Rauhaton Raisio

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
tulikukka
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 1:44 pm
Paikkakunta: Raisio

Rauhaton Raisio

Viesti Kirjoittaja tulikukka »

Raisiossa on tapahtunut ainakin kaksi erillistä tapahtumaa, joissa on kuollut ihminen toisen henkilön kautta. Ensimmäinen on ns. kaksoissurma syys-lokakuulta. Siinä eläkkeellä oleva pariskunta meni käymään ns. kesäkodissaan, jolloin isäntä oli lyönyt ilmeisesti kivellä emännän kallon murskaksi ja rouva löytyi kasvihuoneesta menehtyneenä. Isäntä oli lopettanut itse päivänsä hyppäämällä kaivoon. Tapauksesta ei kerrottu julkisuudessa, koska pariskunnan lapset kielsivät poliisia tiedottamasta siitä. Itse tiedän tapahtuman toteutuneeksi sillä rouva on ex-kollegani ja sain varmistuksen muilta ex-kollegoilta tapahtuneelle. Lapset eivät myöskään halunneet nimiä edes kirkollisiin saatikka laittaneet kuolinilmoitusta, sen verran järkyttävä isän teko oli ja toisaalta ymmärrän, jutut olisivat vain alkaneet levitä. Ajatuksena ehkä ollut lastenlasten suojeleminen ikävältä julkisuudelta.

Toinen on lauantai-illalta 3.12. Se tapahtui Raision Hakinmäessä Pub Kasipallon/K-marketin pihalla. Pubissa kaksi miestä alkoi riidellä, syynä ilmeisesti velat ja niiden perintä. Suukopua mentiin selvittelemään pihalle, jolloin toinen miehistä kuristi toista ja hakkasi tätä, jolloin toinen menehtyi. Tämän kerron vielä huhujen perusteella, mutta tapaukselle on silminnäkijöitä (tienoo on illalla kuhissut poliiseja, ambulansseja yms).ja tänään on kaupan pihalla palaneet hautakynttilät. Lehdissä ei ole vielä ollut mitään, odottelen aamun lehden ilmestymistä. Linkitän uutisen tänne jos/ja kun se ilmestyy johonkin lehteen.
elämä on mysteeri
Remuo
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Ma Helmi 23, 2009 4:14 pm

Re: Rauhaton Raisio

Viesti Kirjoittaja Remuo »

Ampuma-ase tekovälineenä tuossa pubin edessä tapahtuneessa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011120 ... 1_uu.shtml


Nuori mies ammuttiin pubin pihalle

Maanantai 5.12.2011 klo 15.23
Mies ammuttiin lauantaina kuoliaaksi pubin pihalle Raisiossa Varsinais-Suomessa.

48-vuotias paikkakuntalainen mies on vangittu veriteosta epäiltynä. Henkirikosta tutkitaan murhana, mutta poliisi kertoo että epäily voi vielä kääntyä yhtä hyvin tapoksi.

Uhri oli 25-vuotias, Raision seudulta kotoisin oleva mies. Poliisin tietojen mukaan ampumista edelsi uhrin ja tekijän riita pubissa. Toinen mies turvautui aseeseen, kun riitaa mentiin selvittämään pihalle.

Mies ammuttiin lauantai-iltana Raision Tikanmaalla, ja epäilty saatiin kiinni samana iltana. Hänet vangittiin maanantaina. Poliisilla on hallussaan myös surmassa käytetty ase.

STT
Tietysti voin olla väärässäkin, usein olen.
A.W
Sabrina Duncan
Viestit: 352
Liittynyt: Pe Elo 08, 2008 5:08 pm

Re: Rauhaton Raisio

Viesti Kirjoittaja A.W »

Tuosta pariskunnasta Raisiossa....aika hiljaista on siinä jutussa todella ollut, minulla on myös jonkin verran tietoa asiasta, mutta ihmettelen suuresti, miten voi mies noin totaalisesti seota ja riistää siinä sivussa vaimon hengen? Luulisi, että olisi aikasemmin ilmennyt jotain hälyyttävää miehen käytöksessä. Todella ikävä tapaus,mies oli nähtävästi ensin yrittänyt hirttäytyä viereiseen metsään, siellä oli muutama palli ja on vieläkin, mutta katsoi sitten parhaaksi hirttäytyä kaivoon. Itse olen joskus tuntenut pariskunnan ja todella ihmettelen mikä saa ihmisen sekoamaan noin pahasti....
Olettaminen on kaikkien munausten äiti!
otus
Axel Foley
Viestit: 2329
Liittynyt: Ke Tammi 02, 2008 7:00 pm
Paikkakunta: Youranus

Re: Rauhaton Raisio

Viesti Kirjoittaja otus »

ja ei tartte mennä kuin noin vuosi taakseppäin, ilmakivääri :mrgreen:
Miestä ammuttiin reiteen Naantalissa ja poikaa Raisiossa

Turun Sanomat 23.10 2010 16:05:01

Vuonna 1967 syntynyttä miestä ammuttiin reiteen Naantalissa lauantaina vastaisena yönä. Hän ei loukkaantunut hengenvaarallisesti, mutta joutui kuitenkin sairaalaan paikattavaksi.

Ampuja, vuonna 1955 syntynyt mies oli uhrin tuttava, eikä miesten välillä ollut riitaa ennen ampumista. Poliisin mukaan molemmat olivat nauttineet illan mitaan ainakin jonkin verran alkoholia. Tapahtumahetkellä miehet olivat kahdestaan. Uhria ammuttiin yksityistalon pihalla, mutta poliisin mukaan ulkopuoliset eivät olleet missään vaiheessa konkreettisessa vaarassa.

Poliisi otti ampujan nimissä olevan aseen haltuunsa, ja tutkii nyt tapausta vammantuottamuksena ja vaaran aiheuttamisena.

Poliisi kaipaa silminnäkijöitä toiselle ampumatapaukselle Raisiossa, kun kolmetoistavuotiasta poikaa ammuttiin samaten reiteen lauantaina iltapäivästä. Ampujasta ei ole havaintoja, mutta hän käytti todennäköisesti ilmakivääriä. Länsi-Raitilla liikkunut poika ei loukkaantunut pahasti. Poliisi pyytää tapauksesta jotain tietäviä ottamaan yhteyttä Raision poliisin päivystykseen, numeroon 071 874 5025.
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
tulikukka
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 1:44 pm
Paikkakunta: Raisio

Re: Rauhaton Raisio

Viesti Kirjoittaja tulikukka »

25-vuotias mies surmattu ampumalla Raisiossa
Julkaistu: 05.12.2011 15:23, päivitetty: 05.12.2011 15:31

Poliisi tiedotti tiedotti asiasta maanantaina.
25-vuotias mies sai surmansa ampumavälikohtauksessa lauantai-iltana Raisiossa. Ampujaksi epäillään 48-vuotiasta miestä. Varsinais-Suomen käräjäoikeus vangitsi epäillyn maanantaina.

Sekä uhri että epäilty olivat viettämässä iltaa Kapponkadulla sijaitsevassa pubissa. Miesten välille tuli riitaa, jota he lähtivät selvittämään pubin pihalle.

25-vuotias löytyi pian tämän jälkeen kuolleena pihalta. Poliisi otti 48-vuotiaan kiinni jonkin ajan kuluttua hänen kotitalonsa ovelta. Hän ei tehnyt kiinni otettaessa vastarintaa.

Sekä uhri että epäilty ovat kotoisin Raisiosta.

Tekovälineenä käytetty pistooli on poliisin hallussa. Ase on luvaton.

Alkoholilla on poliisin mukaan oma osuutensa tapahtumiin.

Markku Uotila, Turku


Tämä on Ilta-Sanomien uutisointi tapahtuneesta. Aika jännä, kovasti on huhua liikkeeellä että mies olisi kuristettu ja hakattu kuoliaaksi. Samana iltana pubissa olleet pitävät poliisin tiedotetta aseesta ja ammuskelusta valheena. Kukaan ei vain tiedä, miksi poliisi valehtelisi asiasta. No, joka tapauksessa, yksi on kuollut ja toinen on vangittu eilen.
elämä on mysteeri
tulikukka
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 1:44 pm
Paikkakunta: Raisio

Re: Rauhaton Raisio

Viesti Kirjoittaja tulikukka »

A.W kirjoitti:Tuosta pariskunnasta Raisiossa....aika hiljaista on siinä jutussa todella ollut, minulla on myös jonkin verran tietoa asiasta, mutta ihmettelen suuresti, miten voi mies noin totaalisesti seota ja riistää siinä sivussa vaimon hengen? Luulisi, että olisi aikasemmin ilmennyt jotain hälyyttävää miehen käytöksessä. Todella ikävä tapaus,mies oli nähtävästi ensin yrittänyt hirttäytyä viereiseen metsään, siellä oli muutama palli ja on vieläkin, mutta katsoi sitten parhaaksi hirttäytyä kaivoon. Itse olen joskus tuntenut pariskunnan ja todella ihmettelen mikä saa ihmisen sekoamaan noin pahasti....

Olen kuullut, että mies oli oudon mustasukkainen ja rajaava henkilö. Hän olisi kieltänyt vaimoaan menemästä mm. sukujuhliin yms. Lehteä ei saanut tilata, tv:tä katsoa jne. Kun mies jäi eläkkeelle hän alkoi entistä enemmän kahlita vaimoaan henkisesti. Vaimo ei ilmeisesti uskaltanut lähteä (tai halunnut, koska tuon ikäiset ihmiset (n.70v) usein pitävät avioeroa häpeänä). Eräs heidät tuntenut tiesi kertoa, että miehen isä oli aikoinaan ollut samanlainen. Todella surullista, että tällaiseen ratkaisuun päädyttiin. Onko niin, että kun itse ei jaksa elää, on otettava toinen mukaan, jotta se ei vaan löytäisi uutta puolisoa tai nauttisi elämästään? Ja toinen mysteeri: miksei tällaiset ihmiset saa esimerkiksi sairaskohtausta, joka veisi heidät mutta säästäisi viattoman?
elämä on mysteeri
KalmanKukka
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Elo 09, 2010 8:11 pm

Re: Rauhaton Raisio

Viesti Kirjoittaja KalmanKukka »

Pitäisikö tämän viestiketjun keskittyä pariskunnan tapaukseen, kun baarikahakasta keskustellaan jo täällä?
tulikukka kirjoitti:Tapauksesta ei kerrottu julkisuudessa, koska pariskunnan lapset kielsivät poliisia tiedottamasta siitä.
Kuinkahan paljon tällaisia henkirikoksia tapahtuu, joista ei ole julkisuudessa mitään?
A.W
Sabrina Duncan
Viestit: 352
Liittynyt: Pe Elo 08, 2008 5:08 pm

Re: Rauhaton Raisio

Viesti Kirjoittaja A.W »

Mä muistan että aika moni lapsi pelkäsi sitä miestä, siis vieraidenkin lapset, jotka samassa talossa asuivat. Mä epäilen, että vaimo olisi halunnut erota, ja siksi ukko sen tappanut. Mun mielestä vaimo ei ole koskaan ollut mikään nyssykkä, vaan päinvastoin. Heillä oli ulkomaanmatkakin varattu, eli suunnitelmia kumminkin oli tulevaisuudelle. Mökin pöydältä olivat poliisit löytäneen 4000 euroa käteistä, olikohan mies ensin suunnitellut, että toteuttaa itse sen jo varatun matkan, mutta tullutkin katumapäälle ja veti heti itsensä hirteen......
Olettaminen on kaikkien munausten äiti!
tulikukka
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 1:44 pm
Paikkakunta: Raisio

Re: Rauhaton Raisio

Viesti Kirjoittaja tulikukka »

KalmanKukka kirjoitti:Pitäisikö tämän viestiketjun keskittyä pariskunnan tapaukseen, kun baarikahakasta keskustellaan jo täällä?
tulikukka kirjoitti:Tapauksesta ei kerrottu julkisuudessa, koska pariskunnan lapset kielsivät poliisia tiedottamasta siitä.
Kuinkahan paljon tällaisia henkirikoksia tapahtuu, joista ei ole julkisuudessa mitään?


Hyvä ajatus, Kalmankukka :) Turhaan siis kahdessa puidaan baariampumista. Mietitään tässä pariskunnan tapausta ja sitä, tulevatko kaikki rikokset edes tietoon, onhan omaisilla oikeus kieltää asiasta tiedottaminen.
elämä on mysteeri
Vastaa Viestiin