Jyväskylän laukkusurma v. 2011

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
buster
Susikoski
Viestit: 46
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 5:09 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja buster »

Nulli kirjoitti:Itseasiassa nimenomaan jälkikäteen ilmoitusvelvollisuutta ei ole. Mutta jos tietää, että törkeä rikos on valmisteilla pitää ottaa yhteys, kun rikos on vielä estettävissä. Lähisukulaisista tms. ei etukäteenkään ole ilmoitusvelvollisuutta. Lisää aiheesta Rikoslaki 15. luku 10 §
.

Olet oikeassa, että M.E:llä tai I.E:llä ei taida olla puolisoon tai isään nähden ilmoitusvelvollisuutta, mutta luulisi silti jollain olleen, koska ilmeisen moni on tapahtuneesta rikoksesta tiennyt, eivätkä kaikki ole siihen oletettavasti aktiivisesti osaa ottaneet, eivätkä ole tekijöiden puolisoita ja tai perheenjäseniä tm. Eli kyseessä voisi olla tuo 10 §:n törkeän rikoksen ilmoittamatta jättäminen, mutta myös 11 §:n rikoksentekijän suojeleminen. Tosin tätä on ehkä parempi pohtia vasta sitten kun on tiedossa, keitä ne muut kuin henkirikokseen syylliset läsnäolijat ovat olleet.
Pikku Myy
Armas Tammelin
Viestit: 75
Liittynyt: Ma Maalis 23, 2009 11:51 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Pikku Myy »

nuusku-nella kirjoitti:^^^Juuh, tämän päivän tiedotteesta ja sen yksityiskohdista voi hyvinkin päätellä että on siellä ainakin osa porukkaa ollut jo ihan puheliaalla tuulella kopissa istuttuaan.

Tiedetään miten ja milloin uhri saapui, tod.näk myös kenen kyydillä (yksi vangituista, luulisin), tiedetään että annos oli valmistettu valmiiksi uhria odottamaan, tiedetään keitä kaikkia asunnolla on ollut ja se, että uhrin annettiin lojua tiedottomana ja jopa jätettiin yksin asuntoon. Tuskin nuo kaikki ihan poliisin arvailuja ovat (ja jos olisi niin niitä ei oltaisi julkaistu tutkinnallisiin syihin vedoten) eikä kaikkea tuota voida tietää myöskään vain teknisen tutkinnan kautta.
Lihavointi minun. Olen tiiviisti seurannut keskustelua, mutta pysynyt hiljaa. Ei nyt kuitenkaan tehdä olettamuksia faktoiksi. Poliisi ei ole tiedottanut, että mitään annosta olisi tehty valmiiksi uhria odottamaan. Tiedämme vain, että myrkytys todennäköisesti tapahtui hyvin pian uhrin saavuttua asuntoon. Tiedossa ei ole, että oliko annos tehty valmiiksi vai tehtiinkö se uhrin saavuttua asuntoon, saati ottiko uhri aineen itse vai pakotettiinko uhri ottamaan se.
Pokerinaama
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: La Tammi 22, 2011 6:56 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Pokerinaama »

Tervepä terve!

Osallistun uutena keskusteluun. Sanokaapa miksi uhrin aviomiehen avoimella FB-seinällä ei ole ensimmäistäkään osanottoviestiä. Uhrin siskon seinä oli niitä täynnä. Minua meitityttänyt pitkään. Luulis, että tuoreelle aviomiehellekin niitä satelisi myös.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Kuulusteluissa on ilmennyt, että ennen naisen saapumista häntä varten oli sekoitettu yliannos huumausaineita. Poliisi uskoo, että aine on päätynyt naisen elimistöön välittömästi hänen saapumisensa jälkeen.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Jyv%C ... 82185.html
Amitola
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: Su Maalis 29, 2009 10:46 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Amitola »

Pikku Myy kirjoitti:
Lihavointi minun. Olen tiiviisti seurannut keskustelua, mutta pysynyt hiljaa. Ei nyt kuitenkaan tehdä olettamuksia faktoiksi. Poliisi ei ole tiedottanut, että mitään annosta olisi tehty valmiiksi uhria odottamaan. Tiedämme vain, että myrkytys todennäköisesti tapahtui hyvin pian uhrin saavuttua asuntoon. Tiedossa ei ole, että oliko annos tehty valmiiksi vai tehtiinkö se uhrin saavuttua asuntoon, saati ottiko uhri aineen itse vai pakotettiinko uhri ottamaan se.

http://www.poliisi.fi/poliisi/keski-suo ... 24004FE927


Tässä poliisin tiedote asiasta, jossa sanotaan tuosta annoksen valmiiksi tekemisestä. Vassokuu!
Avatar
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1392
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 4:03 pm

Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Pokerinaama kirjoitti:Tervepä terve!

Osallistun uutena keskusteluun. Sanokaapa miksi uhrin aviomiehen avoimella FB-seinällä ei ole ensimmäistäkään osanottoviestiä. Uhrin siskon seinä oli niitä täynnä. Minua meitityttänyt pitkään. Luulis, että tuoreelle aviomiehellekin niitä satelisi myös.
Samaa minäkin olen miettinyt omassa päässäni muutaman päivän. Tullut kuitenkin siihen tulokseen, ettei hänen sivuilleen välttämättä kannata kirjoittaa, jos kerran istuu tuomiotaan tällä hetkellä (ei mahdollisuutta lukea niitä).

Ai niin, tervetuloa Minfoon!
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
meddLe
Alibin satunnaislukija
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 1:43 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja meddLe »

Pokerinaama kirjoitti:Tervepä terve!

Osallistun uutena keskusteluun. Sanokaapa miksi uhrin aviomiehen avoimella FB-seinällä ei ole ensimmäistäkään osanottoviestiä. Uhrin siskon seinä oli niitä täynnä. Minua meitityttänyt pitkään. Luulis, että tuoreelle aviomiehellekin niitä satelisi myös.
veikkaanpa, ettei seinälle pysty kirjoittamaan. toinen vaihtoehto on (josko sellaista asetusta on), etteivät kommentit näy, vaan ainoastaan muut tapahtumat.
Pokerinaama
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: La Tammi 22, 2011 6:56 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Pokerinaama »

Itse asiassa taitaakin olla juuri niin, että kommentit ei näy tms. Ja tosiaan ei välttämättä seinälle pysty edes kirjoittamaan. Kannatti tätäki miettiä sitte monta päivää :D
MillaM
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Tammi 05, 2010 5:31 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja MillaM »

Mulla ainakin näkyy uhrin aviomiehen FB-sivuilla kommentteja.. Tosin viimesin kommentti on just sen joulukuisen puukotuksen jälkeen:

xxxxxx xxxxxxxxxxx
paskameininki ei voi muuta sanoo...
6. joulukuuta 2010 kello 10:23

Eli tän on siis sen aviomiehen kaveri kirjottanu sen seinälle.
I won't let you die alone.
meddLe
Alibin satunnaislukija
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 1:43 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja meddLe »

MillaM kirjoitti:Mulla ainakin näkyy uhrin aviomiehen FB-sivuilla kommentteja.. Tosin viimesin kommentti on just sen joulukuisen puukotuksen jälkeen:

xxxxxx xxxxxxxxxxx
paskameininki ei voi muuta sanoo...
6. joulukuuta 2010 kello 10:23

Eli tän on siis sen aviomiehen kaveri kirjottanu sen seinälle.
onko teillä ehkä jotain yhteisiä kavereita? ei minulle ainakaan näy muut kuin valokuvakommentit tms.
MillaM
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: Ti Tammi 05, 2010 5:31 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja MillaM »

meddLe kirjoitti:
MillaM kirjoitti:Mulla ainakin näkyy uhrin aviomiehen FB-sivuilla kommentteja.. Tosin viimesin kommentti on just sen joulukuisen puukotuksen jälkeen:

xxxxxx xxxxxxxxxxx
paskameininki ei voi muuta sanoo...
6. joulukuuta 2010 kello 10:23

Eli tän on siis sen aviomiehen kaveri kirjottanu sen seinälle.
onko teillä ehkä jotain yhteisiä kavereita? ei minulle ainakaan näy muut kuin valokuvakommentit tms.
Joo siis unohin kirjottaa et meillä tosiaan on kolme yhteistä kaveria. Ja ton paskameininki-viestin jälkeen sen seinällä on julkastu vaan linkki tälläseen youtube pätkään http://www.youtube.com/watch?v=VvJmvAiC ... re=related jossa on aika jännät sanat nyt kun aloin tarkemmin kuunteleen..


Nii ja en tiiä onko aiemmin ollu puhetta/onko merkitystä, mutta lanko, joka on epäiltynä murhasta ja uhrin aviomies on molemmat lisänny M.E.:n kaverikseen FB:ssä lokakuun puolivälissä..
Viimeksi muokannut MillaM, Ke Tammi 26, 2011 11:33 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I won't let you die alone.
Zukuluku
Frank Drebin
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Loka 27, 2008 12:21 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Zukuluku »

Nyt alkaa tämänkin jutun juoni selvitä. Tarkoitus oli siis lavastaa kuolema yliannostukseksi. Jos ruumiissa ei ole mitään ulkoisen väkivallan merkkejä, käydään oikeudessa varmasti nytkin vääntöä siitä, ottiko uhri huumeet itse vapaaehtoisesti vai ei. Veikkaan, että oikeudenkäyntiin mennessä syytetyt ovat saaneet sovittua kertomukset paremmin yhteen, joten tunnustuksia tullaan vetämään takaisin. Toivotaan, että poliisi saa kasaan mahdollisimman hyvät teknisen todistusaineiston.

Missä suunnitelma meni sitten pieleen? Uhrilla taisi olla liian helposti yhdistettävissä Eschnerien perheeseen, sillä poliisi pääsi heidän jäljilleen todella nopeasti. Toinen moka oli jo täälläkin mainittu ruumiin kuljettaminen. Jos olisivat poistuneet baariin ja neljän aikaan yöllä "palanneet kotiin" ja hälyttäneet apua, niin ainakin epäilykset olisivat heränneet huomattavasti hitaammin.

Tietääkö joku, mikä on tuomiokäytäntö tällaisissa useamman henkilön suunnittelemissa ja toteuttamissa murhissa? Jollaksen palkkamurhassa pakoauton kuljettajakin sai elinkautisen, joten jos samaa periaatetta käytetään, kaikille tekoon ja ruumiin hävittämiseen osallistuneille voisi sellaisen antaa tästäkin teosta. Muillekin mieluiten avunannosta useamman vuoden kakku.
MollyMalone
Neuvoja-Jack
Viestit: 593
Liittynyt: To Tammi 20, 2011 8:43 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja MollyMalone »

Olen tässä miettinyt että ei varmaankaan ollut mitenkään vahinko tuo surmapaikka. Omat ajatukseni vievät siihen suuntaan että surman syy liittyy jotenkin tähän perheeseen. Niin ja siihen paskanpuhumiseen. Olisiko niin että tämä itse paskanpuhuja löytyykin tuolta perheen sisältä? Kohteena tämä uhri. Voisin kuvitella että tämä perheensä puolesta puhuva I.E. voisi sopia tuohon hommaan, hieman epäileväinen ja mustasukkainen...jotkut tuoreet äidithän voivat nähdä "kilpailijaa" ihan kenessä tahansa naispuolisessa joka hieman vilkaiseekin sitä omaa miestä päin tai ottaa "prinsessan" asemaa siinä pienessä pikku piirissä jossa pyöritään. . Hänhän kirjoitti jossain suunnilleen niin että "se tapahtui mikä piti tapahtuman" ja on muutenkin ollut ihmeen aktiivinen selvittelyissään. Voi olla että on pikkuinen pelko puassa että kohtaa kapsahtaakin omaan niskaan...

Itse surmaajat ovat tietenkin olleet perheen "ystäviä" jotka ovat tehneet palveluksen ihan siitä syystä että ovat uskoneet uhrin ehkä tehneen jotakin sellaista mitä tämä ei ole tehnyt. Tähän juttuun sopisi myös sellainen yksityiskohta että se perheenjäsen johon asia eniten koskee on tuolla hetkellä poissa ja ne muut ovat katselleet vierestä varmistuen että oikeus tapahtuu. Ihmeen vähän on sellaisia kirjoittelijoita tänne on eksynyt jotka osaisivat nimittäin kertoa tämän uhrin olleen aivan täysin pahantapainen, päinvastoin. Tosin ei uhrin menneisyys nyt ihan puhtaan valkoinen sekään ole ollut.Ja voihan se olla että juttuun liittyy hieman läheisempiäkin henkilöitä...jos se paskan puhuminen on vaikka sisältänyt vankilassa olevan aviomiehen pettämistä.

Olen joskus itse ollut paikalla (vastentahtoisesti, en tiennyt että sellaista oli menossa kyseisessä paikassa ja kun halusin poistua se ei sopinut) kun tälläistä muilutusta on tapahtunut, silloin se ei loppunut kuolemaan mutta kuulemani mukaan tälläinen on ihan käytetty kuvio joissakin piireissä.

Tämä kaikki on tietysti vain omaa spekulointiani

Sympatiani ovat täysin uhrin ja hänen omaistensa puolella. Teolle ei ole mitään älyllistä selitystä. Joukko ihmisiä on murhannut nuoren puolustuskyvyttömän naisen, oli tämä sitten addikti tai ei, hänelle ei ole annettu mitään mahdollisuutta puolustautua. Tämä fakta varmasti riipaisee myös joitakin raavaampia laitapuolen kulkijoitakin.
Pokerinaama
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: La Tammi 22, 2011 6:56 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Pokerinaama »

Zukuluku kirjoitti: Veikkaan, että oikeudenkäyntiin mennessä syytetyt ovat saaneet sovittua kertomukset paremmin yhteen, joten tunnustuksia tullaan vetämään takaisin. Toivotaan, että poliisi saa kasaan mahdollisimman hyvät teknisen todistusaineiston.
Jos on murhasta epäiltynä porukka, niin ne ei kyllä sovita mitään kertomuksiaan yhteen, koska ovat vangittuina oikeuskäsittelyyn asti. Ja tuskin ne samassa sellissä asustelee siihen asti sopimassa tarinoitaan.
jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

No joitain asioita saa kyllä sovitettua vaikka ei samassa sellissä istukkaan! Toinen ko sanoo toista ni ne asiat tarkastetaan ja silloin aika suorasanaisesti tutkia kertoo mitä se toinen on sanonut ja mistä syyttänyt. Kun laskee yksi + yksi ni osaa kyllä lukea rivien välistä. Toki myös varmaan ne tutkiat kokeilee kepillä jäätä ja kun on monta porkkanaa liemessä ni jututkin menee sekasin mutta kyllä se vangittu saa asioita tietoonsa vaikka ei muita näekkään!
Life. It´s just fucking thing after nother...
Lukittu