Jalkapalloilija Miikka Leinonen kateissa pääkaupunkiseudulla

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
petterip
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2015 9:35 pm

Re: Jalkapalloilija Miikka Leinonen kateissa pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja petterip »

Ezsme kirjoitti:
Su Helmi 16, 2020 1:01 pm
petterip kirjoitti:
Su Helmi 16, 2020 12:46 pm
Tai sitten vaihtoi venettä, kun ekasta ei löytynyt sopivaa köydenpätkää tai paikkaa mihin sen ripustaa.
Tämä kuulostaa kyllä todella kaukaa haetulta, enkä ymmärrä täysin, miksi tästä yritetään väkisin tehdä itsemurha. Olisi monia helpompia tapoja viedä itseltään henki, kuin kiipeillä/uida veneeseen etsimään köyttä ja hirttäytyä veneessä. Kuinka monelle tälläinen tulisi edes mieleen, jos puhutaan itsemurhasta. Helpompaa olisi ollut vain hypätä veteen. Hypotermia, tai oksennnnukseen tukehtuminen kuulostaa mielestäni paljon luonnollisemmalta selitykseltä.
Minun mielestäni taas käytös, jossa talvella hakeudutaan lepäämään kylmään tilaan, tuntuu kaukaa haetulta. Toki viina vaikuttaa ihmisiin eri tavalla, mutta omien kokemusten mukaan silloin kun viinaa on vedetty niin paljon että filmi katkea ja ollaan täydellisessä koomassa, ei ainakaan meikä ole siinä kunnossa että pystyisi selviytymään edes bussiin, kävelemän satojen metrien matkoja, kiipeilemään aitojen yli jne. Todennäköisesti meno loppuisi niin äkkiä, että mitään suunnitelmallista toimintaa ei voisi suoritta (esimerkiksi etsiä lepopaikkaa). Ja jos ei ole siinä kunnossa, "lepääminen" keskellä talvea ei tulisi pieneen mieleenkään, vaikka humalatila olisikin merkittävä.

Toki ei voida tietää esimerkiksi henkilön alkoholinkäyttöhistoriaa. En kuitenkaan usko, että oli täysin kokematon sen suhteen, joka tietysti voisi selittää hölmöt päätöksen vaikkei känni hirveän kova olisikaan. Nuori kaveri toki kyseessä, joten ehkä sen puoleen ylilyönti viinan kanssa voi olla todennäköisempi.

Ezsme
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2020 5:20 pm

Re: Jalkapalloilija Miikka Leinonen kateissa pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja Ezsme »

petterip kirjoitti:
Su Helmi 16, 2020 1:14 pm
Ezsme kirjoitti:
Su Helmi 16, 2020 1:01 pm
petterip kirjoitti:
Su Helmi 16, 2020 12:46 pm
Tai sitten vaihtoi venettä, kun ekasta ei löytynyt sopivaa köydenpätkää tai paikkaa mihin sen ripustaa.
Tämä kuulostaa kyllä todella kaukaa haetulta, enkä ymmärrä täysin, miksi tästä yritetään väkisin tehdä itsemurha. Olisi monia helpompia tapoja viedä itseltään henki, kuin kiipeillä/uida veneeseen etsimään köyttä ja hirttäytyä veneessä. Kuinka monelle tälläinen tulisi edes mieleen, jos puhutaan itsemurhasta. Helpompaa olisi ollut vain hypätä veteen. Hypotermia, tai oksennnnukseen tukehtuminen kuulostaa mielestäni paljon luonnollisemmalta selitykseltä.
Minun mielestäni taas käytös, jossa talvella hakeudutaan lepäämään kylmään tilaan, tuntuu kaukaa haetulta. Toki viina vaikuttaa ihmisiin eri tavalla, mutta omien kokemusten mukaan silloin kun viinaa on vedetty niin paljon että filmi katkea ja ollaan täydellisessä koomassa, ei ainakaan meikä ole siinä kunnossa että pystyisi selviytymään edes bussiin, kävelemän satojen metrien matkoja, kiipeilemään aitojen yli jne. Todennäköisesti meno loppuisi niin äkkiä, että mitään suunnitelmallista toimintaa ei voisi suoritta (esimerkiksi etsiä lepopaikkaa). Ja jos ei ole siinä kunnossa, "lepääminen" keskellä talvea ei tulisi pieneen mieleenkään, vaikka humalatila olisikin merkittävä.

Toki ei voida tietää esimerkiksi henkilön alkoholinkäyttöhistoriaa. En kuitenkaan usko, että oli täysin kokematon sen suhteen, joka tietysti voisi selittää hölmöt päätöksen vaikkei känni hirveän kova olisikaan. Nuori kaveri toki kyseessä, joten ehkä sen puoleen ylilyönti viinan kanssa voi olla todennäköisempi.
Sitä kun ei vaan milloinkaan tiedä, mitä päässä liikkuu ja mitä tapahtuu, kun on tuhdissa humalassa. Itselläni eräs hämärä kerta illanvietosta:

Olin bileissä 40km päässä kotoani, tapahtumista ei mitään muistikuvaa ja olin ollut hyvin huonossa kunnossa kavereiden mukaan. Yht'äkkiä olin vain lähtenyt sanakaan sanomatta bileistä, ja heräsin seuraavana aamuna kotoa, mitään tietoa siitä, kuinka olen kotiin päässyt ei ole. En tiedä kuka minut toi, millä toi, miten olen tullut sisälle, onko joku mahdollisesti saattanut mut sisälle? Avaimet roikkui ulko-ovessa, joten luulen että itse olen kotiin tullut. Hämärä ja hyvin häiritsevä tapaus, enkä uskalla juurikaan enää juoda. Alkoholi on hyvin pelottavaa, varsinkaan jos sitä ei osaa käyttää, kuten näemmän itse en osaa. Ahdistavaa, kun yleensä näihin tapahtumiin ei saa selvyyttä ja kaikki jää spekuloinnin tasolle.
Mikään ei riitä sille, jolle riittävä on liian vähän.

Avatar
Sheriffi_McCloud
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2020 11:25 am

Re: Jalkapalloilija Miikka Leinonen kateissa pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja Sheriffi_McCloud »

Kännin asteita on erilaisia. Tässä eräs luokittelu:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hem ... #gs.x1o2mg

Muita luokitteluita:

Pekka Myllykoski -känni: Positiivista pöhinää.
Paavikänni: Kaksi taluttajaa ja tulkki.
Koomakänni: hallelujaa.

Jaloviinaa:

https://www.youtube.com/watch?v=w4XnPRCqVkE
Viimeksi muokannut Sheriffi_McCloud, Su Helmi 16, 2020 1:38 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dennis Weaver näytteli Sheriffi McCloudia. Tässä tositapahtumiin perustuva elokuva on Dennis Weaverin tyylinäyte suomeksi tekstitettynä. Elokuvaohjaaja Steven Spielbergin ensimmäinen mestarillinen teos.

https://www.youtube.com/watch?v=W27WYWQVEWM

delila
Martin Riggs
Viestit: 625
Liittynyt: Su Elo 17, 2008 12:38 pm
Paikkakunta: Kohtalaisen keskellä.

Re: Jalkapalloilija Miikka Leinonen kateissa pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja delila »

Itse vedin ensimmäistä kertaa elämässä tuollaisen koomakännin vasta hiljattain, komeassa 35 vuoden iässä. Onneksi tutussa porukassa, mutta muistan hokeneeni ääneen itselleni "skarppaa, skarppaa, skarppaa" jo baarissa sisällä. Ulkona ja ruokajonossa ikäänkuin heräilin todellisuuteen muutaman minuutin välein, vaikka jaloillani seisoin. Vähän väliä havaitsin olevani siinä jonottamassa ruokaa, ei vaan ollut hajuakaan mitä ruokaa. Kotimatka meni roikkuen miespuolisen kaverin käsikynkässä, ja muistan vaan miettieni koko ajan, että yksin en pääsisi kotiin.

No, sen ruuan jälkeen menikin aika rattoisasti seuraavaan auringonnousuun asti vessanpöntön kupeessa sammuillen.

Mutta joo, tuohon iltaan asti luulin itselläkin aina säilyvän joku järki, mutta nyt alan ymmärtää sen, miltä se todellisuudesta tipahteleminen tuntuu..

Puhumattakaan sitten omankin tuttavaporukan tietyistä tyypeistä, joista yksi on nukkunut keskellä jalkapallokenttää, ostarin ovisyvänteessä, sekä lukinnut itsensä kalsareissaan ulos asunnostaan. Kaikki nämä kylmiin vuodenaikoihin. Ja itsekin olen kerran yhden teekkarin löytänyt vappuna taloyhtiön kukkapenkistä, kun palasin yövuorossa. Asteita oli noin +5.

Eli olen alkanut uskoa kuningas alkoholin vaan harventavan alamaisiaan, tuskin näistä mikään on itsemurha. Suunnattoman harmillista, että puhelin on pudonnut ja sammunut, aktiivisesti soinut puhelin olisi voinut herättää ajoissa..

Bloody Mary
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: Su Marras 23, 2014 4:29 pm
Paikkakunta: Erään maan pääkaupunki

Re: Jalkapalloilija Miikka Leinonen kateissa pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja Bloody Mary »

Kännissä on mahdollista toki sekoilla vaikka miten. Muutama lisäpohdinta/kysymys kuitenkin tuli mieleen, jotka on saattanut edesauttaa jokseekin käsittämätöntä käytöstä tavaroiden että veneeseen menon suhteen..
1. Onko mahdollista että on otettu tiedostaen tai vahingossa muutakin kuin alkoholia?
2. Onko humalatila edesauttanut kaatumaan, josta lyönyt pään. Päänvammoissa ihmisen käytös voi olla hyvin sekavaa ja epäloogista
3. Onko takki (väärä takki) otettu päältä pois, ja löytynyt jstn muualta ennen veneeseen menoa? Tästä en ole itse ainakaan saanut selkeää käsitystä, miten on. Mutta selittänee sekavuuden astetta itsessään ja/tai siitä aiheutunutta hypotermiaa.
4. Mistä tämä ajatus tuli, että venepaikat olivat kadonneelle tuttuja? Jos olivat, niin silloinhan sinne päätyminen ei olisi niin ihme, kuin ihmiselle joka ei noita paikkoja tunne. (Monet venepaikat ovat vartioituja ja/tai aidattuja, joka vaikeuttaa pääsyä ja nostaa kynnystä ylipäänsä mennä, tosin jos ihminen on sekava ja epätoivoinen, kylmissään, niin mitään kynnyksiä ei ole).

Erittäin ikävä tapaus ja elämän päätös nuorelle. En itse usko oman elämän päättämiseen, vaan humalatila yhdistettynä muuhun sekavuustilaan josta aiheutunut järjetön, poikkeuksellinen ja kohtalokas juhlaillan tapahtumien kulku..

Avatar
Lassie
Jessica Fletcher
Viestit: 3045
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 10:10 pm

Re: Jalkapalloilija Miikka Leinonen kateissa pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja Lassie »

Ezsme, onneksi pääsit kotiin. Voi olla, että tietynlainen alkoholijuonti aiheuttaa muistin ja tolkun kanssa sumua ja blackouttia. Delila kirjoitti myös siihen viittaavaa. Riippuu ihmisistä, mutta viinit, siiderit, oluet ja niiden sekoittuminen puhtaisiin viinoihin on huono homma. En ole ekspertti mutta suosittelen kokeilemaan puhdasta kirkaslinjaa (tilata vain pari viinaspaukkua ja katsoa vaikutus, ei siidereita ei viinejä ei oluita), tunnustellen/varovaisuudella. Kirkkaasta kirkas tolkku, ellei mene liikaan. Mutta mikä sopii eri ihmisille, yksilöllistä, siksi ratkaisuksi: johtopäätös siitä, mitä otti silloin kun meni sumuun homma (jos oli sekalinja viineistä, siidereistä drinkkeihin jne: se ei ok, kirkas linja voi olla parempi mutta kohtuudella). Mutta ennenkuin johtopäätöksiin pääsee, niin kokemustiedon kautta mennään, inhimilllistä. Osalla absolutisteista päätöksenä on haluttomuus ja pelko kokea se mitä ei tiedä.

Riskejä ja inhimillisyyksiä... niin.

Pahoittelut lievästä off topikoinnista.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.

Matlock
Christopher Lorenzo
Viestit: 1515
Liittynyt: Pe Marras 02, 2007 6:18 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jalkapalloilija Miikka Leinonen kateissa pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja Matlock »

Onhan tässä kolme kännisellekin todella outoa päätöstä:

1) Lähdetty bussipysäkiltä rantaan, vaikka lähellä on 24h auki olevia lämmittelypaikkoja.

2) Kamat jätetty tielle. On voinut pudota, mutta jos ei ihan aidan vieressä, niin miksi olisivat pudonneet just siinä eikä jo aiemmin matkalla?

3) Ängetty venesatamaan ja sisälle veneeseen, joka on ennemmin vanhojen spurgujen kuin nuoren futaajan lepäilypaikka.

Helkkarin outo onnettomuus.
Pasilan mies.

petterip
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2015 9:35 pm

Re: Jalkapalloilija Miikka Leinonen kateissa pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja petterip »

Tilastojen valossa alle 25 vuotiaita kuolee vuosittain tapaturmissa noin 50 vuodessa (pl. liikennekuolemat), kun taas oman käden kautta lähtee noin 100. Mitään tietoa humalan tasosta ei ole, pelkkä spekulaatio joka pohjautuu takin vaihtumiseen. Pelkästään tuon tilastollisen faktan vuoksi pidän itsemurhaa todennäköisempänä.

samuli1
Scooby-Doo
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2015 9:33 pm

Re: Jalkapalloilija Miikka Leinonen kateissa pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja samuli1 »

Matlock kirjoitti:
Su Helmi 16, 2020 2:42 pm
Onhan tässä kolme kännisellekin todella outoa päätöstä:

1) Lähdetty bussipysäkiltä rantaan, vaikka lähellä on 24h auki olevia lämmittelypaikkoja.

2) Kamat jätetty tielle. On voinut pudota, mutta jos ei ihan aidan vieressä, niin miksi olisivat pudonneet just siinä eikä jo aiemmin matkalla?

3) Ängetty venesatamaan ja sisälle veneeseen, joka on ennemmin vanhojen spurgujen kuin nuoren futaajan lepäilypaikka.

Helkkarin outo onnettomuus.
En tiedä muista mutta itsellänikin on kokemuksia sellaisesta humalatilasta, jossa tulee kaikkein eniten se fiilis että haluaa kaikista ihmisistä pakoon jonnekin yksikseen toipumaan. Muutaman kerran juominen mennyt yli ja silloin ei mieti mitenkään loogisesti yhtään mitään etenkin jos verensokeri pääsee putoamaan hyvin alas.

Siksi on typerää yrittää keksiä humalaisen tempaukselle jotakin järkevää syytä. Yhtä hyvin voin kysyä että kuinka todennäköistä on se että itsemurhaa hautova mies menee sen tekemään johonkin random veneeseen baari-illan jälkeen?

Musta-Pekka2016
Neuvoja-Jack
Viestit: 594
Liittynyt: To Syys 08, 2016 1:18 am

Re: Jalkapalloilija Miikka Leinonen kateissa pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja Musta-Pekka2016 »

Vai "jalkapalloilija" paljastui murtomieheksi? Selviääköhän nyt selvittämättä jääneitä asuntomurtoja alueilla jossa asui/oleili?

Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1157
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: Jalkapalloilija Miikka Leinonen kateissa pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Tämä ei varsinaisesti selvitä mitään Miikan kohtalosta! Mutta olenko ainoa, jolle tuli mieleen, että kadonneet ja löydetyt "puhelin ja lompakko" ovatkin yksi ja sama esine?? Viittaan tällä siihen, että täällä on pohdittu, kuinka hävittää kaksi esinettä huomaamattaan.

Itse ainakin (olen Miikkaa tosin huomattavasti vanhempi) säilytän tärkeitä kortteja ja käteistä puhelimen suojakotelossa, niille tarkoitetuissa taskuissa! Usein kutsun tuota laitetta lompakoksi :)
Tietysti ymmärrän, että kovassa humalassa useamman tavaran erikseen kadottaminen onnistuu varsin helposti. Mutta mikäli kortit, rahat ja puhelin olivat "samassa paketissa" olisi niiden hukkaaminen ollut vieläkin helpompaa...
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks

elsa
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2013 5:46 am

Re: Jalkapalloilija Miikka Leinonen kateissa pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja elsa »

Nämä juhlat jäivät viimeisiksi...
https://inkubio.kuvat.fi/kuvat/2020/MEIOOSI+2020!/

Paljon on Aallon Jodelissa peräänkuulutettu kaverista huolehtimisen perään. Siihen nähden kuinka paljon viinaa virtaa ja nuoria sekoilee, on onnellinen ihme että tapaturmia ei käy enemmän. Ihan hyvä että edes herätti hetkeksi miettimään vastuullisempaa alkoholinkäyttöä.

Toivottavasti edes omaiset saa lisää vastauksia. Meille ei varmaankaan ikinä selviä missä olosuhteissa Miikka lähti bileistä, kenelle puhui viimeiseksi, kuinka päihtynyt, jne. Kuolinsyystä tuskin tiedotetaan enempää, mutta toivottavasti perhe saa vielä lisää tietoa.

Uranus
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: Pe Joulu 28, 2018 9:06 pm

Re: Jalkapalloilija Miikka Leinonen kateissa pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja Uranus »

Humalaisen ajatuksenjuoksua ei vaan voi selvinpäin ymmärtää. Mitään logiikkaa kun siinä ei välttämättä ole. Historia tuntee tapauksia, joissa humalainen on löytynyt kotioven edestä kuolleena kun on käynyt pakkasessa nukkumaan rappusille ja jopa riisunut takin päältään ja kengät jalastaan. Ilmeisesti kuvitellen olevansa jo sisällä.

URSA
James Bond (David Niven)
Viestit: 11301
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 6:57 pm

Re: Jalkapalloilija Miikka Leinonen kateissa pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja URSA »

Nuorukainen kadottaa avaimensa ja päätyy kotimatkalla tuntemattomaan veneeseen. Kuulostaa aivan humalassa keksityltä hyvältä idealta yöpyä jossakin veneessä, niin ei tarvitse heti kertoa kenellekään hukanneensa avaimet. Menehtymiseen on saattanut johtaa klassinen oksennukseen tukehtuminen. Kadulle sammuminen olisi ollut turvallisempi vaihtoehto, kun on kyse vilkkaasta alueesta.

KuroiNeko
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: To Maalis 31, 2016 12:26 pm

Re: Jalkapalloilija Miikka Leinonen kateissa pääkaupunkiseudulla

Viesti Kirjoittaja KuroiNeko »

Aivan hirveä tapahtuma ja tarkkaan olen pojan etsintää seurannut. Oma poika myös Aallon opiskelija ja tiedän kuinka kosteat nuo teekkarien bileet ovat. Nyt olen useamman kerran kiittänyt mielessäni sitä, että pojalla hyvä kaveripiiri joka pitää huolen toisistaan myls humalassa. Olisi kauheaa menettää oma poika näin.

Itse olen miettinyt tuota säätä joka vallitsi kyseisenä yönä. Oli todella myrskyinen sää ja olisiko Miikka siksi hakeutunut veneeseen suojaan. Varmasti ollut kylmissään koska ne teekkareiden haalarit eivät todellakaan ole mitkään lämpimät! Itselle tuli mieleen mahdollisiksi kuolemasyiksi:
1) kaatunut siellä veneessä ja lyönyt päänsä
2) sammunut ja kuollut hypotermiaan
3) sammunut ja (kuten joku muukin veikkasi) tukehtunut oksennukseen

Olisiko ollut mahdollista, että Miikan tavarat tippuneet juurikin siinä, kun on koittanut kiivetä aidan yli.
Vai olisiko jopa kaatunut jossain tavaroiden löytöpaikalla ja siinä tilanteessa tiputtanut tavaroitaan. Sitten yksi voisi olla, että on sammunut hetkeksi siihen paikalle..

En voi, kun kuvitella sen surun mitä omaiset kokevat ja mitä heidän elämänsä on ollut viikon verran jo. Kaikki voima ja osannotto teille.
Talenttina kirjoitushärö

Vastaa Viestiin