Mika Muranen - Kotka 1994

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
inka03
Harjunpää
Viestit: 330
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 8:47 pm

Viesti Kirjoittaja inka03 »

Miten niin uskonto??? MÄ uskon kyllä jumalan olemassa oloon,mutta en ole niinsanotusti uskovainen.
Ja miksi moinen haloo siitä että tiedän paljon ihmisiä?? Täällähän asioita juuri voi pohtia..
Aika ilkeää tekstiä olette valmiita kirjoittamaan. Enpä ole teistä ketään itse valmis moittimaan tai tuomitsemaan kirjoitustenne perusteella...
NeitiEtsivä
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 10:25 pm
Paikkakunta: Eagle

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

En kyllä voi tajuta miten tolleen moititaan... minusta tuntuu, että inka03 on työnsä puolesta "joutunut" tutustumaan näihin rikollisiin, olisko mahdollisesti vankilassa töissä. Ja jos on niin ei todellakaan voi/saa kertoa sen enempää näiden rikollisten yksityiselämästä. Toki tietysti vois olla vaikka näiden vankien kirjeenvaihtokaveri, mitä en kyllä usko, koska silloin ei mun mielestä voi sanoa tuntevansa ihmistä hyvin. No eipä sitä tietty voi olla varma omasta parhaasta kaveristakaan, koskaan kun ei ihmisistä tiedä mitä tekevät vaikkei koskaan juuri siitä uskoisi kenet tuntee tai luulee tuntevansa hyvin.
inka03
Harjunpää
Viestit: 330
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 8:47 pm

Viesti Kirjoittaja inka03 »

kiitos neitietsivä. En tosin ole töissä missään vankilassa tai vastaavassa,mutta en todella voi puhua mitään.
Satun vain tuntemaan muutaman ihmisen ja olen ottanut kantaa johonkin ketjuun jos siltä on tuntunut. Täytynee vaieta jos se teettää ongelmia muille että kirjoitan tänne.
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1585
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

inka03 kirjoitti:Miten niin uskonto???
Ajattelin vaan kun Tarvaisen Veskukin ansaitsi kuolla, koska ei ikinä uskoon olisi tullut.

Anteeksi kärkäs kielenkäyttöni tuossa aikaisemmin
fitness
Sabrina Duncan
Viestit: 368
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 11:19 pm

Viesti Kirjoittaja fitness »

Mulla ei ainakaan ole ollut mitään tarkoitusta vinoilla sulle inka ja olen pahoillani, jos sen kuvan onnistuin antamaan. Eikö tänne kaikkien tarinointi pitäisi sovussa mahtua :D .
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

inka03 kirjoitti:kiitos neitietsivä. En tosin ole töissä missään vankilassa tai vastaavassa,mutta en todella voi puhua mitään.
Satun vain tuntemaan muutaman ihmisen ja olen ottanut kantaa johonkin ketjuun jos siltä on tuntunut. Täytynee vaieta jos se teettää ongelmia muille että kirjoitan tänne.
Älä missään nimessä vaikene, inka03! Näitä sun juttujasihan on todella mielenkiintoista lueskella, kun itse en satu tuntemaan ketään elinkautisvankia (tai edes surman uhria, niin kuin sinä tunsit Anna-Emilian) henkilökohtaisesti.

Sähän osoitat vaan suurta siviilirohkeutta, kun täällä julkisesti kerrot "ensi käden tietoja" vaikkapa Mika Murasesta... :shock:
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
inka03
Harjunpää
Viestit: 330
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 8:47 pm

Viesti Kirjoittaja inka03 »

Ja mä hyväksyn ihmisten näkemykset kyllä. Olen kertonut vaan jos tiedän jotain todella faktaksi, enkä luuloksi.
Kaikki ollaan ihmisiä,jokainen omalla tavallaan.
Tarvosen Vesa-Matti, ei tarvaisen Vesku.
Ja Totesin vaan koska jos on niin pohjalla kuin vesku oli,niin usein on mahdollisuuksia vain ne kaksi. Usko tai kuoleman. Kuulostaa julmalta,mutta se on totta.
En mä sen kuolemaa toivonut. Enkä liiemmältä uskoakaan. Näin vain kävi.
Tipu
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Ma Marras 26, 2007 6:03 pm
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tipu »

Kolmoismurhaaja ei pääse ehdonalaiseen
12.6.2008 14:57 (Päivitetty 12.6.2008 15:06)
Kolmoissurmaaja Mika Kalevi Muranen ei pääse vielä ehdonalaiseen vapauteen. Helsingin hovioikeus hylkäsi Murasen hakemuksen torstaina.

Muranen ampui kolme ihmistä Kotkassa huhtikuussa 1994. Hän oli karkumatkalla palveluspaikastaan Haminan varuskunnasta.

24-vuotias Muranen tappoi kotinsa lähistöllä varsijousella naapurin pariskunnan ja tulitti sitten lähitaloja rynnäkkökiväärillä, jolloin surmansa sai kotiin palaamassa ollut lehdenjakaja.

Kouvolan hovioikeus piti aikanaan ennallaan Kotkan käräjäoikeuden määräämän elinkautisen vankeustuomion. Tuomio tuli kolmesta murhasta, kahdeksasta murhan yrityksestä ja kolmesta tapon yrityksestä.


STT

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008061 ... 5_uu.shtml
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6659
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Päätöksen perustelut eivät tietenkään varmaan ole julkisia? Murasta pidetään edelleen ilmeisesti hyvin vaarallisena.
inka03
Harjunpää
Viestit: 330
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 8:47 pm

Viesti Kirjoittaja inka03 »

Enpä sanois...
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1585
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

inka03 kirjoitti:Enpä sanois...
Inka olis varmaan halunnut yhden Robin Hoodin tänne jyväskylään lisää? Ihan oikea päätös, vituttaa koko tyyppi. Tappoi kolme ihmistä ja nyt vielä muuttamassa kotiseudulleni, saatana :evil:
inka03
Harjunpää
Viestit: 330
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 8:47 pm

Viesti Kirjoittaja inka03 »

Älä mun puolesta puhu :D En mä ketään tänne halua.
kerro vaikka vaan oma mielipiteesi, mut älä arvaile mun miletä...
Parempi kun jokainen kertoo sen itse.
Mä en sano mitään kyseisestä ihmisestä=)
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1585
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

No tosta sun aikasemmasta viestistä tuli kuva ettei muranen ole vaarallinen enää ja valmis vapautettavaksi. Tai ajattelin viestisi päin helvettiä.

No pääasia että Robin Hood pysyy vielä Laukaassa, toivottavasti mahdollisimman kauan. Mikäköhän ihme tässakin on takana, että pitää tänne jyväskylään olla asettumassa. Menis takasi sinne mistä on tullutkin ja pysyis siellä.
McAbre
Sabrina Duncan
Viestit: 369
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2007 9:57 pm
Paikkakunta: Väli-Suomi

Viesti Kirjoittaja McAbre »

apollo kirjoitti: No pääasia että Robin Hood pysyy vielä Laukaassa, toivottavasti mahdollisimman kauan. Mikäköhän ihme tässakin on takana, että pitää tänne jyväskylään olla asettumassa. Menis takasi sinne mistä on tullutkin ja pysyis siellä.
Oiskohan tuo Muranen sitten käynyt Laukaan vankilasta käsin Jyväskylän seudulla opinnoissa tai peräti töissä ja tätä myöten olisi syntynyt pysyvämpääkin sidettä alueelle? Kyllähän tuo tietenkin Murasen vinkkelistä on ymmärrettävää että haluaa jonnekin mualle kuin Kotkan seudulle asettua, siellä lienee anonymiteetti olisi vähäisimmillään.
"Rahaa on tullut ja sitä on myös mennyt"
-Albert Järvinen-
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1585
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

McAbre kirjoitti:Oiskohan tuo Muranen sitten käynyt Laukaan vankilasta käsin Jyväskylän seudulla opinnoissa tai peräti töissä ja tätä myöten olisi syntynyt pysyvämpääkin sidettä alueelle?
On opiskellut täällä JKL:ssä lusimisen ohessa. Jai ilmeisesti lomilla pyörii täällä myös, ainakin alibissa oli iso juttu Murasesta, joka oli kuvattu kirkkopuistossa. En silti haluaisi jamppaa seudulle pyörimään, vaikkakin eiköhän se itse saa päättää, että mihin asettuu vapauduttuaan.

Muutenkin tuntuu, että tänne alueelle muuttaa hörhöjä pitkin suomea. Viimeinen isompi esimerkki oli tämä Nakarin Tommi, joka ei sitten kauaa vapaana ollutkaan, kunnes veitsi heilu. Tämänkin herran sossun kukktättihadut varmaan vastaanotti kaikenmaailman avustuksineen tänne asumaan.

Tietenkään näitä herroja ei voi keskenään verrata. Mutta pahaa pelkään, että mitä tapahtuu kun tämä Robin Hood tänne asettuu ja saa kiusaamista osakseen. Tämän herran pärstä tuskin pysyy anonyymina missään. Niin ja tämä Robin Hood nimi ei tosiaankaan ole itseni keksimä, Laukaassa yleinen lempinimi herralle.
Vastaa Viestiin