Rami Raunion katoaminen ja surma Kouvolassa 10/2010

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Avatar
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1390
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 4:03 pm

Rami Kalevi Raunio, 31

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Joku oli kirjoittanut tuonne kadonneen Toni Mattilan keskusteluun, että Toni on kadonnut vain muutama kuukausi ennen Ramia ja vielä samalta seudulta. Ihan OT:na minäkin haluaisin vain kysyä, että voisiko tapaukset liittyä jotenkin toisiinsa... :roll: Onkohan liian "kaukaa haettua".

Suntuubi: Toni Mattila
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.

nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Rami Kalevi Raunio, 31

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Minä sen kirjoitin.. Sen kummempia suuria teorioita virittelemättä mutta asia vaan pisti silmään ja jäin miettimään että voisiko joku yhteys löytyä. Molemmista tapauksista ainakin on tiedotettu todella vähän ja kadonneiden taustat on ihan pimennossa.

Herra Hattu
Scooby-Doo
Viestit: 23
Liittynyt: Pe Heinä 23, 2010 11:52 am

Re: Rami Kalevi Raunio, 31

Viesti Kirjoittaja Herra Hattu »

LAWoman kirjoitti:Ei niin, mutta jos henkilö on itse loggautunut sinne niin näkyykö mistään koska on viimeksi tehnyt päivityksiä?
Jos vielä tuosta hatrick-asiasta. Eli jokaisen käyttäjän viimeisin kirjautuminen ja ajankohta näkyy kyllä muille. Mutta ei taida auttaa tätä asiaa, koska ei ole mitään viitteitä siitä, että ketjun päähenkilö edes pelaa koko peliä. Luultavasti ei pelaa. Sen lisäksi hatrick on kyllä tämmöiseen jäljittämiseen aika heikko, koska pelaajat toimivat pääasiassa nickeillä ilman henkilötietojen tuomista esille (sekin on mahdollista että kertoo nimensä). Joten facebookit ja muut lienevät parempia lähteitä tässä tapauksessa.
Egoism is the very essence of a noble soul.
- Friedrich Nietzsche -

Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2879
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Rami Kalevi Raunio, 31

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Poliisi-TV alkoi juuri. Juttua Ramista kohta!!

muoks. No eipä siinä ollutkaan mitään uutta.
Poliisi-TV:n sivuille oli lisätty Ramin kuva: http://ohjelmat.yle.fi/poliisitv/etsimm ... ami_rautio

MerryLea
Sabrina Duncan
Viestit: 353
Liittynyt: La Elo 21, 2010 6:21 pm

Re: Rami Kalevi Raunio, 31

Viesti Kirjoittaja MerryLea »

Onkohan kyseessä samantyylinen henkilö, kun aiemmin kadonnut, ja löytynyt, Hannu, jolla oli aiemminkin ollut taipumuksia olla pitkiä aikoja omilla teillään? Esimerkiksi ulkomailla töissä tai vaan reissaamassa? Tulee Hannun tapaus vaan mieleen, kun eikös häntäkin pelkän kuvan perusteella epäilty huumehörhöksi, ja äkkiä sitten löytyi jo joku "todistamaankin" väitteen!?
Helmie kirjoitti:Minun mielestäni Rami näyttää kuvassa nuoremmalta kuin 30veeltä. Jos vertaisi häntä johonkin 30v pukumieheen, niin kyllä helposti Rami menisi nuoremmasta. Vaikeaahan gtässä on mitään mennä sanomaan, kun vaan yhden kuvan olemme nähneet, mutta tällaiset ajatukset siis minulla eikä todellakaan ollut tarkoitus yleistää. :)
Itseasiassa minun tuttavapiiristäni löytyy näitä +30 (paljonkin yli!!! Rami kuitenkin vasta 31vee) vee narkkareita & juoppoja jotka näyttävät ja käyttäytyvät kuin 15-20 kesäiset. Mutta kyllä myös niitä, joilla käytetyt aineet ja valvotut yöt, kuten sinäkin sanoit, muuttavat vanhemman näköisiksi.
En siis pidä 30-vuotiaita ikäloppuina, mutta itselleni kuten vissiin muillekin tullut mieleen, että Ramilla vois taustalla olla päihteiden suurkulutusta.
En kyllä lähtisi nuorekkaan tyylin perusteella ketään arvioimaan päihteiden suurkuluttajaksi. Eipä ne kaikki muutkaan 30+ miehet puku päällä kuljeksi.
Mitäs helvettiä sitä tähänkin sanos...? Johan mä asiani kerroin... No, näkemiinkiitosseurasta&sillee! Ooksä viäl siäl? Saiskos sit vaikka jotain hyvää juotavaa!?

nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Rami Kalevi Raunio, 31

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Vaikka sanotaan että yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa niin siitä ei ole mitään takeita miten paljon siinä kuvan kertomassa on totuutta.. Tuokin kuva on kuitenkin vain yksi hetki yhdestä päivästä, ei sen perusteella voida sanoa etteikö Rami yleensä pukeutuiskin vaikka tosi skarpisti. Toisekseen, emme tiedä myöskään miten vanha kuva on.

seppoilmari
Martin Beck
Viestit: 776
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 11:37 pm

Re: Rami Kalevi Raunio, 31

Viesti Kirjoittaja seppoilmari »

Kumpi se nyt on, Raunio vai Rautio?

Mopoterroristi
Agentti Scully
Viestit: 652
Liittynyt: La Loka 13, 2007 1:34 am

Re: Rami Kalevi Raunio, 31

Viesti Kirjoittaja Mopoterroristi »

Herra Hattu kirjoitti:
LAWoman kirjoitti:Ei niin, mutta jos henkilö on itse loggautunut sinne niin näkyykö mistään koska on viimeksi tehnyt päivityksiä?
Jos vielä tuosta hatrick-asiasta. Eli jokaisen käyttäjän viimeisin kirjautuminen ja ajankohta näkyy kyllä muille. Mutta ei taida auttaa tätä asiaa, koska ei ole mitään viitteitä siitä, että ketjun päähenkilö edes pelaa koko peliä. Luultavasti ei pelaa. Sen lisäksi hatrick on kyllä tämmöiseen jäljittämiseen aika heikko, koska pelaajat toimivat pääasiassa nickeillä ilman henkilötietojen tuomista esille (sekin on mahdollista että kertoo nimensä). Joten facebookit ja muut lienevät parempia lähteitä tässä tapauksessa.
Tuonne hatrick-sivuille imuroituu kaikki josta on jotain netissä. Itsekkin ole siellä, vaikka en kyllä ikinä ole kirjautunut tuollaiseen. Sama homma jos katsoo jostain googlella onko jostain tyypistä mitään netissä, aina hän pelaa virtuaalipalloa hatrickissa tai muussa vastaavassa :mrgreen:
Syntyneet räyhäämään

MrsLemon
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: Su Maalis 07, 2010 2:33 pm

Re: Rami Kalevi Raunio, 31

Viesti Kirjoittaja MrsLemon »

Okei, en yleensä ottaen haluaisi pelkän kuvan perusteella spekuloida, mutta eipä tässä paljon muutakaan ole :) Mulle tuli vain heti Reindeeer spotting mieleen :wink: Ja Kambodza ja Thaikut.
Eye for an eye, tooth for a tooth.

Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2879
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Rami Kalevi Raunio, 31

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Mua jäi mietityttämään tuo Poliisi-TV:n sivuilla oleva teksti: "Poliisi pyytää apua Raunion löytämiseksi. Tiedot olinpaikasta tai
havainnoista voi ilmoittaa Kouvolan poliisiin."


Voisiko tuosta lukea rivien välistä, että Ramin ei välttämättä uskota kuolleen? Tiedot olinpaikasta... hmm...
Siitä voi tietenkin päätellä paljon, siis voihan tuo olla vain sellainen yleinen sanointa.

Mua kiinnostaisi tietää onko Ramilla ennen ollut ns. irtiottoja elämässään. On kuitenkin ollut jo kauan kateissa ja mitä pidemmän aikaa on kateissa, sitä epätodennäköisempää taitaa olla että löytyy aiunakaan elossa. :(

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Rami Kalevi Raunio, 31

Viesti Kirjoittaja skoone »

Helmie kirjoitti:Mua jäi mietityttämään tuo Poliisi-TV:n sivuilla oleva teksti: "Poliisi pyytää apua Raunion löytämiseksi. Tiedot olinpaikasta tai
havainnoista voi ilmoittaa Kouvolan poliisiin."


Voisiko tuosta lukea rivien välistä, että Ramin ei välttämättä uskota kuolleen? Tiedot olinpaikasta... hmm...
Siitä voi tietenkin päätellä paljon, siis voihan tuo olla vain sellainen yleinen sanointa.

Mua kiinnostaisi tietää onko Ramilla ennen ollut ns. irtiottoja elämässään. On kuitenkin ollut jo kauan kateissa ja mitä pidemmän aikaa on kateissa, sitä epätodennäköisempää taitaa olla että löytyy aiunakaan elossa. :(

Minulle tuli sellainen mieleen, että jospa tuo Rami "oli viettämässä aikaa Voikosken mökillä" jostain sellaisesta paikasta, missä hän oli jostain syystä "kirjoilla"? Yksilönsuojan vuoksi ei ehkä haluta kertoa tarkemmin? Eli olisikin kyseessä ehkä jonkinlainen karkuretki?
Muista lähdekritiikki!

kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8172
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Rami Kalevi Raunio, 31. Kadonnut Voikoskella 2010.

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Voihan se olla niinkin ton poliisi tv:n jutun perusteella et Rami ois hengiissä jossakin. Toisaalta ois aika helppo seurata mahdollista raha ja viestiliilennettä jos epäillään Ramin hengittelevän jossainpäin.
Piilohomot on in.

LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: Rami Kalevi Raunio, 31. Kadonnut Voikoskella 2010.

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Onko mitään syytä epäillä tai onko käynyt ilmi, että Ramilla olisi tarve pakoilla juuri esim. poliiseja?
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.

kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8172
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Rami Kalevi Raunio, 31. Kadonnut Voikoskella 2010.

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

En huomannut ketjussa mitään siitä että poistuiko hän jalkisin, autolla vai pyörällä mökiltä. Ois kiva saada tohon poistumiseen vähän lisätietoa.
Piilohomot on in.

taavetti
Perry Mason
Viestit: 3586
Liittynyt: Pe Helmi 26, 2010 9:17 pm

Re: Rami Kalevi Raunio, 31. Kadonnut Voikoskella 2010.

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Kyllä täällä on ollut nimi oikein jo pitkään. Mutta muistutukseksi:

Lokakuussa kadonneen miehen nimi uutisoitu väärin

Keskiviikko 23.2.2011 klo 10.21

31-vuotias Rami Raunio katosi jäljettömiin viime vuoden lokakuussa.



Poliisi pyytää apua kouvolalaisen Rami Kalevi Raunion etsinnöissä. Hänen sukunimensä on uutisoitu aiemmin virheellisesti Rautioksi.

Hänestä ei ole vieläkään saatu havaintoja.

31-vuotias mies katosi Kouvolan Voikoskella sijaitsevalta mökiltä viime syksynä, lokakuun toisena päivänä. Poliisin mukaan mies poistui mökiltä jossain vaiheessa iltaa, eikä hänestä tämän jälkeen ole kuultu.

Rauniolla oli poistuessaan yllään mustat farkut, musta takki, tumma pipo ja nahkahanskat.

Kaikki havainnot miehestä voi ilmoittaa Kouvolan poliisille virka-aikana numeroon 071 873 5600.

IL
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011022 ... 2_uu.shtml
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.

Vastaa Viestiin