Lea Leikari, 60 v - Katosi Eurajoella 11.3.2021, löytyi 27.12.2021. Henkirikos

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Allan Kurma
Jane Marple
Viestit: 1005
Liittynyt: Ma Syys 21, 2020 1:21 pm
Paikkakunta: Fingerpori

Re: Lea Leikari, 60 v - Katosi Eurajoella 11.3.2021, löytyi 27.12.2021. Henkirikos

Viesti Kirjoittaja Allan Kurma »

terbmis kirjoitti:
La Tammi 15, 2022 1:06 pm
Allan Kurma kirjoitti:
La Tammi 15, 2022 12:16 pm
terbmis kirjoitti:
La Tammi 15, 2022 10:56 am
Onhan se valkoinen pakukin onnistunut poistumaan Lean pihalta tallentumatta kameraan, joten periaatteessa mahdollista että tuolla voisi joku käydä autolla kääntymässä, jäämättä kameraan. Varsinkin jos on jo täysin pimeää. Ei kait nuo riistakamerat ihan satavarmasti kuvaa kaikkea mikä liikkuu.
Tuota, mistä päättelet ettei ole tallentunut kameraan lähtiessä? Se että poliisit julkaisivat yhden surkean kuvan, ei tarkoita etteikö niitä olisi lisää.
Muistaakseni tutkinnanjohtaja totesi julkaistusta kuvasta tyyliin "se on mikä meillä on olemassa" josta sain ainakin itse käsityksen ettei heillä ole enempää kuvia.
Voi olla, itse en tuollaista muista. In anyway……miksi ihmeessä naapuri olisi ajanut kameran ulottuville, jos tiesi sen olemassaolon? Ja jossei tiennyt, hän olisi siihen jäänyt takuuvarmasti. Joko mennessä tai tullessa. Kamera on kuitenkin sellaisessa paikassa, että tallentuu kyllä jos tietä myöden kulkee.
Yö ja aamu jokainen
jollekin on viimeinen
joka aamu, joka yö
jonkun sydän riemuin lyö
jonkun osa ikiyö

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Lea Leikari, 60 v - Katosi Eurajoella 11.3.2021, löytyi 27.12.2021. Henkirikos

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Joo, tutkinnanjohtaja kyllä sanoi, että kuva on ainut, eri asia onko se totta.

Naapuri varmasti tiesi kameran olemassa olosta. Ihme, jos ei olisi tiennyt.
Viimeksi muokannut ruusumaa, La Tammi 15, 2022 2:20 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

Allan Kurma
Jane Marple
Viestit: 1005
Liittynyt: Ma Syys 21, 2020 1:21 pm
Paikkakunta: Fingerpori

Re: Lea Leikari, 60 v - Katosi Eurajoella 11.3.2021, löytyi 27.12.2021. Henkirikos

Viesti Kirjoittaja Allan Kurma »

ruusumaa kirjoitti:
La Tammi 15, 2022 1:20 pm
Joo, tutkinnanjohtaja kyllä sanoi, että kuva on ainut, eri asia onko se totta.

Naapuri varmasti tiesi kameran olemassa olosta. Ihme, jos ei olisi tiennt.
Tai sitten otti sen pois päältä siksi aikaa kun nouti Lean.
Yö ja aamu jokainen
jollekin on viimeinen
joka aamu, joka yö
jonkun sydän riemuin lyö
jonkun osa ikiyö

terbmis
Agentti Scully
Viestit: 685
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 3:04 pm

Re: Lea Leikari, 60 v - Katosi Eurajoella 11.3.2021, löytyi 27.12.2021. Henkirikos

Viesti Kirjoittaja terbmis »

Silloinhan oli hämärää kun paku tallentui osittain kameraan. En tiedä oliko kuvaa rajattu, vai oliko auto tosiaan jäänyt vain osittain kuvaan, vauhdista johtuen. Jos pakunomistaja on jäänyt seurustelemaan Lean luo pidemmäksikin aikaa, niin silloin oli jo pimeää kun hän on lähtenyt, ja se voisi selittää miksi ei tallentunut kameraan tuolloin. Joten jos joku on tullut vielä sen jälkeen autolla Lean luokse, ja vienyt hänet mennessään, ei välttämättä ole tallentunut kameraan.

Poliisilla ollut siis useita tutkintalinjoja. Ainakin pakunomistaja, itsemurha, ja sairauskohtaus on nyt poissuljettu. Jäljelle jää vielä naapuri, tai joku toinen tekijä. Poliisin mukaan ruumiin löydyttyä on noussut yksi tutkintalinja ylitse muiden. Saapi nähdä mikä se lienee, jos ylipäätään sitä kertovat julkisuuteen.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Lea Leikari, 60 v - Katosi Eurajoella 11.3.2021, löytyi 27.12.2021. Henkirikos

Viesti Kirjoittaja skoone »

terbmis kirjoitti:
La Tammi 15, 2022 1:06 pm
Allan Kurma kirjoitti:
La Tammi 15, 2022 12:16 pm
terbmis kirjoitti:
La Tammi 15, 2022 10:56 am
Onhan se valkoinen pakukin onnistunut poistumaan Lean pihalta tallentumatta kameraan, joten periaatteessa mahdollista että tuolla voisi joku käydä autolla kääntymässä, jäämättä kameraan. Varsinkin jos on jo täysin pimeää. Ei kait nuo riistakamerat ihan satavarmasti kuvaa kaikkea mikä liikkuu.
Tuota, mistä päättelet ettei ole tallentunut kameraan lähtiessä? Se että poliisit julkaisivat yhden surkean kuvan, ei tarkoita etteikö niitä olisi lisää.
Muistaakseni tutkinnanjohtaja totesi julkaistusta kuvasta tyyliin "se on se mikä meillä on olemassa" josta sain ainakin itse käsityksen ettei heillä ole enempää kuvia.
Terbimis! Et huomannut aiempaa postaustani, eli tätä! Alinna siis...Siis on aivan mahdollista, että Lean "noutaja" tuli tuolta takakautta...

aiemmasta viestistäni:
Nyt kun olemme saaneet karttakuvat Lean asuintalon sijainnista, niin tuli semmoinenkin mieleeni, että hänen tonttinsa takana on joitain rakennuksia, jotka ei siis taida olla asuinrakennuksia. Mutta sinnehän pääsee autolla ajamaan kyllä ja sieltä ei ole pitkä matka Lean tontille. -Ja olen edelleen sitä mieltä, että Lean puhekumppanilleen puhelimessa kertoma
oveenkoputus ei ollut totta- Oli valkoinen valhe, koska ei halunnut jatkaa puhelua ko henkilön kanssa.
Muista lähdekritiikki!

terbmis
Agentti Scully
Viestit: 685
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 3:04 pm

Re: Lea Leikari, 60 v - Katosi Eurajoella 11.3.2021, löytyi 27.12.2021. Henkirikos

Viesti Kirjoittaja terbmis »

Luin kyllä viestisi ja kyllähän tuokin teoria on mahdollista, edellyttäen että tuo pistotie on ollut ajettavassa kunnossa kyseiseen aikaan. Joku voisi muuten merkitä karttaan missä se Lean asentama riistakamera on sijainnut, kun sekin varmaan tiedetään.

Allan Kurma
Jane Marple
Viestit: 1005
Liittynyt: Ma Syys 21, 2020 1:21 pm
Paikkakunta: Fingerpori

Re: Lea Leikari, 60 v - Katosi Eurajoella 11.3.2021, löytyi 27.12.2021. Henkirikos

Viesti Kirjoittaja Allan Kurma »

terbmis kirjoitti:
La Tammi 15, 2022 2:34 pm
Luin kyllä viestisi ja kyllähän tuokin teoria on mahdollista, edellyttäen että tuo pistotie on ollut ajettavassa kunnossa kyseiseen aikaan. Joku voisi muuten merkitä karttaan missä se Lean asentama riistakamera on sijainnut, kun sekin varmaan tiedetään.
Mistähän pistotiestä nyt puhutte?
Yö ja aamu jokainen
jollekin on viimeinen
joka aamu, joka yö
jonkun sydän riemuin lyö
jonkun osa ikiyö

Lenkkari
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: La Tammi 15, 2022 10:46 am

Re: Lea Leikari, 60 v - Katosi Eurajoella 11.3.2021, löytyi 27.12.2021. Henkirikos

Viesti Kirjoittaja Lenkkari »

Koko ketjun lukemalla ja liitetyt kuvat sisäistämällä olen pitänyt ihan selvänä juttuna sitä, että talolle johtaa kaksi tietä. Oikeastaan kaksi saman tien haaraa.

Ihmetyttää siis pohdinta jalkapatikkamiehistä ja kameran kuvausviiveestä, talolle pääsisi ruumista tai elävää ihmistä kuskaamaan vaikka panssarivaunulla ilman, että jäisi tuohon toisen tienhaaran kameraan.

Ja kyllä, ihan tätä kommenttia varten rekkauduin. Nyt olen taas seuraavat 10 vuotta hiljaa.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Lea Leikari, 60 v - Katosi Eurajoella 11.3.2021, löytyi 27.12.2021. Henkirikos

Viesti Kirjoittaja skoone »

Lenkkari kirjoitti:
La Tammi 15, 2022 4:00 pm
Koko ketjun lukemalla ja liitetyt kuvat sisäistämällä olen pitänyt ihan selvänä juttuna sitä, että talolle johtaa kaksi tietä. Oikeastaan kaksi saman tien haaraa.

Ihmetyttää siis pohdinta jalkapatikkamiehistä ja kameran kuvausviiveestä, talolle pääsisi ruumista tai elävää ihmistä kuskaamaan vaikka panssarivaunulla ilman, että jäisi tuohon toisen tienhaaran kameraan.

Ja kyllä, ihan tätä kommenttia varten rekkauduin. Nyt olen taas seuraavat 10 vuotta hiljaa.
Todella hienoa, että rekkauduit! Olen ollut samaa mieltä kanssasi alusta asti, mutta jostain syystä mun yritykset esittää tätä toista reittiä käyttöön on ohitettu.. Alussahan joku yritteli esittää, että tontille pääsisi tpistakin kautta. Ja näinhän on, ja silloin maaliskuussa ei tainnut paljoa lunta olla esteenä siellä "kylmällä" kiinteistöllä aivan Lean naapurissa...
Muista lähdekritiikki!

Allan Kurma
Jane Marple
Viestit: 1005
Liittynyt: Ma Syys 21, 2020 1:21 pm
Paikkakunta: Fingerpori

Re: Lea Leikari, 60 v - Katosi Eurajoella 11.3.2021, löytyi 27.12.2021. Henkirikos

Viesti Kirjoittaja Allan Kurma »

skoone kirjoitti:
La Tammi 15, 2022 5:16 pm
Lenkkari kirjoitti:
La Tammi 15, 2022 4:00 pm
Koko ketjun lukemalla ja liitetyt kuvat sisäistämällä olen pitänyt ihan selvänä juttuna sitä, että talolle johtaa kaksi tietä. Oikeastaan kaksi saman tien haaraa.

Ihmetyttää siis pohdinta jalkapatikkamiehistä ja kameran kuvausviiveestä, talolle pääsisi ruumista tai elävää ihmistä kuskaamaan vaikka panssarivaunulla ilman, että jäisi tuohon toisen tienhaaran kameraan.

Ja kyllä, ihan tätä kommenttia varten rekkauduin. Nyt olen taas seuraavat 10 vuotta hiljaa.
Todella hienoa, että rekkauduit! Olen ollut samaa mieltä kanssasi alusta asti, mutta jostain syystä mun yritykset esittää tätä toista reittiä käyttöön on ohitettu.. Alussahan joku yritteli esittää, että tontille pääsisi tpistakin kautta. Ja näinhän on, ja silloin maaliskuussa ei tainnut paljoa lunta olla esteenä siellä "kylmällä" kiinteistöllä aivan Lean naapurissa...
En tiedä miten kukin karttoja katselee, mutta ei tarvitse ajella yhtään missään kylmillä kiinteistöillä välttääkseen kameran.
Ensinnäkin, kameroita ei viritellä kuvaamaan yleisiä teitä, eikä niin että siinä näkyy vaikka just naapuriin menevä liikenne.
Yö ja aamu jokainen
jollekin on viimeinen
joka aamu, joka yö
jonkun sydän riemuin lyö
jonkun osa ikiyö

Chr
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Joulu 01, 2021 6:38 pm

Re: Lea Leikari, 60 v - Katosi Eurajoella 11.3.2021, löytyi 27.12.2021. Henkirikos

Viesti Kirjoittaja Chr »

skoone kirjoitti:
La Tammi 15, 2022 5:16 pm
Lenkkari kirjoitti:
La Tammi 15, 2022 4:00 pm
Koko ketjun lukemalla ja liitetyt kuvat sisäistämällä olen pitänyt ihan selvänä juttuna sitä, että talolle johtaa kaksi tietä. Oikeastaan kaksi saman tien haaraa.

Ihmetyttää siis pohdinta jalkapatikkamiehistä ja kameran kuvausviiveestä, talolle pääsisi ruumista tai elävää ihmistä kuskaamaan vaikka panssarivaunulla ilman, että jäisi tuohon toisen tienhaaran kameraan.

Ja kyllä, ihan tätä kommenttia varten rekkauduin. Nyt olen taas seuraavat 10 vuotta hiljaa.
Todella hienoa, että rekkauduit! Olen ollut samaa mieltä kanssasi alusta asti, mutta jostain syystä mun yritykset esittää tätä toista reittiä käyttöön on ohitettu.. Alussahan joku yritteli esittää, että tontille pääsisi tpistakin kautta. Ja näinhän on, ja silloin maaliskuussa ei tainnut paljoa lunta olla esteenä siellä "kylmällä" kiinteistöllä aivan Lean naapurissa...
Eli kamera näytti pihatien siinä missä se alkaa haarautua lenkiksi, mutta ei Hankasmäentietä, josta taas pääsee takakautta jopa vielä lähemmäs taloa?

Allan Kurma
Jane Marple
Viestit: 1005
Liittynyt: Ma Syys 21, 2020 1:21 pm
Paikkakunta: Fingerpori

Re: Lea Leikari, 60 v - Katosi Eurajoella 11.3.2021, löytyi 27.12.2021. Henkirikos

Viesti Kirjoittaja Allan Kurma »

Chr kirjoitti:
La Tammi 15, 2022 5:43 pm
skoone kirjoitti:
La Tammi 15, 2022 5:16 pm
Lenkkari kirjoitti:
La Tammi 15, 2022 4:00 pm
Koko ketjun lukemalla ja liitetyt kuvat sisäistämällä olen pitänyt ihan selvänä juttuna sitä, että talolle johtaa kaksi tietä. Oikeastaan kaksi saman tien haaraa.

Ihmetyttää siis pohdinta jalkapatikkamiehistä ja kameran kuvausviiveestä, talolle pääsisi ruumista tai elävää ihmistä kuskaamaan vaikka panssarivaunulla ilman, että jäisi tuohon toisen tienhaaran kameraan.
Olen ollut samaa mieltä kanssasi alusta asti, mutta jostain syystä mun yritykset esittää tätä toista reittiä käyttöön on ohitettu.. Alussahan joku yritteli esittää, että tontille pääsisi tpistakin kautta. Ja näinhän on, ja silloin maaliskuussa ei tainnut paljoa lunta olla esteenä siellä "kylmällä" kiinteistöllä aivan Lean naapurissa...
Eli kamera näytti pihatien siinä missä se alkaa haarautua lenkiksi, mutta ei Hankasmäentietä, josta taas pääsee takakautta jopa vielä lähemmäs taloa?
No just näin. Ei yleisiä teitä saa kuvata, omaa pihatietä taas saa.
Yö ja aamu jokainen
jollekin on viimeinen
joka aamu, joka yö
jonkun sydän riemuin lyö
jonkun osa ikiyö

Edith_
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Ma Huhti 17, 2017 12:48 pm

Re: Lea Leikari, 60 v - Katosi Eurajoella 11.3.2021, löytyi 27.12.2021. Henkirikos

Viesti Kirjoittaja Edith_ »

Lenkkari kirjoitti:
La Tammi 15, 2022 4:00 pm
Koko ketjun lukemalla ja liitetyt kuvat sisäistämällä olen pitänyt ihan selvänä juttuna sitä, että talolle johtaa kaksi tietä. Oikeastaan kaksi saman tien haaraa.

Ihmetyttää siis pohdinta jalkapatikkamiehistä ja kameran kuvausviiveestä, talolle pääsisi ruumista tai elävää ihmistä kuskaamaan vaikka panssarivaunulla ilman, että jäisi tuohon toisen tienhaaran kameraan.

Ja kyllä, ihan tätä kommenttia varten rekkauduin. Nyt olen taas seuraavat 10 vuotta hiljaa.
Luin itsekkin tarkemmin nyt viime aikaiset tekstit, ei työvuorojen välissä ehdi. Hyvin selventävä kuva löytyy. Kamerasta huolimatta pihalla on voinut touhuta vapaasti mitä tahansa, joten siitä lienee ihan turha enää jauhaa.
Ehkä Sinun ei kannata olla 10v hiljaa. Meitä muita, minut mukaan lukien, ehkä kannattaisi. Toisaalta, kaikkihan täällä saavat vapaasti pohtia. Yritetään olla hermostumatta toisiimme.

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Lea Leikari, 60 v - Katosi Eurajoella 11.3.2021, löytyi 27.12.2021. Henkirikos

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Kun pakujauhanta lopultakin loppui (kai) väännetään nyt sitten vaikka kamerasta ja kylmästä talosta :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Lea Leikari, 60 v - Katosi Eurajoella 11.3.2021, löytyi 27.12.2021. Henkirikos

Viesti Kirjoittaja skoone »

ruusumaa kirjoitti:
La Tammi 15, 2022 9:37 pm
Kun pakujauhanta lopultakin loppui (kai) väännetään nyt sitten vaikka kamerasta ja kylmästä talosta :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Niin, eikös olekin kiva, kun nyt selvisi, että Lean pihaan pääsi tulemaan ilman kameran "silmää", ja myös poistua pihasta ilman sitä :mrgreen:. Ihmettelen todella, miksi täällä on se kamera ja sen kuvat ylipäätään olleet keskustelussa tyrkyllä.
Onneksi ei tapausta ratkaista näitten sivujen perusteella, tai toivottavasti ei...
Nyt meni minultakin kiinnostus tähän juttuun. Hyvät jatkot vaan.
Muista lähdekritiikki!

Vastaa Viestiin