan. Sen sijaan, tunti pari viileässä meri-ilmassa voisi selvittää päätä sen verran, että sisälle kehtaa mennä. Sitten vaan olisi siellä rannassa jotain tapahtunut, paha olo tullut kunnolla päälle ja jotenkin onnistunut veteen horjahtamaan.

Puhelimen sulkeminenkin hiukan ennen tyttöystävän ovea saattoi olla vain huomaavaisuutta tyttöystävää kohtaan: varmistaa, ettei kukaan kännikavereista enää soittele ja herätä.

Ripeän kävelyn aiheuttama tärinä ja liike saattaa laukaista pahan olon, eli ne viimeiset shotit alkaakin vaikuttaa ikävästi parin-kolmen kilometrin jälkeen (omakohtaista kokemusta on). Ei siinä silti mitenkään tajuton ole, eli tajuaa kyllä, mitä on soveliasta ja mitä vähemmän soveliasta tehdä. Voi ajatella, että tässä kunnossa en mene sisälle, vaan odottelen hiukan, että tää olo menee ohi.

Tietty mitä vaan on voinut tapahtua. Arvailua vain.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
UnenNukkuja
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: To Marras 23, 2017 10:52 am

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja UnenNukkuja »

Arkeasta tiedän jonkin verran, koska olen eräässä sen vallanneessa paikassa työskennellytkin. Avointen työpaikkojen ilmoitukset hieman valehtelee. Tuo joutuu noudattamaan kuntien byrokratiaa avointen virkojen kanssa, joten siksi niitä ehkä bongaa helposti, koska jonkun eläkkeelle jäävän virka on tullut avoimeksi. Eli sen perusteella vaikea tuomita työtilannetta liiaksi. Nuori mies työntekijäksi, joten ei pahimpia vaiheita ole ehtinyt kohdatakaan.

Jotenkin myös uskon tyttöystävän ja kavereiden sanoja siitä, ettei näiden välillä häikkää ollut. Lähellä tapahtumapaikkaa asuvana reittivalinta olisi minun logiikallani mennyt toisinpäin, jos Majakkarantaa kohti kämpälle olisin halunnut. Minä olisin tehnyt U-käännöksen ja talsinut Puutarhakadulta Sairashuoneenkadulle tai Puistokadulle päästäkseni Martinsillalle. Toki humaltuneena voi usein logiikka mennä uusiksi. Ja onhan Pakkarinkatu kätevä laskeutua Linnankadun ja jokirannan suuntaan.

Mietin myös, että se ensimmäinen sairauskohtaus voi tulla koska vaan. Toki tässä se olisi ollut todella väärä paikka ja väärä aika.
Sanimaria
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Marras 15, 2017 12:24 pm

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja Sanimaria »

NIIN surullinen tapaus. Nyt enää toivon voimia vanhemmille,veljille ja tyttöystävälle. Tyttöystävän puolella ovat kaikki sympatiani. Josvaikka natkutit ryyppyilloista, se oli oikein. Sun pitää nyt jatkaa surun jälkeen elämääsi ja uskon siitä tulevan hieno <3
Madeline_Poel
Harjunpää
Viestit: 296
Liittynyt: Su Maalis 15, 2015 6:13 pm

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja Madeline_Poel »

UnenNukkuja kirjoitti:Arkeasta tiedän jonkin verran, koska olen eräässä sen vallanneessa paikassa työskennellytkin. Avointen työpaikkojen ilmoitukset hieman valehtelee. Tuo joutuu noudattamaan kuntien byrokratiaa avointen virkojen kanssa, joten siksi niitä ehkä bongaa helposti, koska jonkun eläkkeelle jäävän virka on tullut avoimeksi. Eli sen perusteella vaikea tuomita työtilannetta liiaksi. Nuori mies työntekijäksi, joten ei pahimpia vaiheita ole ehtinyt kohdatakaan.

Jotenkin myös uskon tyttöystävän ja kavereiden sanoja siitä, ettei näiden välillä häikkää ollut. Lähellä tapahtumapaikkaa asuvana reittivalinta olisi minun logiikallani mennyt toisinpäin, jos Majakkarantaa kohti kämpälle olisin halunnut. Minä olisin tehnyt U-käännöksen ja talsinut Puutarhakadulta Sairashuoneenkadulle tai Puistokadulle päästäkseni Martinsillalle. Toki humaltuneena voi usein logiikka mennä uusiksi. Ja onhan Pakkarinkatu kätevä laskeutua Linnankadun ja jokirannan suuntaan.

Mietin myös, että se ensimmäinen sairauskohtaus voi tulla koska vaan. Toki tässä se olisi ollut todella väärä paikka ja väärä aika.



Ihan totta, 26-vuotias perusterve silloisen poikaystäväni kaveri kuoli sydänkohtaukseen kävellessään noin 1-2km:n lenkin kaverinsa luota.
Ohikulkija oli sitten tän hoksannut ja soittanut häkeen, mutta eipä siinä ollut enää mitään tehtävissä :cry: . Oli tosin saanut jotkut uudet (psyyken?) lääkkeet vain vähän aiemmin, mutta eihän lekurit näitä ikinä myönnä.
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse
stalkkeri
Hetty Wainthropp
Viestit: 470
Liittynyt: Ma Syys 21, 2015 5:36 pm

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja stalkkeri »

Sanimaria kirjoitti:NIIN surullinen tapaus. Nyt enää toivon voimia vanhemmille,veljille ja tyttöystävälle. Tyttöystävän puolella ovat kaikki sympatiani. Josvaikka natkutit ryyppyilloista, se oli oikein. Sun pitää nyt jatkaa surun jälkeen elämääsi ja uskon siitä tulevan hieno <3
Miksi se oli oikein?
Jos nainen olisi ryypännyt niin saisiko mies nalkuttaa siitä?
Aivan, ei.
UnenNukkuja
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: To Marras 23, 2017 10:52 am

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja UnenNukkuja »

Madeline_Poel kirjoitti:Ihan totta, 26-vuotias perusterve silloisen poikaystäväni kaveri kuoli sydänkohtaukseen kävellessään noin 1-2km:n lenkin kaverinsa luota.
Ohikulkija oli sitten tän hoksannut ja soittanut häkeen, mutta eipä siinä ollut enää mitään tehtävissä :cry: . Oli tosin saanut jotkut uudet (psyyken?) lääkkeet vain vähän aiemmin, mutta eihän lekurit näitä ikinä myönnä.
Juu ja näissä ei aina päde se, että totta kai kaikilla on kännykkä nykyään. Minunkin poikaystävä sai lievemmän sydärin keskellä isoa liikenneväylää. Yksi vastaantulija oli koittanut auttaa, mutta kännykkää ei ollut. No, olikin poikaystäväni päässyt ylös ja infosi minua itse. Eikä sydänkohtaus tietenkään ole ainoa. Epilepsiat, diabetekset sun muut voi kaikki tehdä hetken alemmuustilan. Hyponatremiakin kun tulee herkästi holi-illan jälkeen, jos on syömiset jäänyt vähemmälle.
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Jos juopottelu on jatkuvaa niin kyllä siinä saa tyttö/poikaystävä jo sanoa mielipiteensä. Toki jos kerran pari vuodessa vetää överit niin en valittaisi. Enkä tiedä miten usein Juuso sitten on käynyt viihteellä. Mutta jos juo itsensä sellaiseen kuntoon että on tapaturmavaarassa niin eihän silloin asiat ole kunnossa. Kuten tässäkin nyt nähtiin, oli sitten kyse siitä itsemurhasta johon minä uskon tai sitten vaan onnettomasta tapaturmasta. Aikuisen ihmisen pitää pystyä hallitsemaan alkoholin käyttöä niin ettei tee tyhmyyksiä. Stalkkerin mielestä se on siis ihan normaalia että viinaa vedetään kaksinkäsin? Suomalaisten alkoholinkäyttö on kyllä jostakin ihan syvältä.
Sanimaria
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Marras 15, 2017 12:24 pm

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja Sanimaria »

elli72 kirjoitti:Jos juopottelu on jatkuvaa niin kyllä siinä saa tyttö/poikaystävä jo sanoa mielipiteensä. Toki jos kerran pari vuodessa vetää överit niin en valittaisi. Enkä tiedä miten usein Juuso sitten on käynyt viihteellä. Mutta jos juo itsensä sellaiseen kuntoon että on tapaturmavaarassa niin eihän silloin asiat ole kunnossa. Kuten tässäkin nyt nähtiin, oli sitten kyse siitä itsemurhasta johon minä uskon tai sitten vaan onnettomasta tapaturmasta. Aikuisen ihmisen pitää pystyä hallitsemaan alkoholin käyttöä niin ettei tee tyhmyyksiä. Stalkkerin mielestä se on siis ihan normaalia että viinaa vedetään kaksinkäsin? Suomalaisten alkoholinkäyttö on kyllä jostakin ihan syvältä.
Olen täysin samaa mieltä.
Sanimaria
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Marras 15, 2017 12:24 pm

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja Sanimaria »

stalkkeri kirjoitti:
Sanimaria kirjoitti:NIIN surullinen tapaus. Nyt enää toivon voimia vanhemmille,veljille ja tyttöystävälle. Tyttöystävän puolella ovat kaikki sympatiani. Josvaikka natkutit ryyppyilloista, se oli oikein. Sun pitää nyt jatkaa surun jälkeen elämääsi ja uskon siitä tulevan hieno <3
Miksi se oli oikein?
Jos nainen olisi ryypännyt niin saisiko mies nalkuttaa siitä?
Aivan, ei.
Tottakai. Uskon kuitenkin, että naiset ovat kärsivällisempiä. Mies ei montaa kertaa natkuta, vaan jättää usein ryyppäävän naisen.
stalkkeri
Hetty Wainthropp
Viestit: 470
Liittynyt: Ma Syys 21, 2015 5:36 pm

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja stalkkeri »

Ryypätäänkö ihan vaan siksi että se on kivaa?Yleensä ei vaan siksi että viinalla yritetään hoitaa esim. masennusta.
Olisiko aika auttaa mielummin puolisoa kuin jatkaa nalkuttamisen kierrettä?
Sanimaria
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Marras 15, 2017 12:24 pm

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja Sanimaria »

stalkkeri kirjoitti:Ryypätäänkö ihan vaan siksi että se on kivaa?Yleensä ei vaan siksi että viinalla yritetään hoitaa esim. masennusta.
Olisiko aika auttaa mielummin puolisoa kuin jatkaa nalkuttamisen kierrettä?
Runsas alkoholin käyttö AIHEUTTAA masennusta. Lievän masennuksen itsehoitoina ovat liikunta, terveellinen ruoka ja terveelliset elämäntavat. Vaikeassa masennuksessa kääntyminen ammattiauttajan puoleen. Olen tehnyt opinnäytetyön aiheesta masennus.
stalkkeri
Hetty Wainthropp
Viestit: 470
Liittynyt: Ma Syys 21, 2015 5:36 pm

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja stalkkeri »

^tuonhan tietää varmaan lapsetkin mutta kun mieli synkkenee niin pullo on helppo valinta.
Pullosta saa yleensä edes hetkeksi olon paremmaksi ja siksi kierre on valmis.
Lisää juominen taas ruokkii itse itseään eli masennusta.
Ei miehet lähde helposti hakee apua ja syömään mömmöjä jotka taas vievät miehisiä kykyjä ynnä muuta ja se taas aiheuttaa lisää masennusta.
Masennuslääkkeet on periaatteessa todella perseestä.
Masennus voi lähteäkin mutta tilalle tulee muita vakavia "vikoja"
lech
Martin Riggs
Viestit: 633
Liittynyt: La Joulu 01, 2012 9:55 am

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja lech »

Sanimaria kirjoitti:
stalkkeri kirjoitti:Ryypätäänkö ihan vaan siksi että se on kivaa?Yleensä ei vaan siksi että viinalla yritetään hoitaa esim. masennusta.
Olisiko aika auttaa mielummin puolisoa kuin jatkaa nalkuttamisen kierrettä?
Runsas alkoholin käyttö AIHEUTTAA masennusta. Lievän masennuksen itsehoitoina ovat liikunta, terveellinen ruoka ja terveelliset elämäntavat. Vaikeassa masennuksessa kääntyminen ammattiauttajan puoleen. Olen tehnyt opinnäytetyön aiheesta masennus.
Kankkusessa serotoniinin määrä laskee ja tämä aiheuttaa masennusta ja suurkäyttäjillä jopa itsemurha-aikeita. Eli seuraus alkoholin käytöstä.
Ryder
Olivia Benson
Viestit: 731
Liittynyt: To Marras 23, 2017 1:59 pm

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja Ryder »

Hovimestari kirjoitti:
KayserSoze kirjoitti:Ehdoton ykkössuosikkini näistä on hukkumiskelpoinen vesistö.
Itse äänestän taksinkaltaista numeroa. Taksi on ajoneuvo joka kuljettaa ihmisiä maksua vastaan, numero puolestaan symboli jolla ilmaistaan lukumäärää. Melko surrealistisen puolelle pitää mennä että näistä saa mitenkään toisensa kaltaisia.
Eikö ollut alkuillasta jotkin pikkujoulut Chircton-salissa? Ja Juuson avaimet katosivat tungoksessa? Eikö hän muutoin olisi mennyt omilla avaimilla tyttöystävän asuntoon.
Entäs jos Juuso halusikin päästä takaisin Chirton -saliin etsimään avaimiaan tai ihan vaan lämmittelemään.(Kirjoitin saman jutun Suomi24 kadonneet henkilöt keskusteluun.) Olen uusi ja ajattelin,että nyt on sopiva aika hypätä mukaan keskusteluun.
Vastaa Viestiin