Pekka Puputti, 38, Helsinki - katosi 24.10.2006, löytyi kuolleena

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Puputti

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Vielä pieni teorian poikanen:

Homopiirit ovat tunnetusti aika pienet ja Helsingin seudulla moni tuntee baarien kautta toisensa ainakin ulkonäöltä.

Entäpä jos se menikin näin:

Herra Big-X jättää Puputin Lahden takia. Puputti on raivoissaan herra Big-X:lle ja soittelee uhkauksia sekä tälle, että Lahdelle.
Viikolla Lahti on Helsingissä tapaamassa herra Big-Xää. Puputti sattuu näkemään herran kahveella ja joutuu mustasukkaisen raivon valtaan.

Hän ryntää tappamaan Lahden.

Puputin hieman ylireagoivan luonteenlaadun hyvin tuntema ex-kumppani, tämä julkihomo herra Big-X, osaa laskea yksi+yksi ja soittaa heti Lahden kuolesmasta kuultuaan Puputille. Hän ei suoranaisesti uhkaile, mutta suosittelee marssimaan poliisin puheille.
Jo valmiiksi masentunut, hylätty Puputti kävelee mereen.
Nuotio & Äreät Tiput

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Puputti

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Ja Puputilta ei ole otettu DNA-näytettä, hänen menemisiään murhan tekohetkellä ei ole selvitetty, sekä Lahden vaimo ei tunnista Puputin kuvaa, jonka kanssa hän on ollut käsikähmässä tekohetkellä...

Muuten ihan kivoja teorioita, mutta noissa unohdetaan usein monia ihan perus juttuja.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe

MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Puputti

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Ok, otetaan toisin päin:

julkihomo herra Big-X kuulee Puputin ja Lahden kiihkeästä yöstä hotelli kalastajatorpalla lokakuun lopulla samana vuonna. Big-X jättää Puputin välittömästi ja kostaa rakkaansa viemisen Lahdelle.

Soittaa Puputille, uhkaa tappaa tämänkin ja kauhuissaan Puputti hyppää järveen. ( :) mereen) Tai joutuu sinne Big-X:n painostamana.

Vastaa nyt tähän sitten. Big-X:n DNAta ei välttämättä ole.
Tutkinta ei välttämättä edes tiedä Big-X:n olemassa olosta. Kukaan kummankaan lähipiiristä ei tunne Big-Xää.

Ja kerro minulle miten esim. Puputin ja Lahden mahdollinen tapaaminen tuolloin edeltäneellä viikolla olisi tullut esiin, jos he itse ovat halunneet sen peitellä?
Nuotio & Äreät Tiput

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Puputti

Viesti Kirjoittaja skoone »

Mike Manner kirjoitti:Ja Puputilta ei ole otettu DNA-näytettä, hänen menemisiään murhan tekohetkellä ei ole selvitetty, sekä Lahden vaimo ei tunnista Puputin kuvaa, jonka kanssa hän on ollut käsikähmässä tekohetkellä...

Muuten ihan kivoja teorioita, mutta noissa unohdetaan usein monia ihan perus juttuja.
Minusta on outoa, että Puputin isä on julkisesti tuonut esiin, että hänen pojallaan ei ollut mitään hämäräjuttuja. minusta tuokin on jo aika outoa. Aikuisen miehen isä antaa lausunnon ja that's it.
Muista lähdekritiikki!

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Puputti

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

skoone kirjoitti:Minusta on outoa, että Puputin isä on julkisesti tuonut esiin, että hänen pojallaan ei ollut mitään hämäräjuttuja. minusta tuokin on jo aika outoa. Aikuisen miehen isä antaa lausunnon ja that's it.
Te ette voi olla tosissanne tuon laput silmillä haahuilunne kanssa?

Olisiko se isän lausunnon antaminen yhtään loogisempaa sellaisessa tilanteessa, että se aikuinen poika on kuollut ja ruumiin ympärillä velloo spekulaatiot ties mistä?
Kuolleen aikuisen miehen isä antaa lausunnon, aika jännä.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe

MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Puputti

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Mutta ei se lausunto sulje pois sitä mahdollisutta, että P ja L olisivat tuolloin viikolla tavanneet.

Eikä se sulje pois sitäkään, että olisivat tavanneet usein ennen kuolemiaan.

Kyllä ihminen voi kuolla ilman mitään hämäräjuttuja. Ja toisaalta, kyllähän tuo P:n ajautuminen hyiseen mereen on jo sinällään 'hämäräjuttu'. ;)

Minusta kuitenkin on turha sulkea tätäkään mahdollista yhteyttä pois, ennen kuin se sulkeutuu mahdollisesti pois oikean syyllisen löytyessä.

Jutustelin tuolla Lahtipalstalla niistä puhelimen luettelotiedoista. Onko poliisi tarkistanut kaikki numerot kaikkien puhelimista?
Jos minulla olisi avioliittoni ulkopuolinen suhde, en todellakaan laittaisi numeroa talteen ko. henkilön nimellä, vaan esim. 'elisa asiakaspalvelu' tai jotain muuta yhtä typerää... :lol:
Nuotio & Äreät Tiput

Sijaltainen
Harjunpää
Viestit: 338
Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 2:08 am

Re: Puputti

Viesti Kirjoittaja Sijaltainen »

Vaikea uskoa että Lahden murhaa tutkivat poliisit olisivat niin tumpeloita että eivät tutkisi yhteydenpitoa suoraan operaattorien teletunnistetiedoista, sekä Jukka Lahden että lähipiirin osalta.
Jos Sijaltainen nousisi, taivaaseen ota luoksesi.

MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Puputti

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Sitä minä juuri kysyin, koska mitään tarkempaa ei ole kerrottu. Enkä kyllä edes tiedä miten poliisi tutkintaansa suorittaa.

Nyt tuntuu, että kaikki raha ja voima on laitetun hienoon, uuteen dna-tutkintaan. Mutta onko sen varjoon jäänyt kaikki ''perinteisemmät'' tavat?
Nuotio & Äreät Tiput

Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Puputti

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

MissHolmes kirjoitti:Enkä kyllä edes tiedä miten poliisi tutkintaansa suorittaa.
Ei pahalla, mutta "eipä olisi uskonut"... :wink:
Nyt tuntuu, että kaikki raha ja voima on laitetun hienoon, uuteen dna-tutkintaan. Mutta onko sen varjoon jäänyt kaikki ''perinteisemmät'' tavat?
Pelkosi on aiheeton. Tutkinta ei lepää pelkästään hienon ja "uuden" DNA-testin varassa.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe

minnali
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 9:24 pm

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja minnali »

Minnali, tiedätkö oliko tällä seurustelukumppanilla mitään kytköksiä Poriin päin?

En tiedä, mutta Puputilla oli siellä suunnalla joku muu ystävä. Toiset ajattelet sen olleen Lahden, mutta jos se olikin joku muu.

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja skoone »

minnali kirjoitti: mutta Puputilla oli siellä suunnalla joku muu ystävä. Toiset ajattelet sen olleen Lahden, mutta jos se olikin joku muu.
Et tiedä asuiko myös sukulaisia "siellä suunnalla"?

Voisitko laittaa mulle yv:nä tietoa siitä, missä työpaikassa Puputti työskenteli?
Muista lähdekritiikki!

elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Puputti

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Occamin partaveitsi (usein myös Ockhamin partaveitsi) on periaate, jonka mukaan ilmiöitä selittävien tekijöiden määrän tulee olla mahdollisimman vähäinen. Selityksistä tulee siis karsia kaikki ylimääräiset tekijät eli teorioiden tulee olla mahdollisimman yksinkertaisia (Wkipedia).
Puputti oli vuosikausia ollut salaa rakastunut Lahteen. Kuuli pikkujouluissa Lahden saaneen surmansa ja lähti baarista kotiin, päätti hieman kävellä ja selventää ajatuksiaan. Epätoivo kuitenkin valtasi hänet ja hän hukuttautui veteen (humalatilahan tunnetusti vääristää ajattelua jne...)

Tämä siis minun teoriani, repikää siitä.. 8)

MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Puputti

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

^ kelpaa. ;)

''jos et sinä enää minua tahdo olen kylmä ja kivinen kaivo, piha ilman sadettajaa sitä minä olen jos sua en saa, ...''
Nuotio & Äreät Tiput

elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Puputti

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

OT: Zen Cafe on paras suomalainen bändi ikinä!

BTW: Ulvilan ketjussa mainittiin, että Puputti oli absolutisti, eikä siis ollut humalassa tuolloin kuoliniltanaan. Miten mahtaa olla tämän asian laita, oliko selvinpäin liikenteessä vai oliko nauttinut muutaman neuvoa-antavan? Vaikka eipä sillä, seison teoriani takana oli Puputti huppelissa tahi ei.

Belaja Smert
Harjunpää
Viestit: 297
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 3:00 pm

Re: Puputti

Viesti Kirjoittaja Belaja Smert »

elisa_day kirjoitti:
Puputti oli vuosikausia ollut salaa rakastunut Lahteen. Kuuli pikkujouluissa Lahden saaneen surmansa ja lähti baarista kotiin, päätti hieman kävellä ja selventää ajatuksiaan. Epätoivo kuitenkin valtasi hänet ja hän hukuttautui veteen (humalatilahan tunnetusti vääristää ajattelua jne...)
Tämä voisi vaikuttaa mahdolliselta. Hukuttautumista Rajasaareen puoltaisi paikan syrjäinen sijainti.

Vastaa Viestiin