Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
tötterö
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: Pe Elo 30, 2013 9:11 am

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja tötterö »

^Voithan olla vaikka kuinka lähipiiriläinen niin silti et voi tietää mitä kaikkea toisen pää käy läpi.
Vaikkei teko johtuisikaan piparin saamattomuudesta niin voihan niitä muitakin ongelmia ihmisellä olla ja nyt tuli vaan mitta täyteen.
Lähipiiriläisenä kun haluaa kieltää kaiken suitzait teorioinnin oli se sit kuinka faktaa tahansa.
Jos piparin saamattomuuden takia joku nyt miettii päiviensä päättämistä niin ei kun lähimarkettiin. Siellä on pipareita tarjolla ja vieläpä jopa ehkä maksutta.
jeleno
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Su Marras 19, 2017 9:50 pm

Re: Turku: Poliisi pyytää havaintoja kadonneesta miehestä

Viesti Kirjoittaja jeleno »

Irene Huss kirjoitti:
jeleno kirjoitti:
Tämä osui pelottavan lähelle sikäli että eräänä niistä muutamasta kerrasta kun tämän henkilön tapasin liittyi siihen tuollainen hauska unissakävelyharhailu/vessan etsimistapaus.

Itsemurhan suuntaan kyllä viittaa että nuoresta asti mereen viehtynyt merivoimien mies päätyy juuri mereen. Mutta ei kai sitä parempien tietojen puuttuessa voi mahdottomana pitää että olisi lähtenyt tuohtuneena kotiin ja kompuroinut.
Tarkoititko tällaä henkilöllä, jota muutaman kerran tapasit, siis juuri kadonnutta Juusoa?
Pahoittelut parinkymmenen sivun myöhästymisestä mutta kyllä, juuri Juusoa tarkoitin. Ei se tosin taida niin harvinaista olla nuoremmilla, armeijassakin näki noita känniunissakävelijöitä ja kaappiinpissaajia.
Musta-Pekka2016
Neuvoja-Jack
Viestit: 594
Liittynyt: To Syys 08, 2016 1:18 am

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja Musta-Pekka2016 »

Jälleen uusi teoria. Eli unissaan ja kännissä kävellyt jokeen kuselle. Nyt mahdollisuus sitten ettei turhautuneena olisi itsaria tehnyt.
ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja ktaina »

Musta-Pekka2016 kirjoitti:Jälleen uusi teoria. Eli unissaan ja kännissä kävellyt jokeen kuselle. Nyt mahdollisuus sitten ettei turhautuneena olisi itsaria tehnyt.
No niinpä :mrgreen: Missäköhän vaiheessa herra nukahtanut?
tötterö
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: Pe Elo 30, 2013 9:11 am

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja tötterö »

^ufo teoria täältä vielä puuttuu joten pistetäänkö nyt kannet kiinni?
Ufot ne on teleportanneet Juuson aurajoen rantaan kun ensin kaappasivat Juuson morsiammen puhelinliikenteen.
Tosin vielähän on se mahdollisuus että tontut ovat olleet liikenteessä ja huomanneet sopimatonta käytöstä illan aikana ja näin Juusolle kävi kuten kävi :(.
Tämä on tosi ikävää kun aina pitää saada muut syylliseksi siitä mitä joku päättää itse itselleen tehdä.
Itsemurhaa pidetään itsekkäänä tekona mutta Hei vähän avarakatseisuutta. Jokainen saa aivan oikeututesti tehdä itselleen aivan mitä haluaa.
Nyt jää vain laulun sanat päähän pyörimään tyyliin kukaan ei koskaan voi sun paikkaas ottaa :(.
miss_x
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: La Marras 29, 2008 11:05 pm
Paikkakunta: TKU

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja miss_x »

tötterö kirjoitti:^Voithan olla vaikka kuinka lähipiiriläinen niin silti et voi tietää mitä kaikkea toisen pää käy läpi.
Vaikkei teko johtuisikaan piparin saamattomuudesta niin voihan niitä muitakin ongelmia ihmisellä olla ja nyt tuli vaan mitta täyteen.
Lähipiiriläisenä kun haluaa kieltää kaiken suitzait teorioinnin oli se sit kuinka faktaa tahansa.
Jos piparin saamattomuuden takia joku nyt miettii päiviensä päättämistä niin ei kun lähimarkettiin. Siellä on pipareita tarjolla ja vieläpä jopa ehkä maksutta.
Lähipiiriläinen en missään nimessä ole. Mutta ei tietenkään voi tietää toisen ihmisen ajatuksista mitään. Mun järkeen ei vaan käy, että jollekin tulis mieleen kotimatkalla mennä sittenki tappamaan ittensä jokirantaan. Ilman mitään viestiä kellekään. Eikä ykskään todiste tai mikään muukaan miehen persoonassa ja elämäntilanteessa tue itsemurhaa, ainakaan mitä julkisuuteen on kerrottu. Mut toi unissakävelyjuttu on sikäli mielenkiintonen, et voisko olla viina tehny sillä lailla tehtävänsä, et Juusolla on todellisuudentaju jotenkin hävinnyt ja siten päätynyt jokeen.

En tiedä. Sääliks käy vaan niitä läheisiä, jos eivät koskaan saa mitään varmuutta. Vaikka eihän se asia muutu mikskään, et Juusoa ei ole enää.
Syskon S
Jane Marple
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe Touko 08, 2015 9:45 pm

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja Syskon S »

miss_x kirjoitti:Mun järkeen ei vaan käy, että jollekin tulis mieleen kotimatkalla mennä sittenki tappamaan ittensä jokirantaan. Ilman mitään viestiä kellekään.
Ei minunkaan järkeeni käy täydellinen ex tempore -itsemurha, mutta sen ymmärrän, jos itsemurhan mahdollisuus on käynyt mielessä aikaisemminkin ja sitten huonona hetkenä toteuttaa sen. Itsemurhaviestejä eivät läheskään kaikki jätä, vaikka teko olisi pidempäänkin suunniteltu. Viestin puuttuminen ei sulje mitään pois. Veikkaan että olisi todella raskasta keksiä ahdistuksen kourissa, mitä niille jälkeen jääville läheisille sanoisi, kun tietäisi heidän takertuvan jokaiseen sanaan, tulkitsevan ja syyllistyvän.
tötterö
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: Pe Elo 30, 2013 9:11 am

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja tötterö »

Miksi varsinkaan ihminen jonka pitäisi ulkoselta habitukseltaan elää onnellista aikaa jättäisi viestiä?
Ennemmin sellainen ihminen jättää viestin jolla menee surkeasti.
Hyvin menevä tavallaan paljastaisi heikkoutensa ja samalla itsemurhan.
Syskon S
Jane Marple
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe Touko 08, 2015 9:45 pm

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja Syskon S »

Minä olen kerran nähnyt itsemurhaviestin (sukulainen pelastui, kun tuli katumapäälle). Se viesti oli pateettista roskaa, jos ihan suoraan sanon. "Rakastan teitä eniten maailmassa", "teidän on parempi olla ilman minua" jne. Kiitos vaan, mutta tuollaiset vaan alleviivat teon itsekkyyttä, eivät lohduta. Tietysti olisi reilua, että jälkeen jäävät saisivat jonkin vinkin avulla tietää, oliko kyse itsemurhasta vai onnettomuudesta.
tötterö
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: Pe Elo 30, 2013 9:11 am

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja tötterö »

^pystytkö samaistumaan ihmiseen joka voi oikeasti pahoin?
Ihmiseen joka on jo pitkään taistellut mielenterveyden kanssa eikä välttis saanut mistään hoidosta mitään apua ehkä jopa päinvastoin.
Onko teko mielestäsi itsekäs jos itsensä kanssa on täysin mahdoton tulla enää toimeen?
Ymmärrän että apua saa jos osaa hakea mutta jollei mikään apu enää auta niin mielestäni omakätinen eutanasia pitäisi hyväksyä.
Ei tietenkään kevein perustein eikä minkään lyhyen ongelmien jälkeen vaan ihmisen jolla on kaikki toivo mennyt.

Nämä on todella vaikeita asioita ja jokainen saa valita puolensa mutta aina pitäisi kyetä asettumaan tekijän housuihin vaikkakin se 100% on mahdotonta.
Syskon S
Jane Marple
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe Touko 08, 2015 9:45 pm

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja Syskon S »

Pystyn samaistumaan, eikä itselläkään ole aina mennyt kovin vahvasti tässä elämässä. Korulauseita pidän kuitenkin tuossa tilanteessa ärsyttävinä. Jos oikeasti rakastaa, hakee apua (soittaa vaikka 112), eikä tapa itseään ja jätä läheisiä tuskaan tai jos jättää, niin ei väitä että toiset ovat tärkeintä, vaikka oma napa on mennyt esim. omien pienten lasten edelle.
tötterö
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: Pe Elo 30, 2013 9:11 am

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja tötterö »

^jokaisen rajapinta kun on yksilöllinen. Toisen mielestä huonosti saisi mennä vasta sitten kun kaikki on mennyttä mutta mihin vedät sen rajan?
Jos ihmisellä on kovat haaveet elämästä ja tulee vastoinkäymisiä niin onhan ne tietysti kovempia paikkoja kuin jalat maassa tyypille.
Koskaan ei pidä tuomita toista teoista kun ei itse ole läpikäynyt samaa episodia.
Voihan lähimmäiset olla vaikka kuinka rakkaita mutta kun ei jaksa enää elää niin silloin ei jaksa.
Paa
Jane Marple
Viestit: 1009
Liittynyt: Ti Huhti 09, 2013 8:19 pm

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja Paa »

Voisiko siellä Turussa ryhtyä jonkinlaisiin toimenpiteisiin, ettei kukaan kävele vahingossa Aurajokeen? Auttaisiko aidat ns pahimpiin kohtiin? Ja lisää kameroita ehkä. Tiedän tarkkaan miltä tuntuu, kun aamulla tajuat ettei mies olekaan tullut kotiin ja kenelläkään ei ole hajuakaan missä se on. Ihan kuin sisuksissa olisi möykky, joka hetki hetkeltä vaan kasvaa ja kasvaa eikä tule pois vaan kuristaa pikkuhiljaa, kunnes ihminen lopulta romahtaa.

Omaiset eivät tätä varmaankaan lue, mutta silti haluan kertoa kuinka pahoillani olen tapahtuneesta ja toivon heille voimia kestää ja jaksaa rakkaansa poismeno.
Niin kuin kasvot kuvastuvat vedessä, niin ihmisen sydän toisessa ihmisessä. (Snl.27:19)
Avatar
UglyBetty
Neuvoja-Jack
Viestit: 586
Liittynyt: Ke Loka 29, 2014 2:03 am
Paikkakunta: Cloud Cuckoo Land

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja UglyBetty »

Syskon S kirjoitti:Minä olen kerran nähnyt itsemurhaviestin (sukulainen pelastui, kun tuli katumapäälle). Se viesti oli pateettista roskaa, jos ihan suoraan sanon. "Rakastan teitä eniten maailmassa", "teidän on parempi olla ilman minua" jne. Kiitos vaan, mutta tuollaiset vaan alleviivat teon itsekkyyttä, eivät lohduta. Tietysti olisi reilua, että jälkeen jäävät saisivat jonkin vinkin avulla tietää, oliko kyse itsemurhasta vai onnettomuudesta.
Mitä siinä viestissä sitten "saisi" sanoa?

"Veikkaan että olisi todella raskasta keksiä ahdistuksen kourissa, mitä niille jälkeen jääville läheisille sanoisi, kun tietäisi heidän takertuvan jokaiseen sanaan, tulkitsevan ja syyllistyvän."

Niin. Kun näinhän siinä voi hyvinkin käydä. Mutta kuitenkin on väärin kertoa rakastavansa siis?
Mun mielestä on törkeää sanoa toisen viimeisiä, todennäköisesti todella sydämestä tulleita sanoja pateettiseksi roskaksi.

Vaikka tappaisi itsensä, ei se tarkoita sitä etteikö voisi rakastaa.
Ahdistus ja masennus voi olla niin pahaa, että vaikka rakastaa, kokee olevansa esim. vain taakka. Sitäpaitsi, se rakastaminenhan on vain oma tunne, voi olla liian raskaskin. Varsinkin jos toinen ei rakasta takaisin.

Ihan lopussa oleva ei välttämättä halua kuolla. Mutta ei jaksa elääkään.
Ehkä itsemurha on itsekästä jonkun näkökulmasta. Mutta pahempaa on se, että tuomitsee toisen epätoivoisen teon.
Meinasin lisätä, että ellei ole itse todella pohjamutia kyntänyt. Mutta eipä sitä voi niin vertailla, jokaisella on rajansa mitä kestää. Ja se on ihan hyväksyttävää niin.
En usko että kukaan päätyy itsemurhaan kovinkaan kevyesti.
Mä en ole yhtäkään itsemurhaa tehnyttä läheistäni ajatellut itsekkääksi. Olen vain surrut sitä kuinka paha olo ihmisellä voi olla, ja sitä että mikään ei ole niin suureen pahaan oloon auttanut.
Itsekästä olisi vaatia jaksamaan, tietämättä siitä musertavasta olosta itse mitään. Ja se on jokaisen henkilökohtaisesti oma kokemus, mikä on kenellekin liikaa.
Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Syskon S kirjoitti:Minä olen kerran nähnyt itsemurhaviestin (sukulainen pelastui, kun tuli katumapäälle). Se viesti oli pateettista roskaa, jos ihan suoraan sanon. "Rakastan teitä eniten maailmassa", "teidän on parempi olla ilman minua" jne. Kiitos vaan, mutta tuollaiset vaan alleviivat teon itsekkyyttä, eivät lohduta. Tietysti olisi reilua, että jälkeen jäävät saisivat jonkin vinkin avulla tietää, oliko kyse itsemurhasta vai onnettomuudesta.
Eikö sinusta sitten ole itsekästä vaatia jotain toista elämään, vaikka tämä ei enää haluasi, vain siksi, ettei itselle tule paha mieli?
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
Vastaa Viestiin