Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
hikkimiiri666
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: To Tammi 14, 2021 1:13 am

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja hikkimiiri666 »

Kosminski kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 3:31 pm
hikkimiiri666 kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 3:25 pm
remede kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 3:21 pm
Entäpä jos tahtoo kadota? Yksi sulake pois ja laitteet ovat kaikki pimeänä. Odotellaan kun mies lähtee lenkille ja kerrotaan, että päivystetään... ja sitten puhelimestakin virta pois ja hop matkaan....
Miksi omasta tahdostaan katoava ihminen lähtisi suurella tilataksilla oman siviiliauton sijaan?

Mielestäni tuo tilava auto soveltuu paremmin oletetun verityön tekopaikaksi ja/tai oletetun vainajan siirtoon. Näin oletetun surmatyön jäljet olisi helppo hävittää vestistöön ajamalla sekä oma kotiympäristökin olisi täysin puhdas mahdollisia tutkimuksia ajatellen.
Miksikö lähtisi taksilla? No esimerkiksi siksi, että on sanonut miehelle päivystävänsä kyytejä. Jos haluaa kadota, niin taksi käy ihan yhtä hyvin kuin oma auto. Herättää miehessä vähemmän epäilyjä, kun lenkiltä tultua ajattelee rouvan lähteneen työkeikalle, jossa saattaa mennä hyvinkin jokunen tunti. Tuossa ajassa pääseekin jo useamman sadan kilometrin päähän. Omalla autolla lähteminen olisi voinut herättää jopa enemmän epäilyjä miehellä kuin taksilla lähteminen.
Oletuksesi siis perustuu siihen että Niina löytyy vielä hengissä? Allekirjoittanut olettaa Niinan olevan hengetön. Itsemurhaa ajatellen on tuossa aivan liikaa vaivannäköä itsemurhan peittelemiseksi verrattuna surmatyön skenaarioon jossa tilava auto tarjoaa mainiot puitteet oletetun surmatyön tekemiselle sekä oletetun vainajan kuljettamiselle.

hamuelos
Nikke Knakkertton
Viestit: 158
Liittynyt: Ke Touko 27, 2020 1:11 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja hamuelos »

samakaise kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 3:35 pm
hamuelos kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 3:30 pm
Aika nopeestihan poliisi aloitti etsinnät. Olisiko heti huomattu että mies peukoloinut lenkki tietojaan/valehtelee asioista.
Eihän tässä epäilty miestä missään vaiheessa. Hyvä peitetarina tarkkoine kellonaikoineen sai poliisit keskittyyn kadonneen etsintöihin maastosta. toivottavasti tutkitaan vielä miehen liikkeet ja myös Ninan katoamispäivän tapahtumat aamusta alkaen.
Poliisi tuskin heti kertoo epäilevänsä miestä
Lukittaudun kotiin

ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja ktaina »

hikkimiiri666 kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 3:25 pm
remede kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 3:21 pm
Entäpä jos tahtoo kadota? Yksi sulake pois ja laitteet ovat kaikki pimeänä. Odotellaan kun mies lähtee lenkille ja kerrotaan, että päivystetään... ja sitten puhelimestakin virta pois ja hop matkaan....
Miksi omasta tahdostaan katoava ihminen lähtisi suurella tilataksilla oman siviiliauton sijaan?

Mielestäni tuo tilava auto soveltuu paremmin oletetun verityön tekopaikaksi ja/tai oletetun vainajan siirtoon. Näin oletetun surmatyön jäljet olisi helppo hävittää vestistöön ajamalla sekä oma kotiympäristökin olisi täysin puhdas mahdollisia tutkimuksia ajatellen.
No katotaan taas miten tääkin loppuu..taitaa vieranomaisetkin olla jo perillä kun ilmoittivat ettei rikosta epäillä ja ovat hajulla mistä alueelta kannattaa etsiä..
Työauto otetaan tietenkin ettei aleta heti ihmettelemään ja soittelemaan perään..kerkee ajaa vähän pidemmälle..

eveliina
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: To Tammi 14, 2021 8:42 am

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja eveliina »

Jos johonkin tässä uskon, niin itsemurhaan. Ilman miehen lausuntoja medialle kallistuisin hänen puoleen, onhan kaikki enemmän kuin ”kohdillaan” jos hänen osallisuutta alettaisiin miettimään. Haluan kuitenkin sen verran vielä uskoa ihmisiin, ettei pystyisi surmaamaan omaa puolisoa (ja piilottamaan sekä ruumiin että isohkon auton) ja sen jälkeen antamaan medialle noita antamiaan kommentteja pokerina.

TooToo
Sofia Karppi
Viestit: 441
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Stadi

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja TooToo »

Eiköhän tuo järven pohjasta aikanaan ylös nosteta.

jekkumaisteri
Neuvoja-Jack
Viestit: 589
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 10:55 am

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja jekkumaisteri »

Sarah Harbour kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 2:02 pm
Minua jäi mietityttämään tuossa uusimmassa aviomiehen haastattelussa (en muista mediaa) taas kerran tuo aikataulu.

Hän sanoi soittaneensa (toimittajan tekstin mukaan) poliisille tiistaina jo heti klo 20 aikaan, kun ei saanut Ninaa kiinni. Hänellä on näköhavainto vaimostaan vähän ennen klo 18, jolloin hän itse lähtee sanojensa mukaan lenkille. Lenkki kestää hänen mukaansa 1h 7min, eli hän on klo 19 aikaan kotona. Vaimo ja taksi ovat poissa, ja oletuksena, että on keikalla. Mies menee saunaan, jossa nyt luulisin, että menee ainakin 30 min. Saunan jälkeen n. klo 19:30(?) yrittää tavoittaa vaimoaan, mutta ei saa enää yhteyttä. Ehkä soittaa jollekin kollegallekin, tai kollega soittaa miehelle, ja ihmettelee kun Ninaan ei saa yhteyttä. Kello ehkä juurikin klo 20..Soittaako muka heti poliisille?? Tuntuu oudolta. En tiedä, soittaisinko itse HETI poliisille, jos en noin puoleen tuntiin-tuntiin saa yhteyttä puolisooni.

Valitettavasti minun mielestäni monet asiat viittaavat siihen, että mies on tehnyt Ninalle jotain. Toivottavasti olen väärässä.
Olen valitettavasti samoilla linjoilla kanssasi. Moni asia tässä saa aikaan epäilyn mm sopivasti kadonnut miehen lenkin aikana eikä mihinkään puhelimiin saa enää yhteyttä ja kaikki auton laitteetkin on mykkänä. Toivon kyllä minäkin olevani väärässä arvailuni kanssa että mies on koko jutun takana.

piipertäjä
Martin Riggs
Viestit: 642
Liittynyt: Ti Kesä 09, 2020 12:13 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja piipertäjä »

Mä toivon syvästi että Mies ei ole kehitellyt tarinaa tätä kaikkea varten ja ottanut mallia tavalla tai toisella Milla Arosen casesta. Toivotaan että asia ratkee Uikkalan rannan paikkeilta sit hiljalleen.

Amy
Sofia Karppi
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Touko 17, 2010 8:40 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja Amy »

Havaintojen vähyydestä johtuen alkaa tulla entistä vahvempi fiilis, että Niinalle on tapahtunut jotain melko välittömästi kotoa poistumisen jälkeen. Onko siinä keskustassa mitään paikkaa, josta voisi helposti ajaa auton syvään veteen? Vahingossa tai tahallaan? Esim. jyrkkä pudotus satamassa tms?

Joensuussahan löytyi joitakin vuosia sitten ihan keskustan liepeiltä Ilosaaren nurkalta laivapaikoilta joen pohjasta auto ja kuljettaja, jotka olivat olleet kateissa ainakin 40 vuotta! Vilkkaalta paikalta auto tippunut joen pohjaan, kukaan ei tiedä oliko kyseessä vahinko vai tahallisuus, mutta niin vain pysyi mies ja auto kateissa vuosikymmenet.

En toki tiedä kuinka vilkas tai hiljainen kyläpahanen tuo Ristiina on, mutta jos tuo auto olisi ajellut lähiseuduilla pidempään, siitä olisi takuuvarmasti jotain havaintoja kun on kuitenkin näyttävä auto.

Moni asia selittyisi myös sillä, että hänelle onkin tapahtunut jotain jo paljon aiemmin ja viimeinen havainto autosta olisi miehen antama valheellinen, mutta edelleenkään mikään ei mielestäni viittaa miehen syyllisyyteen. Iso homma ois ollut hänelläkin hävittää noin valtava auto ilman havaintoja.

Ja vaikka rikolliset pääsääntöisesti ovat kaikkea muuta kuin älykkäitä, olisi kuitenkin Darwin-palkinnon arvoista lähteä ruumiinkuljetusreissulle tallentava sykemittari kädessä. :mrgreen: Ja aikojen ja datan muokkailu vielä sitäkin tyhmempää, koska ne saa kyllä jälkikäteen selville että niitä on manipuloitu. Silloin ois fiksumpaa kertoa että oli lenkillä, mutta ei ollut valitettavasti mukana mitään laitteita.

Lähipäivinä auto löytyy kyllä maastosta jos on löytyäkseen. Luulen kuitenkin olevan vesistössä. Se selittäisi kaikkien laitteiden sulkeutumisen, samoin kuin toki käyttäjän itsensä sulkemana jos on kyseessä itsemurha. Jos vesistöstä löytyy, saa nähdä jäisikö ikuiseksi mysteeriksi menikö sinne tahallaan vai vahingossa.
Viimeksi muokannut Amy, To Tammi 14, 2021 3:51 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hikkimiiri666
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: To Tammi 14, 2021 1:13 am

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja hikkimiiri666 »

jekkumaisteri kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 3:44 pm
Sarah Harbour kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 2:02 pm
Minua jäi mietityttämään tuossa uusimmassa aviomiehen haastattelussa (en muista mediaa) taas kerran tuo aikataulu.

Hän sanoi soittaneensa (toimittajan tekstin mukaan) poliisille tiistaina jo heti klo 20 aikaan, kun ei saanut Ninaa kiinni. Hänellä on näköhavainto vaimostaan vähän ennen klo 18, jolloin hän itse lähtee sanojensa mukaan lenkille. Lenkki kestää hänen mukaansa 1h 7min, eli hän on klo 19 aikaan kotona. Vaimo ja taksi ovat poissa, ja oletuksena, että on keikalla. Mies menee saunaan, jossa nyt luulisin, että menee ainakin 30 min. Saunan jälkeen n. klo 19:30(?) yrittää tavoittaa vaimoaan, mutta ei saa enää yhteyttä. Ehkä soittaa jollekin kollegallekin, tai kollega soittaa miehelle, ja ihmettelee kun Ninaan ei saa yhteyttä. Kello ehkä juurikin klo 20..Soittaako muka heti poliisille?? Tuntuu oudolta. En tiedä, soittaisinko itse HETI poliisille, jos en noin puoleen tuntiin-tuntiin saa yhteyttä puolisooni.

Valitettavasti minun mielestäni monet asiat viittaavat siihen, että mies on tehnyt Ninalle jotain. Toivottavasti olen väärässä.
Olen valitettavasti samoilla linjoilla kanssasi. Moni asia tässä saa aikaan epäilyn mm sopivasti kadonnut miehen lenkin aikana eikä mihinkään puhelimiin saa enää yhteyttä ja kaikki auton laitteetkin on mykkänä. Toivon kyllä minäkin olevani väärässä arvailuni kanssa että mies on koko jutun takana.
Tähän lisätäkseni: syy varhaiseen poliisille soittoon on hyvinkin voinut tulla Niinan kollegalta joka ei syystä tai toisesta ole tavoittanut Niinaa. Ehkäpä miehellä ei ole ollut tarkoitus soittaa poliisille noin varhaisessa vaiheessa, vaan kun ulkopuolinenkin on hätääntynyt ja ottanut mieheen yhteyttä on miehen kertakaikkiaan soitettava tai muuten alibi rakoilisi jo ensi metreillä.

DarkOps
Scooby-Doo
Viestit: 27
Liittynyt: To Loka 10, 2019 11:49 am
Paikkakunta: Sawo

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja DarkOps »

remede kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 3:21 pm

Ei kyllä ole laitteet aina päällä. Kun työvuoro autolla alkaa, herätellään päätteet. Itselläni on autossa kolme eri kyydinvälityspäätettä, joista jokaisessa on myös oma navigointiominaisuus. Laitteet auototaan ja samassa herää myös yhdessä päätteessä oleva taksamittari ja siihen kytketty maksupääte. Tämän lisäksi auon toisen taksamittarin (jota käytetään kela- ja sotekyyteihin).
Lisäksi minulle kun tulee joku vakikyyti tai oma, kanta-asiakas soittaa suoraan ja pyytää kyytiä, menen autoon ja käynnistän vain tuon taksamittarin, mikä on tarpeen. Silloinkaan ei jää paikkatietoja, kun muuta ajonvälityspäätteet eivät ole päällä.
Sitten kun on kyseessä vuoronvaihto, ei systeemiä sammuteta vaan kirjataan ulos ja uusi kuski sisään.

Joskus vaikka olen valmiina ajoon, en tahdo olla kaikkien välitysten tavoitettavsissa availen ne välityspäätteet mitkä katson tarpeelliseksi.

Kadonnut auto kun on invavarusteltu, niin todennäköisesti sotea ja kelaa välittävät laitteet pitäisi olla päällä... siis jos niitä kyytejä tahtoo.
Hyviä huomioita asiantuntevalta. Tosin lisäyksenä, että ainakin meilläpäin monet kollegat pitää myöhällä kela- ja sotepäätteet pois, kun ei niitä kyytejä ole.

Ja juuri kuten mainitsit, jos vakkari soittaa niin vain mittari lyödään usein päälle. Tai oikeastaan aina, kun joku soittaa suoraan autoon, koska miksi käynnistää päätteet turhaan.

TÄHÄN LIITTYEN TULI MIELEENI TEORIA:
Jospa tuo laitteiden sammumisaika onkin tullut siitä, kun Niina on kyydille lähtiessään sulkenut ylimääräiset välityspäätteet, jotka joko käynnistyivät vahingossa tai olivat jo päällä. Jos tiedossa pitempi kyyti, niin itse ainakin sulkisin kelapäätteen pois häiritsemästä.
Tietää enemmän kuin haluaa myöntää.

Did I ever tell you the definition of insanity?

"Miten kukaan täysjärkinen jaksaa uskoa Nils Gustafssonin syyllisyyteen?"

jekkumaisteri
Neuvoja-Jack
Viestit: 589
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 10:55 am

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja jekkumaisteri »

hikkimiiri666 kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 3:48 pm
jekkumaisteri kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 3:44 pm
Sarah Harbour kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 2:02 pm
Minua jäi mietityttämään tuossa uusimmassa aviomiehen haastattelussa (en muista mediaa) taas kerran tuo aikataulu.

Hän sanoi soittaneensa (toimittajan tekstin mukaan) poliisille tiistaina jo heti klo 20 aikaan, kun ei saanut Ninaa kiinni. Hänellä on näköhavainto vaimostaan vähän ennen klo 18, jolloin hän itse lähtee sanojensa mukaan lenkille. Lenkki kestää hänen mukaansa 1h 7min, eli hän on klo 19 aikaan kotona. Vaimo ja taksi ovat poissa, ja oletuksena, että on keikalla. Mies menee saunaan, jossa nyt luulisin, että menee ainakin 30 min. Saunan jälkeen n. klo 19:30(?) yrittää tavoittaa vaimoaan, mutta ei saa enää yhteyttä. Ehkä soittaa jollekin kollegallekin, tai kollega soittaa miehelle, ja ihmettelee kun Ninaan ei saa yhteyttä. Kello ehkä juurikin klo 20..Soittaako muka heti poliisille?? Tuntuu oudolta. En tiedä, soittaisinko itse HETI poliisille, jos en noin puoleen tuntiin-tuntiin saa yhteyttä puolisooni.

Valitettavasti minun mielestäni monet asiat viittaavat siihen, että mies on tehnyt Ninalle jotain. Toivottavasti olen väärässä.
Olen valitettavasti samoilla linjoilla kanssasi. Moni asia tässä saa aikaan epäilyn mm sopivasti kadonnut miehen lenkin aikana eikä mihinkään puhelimiin saa enää yhteyttä ja kaikki auton laitteetkin on mykkänä. Toivon kyllä minäkin olevani väärässä arvailuni kanssa että mies on koko jutun takana.
Tähän lisätäkseni: syy varhaiseen poliisille soittoon on hyvinkin voinut tulla Niinan kollegalta joka ei syystä tai toisesta ole tavoittanut Niinaa. Ehkäpä miehellä ei ole ollut tarkoitus soittaa poliisille noin varhaisessa vaiheessa, vaan kun ulkopuolinenkin on hätääntynyt ja ottanut mieheen yhteyttä on miehen kertakaikkiaan soitettava tai muuten alibi rakoilisi jo ensi metreillä.
Juurikin näin koska firman puhelin ei enää ollut toiminnassa ja siihen on todellakin voineet kollegoiden lisäksi asiakkaat soitella ja hämmästyneet kun ei numero toimi enää

samakaise
Scooby-Doo
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2021 9:32 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja samakaise »

Ja mitä tohon poliisin tutkintaan tulee niin mediassa poliisin epäily onnettomuudesta viitaten kylmässä pakkasessa pärjäämiseen on aika absurdi. Eiköhän auto olis jo löydetty näillä etsinnöillä ja laitteet ollu päällä jos jotain reissua olis tehny.

Lara_C
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Tammi 13, 2021 10:06 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja Lara_C »

Ikinä ei haluais ajatella itsemurhaa, mut valitettavasti taitaa olla todennäköisin. Toisaalta nyt kelit on niin liukkaat, et jos on alamäki ja sen päässä riittävän syvä vesi, niin voisi noinkin iso auto silläkin tavalla kadota. Itellä oli toissapäivänä vaikeuksia sekä saada auto pysähtyyn liukkaassa alamäessä, että vaikeuksia ajaa jyrkkä mäki ylös. Alaspäin mäkeä mennessä seisoin jarrun päällä ja auto vaan liukuu silti useita metrejä eteenpäin. Melkein toivois ettei niinkään olis tässä käynyt.

Toisaalta, kun poliisilla on haju mistä etsiä, niin voisko olla aviomiehen lenkkiä edeltänyt riita kyseessä ja sen jälkeen vaimo lähettänyt vaikka viestin jollekin jossa avaa asiaa.

Avatar
remede
Armas Tammelin
Viestit: 87
Liittynyt: To Loka 24, 2013 10:13 am

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja remede »

DarkOps kirjoitti:
To Tammi 14, 2021 3:49 pm
TÄHÄN LIITTYEN TULI MIELEENI TEORIA:
Jospa tuo laitteiden sammumisaika onkin tullut siitä, kun Niina on kyydille lähtiessään sulkenut ylimääräiset välityspäätteet, jotka joko käynnistyivät vahingossa tai olivat jo päällä. Jos tiedossa pitempi kyyti, niin itse ainakin sulkisin kelapäätteen pois häiritsemästä.
Näin minäkin teen jos tulee joku vakkarin soitto, välityslaitteet kiinni.
"Nothing matters but the facts. Without them, the science of
criminal investigation is nothing more than a guessing game."
-Blake Edwards

Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2879
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Mielenkiintoista, jos Nina on päätynyt päättämään päivänsä noinkin lyhyen matkan päähän kotoa. Kuulostaisi jotenkin äkkipikaistuksissaan tehdyltä teolta. :( Toisaalta myös siltä ettei ole halunnut jäädä pitkäksi aikaa kadoksiin.

Vastaa Viestiin