peiteseppo kirjoitti:Kiihoitutko tapauksesta, vai mikä saa sinut noin uteliaaksi? Tutkinta-aineisto on julkinen. Tuomion jälkeen tuomittu on vapaa. Hänen menemiset ja tulemiset ei sinulle kuulu. Vainoaminen on myös tullut rikoslakiin rangaistavaksi.
Toki rikostapaukset kiinnostaa. Sen takia varmaan me useimmat täällä foorumilla keskustellaankin. Eihän mikään asia periaatteessa kenellekkään kuulu. Ihminen on perusluonteeltaan utelias ja pienellä paikkakunnalla tällainen tapaus ei unohdu. Siitä keskustellaan, ja jos siitä kerran keskustellaan niin ihan yhtä hyvin voidaan kysellä paikkansa pitäviä asioita spekuloinnin sijaan. Vainoaminen? Jotain rajaa tähänkin. Kyllä asioista kysellä ja jutella saa ilman että se on vainoamista. Eri asia olisi puuttua tekijän elämään.
peiteseppo kirjoitti:Usein tälläiset teot saa kopioijia kun ihailija samastuu liikaa tekijään. Hänen kirje on juurikin sellainen joka saa tietynlaiset henkilöt samaistumaan häneen.
Ahaa. Voi olla näinkin. Itse en kuitenkaan ole kokenut tällaista samaistumista vaan tapaus kiinnostaa paikallishistorian näkökulmasta, sekä myöskin psykologisessa mielessä.
peiteseppo kirjoitti:Nyt kun kerran sinua sairaalloisesti kiinnostaa mitä hänelle kuuluu:
Harrastaa metsästystä, kalastusta ja käy kuntosalilla. Elää aivan tavallista tuon ikäisen miehen elämää. Yksi poikkeavuus hänessä on, jota en halua tuoda ilmi. Meillä kaikilla on erilaisia taipumuksia.
Jos käyt joulun aikaan Gävlessä, voit törmätä häneen. Hän ei ole olkipukin sytyttäjä, katsoa toki saattaa..
Ei minua sairaalloisesti mikään tapaukseen liittyvä kiinnosta. Ei kiinnosta tekijän yksityiselämä, eikä se mitä kahvilaatua hän juo.
Päällimmäisinä kysymykset a) onko tekijä syyllistynyt vakaviin rikoksiin vankilan jälkeen b) onko pystynyt elämään normaalia elämää, kiinnostavat minua. Ja myöskin se, mitkä asiat näistä spekuloinneista pitää paikkansa ja mitkä ei (ammatti, opiskelu, työ yms.) Minusta on tekijänkin kannalta tavallaan hyvä ettei mitkään typerät spekulaatiot leviä.
Kerrot tekijästä kuin tuntisit hänet henkilökohtaisesti? Onko näin? Olisi mukava tietää mihin tietosi perustuu.
peiteseppo kirjoitti:Terveisiä, kun kumminkin luet tätä

No ompas dramaattista!
Hyvää joulun odotusta sinnekin suuntaan ja toivottavasti pystyt jatkossa keskustelemaan täällä palstalla vähemmän provosoivasti ja syytellen.