Nora Bhatia

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
miinushka
Olivia Benson
Viestit: 700
Liittynyt: La Elo 23, 2008 1:13 am
Paikkakunta: valtatie 12. varrella

Viesti Kirjoittaja miinushka »

Ihan ystävällisenä ehdotuksena, eikö tätä ketjua voisi rauhoittaa vain Noraa koskeville viesteille. Miettikää mille Noran omaisille ja ystäville tuntuu lukea noita viestejä/uutisia, jotka koskevat näitä "pelastui viime hetkellä" kun oma läheinen on juuri löytynyt liian myöhään.

Muutenkin noille nuorten koulukiusaamisille löytyy jo oma ketju täältä ja tuohon nuorten yleiseen mielenterveyteen liittyviä asioitakin voisi varmaan puida muualla. (siis aloittaa oman ketjun, ellei sellaista jo ole, esim. tuonne vapaaseen keskusteluun)

Tämä siis tosiaan ihan ystävällisessä mielessä, ei riidan haastamisena. :)
Quis custodiet ipsos custodes?

Meike R.
Remington Steele
Viestit: 245
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2008 1:00 pm
Paikkakunta: Dallas, TX

Viesti Kirjoittaja Meike R. »

Samaa mieltä. On aika uskomatonta, että tästäkin vielä revitellään ja aiheen vierestä. Näköjään keltaisen lehdistön mainostus tarttuu myös minfoon.

Enkä haasta riitaa. Peace. :)

Mutta annetaan asian jo olla.
"If I hit bottom and everythings gone
In the great Mississippi, please drown me and run

The right words spoken gold,
if I was God you'd sell your soul to...

THE GREAT SOUTHERN TRENDKILL"

Solmu
Adrian Monk
Viestit: 2521
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 2:19 pm

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Kuva
Noran äiti on toivonut, että ihmiset toisivat kynttilöitä luonnon alttarille Noran löytöpaikan lähelle. Äiti järjestelee Noralle myös muistotilaisuutta.

Äiti järjestää Noralle muistotilaisuuden
10.02.2009 22:43

Akaan Toijalassa menehtyneen 14-vuotiaan Nora Bhatian äiti järjestää tyttärensä muistotilaisuutta. Nora siunataan ensi viikon lauantaina, ja sen jälkeen on kaikille avoin muistotilaisuus.

Äiti pyytää paikallislehdelle lähettämässään viestissä vapaaehtoisia auttamaan järjestelyissä ja muistotilaisuuden koristelussa. Äiti toivoo, että koristeiden aiheina olisivat enkelit, keijut ja punatulkut.

- Punatulkku siksi, että olimme odottaneet koko talven lintulaudallemme punatulkkua. 30.1. perjantaiaamuna ikkunan taakse lensi yksi yksinäinen punatulkku. Oli siinä hetken ja lensi pois. Tämän jälkeen punatulkkua ei näkynyt.

- Haluamme uskoa, että Nora oli käynyt hyvästelemässä meidät, kertoo Noran äiti Akaan Seutu -lehdessä.

- Meille ei koskaan tule tilaisuutta järjestää Noralle rippijuhlia, valmistujaisjuhlia tai häitä. Haluaisimme tehdä tästä tilaisuudesta Noran näköisen ja samalla tarjota halukkaille mahdollisuuden tehdä kanssamme yhdessä surutyötä, Noran äiti kertoo.

Nora Bhatia löydettiin kuolleena metsästä viime viikon torstaina. Poliisi tutkii kuoleman syytä. Noran omaisia ei ole vielä puhutettu asian johdosta.

- Tämä on järkyttävä tapahtuma monelle henkilölle. Emme ryhdy saman tien prässäämään näitä ihmisiä. Odotamme oman aikamme. Tamän asian kanssa ei ole kiirettä, sanoo komisario Jari Jakobsson.
IS
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1643124
"Yöperho on koteloitunut"

Anile
Martin Beck
Viestit: 770
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 2:30 am

Viesti Kirjoittaja Anile »

Yks tyyppi (ei-koulutoveri) kertoi, että Noraa on kiusattu.
Jos tämä on totta ja hän sen takia päätyi itsemurhaan (mikäli se oli itsemurha), niin toivon tosiaan, että kiusaajat joutuvat vastuuseen jos ei muuten niin ainakin oman päänsä sisällä.

MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Minä luulen, etä tällaisessa tilanteessa jokainen terve nuori, joka on osallistunut Noran tai kenen tahansa muun kiusaamiseen, tuntee viiltävän piston sydämessään.
Liiallinen syyllistäminenkään ei kuitenkaan ole välttämättä hyväksi: emmehän me aikuiset toivo, että joku muu päätyy samaan kohtaloon?
Nuotio & Äreät Tiput

loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

MissHolmes kirjoitti:Minä luulen, etä tällaisessa tilanteessa jokainen terve nuori, joka on osallistunut Noran tai kenen tahansa muun kiusaamiseen, tuntee viiltävän piston sydämessään.
Liiallinen syyllistäminenkään ei kuitenkaan ole välttämättä hyväksi: emmehän me aikuiset toivo, että joku muu päätyy samaan kohtaloon?
Onko kukaan kiusaaja ns. terve? Tarkalleen en tiedä kyllä mikä määritellään sairaudeksi, mutta jollain tavalla sadistinen tai epävarma ihminen kiusaaja joka tapauksessa on. Harvemmin sitä kuulee kiusaajan tehneen itsemurhaa omantunnon tuskissaan.
Paavo Arhinmäki on äijä!

kelmikontio
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: To Loka 02, 2008 9:42 pm
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kelmikontio »

Eiköhän se ryhmissä ole yksi,joka on pää kiusaaja ja muut tulee vähänniinkuin mukana. Mennään siitä mistä aita on matalin.

Teleksi
Vic Mackey
Viestit: 1971
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 3:45 pm

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Meillä oli koulussa yksi tosi nätti tyttö, joka oli myös tosi itsevarma. Mä luulen, että sille auottiin päätä aika paljon (kateudesta). Ja ajateltiin, että kyllä se sen kestää kun on niin itsevarma. Vähän niinkuin puolileikillään. Ja paljon hän ottikin huumorilla. Jälkeenpäin ajatellen mistä sen tietää miten epävarma toinen oikeasti on, vaikka kuori olisi kova. Tavallaan sitä ei koettu kiusaamiseksi, mutta sitähän se oli.

Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Onko kukaan kiusaaja ns. terve? Tarkalleen en tiedä kyllä mikä määritellään sairaudeksi, mutta jollain tavalla sadistinen tai epävarma ihminen kiusaaja joka tapauksessa on.
Kiusaaja on voinut tottua ja oppia kotona tuontyyliseen kommunikaatioon yleensä: kotona kuuluu keskustelukulttuuriin nälviä toisia ja puhua törkeästi, eikä kiusaaja kaikissa tapauksissa tajua tätä. Ei tajua että joku toinen ei ole tottunut tällaiseen.

Itse totuin lapsuudenkotona runsaaseen sarkasmin käyttöön puheessa, ja vasta aikuisena aloin tajuta miksi minun on vaikea keskustella muiden kanssa, miksi minua ei ymmärretä. Kun sen lopulta tajusin, aloin inhota sarkasmia ja välttää sitä parhaani mukaan. Sarkasmi vääristää viestintää pahasti. Muutamassa koulukiusaustapauksessa (puheen tasolla tapahtuva) olen jäljittänyt kiusaamiseen kodin vääristyneeseen puhekulttuuriin.
Nothing is quite what it seems

msMarple
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: To Helmi 21, 2008 3:58 pm

Viesti Kirjoittaja msMarple »

Teleksi kirjoitti:Jälkeenpäin ajatellen mistä sen tietää miten epävarma toinen oikeasti on, vaikka kuori olisi kova.
On hyvä olla kova kuori, jotta ei paljastaisi kaikille sitä, että sisältä onkin arka ja särkyvä. Hyökkäys tuntuu olevan paras puolustus ainakin kouluissa tapahtuvissa kiusaamistilanteissa.
Everything below you, nothing above

anneli1
Olivia Benson
Viestit: 727
Liittynyt: Ke Joulu 05, 2007 12:30 pm

Viesti Kirjoittaja anneli1 »

Maybrick kirjoitti:
Onko kukaan kiusaaja ns. terve? Tarkalleen en tiedä kyllä mikä määritellään sairaudeksi, mutta jollain tavalla sadistinen tai epävarma ihminen kiusaaja joka tapauksessa on.
Kiusaaja on voinut tottua ja oppia kotona tuontyyliseen kommunikaatioon yleensä: kotona kuuluu keskustelukulttuuriin nälviä toisia ja puhua törkeästi, eikä kiusaaja kaikissa tapauksissa tajua tätä. Ei tajua että joku toinen ei ole tottunut tällaiseen.

Itse totuin lapsuudenkotona runsaaseen sarkasmin käyttöön puheessa, ja vasta aikuisena aloin tajuta miksi minun on vaikea keskustella muiden kanssa, miksi minua ei ymmärretä. Kun sen lopulta tajusin, aloin inhota sarkasmia ja välttää sitä parhaani mukaan. Sarkasmi vääristää viestintää pahasti. Muutamassa koulukiusaustapauksessa (puheen tasolla tapahtuva) olen jäljittänyt kiusaamiseen kodin vääristyneeseen
puhekulttuuriin.
Tuossa oli hienosti ja lyhyesti sanottu asian ydin. Eli nälvitään toista tajuamatta miten kauaskantoista halventamista se puhe on.

Luin jostain, että äiti vei tyttärensä kouluun ja koulun pihalla olevat muutamat tytöt olivat todenneet tytölle, että kato, lehmä tuli.

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Nora Bhatia

Viesti Kirjoittaja Blues »

Itse olen kirjoittanut tällaisesta tapauksesta, ennen "nettiaikaa". Jos netti olisi tuolloin jo ollut käytössä, uskoisin ko.tapauksen saaneen enemmän uutisarvoa
http://www.murha.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=903
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

Sofia
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: La Loka 27, 2007 9:06 pm

Re: Nora Bhatia

Viesti Kirjoittaja Sofia »

Tänään oli Noran muistotilaisuus. Siellä oli paljon läheisiä, ja tilaisuus oli kaunis. Oli kyllä surullinen olo, mutta toisaalta nyt on helpompi päästää irti. Voimia Noran Vanhemmille, Pikkusiskolle ja muille perheen jäsenille!
Kiva, Kiitos Hei!

Lumienkeli
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 6:01 pm
Paikkakunta: Hells Ladder

Re: Nora Bhatia

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

Nyt on jo aikaa vierähtänyt sen verran, että varmaankin on saatu kuolemaan johtaneet syyt tarkemmin selville ja faktat paperille. Jääköhän se tosiaan vain ja ainoastaan omaisten tietoon?

Nimim. Kyllä, olen utelias

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Nora Bhatia

Viesti Kirjoittaja joey »

Lumienkeli kirjoitti:Jääköhän se tosiaan vain ja ainoastaan omaisten tietoon?
Jää, elleivät asianomaiset katso tarpeelliseksi julkistaa saatua tietoa.

Toki on ymmärrettävää, että tytön kuolema on omaisille arka ja edelleen tuore aihe, mutta toisaalta se koskee suurinta osaa suomalaisista, joten minusta tieto pitäisi julkistaa.

Vastaa Viestiin