Totuus tarua ihmeellisempää?

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Totuus tarua ihmeellisempää?

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Joulukuussa 1992 katosi Helsingissä 23-vuotias insinööri. Hän oli häiriköinyt ravintola Kaisaniemessä ja joutui poistetuksi ravintolasta. Miehestä tehtiin katoamisilmoitus 05.joulukuuta.

Seuraavana päivänä Kuopion poliisille tehtiin katoamisilmoitus helsinkiläisestä insinööristä. Masentunut ja itsetuhoinen nuori mies oli ollut tervehtimässä vanhempiaansa Kuopiossa ja puheet olivat olleet sen verran huolestuttavia että vanhempansa ilmoittivat pojan kadonneen kun eivät tähän vierailun jälkeen yhteyttä saaneet.

07.12.1992 Helsingin Kivikosta löytyy metsikköalueelta mies kuolleena. Kädessään revolveri ja luodinreikä päässä. Auton hanskalokerosta löydetään jäähyväiskirje sekä miehen henkilöpaperit. Kyseessä oli Kuopion kadonnut insinööri.

Poliisilaitoksella tutkija ei ollut uskoa silmiään tapausta tietokoneelle naputtaessaan ja tietoja tarkiastaessaan. Päivän väliajoin oli kadonnut kaksi samannimistä ja samana vuonna syntynyttä joilla oli myös sama ammatti. Lisäksi molempien kotipaikka oli Helsinki. Sukunimi oli suomenruotsalainen ja erittäin harvinainen. Tämän nimisiä henkilöjä oli suomessa vain 2 kappaletta !

23.Helmikuuta löytyi toinenkin insinööri kuolleena Kaisaniemenlahden rannasta hukkuneena. Todennäköisesti lähtenyt umpikännissä jäälle hortoilemaan.

Tutkinta osoitti ettei kumpaiseenkaan tapaukseen liittynyt rikosta. Joskus on totuus tarua ihmeellisempää.
chamilla
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Touko 08, 2007 12:35 pm

tämä on kyllä...

Viesti Kirjoittaja chamilla »

...aina välillä aika kummaa...eikä tälläistä oikein millään pysty uskomaan..
chamilla
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Touko 08, 2007 12:35 pm

Viesti Kirjoittaja chamilla »

tietty tälläistä sattuu aika harvoin varmaan
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Tjaa, on todella harvinaista tuollainen varmasti.
I am an African!
chamilla
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Touko 08, 2007 12:35 pm

Viesti Kirjoittaja chamilla »

onneksi mun nimistä ei löydy mistää,,kai???? :o
metallikukko
Neuvoja-Jack
Viestit: 536
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 8:47 pm

Viesti Kirjoittaja metallikukko »

Löysin googlella omia täyskaimojani kolme kappaletta joista yksi asuu vielä aika lähellä .
Samoin isälläni on täyskaima , jonka tuttavat soittelivat lankapuhelimen aikoihin usein meille.

Ja vielä noista kadonneitten kanssa samannimisistä niin Juha Laitisia on Leppävirralla ainakin 4 kpl .
Suosittu nimi tuo Juha Laitisten keskuudessa.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Mulla taas oli parikymppisenä omituinen ongelma. Tämä tapahtui monta kertaa. Mennessäni ravintoloihin, saattoi portsari ilmoittaa "tervetuloa parin kuukauden päästä, eilinen oli vähän liikaa...". Yritin selittää, etten ole ao. paikassa ollutkaan, mutta kuuroille korville meni. Vannoivat kivenkovaan, että olin häiriköinyt mukamas edellisenä kertana siellä.

Sitten taas muutaman kerran kahviloissa tai ravintoloissa tulivat aivan tuntemattomat mimmit juttelemaan tyyliin "moi mitä sulle nyt sitten kuuluu, mikset oo soittanu..."

Joku hiippari samanlaisella lärvillä aiheutti minulle hankaluuksia :D

Ajattelinkin mennä joku kerta viuhahtamaan munasilteen ympäri Helsinkiä, vain aiheuttaakseni tälle "matkijakallelle" hankaluuksia :D :D
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

täytyy kompata edellisiä ja todeta et onneksi ei samannimistä varmasti suomesta löydy ei tyttönimellä eikä nykyisellä, avion kautta saadulla nimellä. tosin vaikea uskoa noin uskomatonta juttua siinä suhteessa, et voiko pitää paikkansa ettei näillä ole mitn tekemistä keskenään...
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Kylli
Perry Mason
Viestit: 3546
Liittynyt: Ti Maalis 27, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: Helsinki

Hehheh

Viesti Kirjoittaja Kylli »

...Tiedämmehän sellaistakin tapahtuneen, että erään hyvin tunnetun suomalaisbändin laulajan (solistin sisaruksetkin ovat kaikki musiikillisesti aktiivisia) näköisjäsen jakeli baarin eteisessä pokerina nimmareita. Ei tiettävästi kuitenkaan tarkoituksella huijatakseen, vaan siksi, ettei tahtonut saattaa faneja noloon asemaan...:=). Onko toisena henkilönä esiintyminen em. kaltaisessa tilanteessa rikos?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Onkohan joku syy, miksi tuota nimeä ei ole jutussa mainittu? Tiedän tapauksen ja nimen. Olisikohan lainvastaista kertoa se täällä?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Marsalkka kirjoitti:Onkohan joku syy, miksi tuota nimeä ei ole jutussa mainittu? Tiedän tapauksen ja nimen. Olisikohan lainvastaista kertoa se täällä?
Tuskinpa lainvastaista. Enemminkin on kyse suomalaisesta itsesensuurista. Pistä nimi vaan kehiin, eiköhän se sieltä sitten "lähde", jos sikseen tulee. Jos sinulla on tapauksesta lisätietoa, olisi enemmän kuin mielenkiintoista saada se jaettavaksi.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Hehheh

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Kylli kirjoitti:...Tiedämmehän sellaistakin tapahtuneen, että erään hyvin tunnetun suomalaisbändin laulajan (solistin sisaruksetkin ovat kaikki musiikillisesti aktiivisia) näköisjäsen jakeli baarin eteisessä pokerina nimmareita. Ei tiettävästi kuitenkaan tarkoituksella huijatakseen, vaan siksi, ettei tahtonut saattaa faneja noloon asemaan...:=). Onko toisena henkilönä esiintyminen em. kaltaisessa tilanteessa rikos?
En tiedä. Tiedän nimittäin Elijah Woodin jakaneen nimmareita Daniel Radcliffenä tai toisinpäin. :lol: Oli fanit "hieman" erehtyneet...

Nuo on inhottavia tilanteita tuommoiset, missä pitäisi olla joku muu ja sit tullaan pyytämään nimmaria. Ei ole itselle sen kummemmin sattunut, mutta kun sen kuvittelee mielessään, niin kyllä varmaan itsekin käyttäytyisi juuri noin ja jakaisi nimmareita, ettei niitten fanien tarvi noloilla. Tietty hyvähän se olisi saada tietää, että kukahan sitä tällä kertaa ollaan, jos fani tulisi vain että "anna nimmari". Kenen nimen siihen kirjoittaisi? Ville Valon? Tom Cruisen? Vai suttaisiko vain epämääräisesti ja mutisisi jotain? :?

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Todella mielenkiintoinen otsikko valinta :lol: :lol:
ja sitäkin ihmeellisempi tapaus.
Totuus on tarua ihmeellisempää
CrissAngel
Martin Beck
Viestit: 839
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 9:12 am
Paikkakunta: Tajukankaalla, Pannuhuoneessa, Iisakin Kirkossa!

Re: Hehheh

Viesti Kirjoittaja CrissAngel »

VoDKa kirjoitti:
Kylli kirjoitti:...Tiedämmehän sellaistakin tapahtuneen, että erään hyvin tunnetun suomalaisbändin laulajan (solistin sisaruksetkin ovat kaikki musiikillisesti aktiivisia) näköisjäsen jakeli baarin eteisessä pokerina nimmareita. Ei tiettävästi kuitenkaan tarkoituksella huijatakseen, vaan siksi, ettei tahtonut saattaa faneja noloon asemaan...:=). Onko toisena henkilönä esiintyminen em. kaltaisessa tilanteessa rikos?
En tiedä. Tiedän nimittäin Elijah Woodin jakaneen nimmareita Daniel Radcliffenä tai toisinpäin. :lol: Oli fanit "hieman" erehtyneet...

Nuo on inhottavia tilanteita tuommoiset, missä pitäisi olla joku muu ja sit tullaan pyytämään nimmaria. Ei ole itselle sen kummemmin sattunut, mutta kun sen kuvittelee mielessään, niin kyllä varmaan itsekin käyttäytyisi juuri noin ja jakaisi nimmareita, ettei niitten fanien tarvi noloilla. Tietty hyvähän se olisi saada tietää, että kukahan sitä tällä kertaa ollaan, jos fani tulisi vain että "anna nimmari". Kenen nimen siihen kirjoittaisi? Ville Valon? Tom Cruisen? Vai suttaisiko vain epämääräisesti ja mutisisi jotain? :?
Heh....mulle on käynyt noin.
Olin KLAMYDIA-yhtyeen keikkadösässä dokaamassa ja jutskaamassa.
Noh..kun bändi piti lähtä "lauteille" niin mää menin ennen "Vuokkoa",joka oli silloinen kitaristi.
Gimmat piiritti mut heti ja mää kirjootin nimmareita,omalla nimellä. :)
Sitten ne gimmat kyllä oli ihan äimänä kun itse "Vuokko" astu dösästä veke. :D
Vähä ne katto toisiaan,mua ja "Vuokkoa" että WTF??? :lol:
On mut sekotettu kerran Oulun BAR5.ssa Ruusun Aika-sarjan "Illiin"!!
Sitä en kyllä tajunnut kun ei me nyt niin samannäkösiä oltu,mut pitkät fledat molemilla.
Tää joka sekotti oli kyllä sen verta suidassa että se vain halusi tarjota bisseä "Illille" ja hänen frendilleen.
Mikäs siinä.
Aiko se pyytää nimmaria,mut sanoin:Kirjoitan sitten kun me poistumme frendini kanssa.
Sutasin siihen vain jotakin ja mies oli onnesta soikiana. :lol:
Kerran kaupassa olin ostoksilla ja pikkupoika nykäsee hihasta mutsiaan ja sanoo:Kato äiti-Ville Valo!!!
Äiti mumisi jotn että:Oleppas nyt hiljaa joten jäi epäselväksi että luuliko se äitikin mua Villeksi??
Mää vaan hymyilin molemille ja jatkoin matkaa.
Jos ois nimmaria pyydetty niin sillon oisin sanonut että nyt kyllä erehdytte henkilöstä.
On minua nähty baarissakin kerran ja todistettavasti en oo ollut ees lähelläkään mitn baareja. :)
Ois kait niitä muitakin,mut nyt ei jaksa muistaa.
:D
Child Of Scythe
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

EuroJR kirjoitti: Ajattelinkin mennä joku kerta viuhahtamaan munasilteen ympäri Helsinkiä, vain aiheuttaakseni tälle "matkijakallelle" hankaluuksia :D :D
Hyvä idea :lol:

Nuo kaksoisolentotapaukset ovat uskomattomia, vaikkei tässä nyt ole muusta yhteneväisyydestä ilmeisesti kyse kun "vain" nimestä, ammatista ja asuinpaikasta. Teoria siitä, että jokaisella ihmisellä on identtinen vastineensa jossain, pitää ilmeisesti kuitenkin paikkansa. EuroJR, tunnen tuskasi: olen itse joutunut toistuvasti kiistelemään siitä, missä olen asunut menneisyydessäni. Vastapuolet ovat vielä olleet erittäin varmoja, että ovat asuneet vuosikausia naapureinani alueella, jolla en ole usein edes asioinut. Pääkaupunkiseudun baareissa lisäksi tulee jatkuvasti jengiä juttelemaan tyyliin "Mä oon varmasti nähnyt sut jossain!". Nauran ja kehaisen persoonallisesta keskustelunaloituksesta, jolloin vastaus on yleensä "Ei, kun ihan oikeesti", ja sitten tulee tarkkaa tietoa paikasta ja päivämäärästä. Kaksoisolennollani sattuu vielä olemaan samantyyppinen nimi kuin itselläni, mikä saa ihmiset tietysti kimpaantumaan, kun en rehellisesti tunnusta asuneeni naapurissa/käyneeni samaa koulua/olleeni samoissa pippaloissa. Olen miettinyt, mahtaisinko itse edes tunnistaa kaksoisolentoani, jos eteen sattuisi.
Vastaa Viestiin