Risto Pekka Leinonen surmasi perheensä Vaalassa

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Madeline_Poel
Harjunpää
Viestit: 296
Liittynyt: Su Maalis 15, 2015 6:13 pm

Re: Risto Pekka Leinonen surmasi perheensä Vaalassa

Viesti Kirjoittaja Madeline_Poel »

Naboo kirjoitti:Itse olin appivanhemmilla ko. talon naapurissa jouluna 2000. Aamulla klo 8 aikoihin herättiin ja siinä vaiheessa tuotiin ruumista säkissä jo ulos. Taustaksi sen verran, että perheen äiti oli alkoon taipuvainen ja kulki kylillä hieman epämääisissäkin piireissä. Huhua oli, että äiti oli ns. kylän huora. Ensimmäinen ajatus oli, että nyt on perheen isällä lopullisesti tullu mitta täyteen ja rouvaa viedään nyt säkissä. Järkytys oli suuri, kun perässä tuotiin perheen nuorimmaisenkin ruumista, sen huomasi kun oli niin pieni ruumissäkki.

Poliisit kävi kyselemässä tuolloin tapaninpäivänä, mutta me ei kyllä kuultu mitään. Ei edes todella herkkäuninen appiukko ollut herännyt

Monesti perheen tilanteesta tuli juteltua, kun nuorimmainen tuntui hieman olevan heitteillä ja liikkui kouluviiikollakin myöhään illalla. Perheen isä teki paljon töitä ja äiti huolehti kodista. ”Normaalin” perheen taustalla saattoi olla jo pidempään ongelmia.

Kaiken kaikkiaan oikein surullinen tapaus ja järkytti tietysti todella paljon. Sanotaanko näin, että henkiin taisi jäädä yksi ongelmien aiheuttaja. Vaalassa kurikkavaaran hautausmaalla on hautakivi, johon on kaiverrettu jo valmiiksi äidin ja Ristonkin nimet. Se kertonee äidin ajatusmaailmasta jotain.


Itse asiassa niitä edelleen elävien nimiä ei saa kaivertaa hautakiveen.
Mummini ehdotti papan kuoleman jälkeen, että joskos hänenkin nimensä voitaisiin siihen kiveen kaivertaa jo valmiiksi, mutta hautausurakoitsija (tai kuka sen kiven tekikin) sanoi että se on laissa (?) kielletty.
Jospa tämä äiti ja Risto ovatkin jo kuolla kupsahtaneet?
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse

Porin

Re: Risto Pekka Leinonen surmasi perheensä Vaalassa

Viesti Kirjoittaja Porin »

Madeline_Poel kirjoitti: Itse asiassa niitä edelleen elävien nimiä ei saa kaivertaa hautakiveen.
Mummini ehdotti papan kuoleman jälkeen, että joskos hänenkin nimensä voitaisiin siihen kiveen kaivertaa jo valmiiksi, mutta hautausurakoitsija (tai kuka sen kiven tekikin) sanoi että se on laissa (?) kielletty.
Ei kai sitä hautaustoimilaki kiellä, vaan laki antaa hautausmaan ylläpitäjälle oikeuden päättää millaisen hautamuistomerkin hyväksyy. Eli jos joku hautausmaa kieltäisi elävien nimien kaivertamisen kiveen, voi toinen hautausmaa sen hyväksyä.

Saf
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Helmi 16, 2021 11:57 am

Re: Risto Pekka Leinonen surmasi perheensä Vaalassa

Viesti Kirjoittaja Saf »

Onko kenelläkään tietoa tästä jampasta? Missä asustelee ja touhuaa?

Calamity Jane
Rico Tubbs
Viestit: 1224
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 2:14 am
Paikkakunta: Villi länsi

Re: Risto Pekka Leinonen surmasi perheensä Vaalassa

Viesti Kirjoittaja Calamity Jane »

Porin kirjoitti:
Ma Touko 07, 2018 12:28 am
Madeline_Poel kirjoitti: Itse asiassa niitä edelleen elävien nimiä ei saa kaivertaa hautakiveen.
Mummini ehdotti papan kuoleman jälkeen, että joskos hänenkin nimensä voitaisiin siihen kiveen kaivertaa jo valmiiksi, mutta hautausurakoitsija (tai kuka sen kiven tekikin) sanoi että se on laissa (?) kielletty.
Ei kai sitä hautaustoimilaki kiellä, vaan laki antaa hautausmaan ylläpitäjälle oikeuden päättää millaisen hautamuistomerkin hyväksyy. Eli jos joku hautausmaa kieltäisi elävien nimien kaivertamisen kiveen, voi toinen hautausmaa sen hyväksyä.

Voi , ainakin joissain hautuumailla, kaivertaa jo elävän nimenkin kiveen. Tunnen henk.koht. tälläisen tapauksen ja se on kaksi vuotta sitten tapahtunut. Tuskin mikään laki sitä estää. Taitaa olla kunta kohtainen.

Calamity Jane
Rico Tubbs
Viestit: 1224
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 2:14 am
Paikkakunta: Villi länsi

Re: Risto Pekka Leinonen surmasi perheensä Vaalassa

Viesti Kirjoittaja Calamity Jane »

Saf kirjoitti:
Ke Maalis 10, 2021 5:07 pm
Onko kenelläkään tietoa tästä jampasta? Missä asustelee ja touhuaa?
Minä olen kuullut , että olisi päättänyt päivänsä. Tuo tieto ei ole sata varma kuitenkaan.

Late6
Theo Kojak
Viestit: 1173
Liittynyt: Su Joulu 27, 2020 11:01 pm

Re: Risto Pekka Leinonen surmasi perheensä Vaalassa

Viesti Kirjoittaja Late6 »

Calamity Jane kirjoitti:
Ke Maalis 10, 2021 8:48 pm
Saf kirjoitti:
Ke Maalis 10, 2021 5:07 pm
Onko kenelläkään tietoa tästä jampasta? Missä asustelee ja touhuaa?
Minä olen kuullut , että olisi päättänyt päivänsä. Tuo tieto ei ole sata varma kuitenkaan.
se olisikin ainoa mitä näissä tapauksissa voi toivoa.. tosiaankin ei ole mitään hihkunut mistään suunnasta

Avatar
viinitty
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1345
Liittynyt: Ti Joulu 15, 2020 5:02 pm

Re: Risto Pekka Leinonen surmasi perheensä Vaalassa

Viesti Kirjoittaja viinitty »

Harvemmin kyllä "täysin normaalissa" perheessä tollasia käy, kyllä siellä on aina taustoja, vaikkakaan ei aina perheen sisäisiä konflikteja.

Puistatti tuo posken läpi mennyt luoti. Redditissä lähinnä r/medizzy:n puolella tulee vastaan noita naamaosumia, eikä kyllä käy kateeksi, ottaisin itse luodin mihin tahansa muualle. Naama on siitä metka, ettei siinä ole oikeastaan mitään elintärkeää. Kunnon osumakin voi räjäyttää koko naaman tohjoksi, mutta taju voi pysyä todella kauan, kasvoissa kun ei ole tarpeeksi suuria verisuonia nopean kuoleman tarjoamiseksi(yleensä nuo kuolevat shokkiin, mikäli siis aivot toimii ja happea saa).

Onkohan jossain julkisuudessa vanhemman veljen tyttöystävän lausuntoa? Olisi myös mielenkiintoista kuulla, mitä paikallaolijoille kuuluu nykyään ja mikäli Risto on tosiaan päivänsä päättänyt.
Mitkä hiton salaliittoteoriat?!

vanjaserkku
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Joulu 13, 2017 1:54 pm

Re: Risto Pekka Leinonen surmasi perheensä Vaalassa

Viesti Kirjoittaja vanjaserkku »

Saf kirjoitti:
Ke Maalis 10, 2021 5:07 pm
Onko kenelläkään tietoa tästä jampasta? Missä asustelee ja touhuaa?
Asustelee kuulemma Oulun talousalueella, saman lähteen mukaan ammatiltaan kirvesmies. Ei tietoa onko juurikaan naamaansa näyttänyt entisessä kotikunnassaan.

vanjaserkku
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Joulu 13, 2017 1:54 pm

Re: Risto Pekka Leinonen surmasi perheensä Vaalassa

Viesti Kirjoittaja vanjaserkku »

Lisäyksenä edelliseen, että elelee normaalia perhe-elämää ja viettelee kesälomaansa vanhoilla kotikulmillaan.

Oikeus ennen kaikkea
Sherlock Holmes
Viestit: 7186
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2021 2:48 pm

Re: Risto Pekka Leinonen surmasi perheensä Vaalassa

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Iltalehti 27.12.2000
Limingassa.jpg
Limingassa.jpg (150.05 KiB) Katsottu 1257 kertaa
Limingassa2.jpg
Limingassa2.jpg (172.03 KiB) Katsottu 1257 kertaa
Limingassa3.jpg
Limingassa3.jpg (105.49 KiB) Katsottu 1257 kertaa

Oikeus ennen kaikkea
Sherlock Holmes
Viestit: 7186
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2021 2:48 pm

Re: Risto Pekka Leinonen surmasi perheensä Vaalassa

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Limingassa4.jpg
Limingassa4.jpg (355.73 KiB) Katsottu 1255 kertaa

finnbar87
Sofia Karppi
Viestit: 425
Liittynyt: Su Huhti 27, 2014 9:29 pm

Re: Risto Pekka Leinonen surmasi perheensä Vaalassa

Viesti Kirjoittaja finnbar87 »

Limingan Vaala? Limingasta ei Vaala-nimistä kylää löydy, mutta Limingasta vajaan 100km etäisyydellä kyllä sijaitsee Vaala. Sekä Liminka että Vaala ovat vielä nykyäänkin itsenäisiä kuntia. Osaako joku sanoa, että missä tuo siis tapahtui? Ilmeisesti Oulun lähistöllä kuitenkin, mutta missä kunnassa?

Babushka
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Touko 08, 2023 6:00 pm

Re: Risto Pekka Leinonen surmasi perheensä Vaalassa

Viesti Kirjoittaja Babushka »

finnbar87 kirjoitti:
Ke Loka 04, 2023 1:59 pm
Limingan Vaala? Limingasta ei Vaala-nimistä kylää löydy, mutta Limingasta vajaan 100km etäisyydellä kyllä sijaitsee Vaala. Sekä Liminka että Vaala ovat vielä nykyäänkin itsenäisiä kuntia. Osaako joku sanoa, että missä tuo siis tapahtui? Ilmeisesti Oulun lähistöllä kuitenkin, mutta missä kunnassa?
Vaalan kunnassa.

Vastaa Viestiin