Lisanne Froonin ja Kris Kremersin katoaminen Panamassa 2014

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Roina-Raija
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Syys 24, 2018 1:36 am

Re: Lisanne Froonin ja Kris Kremersin katoaminen Panamassa 2014

Viesti Kirjoittaja Roina-Raija »

Foxie kirjoitti:
To Elo 12, 2021 5:20 pm
Pari tuntia Lisannen Samsungin hyytymisen jälkeen klo 09:32 Krisin iPhonesta yritetään vielä kahdesti soittaa hätänumeroon 911. Näiden soittojen jälkeen Krisin iPhone käynnistyy vielä viisi kertaa signaalin tarkastusta varten - viimeisen kerran lauantaina 05.04.2014 klo 10:50. Tämän jälkeen Krisin iPhoneen ei syötetä enää oikeaa PIN-koodia. Todennäköisesti Kris ei siis pystynyt enää itse käyttämään puhelintaan - hän oli joko kuollut, tajuton tai erittäin heikossa kunnossa.
Se ettei PIN-koodia syötetä voisi selittyä myös sillä että halutaan säästää akkua, koska puhelin ei käynnisty loppuun asti ilman PIN-koodia mutta kuitenkin tarpeeksi että pystyy soittamaan hätänumeroon mikäli on kenttää. Tietty eri asia jos väärää PIN-koodia on yritetty syöttää, mutta en tiedä onko näin todellisuudessa tapahtunut kun tiedot ovat vaihdelleet tämän osalta paljon, toivon kirjan vielä vastaavan tähän kysymykseen.

Vaikka itsekin olen kyllä taipuvainen ajattelemaan että Krisille kävi ensin jotain, sitten vasta Lisannelle, mutta tosta PIN-koodin syöttämättömyydestä ei mielestäni kannata vetää liikaa johtopäätöksiä.

Roina-Raija
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Syys 24, 2018 1:36 am

Re: Lisanne Froonin ja Kris Kremersin katoaminen Panamassa 2014

Viesti Kirjoittaja Roina-Raija »

terssi kirjoitti:
To Elo 12, 2021 7:37 pm
Lisanne antoi kirjoituksessaan ymmärtää, että hänen vanhempansa tiesivät hänen mielenhäiriöistään.

Eipä siis ihme, että vain Krisin vanhemmat haluavat aktiivisesti saada totuuden selville.
Niin joo, tästäkin piti kysyä että mitä kirjoitusta tarkoitat? Ainakaan tohon edelliselllä sivulla olleeseen pätkään tää ei kyllä mielestäni sovellu mitenkään.

bob
Poliisikoira Rex
Viestit: 267
Liittynyt: La Touko 09, 2015 3:56 pm

Re: Lisanne Froonin ja Kris Kremersin katoaminen Panamassa 2014

Viesti Kirjoittaja bob »

Roina-Raija kirjoitti:
To Elo 12, 2021 8:58 pm
bob kirjoitti:
To Elo 12, 2021 5:05 pm
Jos nyt oon oikein ymmärtänyt, niin tää uutuuskirja ottaa kyllä myös sen onnettomuusteorian lähtökohdakseen. Onhan se tietysti se helpoin tapa saada tällainen skandaalikirja myytyä, ei tarvitse syytellä ketään eikä osoitella mihinkään suuntaan. Eikä siis tartte miettiä sanavalintojaan kunnianloukkauksien ja oikeusjuttujenkaan pelossa. Toi valokuvamuokkaustenkin ohittaminen ja perättömäksi todistelu ihmetyttää aikalailla. Tietysti kun tarpeeksi monelta asiantuntijalta mielipidettä kysyy, niin aina löytyy se todistaja, jonka lausunto miellyttää ja sopii agendaan. Mutta kyllähän noita kuvia on jo vuosia tutkineet aika monet alan osaajat, ja on niissä selittämättömyyksiä niin paljon, että niitä miettiessä järki jättää. Hyvä jos kirjaa varten on löydetty tutkija, jonka mielestä niitä outouksia ei ole, mutta vähän sellanen ilmastonmuutos vs. tiedevastaiset –asetelma se tässäkin on. Eli jos 98 prosenttia tutkijoista on samaa mieltä, niin jos ei halua itse siihen uskoa, niin aina voi siteerata niitä 2 prosenttia ja sen perusteella yleistää hakien tukea omalle mielipiteelleen.
Kirja on itellä toki vielä kesken kuten viime viestissäni kerroin, mutta heti alussa tekijät kertovat että niidenkin mielipide tapahtumista on vaihdellut ajan saatossa suuntaan jos toiseen, myös välillä kertovat kuinka mielipide on muuttunut mistäkin syistä, ja käsittelevät asioita aika laajasti muutenkin joten on mielestäni väärin sanoa että onnettomuusteoria olisi otettu lähtökohdaksi.

Mutta noista valokuvamuokkauksista ja asiantuntijalausunnoista, niin sulla on varmaan näyttää niitä asiantuntijalausuntoja, tai niihin viittaavia artikkeleita, mitkä puoltavat muokkaamista jos niitä on kerran 50 kertaa enemmän? Enkä tarkoita tässä mitään nettihahmoja, jotka väittävät itseään alan asiantuntijaksi.
Tää on ollut hienon asiallinen ketju, mutta nyt meni ihan lapsellisen nillityksen puolelle, onnittelut ensimmäisestä aivottomasta viestistä kahteen vuoteen. Saavutushan se tuokin. Ja en esitä siitä faktaa. Niin kuin en esitä faktaa mistään asiantuntijalausunnoista, joita on tullut 7 vuoden aikana vastaan ihan julmetut määrät. Hölmökin olisi saattanut ymmärtää, että ei niitä kukaan laske vaan kyse on mutuista. Tietenkin. Jos osaa lukea ja ymmärtää lukemaansa, voi saada selville sen, mitä on varmaan kymmenissä viesteissä sivuttu, eli tietolähteitä ja linkkejä on ihan liikaa, jotta niiden perässä enää kukaan pysyisi, joten vaatimus niiden esittämisestä tällaisessa yhteydessä on ihan pelkkää tyhmyyttä. Tai vittuilua. Tai molempia. Sen sijaan sille mä voin esittää faktat, että väität ihan idioottimaisuuksia. Jos yrittää esittää fiksua, niin pitäis pystyä muuhunkin kuin virheelliseen näsäviisasteluun. Tarkoitan nyt tällä sitä, että mä en ole mitään 50-kertaisia lausuntomääriä missään vaiheessa väittänyt olevan olemassakaan. Vai oliko sun matematiikan osaamisella 50 x 2%= 98%. Jos nyt pilkkuja haluat alkaa halkomaan, niin saatat katsos jäädä kakkoseksi siinäkin.

Ja muutenkin tää on ollut tosiaan hyvähenkinen ketju, jossa on kunnioitettu muiden mielipiteitä ja ehkä näkemykset on riidelleen, kirjoittajat ei. Jos sä nyt haluat alkaa henkilökohtaiselle tasolle alkaa heittämään vittuiluja, niin miksipä et siirtyisi vauva.fi:n tai suomi24:npuolelle muiden nillittäjätanttojen kanssa tyhjäpäistä kitinää jatkamaan. Mun puolestani täällä on kaikille tilaa, mutta en ymmärrä, miksi pitää alkaa pikkumaisesti nillittämään jos joku ei olekaan samaa mieltä. Vai sinäkö tuon kirjan kirjoitit ja nyt loukkaannuit kun en ollutkaan samaa mieltä? Vittu teitä mielensäpahoittajia sentään, missäpä teitä ei sikiäisi.

Sitä paitsi en ole väittänyt, että kirjassa olisi lähtökohtana jokin tietty. Mä en ole sitä lukenut, joten ei ole yhtään väärin sanoa, että mun ymmärtääkseni on otettu joku lähtökohdaksi. Toistan: YMMÄRTÄÄKSENI. Tarviiko ta-vut-taa? Ja vaikka olisinkin lukenut, niin vitustako minä voin tietää, mikä jonkun hollantilaisen toimittajan lähtökohta on oikeasti ollut (mutta jonkinlainen käsitys mulla silti siitä saa olla) – mutta etpä taida tietää sinäkään. Tai sittenhän sulla on varmaan esittää niitä faktoja tänne linkkeineen, kiitos?
Viimeksi muokannut bob, To Elo 12, 2021 9:50 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

terssi
Poliisikoira Rex
Viestit: 269
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 3:23 pm

Re: Lisanne Froonin ja Kris Kremersin katoaminen Panamassa 2014

Viesti Kirjoittaja terssi »

Kyllähän se tuossa sanotaan, että on jo pitempään ollut hullu.
I was way too naive to think that I could handle this. Because this is exactly the type of situation that I just can't handle. Not even now that I'm 22 and living on my own.

bob
Poliisikoira Rex
Viestit: 267
Liittynyt: La Touko 09, 2015 3:56 pm

Re: Lisanne Froonin ja Kris Kremersin katoaminen Panamassa 2014

Viesti Kirjoittaja bob »

terssi kirjoitti:
To Elo 12, 2021 9:47 pm
Kyllähän se tuossa sanotaan, että on jo pitempään ollut hullu.
I was way too naive to think that I could handle this. Because this is exactly the type of situation that I just can't handle. Not even now that I'm 22 and living on my own.
No vähän on kyllä nyt villihkö tulkinta. :D Mä ymmärtäisin ton tekstin niin, että on pettynyt siihen, että vaikka kokee olevansa iältään aikuinen, on silti uudessa tilanteessa pihalla kuin pikkulapsi. Tarkahkosti suomentaisin, että "tää on hiivatin hiivatti just sen tyyppinen tilanne, mitä mä nyt vaan en handlaa. En perkele vaikka oon itsenäni elelevä 22-v vosu." "Olin niin pirun lapsellinen kun luulin pystyväni tähän."

Jossain muualla oon kyllä törmännyt tietoon, jonka mukaan Lisanne olisi ollut henkisesti vähän kiikunkaakun, ainakin nuorempana. Tulkintakysymys, puhutaanko että mental vai pelkästään herkästi reagoiva, fragile. Ehkäpä siksi isä-Froon ei yllättynyt noista päiväkirjan kirjoituksista eikä halunnut niihin sen suuremmin huomiota kiinnittää. Ehkä moinen lisannemainen ylireagointi ja itsetunnon alavire (jos nyt noin voi sanoa) ja itsensä sättiminen oli hänen kohdalla ennenkin koettu tila ja tilanne.

Roina-Raija
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Syys 24, 2018 1:36 am

Re: Lisanne Froonin ja Kris Kremersin katoaminen Panamassa 2014

Viesti Kirjoittaja Roina-Raija »

bob kirjoitti:
To Elo 12, 2021 9:46 pm
Tää on ollut hienon asiallinen ketju
No sitä tää ei kyllä ole ollut, mm. ei ole kovinkaan montaa sivua kun joku puhui stondiksestaan kun katsoi kadonneen naisen kuvaa, herran jumala mitä paskaa. Ja tänäänkin ehdittiin jo leimata toinen kadonneista hulluksi jollain ihan perseestä revityillä päätelmillä.
bob kirjoitti:
To Elo 12, 2021 9:46 pm
mutta nyt meni ihan lapsellisen nillityksen puolelle, onnittelut ensimmäisestä aivottomasta viestistä kahteen vuoteen. Saavutushan se tuokin. Ja en esitä siitä faktaa. Niin kuin en esitä faktaa mistään asiantuntijalausunnoista, joita on tullut 7 vuoden aikana vastaan ihan julmetut määrät. Hölmökin olisi saattanut ymmärtää, että ei niitä kukaan laske vaan kyse on mutuista. Tietenkin. Jos osaa lukea ja ymmärtää lukemaansa, voi saada selville sen, mitä on varmaan kymmenissä viesteissä sivuttu, eli tietolähteitä ja linkkejä on ihan liikaa, jotta niiden perässä enää kukaan pysyisi, joten vaatimus niiden esittämisestä tällaisessa yhteydessä on ihan pelkkää tyhmyyttä. Tai vittuilua. Tai molempia. Sen sijaan sille mä voin esittää faktat, että väität ihan idioottimaisuuksia. Jos yrittää esittää fiksua, niin pitäis pystyä muuhunkin kuin virheelliseen näsäviisasteluun. Tarkoitan nyt tällä sitä, että mä en ole mitään 50-kertaisia lausuntomääriä missään vaiheessa väittänyt olevan olemassakaan. Vai oliko sun matematiikan osaamisella 50 x 2%= 98%. Jos nyt pilkkuja haluat alkaa halkomaan, niin saatat katsos jäädä kakkoseksi siinäkin.
Tarkoitus ei ollut nussia pilkkua, toisin kun näköjään sulla (pyöristin 49:n 50:ksi ja tartuit siihen), vaan tuoda ilmi että jos niitä on kerran niin paljon niin luulisi löytyvän esimerkkejä, ja että ihmettelen ettei omaan silmääni ole osunut muita kuin noita oman elämänsä asiantuntijoita. Enkä käsitä miksi linkin pyytäminen olisi pelkkää tyhmyyttä, yleensä väitteen esittäjällä on todistustaakka nii kai sitä kysyä saa löytyykö siihen mitään mihin pohjaa, varsinkin jos niitä kerran on noin paljon?
bob kirjoitti:
To Elo 12, 2021 9:46 pm
Ja muutenkin tää on ollut tosiaan hyvähenkinen ketju, jossa on kunnioitettu muiden mielipiteitä ja ehkä näkemykset on riidelleen, kirjoittajat ei. Jos sä nyt haluat alkaa henkilökohtaiselle tasolle alkaa heittämään vittuiluja, niin miksipä et siirtyisi vauva.fi:n tai suomi24:npuolelle muiden nillittäjätanttojen kanssa tyhjäpäistä kitinää jatkamaan. Mun puolestani täällä on kaikille tilaa, mutta en ymmärrä, miksi pitää alkaa pikkumaisesti nillittämään jos joku ei olekaan samaa mieltä. Vai sinäkö tuon kirjan kirjoitit ja nyt loukkaannuit kun en ollutkaan samaa mieltä? Vittu teitä mielensäpahoittajia sentään, missäpä teitä ei sikiäisi.
Tossa ei ollut mitään henkilökohtaista tai mielenpahoittamista, ainoa joka tässä on loukkaantunut olet sinä, sori siitä mutta se ei ollut tarkoitus.
bob kirjoitti:
To Elo 12, 2021 9:46 pm
Sitä paitsi en ole väittänyt, että kirjassa olisi lähtökohtana jokin tietty. Mä en ole sitä lukenut, joten ei ole yhtään väärin sanoa, että mun ymmärtääkseni on otettu joku lähtökohdaksi. Toistan: YMMÄRTÄÄKSENI. Tarviiko ta-vut-taa? Ja vaikka olisinkin lukenut, niin vitustako minä voin tietää, mikä jonkun hollantilaisen toimittajan lähtökohta on oikeasti ollut (mutta jonkinlainen käsitys mulla silti siitä saa olla) – mutta etpä taida tietää sinäkään. Tai sittenhän sulla on varmaan esittää niitä faktoja tänne linkkeineen, kiitos?
Saat toki kertoa käsityksesi, en ole missään vaiheessa muuta väittänytkään, mutta mullakin on varmaan oikeus kommentoida käsitystäsi kun omaan toista tietoa?

Foxie
Sofia Karppi
Viestit: 440
Liittynyt: La Elo 07, 2010 8:32 pm

Re: Lisanne Froonin ja Kris Kremersin katoaminen Panamassa 2014

Viesti Kirjoittaja Foxie »

Foxie kirjoitti:
Ma Elo 09, 2021 12:57 pm
Kindlen e-kirjapaskaan mä en mielelläni käsiäni upottaisi.
Roina-Raija kirjoitti:
To Elo 12, 2021 8:42 pm
Enkä kyllä tiedä mikä tossa Kindlessä niin paskaa on, ainakin android appi on mielestäni ihan kätevä - - -
Sanotaanko vaikka näin, että tykkäisin itse lukea ihan desktop PC:lla.

Kindle-ongelma.jpg
Kindle-ongelma.jpg (133.41 KiB) Katsottu 1225 kertaa

Muista en tiedä, mutta mun silmääni toi ei oikein miellytä ja lukeminenkin on hieman hankalaa.

Roina-Raija
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Syys 24, 2018 1:36 am

Re: Lisanne Froonin ja Kris Kremersin katoaminen Panamassa 2014

Viesti Kirjoittaja Roina-Raija »

Foxie kirjoitti:
To Elo 12, 2021 10:23 pm
Foxie kirjoitti:
Ma Elo 09, 2021 12:57 pm
Kindlen e-kirjapaskaan mä en mielelläni käsiäni upottaisi.
Roina-Raija kirjoitti:
To Elo 12, 2021 8:42 pm
Enkä kyllä tiedä mikä tossa Kindlessä niin paskaa on, ainakin android appi on mielestäni ihan kätevä - - -
Sanotaanko vaikka näin, että tykkäisin itse lukea ihan desktop PC:lla.


Kindle-ongelma.jpg

Muista en tiedä, mutta mun silmääni toi ei oikein miellytä ja lukeminenkin on hieman hankalaa.
No on kyllä aika jännä, itellä näyttää tietokoneellakin ihan normaalilta:
kindle_pc.png
kindle_pc.png (395.05 KiB) Katsottu 1214 kertaa
Ihmettelen mistä johtuu, näytön resoluutiokin näyttäisi olevan sama 1920x1080, oletko koittanut esim. poistaa ja asentaa Kindle-softan uudelleen? Onko tekstikin siis noin sekaisin vai ainoastaan kuvat? edit: ja onko versio uusin eli 1.32.0? (löytyy help ja sieltä about kindle), ja onko sulla käyttöjärjestelmänä windows? (joku eroavaisuus näyttäisi olevan koska sulla on tummempi tausta ylävalikossa)

Foxie
Sofia Karppi
Viestit: 440
Liittynyt: La Elo 07, 2010 8:32 pm

Re: Lisanne Froonin ja Kris Kremersin katoaminen Panamassa 2014

Viesti Kirjoittaja Foxie »

Roina-Raija kirjoitti:
To Elo 12, 2021 10:37 pm
No on kyllä aika jännä, itellä näyttää tietokoneellakin ihan normaalilta:

Ihmettelen mistä johtuu, näytön resoluutiokin näyttäisi olevan sama 1920x1080, oletko koittanut esim. poistaa ja asentaa Kindle-softan uudelleen? Onko tekstikin siis noin sekaisin vai ainoastaan kuvat? edit: ja onko versio uusin eli 1.32.0? (löytyy help ja sieltä about kindle), ja onko sulla käyttöjärjestelmänä windows? (joku eroavaisuus näyttäisi olevan koska sulla on tummempi tausta ylävalikossa)
Kindle on ladattu ja asennettu tänään. Versio on 1.32.0. Pöytäkoneessa pyörii Windows 7. Onhan siinä Kindle-paskassa tietysti tällainen huomautus:
"Note: The Kindle app will no longer receive support on Windows 7. We recommend that you upgrade to the latest version of Windows on your PC."

Joka ikinen sivu on samanlainen. Ikään kuin leikattu vasemmasta yläkulmasta oikeaan alakulmaan ja viivan vasemmalla puolen olevat tekstit tai kuvat on käännetty oikealle puolelle peilikuvaksi.

Maura Isles
Frank Drebin
Viestit: 390
Liittynyt: To Syys 01, 2011 9:01 pm

Re: Lisanne Froonin ja Kris Kremersin katoaminen Panamassa 2014

Viesti Kirjoittaja Maura Isles »

Mitäpä jos Lisannen perhe on elänyt äärimmäisen tavallista ja ylisuojeltua elämää? Eräänlaista curling -elämää, jossa tehdään tuttuja, turvallisia asioita tismalleen samalla tavalla päivästä toiseen. Eikun olihan siellä yksi reissu Saksaan! Ja asutaan kuitenkin keskellä Eurooppaa. Ei etelän rantalomia, ei yhtäkään pitkää viikonloppua Euroopan suurkaupungissa. Ei mitään. Sitten tuli kuvioihin Kris. Repäistään ja lähdetään toiselle puolelle maapalloa. Ei tarvitakaan mentaalipuolen ongelmia, tarvitaan vain vanhemmat joille pikku-Lisanne on aina 5 -vuotias. Ongelmienratkaisukyky? Kyky sietää epäselviä tilanteita? Kyky ja taito ottaa ohjat omiin käsiin ja ajatella itse? Naiivius?

Roina-Raija
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Syys 24, 2018 1:36 am

Re: Lisanne Froonin ja Kris Kremersin katoaminen Panamassa 2014

Viesti Kirjoittaja Roina-Raija »

Foxie kirjoitti:
To Elo 12, 2021 11:37 pm
Roina-Raija kirjoitti:
To Elo 12, 2021 10:37 pm
No on kyllä aika jännä, itellä näyttää tietokoneellakin ihan normaalilta:

Ihmettelen mistä johtuu, näytön resoluutiokin näyttäisi olevan sama 1920x1080, oletko koittanut esim. poistaa ja asentaa Kindle-softan uudelleen? Onko tekstikin siis noin sekaisin vai ainoastaan kuvat? edit: ja onko versio uusin eli 1.32.0? (löytyy help ja sieltä about kindle), ja onko sulla käyttöjärjestelmänä windows? (joku eroavaisuus näyttäisi olevan koska sulla on tummempi tausta ylävalikossa)
Kindle on ladattu ja asennettu tänään. Versio on 1.32.0. Pöytäkoneessa pyörii Windows 7. Onhan siinä Kindle-paskassa tietysti tällainen huomautus:
"Note: The Kindle app will no longer receive support on Windows 7. We recommend that you upgrade to the latest version of Windows on your PC."

Joka ikinen sivu on samanlainen. Ikään kuin leikattu vasemmasta yläkulmasta oikeaan alakulmaan ja viivan vasemmalla puolen olevat tekstit tai kuvat on käännetty oikealle puolelle peilikuvaksi.
Joo voi olla tosta Windows 7:sta kiinni. Mitä äkkiseltään googletin niin näytti olevan ongelmia saada sitä edes käynnistymään siinä enää, ilmeisesti 1.27 tai 1.29 versio voisi vielä toimia mutta ne pitäisi ladata jostain epäviralliselta sivulta, ja ottaa automaatinen päivitys pois päältä asetuksista.

Mutta tuli mieleen että pystyyhän niitä lukemaan selaimellakin osoitteessa:
https://read.amazon.com/

Roina-Raija
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Syys 24, 2018 1:36 am

Re: Lisanne Froonin ja Kris Kremersin katoaminen Panamassa 2014

Viesti Kirjoittaja Roina-Raija »

Maura Isles kirjoitti:
Pe Elo 13, 2021 2:21 am
Mitäpä jos Lisannen perhe on elänyt äärimmäisen tavallista ja ylisuojeltua elämää? Eräänlaista curling -elämää, jossa tehdään tuttuja, turvallisia asioita tismalleen samalla tavalla päivästä toiseen. Eikun olihan siellä yksi reissu Saksaan! Ja asutaan kuitenkin keskellä Eurooppaa. Ei etelän rantalomia, ei yhtäkään pitkää viikonloppua Euroopan suurkaupungissa. Ei mitään. Sitten tuli kuvioihin Kris. Repäistään ja lähdetään toiselle puolelle maapalloa. Ei tarvitakaan mentaalipuolen ongelmia, tarvitaan vain vanhemmat joille pikku-Lisanne on aina 5 -vuotias. Ongelmienratkaisukyky? Kyky sietää epäselviä tilanteita? Kyky ja taito ottaa ohjat omiin käsiin ja ajatella itse? Naiivius?
Jotain tämän suuntaista voi kyllä hyvinkin olla. Kirjassa kuvaillaankin että Lisanne oli urheilullinen ja älykäs, mutta enemmän introvertti kuin Kris. Lisäksi kerrottiin että oli varovainen ja hiljaisuudesta viihtyvä, eikä viihtynyt suurissa väkijoukoissa. Veljen mukaan viihtyi kotona perheen parissa, vanhemmat taas kuvailivat hiljaiseksi ja empaattiseksi.

Krisiä taas kuvaillaan hauskaksi, sosiaaliseksi, avoimeksi ja fiksuksi, äitinsä oli käyttänyt tv:ssä sanoja "a bit crazy", ei tietenkään tarkoittaen kirjaimellisesti hulluksi. Ei kuitenkaan kuvailla rämäpääksi, koska kokonaisuutta kuvaillaan näin:
"All in all, they create in us the impression of an introverted young woman who feels supported by her more extroverted friend, but not of two girls known for making reckless decisions."

Kirjasta on muuten saatavilla ilmainen näyte, mihin muistaakseni sisältyy toikin osuus, näyte löytyy Amazon sivun oikeasta reunasta "send a free sample" (vaatii kylläkin Amazon tilin):
https://www.amazon.com/Lost-Jungle-myst ... B099QRH18P

Maura Isles
Frank Drebin
Viestit: 390
Liittynyt: To Syys 01, 2011 9:01 pm

Re: Lisanne Froonin ja Kris Kremersin katoaminen Panamassa 2014

Viesti Kirjoittaja Maura Isles »

Oriveden vainaja löytyi istumasta kaatuneeseen puunjuurakkoon nojaten.
Väli-Amerikan metsissä kaksi eksynyttä reppureissaajaa (tässäkin keskustelussa mainittu) löydettiin kuolleina puunrunkoihin nojaten, tavarat lähietäisyydellä.

Miksi Krisin ja Lisannen tapauksessa näin ei ole käynyt, vaikka yökuvien perusteella oltiin jääty johonkin tiettyyn paikkaan? Lisäksi heidän on täytynyt olla nääntyneitä ja väsyneitä kulkemaan. Jos on jääty joenpenkalle, esimerkiksi monkeybridgen lähettyville, koska näköyhteys ylittäjiin, niin mahdollisesti sateiden aiheuttama vesivyöry on voinut huuhtoa heidät mukanaan jokeen. Toinen vaihtoehto on, että edelleen päiväkausia kulkeneina ja nääntyneinä päättävät vielä kerran ylittää köysisillan kautta mahdollisesti jo vuolaaksi virraksi käyneen joen ja silloin tippuneet, koska heikkoina ja nääntyneinä eivät jaksaneet pitää kiinni.
Mutta sekään ei oikein pidä paikkaansa, koska tällöin luita ja muuta olisi pitänyt löytyä hieman enemmän. Toisaalta, jos vesivyöryt tulevat pulssimaisina muutamien päivien välein... Voiko vesivirran pyörteissä irronneita raajanosia nousta joenpenkoille ja jäädä sinne tulvaveden taas laskiessa? Mutta kun niistä vähäisistä luidenpalasista ei löytynyt jälkeäkään hankaumista, naarmuista tai muustakaan.

Pitänee lukea se kirja, alkaa muuten olemaan aika loppuunkaluttu aihe jo.

Murhasta Tuli Totta
Poliisikoira Rex
Viestit: 268
Liittynyt: Ke Loka 17, 2018 2:33 am

Re: Lisanne Froonin ja Kris Kremersin katoaminen Panamassa 2014

Viesti Kirjoittaja Murhasta Tuli Totta »

Itse olen kirjoittanut päiväkirjaa ihan pikkutytöstä asti ja vuosikymmeniä tehnyt samaa. Ajattelen niin, että jos on taipumusta kirjata ajatuksiaan ylös, tekisi sitä etenkin jossain sademetsän hevonperseessä ihan omia ajatuksiaan jäsennelläkseen esim puhelimen memoon. Tosin meillähän ei ole tietoa, vaikka näin olisikin, koska puhelimet ovat tyttöjen vanhemmilla, vai muistanko nyt väärin?

Myöskään en usko, että hyvin vähillä eväillä ja muilla varusteilla liikkeellä olleet nuoret naiset eivät olisi huolestuneet kolmen päivän kadoksissa olon jälkeen, kun vielä eivät olisi nähneet ristin sielua missään, jos katoamisteoriaa ajatellaan. Johan siinä on oltu jäätävän pitkä aika ilman ruokaa, mahdollisesti juomaa, lämmikettä yöllä hyönteisten kaluttavana. Onkin aika ihmeellistä, ettei mitään viestiä kenellekään ole laitettu. Moni kyllä mieluummin laittaisi viestin jollekin läheiselle silläkin uhalla, että sattuisivatkin pelastumaan. Ainahan voi soittaa perään turvasta ja sanoa, että huhhuh oli kyllä melkoinen tilanne, mutta selvittiin, don't worry anymore. Siksi toisekseen, vaikka vanhemmat olisivatkin silti huolissaan, minkä he tuhansien kilometrien päästä voisivat? Lähteä väkisin hakemaan aikuisia ihmisiä Eurooppaan?

Serafin
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Su Heinä 11, 2021 4:08 am

Re: Lisanne Froonin ja Kris Kremersin katoaminen Panamassa 2014

Viesti Kirjoittaja Serafin »

Varmasti alkaa olla loppuunkaluttu aihe, mutta mielestäni Kris ja Lisette ansaitsevat kuitenkin 100 % totuuden. Itse jatkan tutkimuksiani niinkauan kunnes vakuutun siitä mitä heille lopulta tapahtui. Ihan sama vaikka olisin muuttanut kymmenen kertaa mielipidettäni matkan aikana.
Oma todisteluni on kutakuinkin 50/50 eksymis/lavastusteoria.

1. kysymys koskee Krisistä otettua puronvarsikuvaa silloin kun tytöt ovat lähteneet El Miradorin huipulta kohti paluumatkaa vaiko etsimään salaista putousta. On esitetty (hollantilainen rikostoimittaja mm. että tytöt lähtivät kohti Pohjoista reittiä ”mountain trail”, eli erehtyivät suunnasta tai sitten kuten jotkut esittävät, että tytöt halusivat vielä kurkistaa hetken vähän eri paikkaan, kun päivä oli puolitiessään vasta eivätkä vielä halunneet palata takaisin.
En itse usko tähän teoriaan. Lisette ei olisi ikimaailmassa lähtenyt enäö katsomaan mitään putousta vaan halusi kotiin hostelliin, syömään, suihkuun jne. Alkoi jo henkeäkin ahdistaa tuolla korkeuksissa. Nopeasti takaisin nyt,
Kris oli tätä varmaankin ehdottanut, mutta Lisette ei ollut siihen suostunut. Siitä Krisin nyreä ilme tuossa joenvarren ylityskuvassa. ”Tulehan nyt sieltä.. halusit kotiin ja nyt otat kuvia kuitenkin”.
Paikallinen Alto Romeron kyläläinen oli myös vakuuttunut siitä, että tämä kuva on El Miradorista ei Pohjoisen reitiltä.
Miksi tytöt olisivat halunneet nähdä jotain muuta vielä mitä ei olisi paluumatkalla nähtävää vielä.
Olen täysin vakuuttunut, että kyläläinen puhuu totta. Ei hänellä ole muuta menettävää kuin henkiriepunsa ja sekin halpa eikö totta ?
Lisäksi Lisette oli tarkistanut Google Mapsista jotain todennäköisesti paluumatkan suunnan. Uskon, että Lisette oli taitava käyttämään karttaa ja etsimään oikeata suuntaa.
Toinen on uintireissukuva, joka onmielestäni tärkeä todiste lavastusteorian suuntaan, ja joka mielestäni on näissä eksymisteoria todisteluissa sivuutettu.
Ei näistä riidellä kannata.. eihän kukaan voi olla oikeassa, kun todellisuudessa kukaan ei tiedä.😊


Vastaa Viestiin