19v mies ammuttiin kotibileissä - Kankaanpää 2011

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Rosabel
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Marras 08, 2010 6:54 pm

Re: Ampumatapaus Kankaanpäässä -Yksi kuollut

Viesti Kirjoittaja Rosabel »

antaisko joku mullekkin niitä linkkejä profiileihin yv:nä? ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää katsonko oikean tyypin profiilia :roll:
Avatar
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1392
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 4:03 pm

Ampumatapaus Kankaanpäässä -Yksi kuollut

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Rosabel kirjoitti:antaisko joku mullekkin niitä linkkejä profiileihin yv:nä? ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää katsonko oikean tyypin profiilia :roll:
No eiköhän sieltä seinältä selviä, onko profiili oikea. Tuskin monellekaan on muuten vaan kirjoitettu, että "olisit ampunu ittes" tms. Uhrin profiili on ilmeisesti poistettu.
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
Rosabel
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Marras 08, 2010 6:54 pm

Re: Ampumatapaus Kankaanpäässä -Yksi kuollut

Viesti Kirjoittaja Rosabel »

onko henkilön nimi siis a. alanen? löysin jonkun joka harrastaa metsästystä ja ilmeisesti asuu kankaanpäällä, muttei minulla näy mitään tollasia viestejä.
Avatar
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1392
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 4:03 pm

Ampumatapaus Kankaanpäässä -Yksi kuollut

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Niin täällä on taidettu jossain vaiheessa mainita. Kuten sekin, ettei seinä näy kuin kaverin kavereille.

// EDIT: Se on KankaanpääSSÄ, ei KankaanpääLLÄ 8)
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
MinnaLiina
Remington Steele
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Marras 15, 2010 12:09 am

Re: Ampumatapaus Kankaanpäässä -Yksi kuollut

Viesti Kirjoittaja MinnaLiina »

Lukekaa nää tekstit tarkemmin, niin ei tarvitse kysellä :D ampujan nimi selviää kyllä lukemalla, on mainittu. Uhrinkin saa helposti selville facebookin kautta, hänen sukulaisillaan on avoimet profiilit..

mulla on vahva tunne, että mustalaiset kostaa jos oma poika kuolee. Uhrin äiti on mustalainen, silloinhan poika tavallaan on ollut "valkolainen", mutta eipä sillä niin väliä.. Kuulin ainakin jotain juttuja, että tää perhe kostaisi aikanaan, mutta nehän nyt on vain juttuja ja sokkivaiheen vaiheita ja ajatuksia.
MinnaLiina
Remington Steele
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Marras 15, 2010 12:09 am

Re: Ampumatapaus Kankaanpäässä -Yksi kuollut

Viesti Kirjoittaja MinnaLiina »

Uhrin sisko sai lapsen kesäkuussa ja tästä pojasta piti tulla lapselle kummisetä, mutta kohtalo päätti toisin..

Ja ampumista tutkitaan mahdollisena vahingonlaukauksena.
PeppiTyttö
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 113
Liittynyt: Pe Heinä 23, 2010 11:28 pm
Paikkakunta: satakunta

Re: Ampumatapaus Kankaanpäässä -Yksi kuollut

Viesti Kirjoittaja PeppiTyttö »

Tästä ketjusta saa käsityksen, et näihin bileisiin on tullu joku hurja (ja vaarallinen ja tuntematon ja mustalainen) riehumaan ja ihan oli pakko hakee ase kotoa "itsepuolustukseksi".. kun ei jumalauta muuten uskonut.

Kun mä urkin FB:tä ni huomaan, että ampuja ja ammuttu on olleet kaiketi jonkinlaisia kavereitä ja uhrikin näyttää pieneltä ja viattomalta (toki ei tarkoita, että asia näin on).

Tulipahan mieleeni, että olin aivan metsissä tämän keissin suhteen.. eipä ole eka, eikä varmuudella viimeinen.

Olikos tästä mitään uutta tai vanhaa kerrottavaa, mitä ei ketjussa vielä ole mainittu?
Hellowicked
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:47 am

Re: Ampumatapaus Kankaanpäässä -Yksi kuollut

Viesti Kirjoittaja Hellowicked »

Eilen oli hautajaiset ja ne tehtiin oikeen kunnolla isoon malliin, TODELLA pitkä autosaattue kuului asiaan. Hautajaiset oli avoin tapahtuma, kuka tahansa sai mennä, eli porukkaa oli erittäin paljon. Illempana mentiin paikalliseen pizzeriaan muistelemaan uhria.
Card Counter
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 1:22 am

Re: Ampumatapaus Kankaanpäässä -Yksi kuollut

Viesti Kirjoittaja Card Counter »

Mulla särähti tässä viestiketjussa erittäin pahasti korvaan, kuinka osa keskustelijoista kimmastui siitä, että uhrin romani-tausta tuotiin esiin. Ihan kuin se, että hänen äitinsä on romani, mustamaalaisi uhrin automaattisesti ja olisi surman syy. Eihän faktan mainitseminen todellakaan tarkoita tätä. Ihmisiä kuvaillaan usein rikosten yhteydessä äideiksi, aasialaisiksi tai vaikka raviohjastajiksi ilman että näillä määrittelyillä edes oletetaan olevan tekemistä syyllisyyden tai uriksi joutumisen kanssa. Ärsyttää todella paljon, että "puoli-romaniudesta" kirjoitettiin forumilla negatiivis-sävytteisesti, ja fakta kuitattiin heti tyyliin "ei liity asiaan" tai "ei elänyt kuitenkaan kuin mannet". Ihan kuin uhrin maine olisi haluttu puhdistaa romaniudesta. Tällä logiikallahan syntyy helposti tulkinta, että romanius on jotakin itsessään pahaa ja tämä tausta on syytä manita vain silloin, kun he ovat "mannelaiselle elämäntyylilleen" uskollisesti tehneet jotain pahaa ja rikoksen syy liittyy romani-taustaan.

Voin vain kauhulla arvuutella, millainen olisi threadin keskustelun taso siinä tapauksessa, jos uhri olisi ollut täysiverinen romani - tai vielä pahempaa - jos surmaaja olisi ollut niin ikään romani. Yllä kuvattu ajatusmalli on oikeasti hälyttävän vääristynyt ja omiaan ruokkimaan nyt jo melkoisen voimakkaita stereotypioita. Miettikää vähän, millaisia asenteita te aikuisina siirrätte tuleville sukupolville.
Rosabel
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Marras 08, 2010 6:54 pm

Re: Ampumatapaus Kankaanpäässä -Yksi kuollut

Viesti Kirjoittaja Rosabel »

DollariExpress kirjoitti:
Geissimummo kirjoitti:Niin täällä on taidettu jossain vaiheessa mainita. Kuten sekin, ettei seinä näy kuin kaverin kavereille.
kyllä mä näet hyvin tekijän seinän eikä ole yhtää samoja kavereita
niin näen mäkin, mutten näe siellä mitään asiaan liittyviä viestejä.
Rosabel
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Marras 08, 2010 6:54 pm

Re: Ampumatapaus Kankaanpäässä -Yksi kuollut

Viesti Kirjoittaja Rosabel »

MinnaLiina kirjoitti:Lukekaa nää tekstit tarkemmin, niin ei tarvitse kysellä :D ampujan nimi selviää kyllä lukemalla, on mainittu. Uhrinkin saa helposti selville facebookin kautta, hänen sukulaisillaan on avoimet profiilit..
hieman vaikee löytää kun en tiedä uhrin sukunimeä saatikka etunimeä. :D
Rosabel
Susikoski
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Marras 08, 2010 6:54 pm

Re: Ampumatapaus Kankaanpäässä -Yksi kuollut

Viesti Kirjoittaja Rosabel »

olen lukenut :) ei täällä ole sukunimeä missään vaiheessa mainittu
DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Re: Ampumatapaus Kankaanpäässä -Yksi kuollut

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

Rosabel kirjoitti:
DollariExpress kirjoitti:
Geissimummo kirjoitti:Niin täällä on taidettu jossain vaiheessa mainita. Kuten sekin, ettei seinä näy kuin kaverin kavereille.
kyllä mä näet hyvin tekijän seinän eikä ole yhtää samoja kavereita
niin näen mäkin, mutten näe siellä mitään asiaan liittyviä viestejä.
kyllä mä näen ainakin nuo uhkailut ym. hulluksi kirjotetut.
kun linkität,niin kopioi asia samalla ketjuun,koska linkit kuolevat joskus jopa muutamassa viikossa ja asia katoaa bittiavaruuteen
Hellowicked
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: La Tammi 09, 2010 9:47 am

Re: Ampumatapaus Kankaanpäässä -Yksi kuollut

Viesti Kirjoittaja Hellowicked »

Ampujan perheen kodin ikkunoita on rikottu. Tästä se kierre lähtee..
elwiira78
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Heinä 06, 2011 6:38 pm

Re: Ampumatapaus Kankaanpäässä -Yksi kuollut

Viesti Kirjoittaja elwiira78 »

Pakko kans kommentoida tätä ketjua. Mun päähän ei mahdu se, että minkä takia täytyy kostaa ampujan perheelle - eihän he ole syyllisiä tähän karmeaan tapahtumaan. Mitä hyötyä?

Jos aattelisin asiaa omalle kohdalleni, että vaikka minun veljeni olis ampunut jonkun niin olisihan se todella kamalaa elää ns loppu-elämä pelossa, että milloin kostajat iskee minuun tai muihin omaisiin.

Siirrytään ajassa taaksepäin - oliko se nyt vuosi 2004, kun Kankaanpäässä se yks tyyppi ampui siellä yksityisasunnossa kaksi ihmistä. Niin tuskin tämän ampujan perhettä uhkailtiin tai en ainakaan ole kuullut.

Eli johtuuko tämä kostonhimo nyt siitä, kun kyseessä oli (puoli)mustalainen ja ns valkolainen - enkä nyt mitenkään sorsi mustalaisia... löytyyhän heidänkin joukosta hyviä tyyppejä!

Voi voi - toivotaan että uhrin sekä ampujan omaisten/sukulaisten välille ei synny mitään suurempaa kärhämää. Voimia molempien omaisille!!
Vastaa Viestiin