Tampere: Mohamed Al-Zubeidi surmasi 17-vuotiaan tyttöystävänsä

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Mallbella
Nikke Knakkertton
Viestit: 161
Liittynyt: Ti Helmi 03, 2009 8:59 pm
Paikkakunta: Itä

Re: Kaksi nuorta löydetty kuolleena tampereelta

Viesti Kirjoittaja Mallbella »

Huora asian voisi tosiaankin jo unohtaa ja keskittyä itse tapaukseen. Renitahan oli yöllä julkaissut Iltalehden keskustelupalstalla tämän kyseisen keskustelun kokonaisuudessaan, missä näkyi myös vastapuolen kommentit ja hän oli siivonnut aika rankallakin kädellä omia sanomisiaan. Oli mm poistanut tästä keskustelua aiheuttaneesta lauseesta sanan "huora" kokonaan, joten sovitaan nyt, ettei sitä ole koskaan edes mainittu 8)
Odontologi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 59
Liittynyt: Ti Joulu 14, 2010 4:12 pm

Re: Kaksi nuorta löydetty kuolleena tampereelta

Viesti Kirjoittaja Odontologi »

joey kirjoitti: Kunniamurha tarkoittaa terminä aivan tietynlaista, uskonnollisen yhteisön sosiaalisiin rakenteisiin liittyvää menettelytapaa, joka ensinnäkin vaatii sen, että uhri ylipäätään kuuluu ko. uskonnolliseen yhteisöön. Lisäksi kunniamurhasta ei käsittääkseni koskaan päätetä yksin. Jos Pena murhaa Ritvan siksi, että Ritvan käytös välillä vähän hävettää tai harmittaa, ei kyse ole kunniamurhasta, vaikkakin kyse voi olla murhaamisesta kunnian tähden. Kunniamurha katsotaan oikeutetuksi silloin, kun uhri on jättänyt noudattamatta tai rikkonut tiettyjä (uskonnollisen yhteisön laatimia) käyttäytymissääntöjä.
Täytyy nyt puuttua sen verran vaikka ei itse aiheeseen liitykään.

Termi kunniamurha:
a) ei ole uskonnollisen yhteisön sosiaalisiin rakenteisiin liittyvä menettelytapa
  • -Usein liitetään islamiin mutta ei mitenkään sidottu. Japanilaiset ovat kunniamurhia suorittaneet useiden sukupolvien ajan uhrina näissä yleensä tekijä itse. Japanilaisten osalta uskonnollisella yhteisöllä ei ole asian kanssa mitään tekemistä
b) uhrin ei tarvitse kuulua uskonnolliseen yhteisöön. Kunniamurhata voi esim. oman tyttärensä jos tämä hylkää uskontonsa (eikä siten kuulu enää uskonnolliseen yhteisöön)

Yksinkertaisesti kunniamurha termiä voidaan käyttää silloin, kun jonkun yhteisön jäsenen tai jäsenten kunniaa on loukattu yhteisön normien vastaisella toiminnalla ja kunnian palauttamiseksi kunnianloukkaaja eliminoidaan. Kunniamurhan voidaan katsoa olevan oikeutettu silloin kun kunnia on menetetty ja sen takaisin saamiseksi murhataan menetyksen aiheuttaja.
I saw the millions, the naked and the dead
I saw the city streets running bloody red
elisa_day
Jack Bauer
Viestit: 923
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 3:11 pm

Re: Kaksi nuorta löydetty kuolleena tampereelta

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

joey kirjoitti:
elisa_day kirjoitti: Tosiaan uutisessa sanottiin, että tutkitaan sitä, onko poika ollut vedessä ennen rannalle päätymistä. Ei välttämättä ole ollut.
Mietin uutista lukiessani, että eikös tuollaisen luulisi selvinneen siinä, kun ruumis on löydetty? Vesi kun on aika märkää... Ja vaikka rannallakin on varmasti märkää, luulisi, että sen kuitenkin erottaisi heti, onko poika käynyt uppeluksissa vai ei.
Voisiko tähän vaikuttaa se, että ei tarkkaan tiedetä, kauanko poika on ollut kuolleena? Ruumishan on voinut olla maassa vaikka niinkin kauan kuin 12 tuntia. Odottelen mielenkiinnolla, tullaanko saamaan tarkempaa selostusta tapahtumien kulusta.
Avatar
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1392
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 4:03 pm

Kaksi nuorta löydetty kuolleena tampereelta

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Pakko nyt kysyä, että onko tämä RA palannut takaisin Facebookiin? Itse en löydä ketään saman nimistä. Ajattelin vain, että näkeekö joku hänet tms.
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
Repsu
Nikke Knakkertton
Viestit: 168
Liittynyt: To Touko 13, 2010 6:55 pm

Re: Kaksi nuorta löydetty kuolleena tampereelta

Viesti Kirjoittaja Repsu »

Iltalehden keskustelupalstalle kirjoitettu kommentti:
Ei hyvää päivää. kirjoitti:
Jos alotetaan tästä "Our Angel Muhis"-Facebook ryhmästä, niin itse olen suomalainen ja liityin ryhmään, tunsin Muhiksen. Hän oli erittäin mukava, pelasi jalkapalloa LeKissä ja olivat pitkään hänen tyttöystävänsä kanssa yhdessä. Kun kuulin tämän kuolleen en meinannut uskoa, ja olin SHOKISSA.

Olen jutellut hänen omaisille ja silloin kun tämä ryhmä perustettiin ei ollut yhtäkään epäilystä että Muhis olisi tappanut tämän raukan tytön, eikähän se ole varmaa viellä! Joten toivotaan ettei ole surmannut tämän. Heillä oli vasta elämä edessä. ;(
PS. Ryhmässä ei ollut pelkästään niitä ulkomaalaisia, vaan puolet oli suomalaisia, muhiksen kavereita jotka surevat hänen poissaoloa. Joten nuo muslimimurhaajat ja muu paskapuhe voisi loppua!

Olen kristitty ja pysyn kristittynä, vaikka minulla on vaikka kuinka monta muslimi- ja ulkomaaliskavereita.. Mutta sen verran tiedän Islamista, että se olisi uhka? Herätkää, lukekaa ja sivistykää! Tappamalla pääsee paratiisiin ja kunnia koko suvulle? Ei jumankauta kun olette sekopäitä, idiootteja!

Jos Muhis oli tappanut oikeasti sen tytön ja tehnyt itsemurhan, niin olen kyllä melko sanaton, ei hänestä olisi ikinä uskonut! Näin juuri keskiivikkona ja sanoi että elämä menee mainiosti!

Mutta voimia ja jakselimisia pojan ja tytön omaisille!
Tuosta ainakin saa sen vahvistuksen, etteivät kaikki ryhmän jäsenet ole siellä fanittamassa epäiltyä murhaajaa, vaan kyseessä on muistoyhteisö. Ja se on perustettu ennen kuin Muhis on ollut epäiltynä.
nuusku-nella kirjoitti:Olenkohan minä ainoa ihminen koko maassa jolle on lähes yhdentekevää se oliko tekijä/uhri syntyperäinen suomalainen vai maahamuuttaja?...
Tässä tapauksessa minulle on aivan sama, minkä maalainen kaveri on kyseessä, jos rikos on laajennettu itsemurha. Jos taas 17-vuotias kristitty tyttö kuolee sen takia, ettei hän halua vaihtaa uskontoa, murisen.
Dexter Morgan
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: Su Marras 01, 2009 5:09 pm

Re: Kaksi nuorta löydetty kuolleena tampereelta

Viesti Kirjoittaja Dexter Morgan »

Mallbella kirjoitti:Renitahan oli yöllä julkaissut Iltalehden keskustelupalstalla tämän kyseisen keskustelun kokonaisuudessaan, missä näkyi myös vastapuolen kommentit ja hän oli siivonnut aika rankallakin kädellä omia sanomisiaan.
Voisitko laittaa linkin tuohon keskusteluun tai kopsata sen tänne? En löytänyt Iltalehden keskusteluista.
nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Kaksi nuorta löydetty kuolleena tampereelta

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Repsu kirjoitti: Tässä tapauksessa minulle on aivan sama, minkä maalainen kaveri on kyseessä, jos rikos on laajennettu itsemurha. Jos taas 17-vuotias kristitty tyttö kuolee sen takia, ettei hän halua vaihtaa uskontoa, murisen.
Uskonto ei ole sama kuin kansallisuus. Kaikki maahanmuuttajat ei ole muslimeita eikä kaikki suomalaiset kristittyjä.

Tuosta uskonnon vaihtamis-asiastakaan ei taida olla mitään tietoa? Vain puheita, epäilyjä ja huhuja.. (Muutenkin uskon että motiivi teolle löytyy lähinnä mustasukkaisuudesta, omistushalusta ja ajatuksesta "jos minä en saa sinua niin ei kukaan muukaan") <----- Ja jos noin olisi niin onko tekijän syntyperällä silloin väliä? Tapaus on joka tapauksessa järkyttävä ja nuoren tytön elämä päättyi aivan liian pian ja ihan väärällä tavalla, miten vaikeita aikoja hänen perheensä elääkään nyt.
Repsu
Nikke Knakkertton
Viestit: 168
Liittynyt: To Touko 13, 2010 6:55 pm

Re: Kaksi nuorta löydetty kuolleena tampereelta

Viesti Kirjoittaja Repsu »

nuusku-nella kirjoitti:
Repsu kirjoitti: Tässä tapauksessa minulle on aivan sama, minkä maalainen kaveri on kyseessä, jos rikos on laajennettu itsemurha. Jos taas 17-vuotias kristitty tyttö kuolee sen takia, ettei hän halua vaihtaa uskontoa, murisen.
Uskonto ei ole sama kuin kansallisuus. Kaikki maahanmuuttajat ei ole muslimeita eikä kaikki suomalaiset kristittyjä.

Tuosta uskonnon vaihtamis-asiastakaan ei taida olla mitään tietoa? Vain puheita, epäilyjä ja huhuja.. (Muutenkin uskon että motiivi teolle löytyy lähinnä mustasukkaisuudesta, omistushalusta ja ajatuksesta "jos minä en saa sinua niin ei kukaan muukaan") <----- Ja jos noin olisi niin onko tekijän syntyperällä silloin väliä? Tapaus on joka tapauksessa järkyttävä ja nuoren tytön elämä päättyi aivan liian pian ja ihan väärällä tavalla, miten vaikeita aikoja hänen perheensä elääkään nyt.
Ilmaisin itseäni epäselvästi. Se on aivan se ja sama minulle kuka (sama mikä uskonto, kansallisuus, ihonväri jne.) henkirikoksen tekee, jos motiiviksi paljastuu laajennettu itsemurha. Mielestäni on kuitenkin väärin, että ihminen murhataan sen takia, että hän ei halua vaihtaa uskontoa. En tällöinkään ehkä nouse barrikadeille, mutta silloin asiaa täytyisi katsoa laajemmin ja onko tällainen "kulttuurin rikastaminen" oikein. Suomessa ihmisellä kuitenkin on uskonnonvapaus. Olen samaa mieltä kanssasi, että motiivi löytyy mustasukkaisuuspuolelta ja uskonnon vaihtaminen ei liity tähän mitenkään.
Mallbella
Nikke Knakkertton
Viestit: 161
Liittynyt: Ti Helmi 03, 2009 8:59 pm
Paikkakunta: Itä

Re: Kaksi nuorta löydetty kuolleena tampereelta

Viesti Kirjoittaja Mallbella »

Dexter Morgan kirjoitti:
Mallbella kirjoitti:Renitahan oli yöllä julkaissut Iltalehden keskustelupalstalla tämän kyseisen keskustelun kokonaisuudessaan, missä näkyi myös vastapuolen kommentit ja hän oli siivonnut aika rankallakin kädellä omia sanomisiaan.
Voisitko laittaa linkin tuohon keskusteluun tai kopsata sen tänne? En löytänyt Iltalehden keskusteluista.
Huomasin, että kyseinen viesti onkin sieltä poistettu (oli sivulla 60). Ilmeisesti siksi, kun siinä näkyi toisenkin kirjoittelijan nimi. :?
jmit
Vic Mackey
Viestit: 1923
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Re: Kaksi nuorta löydetty kuolleena tampereelta

Viesti Kirjoittaja jmit »

"Jos alotetaan tästä "Our Angel Muhis"-Facebook ryhmästä, niin itse olen suomalainen ja liityin ryhmään, tunsin Muhiksen. Hän oli erittäin mukava, pelasi jalkapalloa LeKissä ja olivat pitkään hänen tyttöystävänsä kanssa yhdessä. Kun kuulin tämän kuolleen en meinannut uskoa, ja olin SHOKISSA.

Olen jutellut hänen omaisille ja silloin kun tämä ryhmä perustettiin ei ollut yhtäkään epäilystä että Muhis olisi tappanut tämän raukan tytön, eikähän se ole varmaa viellä! Joten toivotaan ettei ole surmannut tämän."

Vaikea uskoa, että suomalainen tekisi tuollaisia kielioppivirheitä. Yleensä meidän omat lukihäiriöiset tekevät aivan toisenlaisia kirjoitusvirheitä. Voit tietysti suomalaisena esiintyä, jos et jostain syystä esim. kehtaa esiintyä omana itsenäsi.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Kaksi nuorta löydetty kuolleena tampereelta

Viesti Kirjoittaja Damien »

jmit kirjoitti:Vaikea uskoa, että suomalainen tekisi tuollaisia kielioppivirheitä. Yleensä meidän omat lukihäiriöiset tekevät aivan toisenlaisia kirjoitusvirheitä.
Itse asiassa monellakin suomalaisella oikein kovan innostuksen iskiessä kirjoituksen kieliasu muuttuu
hyvin pitkälle vastaamaan huonoa suomea kirjoittavan ulkomaalaisen tasoa.
Siihen ei tarvita lukihäiriötä.Hyviä esimerkkejä löytyy tältäkin palstalta.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Avatar
Toripolliisi
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1443
Liittynyt: To Touko 20, 2010 8:28 pm

Re: Kaksi nuorta löydetty kuolleena tampereelta

Viesti Kirjoittaja Toripolliisi »

nuusku-nella kirjoitti:Tuosta uskonnon vaihtamis-asiastakaan ei taida olla mitään tietoa? Vain puheita, epäilyjä ja huhuja.. (Muutenkin uskon että motiivi teolle löytyy lähinnä mustasukkaisuudesta, omistushalusta ja ajatuksesta "jos minä en saa sinua niin ei kukaan muukaan") <----- Ja jos noin olisi niin onko tekijän syntyperällä silloin väliä? Tapaus on joka tapauksessa järkyttävä ja nuoren tytön elämä päättyi aivan liian pian ja ihan väärällä tavalla, miten vaikeita aikoja hänen perheensä elääkään nyt.
Olisko ollut esikuvana muuan Shkupolli? Myös muslimi. Nyt ei onneksi ollut tehokkaampaa kättä pitempää eikä muita lähtenyt..
..saapa nähä..
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Kaksi nuorta löydetty kuolleena tampereelta

Viesti Kirjoittaja Damien »

Toripolliisi kirjoitti:Olisko ollut esikuvana muuan Shkupolli? Myös muslimi. Nyt ei onneksi ollut tehokkaampaa kättä pitempää eikä muita lähtenyt..
Mustasukkaisuuspuuskassa suoritettuun henkirikokseen kai harvemmin on esikuvia.
Kuinka moni suomalainenkin on eukkonsa lahdannut tämän petettyä/uhattuaan lähteä.
Kunniamurhia kaikki?
Hmmm...
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
oohlala

Re: Kaksi nuorta löydetty kuolleena tampereelta

Viesti Kirjoittaja oohlala »

Luin tämän koko ketjun tänään läpi, ja nämä Renitan kirjoitukset kiinnittivät huomioni.. ehkä jopa murhan motiiviin liittyen.
ja sen tyttöystävähän oli otamassa tämän pojan uskontoa niin mietipäs asiaa toisen suuntaan!!!
viatton 17v tyttönen halus nussia sitä niin miks se ois sitt sen vuoks kuollut vai vittuttako kun ulkomaalainen on suomalaisen päätä kääntänyt rakkaudella
ja edelleen huora asia ei ole varmaa että onko se poika tehnyt vaij ei
Eikö muslimiyhteisöön kuulu tämä "pidättäytyminen" samalla tavalla kuin joissakin kristillisissä lahkoissa? Eli jos tyttö olisi halunnut viedä suhdetta seuraavalle tasolla, poika ehdotti että tyttö kääntyisi muslimiksi ja he menisivät avioon. Tyttö sitten alkuhuumassa lupasi, mutta kun ei vielä 18-v ollut niin ei siten voinut vielä "kääntyä". Suhde oli kuitenkin alkuvaiheissa joten kun sitten pojasta alkoikin paljastua huonoja puolia - niitähän meissä kaikissa riittää - tyttö halusikin erota. Poika taasen oli jo mahdollisesti sukulaisilleen kertonut suunnitelmistaan joten eihän se nyt käynyt päinsä. Sehän tavallaan selittäisi tytön murhan ja sitten oman itsemurhan.

Jos tämä poika sitten olisi kertonut ystävilleen että tyttö halusi seksiä vaikka he eivät aviossa ole. Näin tyttö olisi sitten jossain pienessä piirissä leimautunut huoraksi. (Tämä ei sinäänsä mikään ihme: tiedän ulkomaalaisia 'poikia' jotka kyllä harrastavat seksiä suomalaisten tyttöjen kanssa, mutta nämä ovat heille "huoria")

Tämä siis omaa spekulaatiota.

edit. Ja sehän tekisi tästä huora-asian ;-D
Rezah
Christopher Lorenzo
Viestit: 1581
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 7:04 pm

Re: Kaksi nuorta löydetty kuolleena tampereelta

Viesti Kirjoittaja Rezah »

Geissimummo: on Fbssä
There are no crimes behind enemy lines
Vastaa Viestiin