Kannelmäen bunkkerisurma 1984

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
sorsake
Neuvoja-Jack
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:06 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sorsake »

Autistisuus itsessään ei varmaan mitenkään implikoi väkivaltaisuutta, mutta luulisin, että jos autisti jätetään oman onnensa nojaan, hänestä voi kehittyä sellainen ehkä aika helposti? Tuolla Virginian kouluampujallahan oli autismi (plus ehkä muuta), ja hämärä mielikuva olisi, että joku aika sitten Suomessa oli joku tappo tai murhatapaus, jossa tekijä oli Aspergerin syndroomasta (lievä autismi) kärsivä nuori mies. Luulisin, että niille kovaotteisuuteen taipuvaisille autisteille pitää erityisellä johdonmukaisuudella, konkreettisuudella ja pitkäjänteisyydellä opettaa, mitä muille ihmisille saa ja voi tehdä, koska heillä on heikko kyky itse lukea muiden tuntemuksia. Tämä näin maallikon arvauksena. Kerran olen kyllä yhden erityisopettajan kanssa asiasta puhunutkin, ja muistaakseni hän sanoi jotain tuollaista.
rikospahkina
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 10:52 pm

Viesti Kirjoittaja rikospahkina »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Vankilapakoon uskon kyllä, mutta annetusta linkistä en saanut varmistusta.
Vankilapako ei voi pitää paikkaansa, sillä surmaaja (s. 1972) oli teon tehdessään (vuonna 1984) myös 12-vuotias. Iltapäivälehden jutussa oli Suomi24-keskustelun mukaan

Linkki ei toimi - NILS-

"Silloin 10-vuotias poika surmasi 12-vuotiaan leikkikaverinsa Samin raa'alla tavalla."


Vuonna 2005 surmaaja (saako täällä sanoa oikeaa nimeä???) oli siis jo 33-vuotias. Keravalta karannut oli taas lehden mukaan vain 31, joten kyse on siis eri tyypistä.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5189
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Mutta onko se nyt sitten varmaa, ettei poika ollut 10 tai 11?
Nimen saa kai sanoa, jos sen kerran TIETÄÄ, joitakin on ehdotettukin, mutta ne on käsittääkseni voinut todeta vääriksi huhuiksi.

(Tuskin hemmo edes käyttää samaa nimeä kuin lapsena. Lähes todennäköissesti ei, jos on tottunut linnanhäiskä ja juurikin näin vakavalla taustalla.)
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
rikospahkina
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 10:52 pm

Viesti Kirjoittaja rikospahkina »

Tampereen Tyttö kirjoitti:Mutta onko se nyt sitten varmaa, ettei poika ollut 10 tai 11?
Laskin, että viidesluokkalaiset ovat 12-vuotiaita. Joka tapauksessa he olivat -72 syntyneitä ja viidennellä.

Poistettu toimimattomia linkkejä
-NILS-
Viimeksi muokannut rikospahkina, La Heinä 14, 2007 10:11 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Tuota samaa jankkaustahan ne on suomi24-keskusteluissa pitäneet jo monta vuotta eikä kukaan vieläkään tiiä kuka se oikeesti on.
Tai no kai sen joku tietää mut birukaan ei ota selvää :?
Yksi sanoo yhtä ja toinen toista....
rikospahkina
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 10:52 pm

Viesti Kirjoittaja rikospahkina »

Tiina kirjoitti:Tuota samaa jankkaustahan ne on suomi24-keskusteluissa pitäneet jo monta vuotta eikä kukaan vieläkään tiiä kuka se oikeesti on.
Tai no kai sen joku tietää mut birukaan ei ota selvää :?
Yksi sanoo yhtä ja toinen toista....
Tuollahan puhutaan Rainesta ja se on oikea nimi.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Niin ja sukunimi oli? 8)(rummunpärinää..)
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Tiina kirjoitti:Niin ja sukunimi oli? 8)(rummunpärinää..)
Haha tuota nimijankkausta on eri palstoilla ollut jo vuosikaudet. Turhahan sitä olisikaan enää mihinkään laittaa, ei kukaan kuitenkaan usko :D
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Minäkään en enää usko...En vaikka tekijä tulisi itse kättelemään sanoen:
Päivää minä ole nyt sitten se Kannelmäen Bunkkerimurhaaja *piip**piip* :roll:
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

rikospahkina kirjoitti:Virtanen

Ahaa :!: Raine Virtanen siis? Miksi kummassa tuo nimi tuntuu niin tutulta? 8)
Voisko johtua siitä että on Suomenmuan yleisin sukari? :wink:
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2650
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Voi Pyhä Urho Kaleva Kekkonen Ja Pysähtyneet 1970-ja 80-luvut. Tarvittiin kuusi sivua jankkausta täällä sivistyneessä ja ajan hengen mukaisessa foorumissa että sai savon poikakin tietää että tekijä ei todellakaan ollut kollega sairaankuljettaja Karo vaan Raine Virtanen-niminen häiskä. :oops:

Pitää kattoo Elävästä arkistosta parit UKK:n uudenvuodenpuheet että pääsee fiilareihin tohon itsesensuurin ja 6-päiväisen työviikon aikaan. Ei ollut pizzoja tai kebabeja silloin vaan höyrynakkeja snagarilta ja Spedekin katsoi mitä Kekkosen pilkkaa uskalsi Uuno-leffoihin laittaa. Ravintolassa ei saanut päihtyä tai varsinkaan nauraa tai huudella vieraisiin pöytiin. Valomerkkikin tuli puoliltaöin että pääsi julkisilla kotiin... Niin minähän synnyin 1980 ja muistan Kekkosen elämästä vain sen kuoleman kun ei tullutkaan lauantain lastenohjelmia vaan jotain suruvirsiä ja virityskuvaa.

Kukaan ei varmaan tiedä mitä Virtaselle nykyään kuuluu ja millä nimellä vaikuttaa?? 8) 8) 8)
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
rikospahkina
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: To Kesä 21, 2007 10:52 pm

Viesti Kirjoittaja rikospahkina »

Jack the Ripper kirjoitti: Kukaan ei varmaan tiedä mitä Virtaselle nykyään kuuluu ja millä nimellä vaikuttaa?? 8) 8) 8)
Tämä tieto vaikutti aika luotettavalta:

Kirjoittanut: ööööööö 20.11.2004 klo 15.10
näin rainen ja hänen veljensä roopen hifi messuilla keväällä helsingissä! aloin tuijottaa häntä vihaisen näköisenä,ja hän luikki nopeasti yhteen esittely huoneeseen piiloon.tunnistin hänet,helposti koska hänellä on leuassa sellainen painauma ja muutenkin saman näköinen kuin silloin kouluaikoina.


lähde: Poistettu toimimaton linkki -NILS-

Kun ei ihmiset muista nimeäkään, niin harvalla on nykyvaiheistakaan tietoa, mikä on tietty sääli.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Tänään ilmestyneessä Alibissa on juttua tästä.
Ja siellä lukee: Tekijä EI OLE ex-missin poika eikä vaikutusvaltaisesta porvariperheestä niinkuin aikanaan on huhuttu. :?
Tekijän nimeä ei mainita tässäkään kun tosiaan oli itsekin lapsi ja ei rikosoikeudellisessa vastuussa :!:
Teon jälkeen poika joutui sairaalahoitoon...
Rusty
Sabrina Duncan
Viestit: 374
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2007 8:46 pm

...

Viesti Kirjoittaja Rusty »

Tiina kirjoitti:Tänään ilmestyneessä Alibissa on juttua tästä.
Ja siellä lukee: Tekijä EI OLE ex-missin poika eikä vaikutusvaltaisesta porvariperheestä niinkuin aikanaan on huhuttu. :?
Tekijän nimeä ei mainita tässäkään kun tosiaan oli itsekin lapsi ja ei rikosoikeudellisessa vastuussa :!:
Teon jälkeen poika joutui sairaalahoitoon...
Niinpä.Toivottavasti tämä tosiaan lopullisesti puhdistaa Leena Brusiinin maineen, ja varsinkin hänen poikansa. Toisaalta ei julkisuuden henkilö tarvitse ollakaan mikään vaikutusvaltainen henkilö, eli uskoisin että tekijän isä saattaa hyvinkin olla meille kaikille tuttu.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Muuten tuo Alibin juttu olikin sitten ihan tönkkö :?
Mä odotin, kun lehden pitkästä aikaa ostin, että asiaa olisi käsitelty kunnolla, koska olen onnistunut hukkaamaan tuon Alibin, missä juttu alunperin oli. Mutta, mitäpä sain...
Kaksi palstaa koko tapauksesta, ilman mitään kunnon selostusta. Muu teksti koko artikkelissa oli ihan yleistä höpinää. Pah.
Lisäyksenä vielä, noin yleisesti olin muutenkin todella pettynyt koko lehteen. Innoissani odotin kunnon artikkelia kadonneista, mutta niin oli tyngät tekstit, että kiitos ja näkemiin. Eipä tartte enää ostaa. Luen vanhoja :lol:
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Vastaa Viestiin