Nainen tapettiin Tampereen keskustassa 5.2.2012

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
dmm
Neuvoja-Jack
Viestit: 544
Liittynyt: La Helmi 14, 2009 6:19 pm

Re: Nainen tapettiin Tampereen keskustassa 5.2.2012

Viesti Kirjoittaja dmm »

Tiina kirjoitti:^^Helposti ja helposti. Eihän sitä tiedä mitä jatkosuunnitelmia on ruumiin suhteen ollut. Jospa ensin ajatteli toimittaa kropan pois ja palata siivoamaan asunto. Sitten paremmalla ajalla ja välineillä tehdä lopullinen hävitys. Valpas naapuri vaan pilasi herran hommat. Luojan kiitos.
En tiedä jatkosuunnitelmista yhtään enempää kuin sinäkään mutta tarkoitin lähinnä sitä, minne ruumiin vei oli suunnitelmia tahi ei. Toki on voinut olla hyvinkin piilossa eli kuka tahansa ei olisi löytänyt.
Jimbeam kirjoitti:Näsijärvenkadun osoitehan oli palstan omaa spekua, niinkuin mun 14-kerroksinen impilinnakin. Tämän päivän aamulehdessä poliisi kertoi paikaksi kuninkaankadun, jossa myös Räisänen nähtiin viimeksi varmuudella. Eli ihan siinä anttilan kulmilla.

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194721 ... eytta.html
Kuninkaankatu on yli kilometrin pituinen katu, jonka Hämeenkadun eteläpuoleisella osuudella on korkeita kerrostaloja yllin kyllin...
"Kyllä me muuten oltaisiin tultu osoittamaan mieltä ja näyttämään kaapin paikka mutta kun satoi ja oli kylmä, ja äidin leipomat pullat oli juuri uunissa"
Jimbeam
Nikke Knakkertton
Viestit: 157
Liittynyt: Ma Loka 18, 2010 9:13 pm
Paikkakunta: TamperE

Re: Nainen tapettiin Tampereen keskustassa 5.2.2012

Viesti Kirjoittaja Jimbeam »

Kyllä, mutta näsijärvenkatu on kuitenkin vähimmilläänkin sen pari korttelia pielessä. En mä korkean talon mahdollisuutta mitenkään tyrmännyt. Kuninkaankadun eteläpuolella satamakadun risteyksessä on muistaakseni neljä korkeaa taloa, joista yks taitaa olla vielä huputettuna rempan takia. Heseltä ei paria minuuttia kauempaa kestä eteläpuolelle, eikä kyllä paljoa yli viittä finlaysonin päätyynkään. Ja jep, mun vilkas mielenihän piirsi heti yhden tietyn talon siitä anttilalta finlaysonille päin tapahtumataloks uuden uutisen jälkeen, varmaankin Raisa-sijainnin vuoksi. Ja melko suljetun sisäpihan.
Sohvapoliisi
Harjunpää
Viestit: 295
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 4:10 pm
Paikkakunta: PK-seutu

Re: Nainen tapettiin Tampereen keskustassa 5.2.2012

Viesti Kirjoittaja Sohvapoliisi »

Niin tulkitsen uutiset, ettei se ruumis välttämättä missään helpossa paikassa ole ollut, mutta mies on kertonut poliisille mistä se löytyy. Se ei tietenkään näillä tiedoilla käy ilmi, oliko piilopaikka miehen lopullinen valinta vaiko vain tilapäinen, jotta pääsi ruumiista eroon ennenkuin päivä koittaa ja rappukäytävässä liikenne vilkastuu.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Nainen tapettiin Tampereen keskustassa 5.2.2012

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Onhan voinut olla jopa niin, että mies on itse päässyt poliisiauton takapenkillä ajelulle näyttämään paikan. Pikkuteitä kuitenkin suht tiheään yleensä, joten ehkä ei ihan kerronnan perusteella heti löytyisikään. Eikös tämä Late Johanssonikin uskoon tultuaan käynyt itse ihan vartavasten osoittamassa paikan mihin Remun veljen ampui, mutta kroppaa ei vaan löytynyt. Uskoivat muutenkin.
Moona
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Ke Huhti 07, 2010 12:34 pm

Re: Nainen tapettiin Tampereen keskustassa 5.2.2012

Viesti Kirjoittaja Moona »

Ja onko missään sanottu, että mies olisi ollut baarittelemassa vai olisko peräti autolla ollut liikkeellä? Itselleni muistui nyt mieleen tapaus tren keskustasta vuodelta 1998 - valitettavasti muistan siitä sen verran vähän, ettei poliisille ollee iloa, mutta itseäni rupes kylmäämään..
Elämä on pitkä puutelista...
Nemo me impune lacessit
On hyviä ihmisiä, on pahoja ihmisiä ja on ihmisiä, jotka olevat olevinaan ihmisiä...
katjuska.84
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Pe Touko 21, 2010 8:38 am
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Nainen tapettiin Tampereen keskustassa 5.2.2012

Viesti Kirjoittaja katjuska.84 »

Voisiko Moona hieman meitä kuitenkin valottaa että millaisesta tapauksesta kyse?
Lehden mukaan mieskin oli ollut baarissa, mutta eivät olleet uhrin kanssa olleet samassa baarissa..
Entäpä jos elämä onkin vain unta matkalla kuolemaan?
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8247
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Nainen tapettiin Tampereen keskustassa 5.2.2012

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

^^ sivulla 2 on lehtijuttu miisä kerrotaan olleen eri ravintoloissa iltaa viettämässä. Tarkoittaa varmaankin tätä tappajaa sekä uhria. Ei tää vielä niin pitkä viestiketju ole etteikö voisi lukea.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
jokke78
Nikke Knakkertton
Viestit: 154
Liittynyt: To Loka 22, 2009 4:15 pm
Paikkakunta: Nokia

Re: Nainen tapettiin Tampereen keskustassa 5.2.2012

Viesti Kirjoittaja jokke78 »

Olis kyllä kiva tietää mihin kellon aikaan siellä on haahuiltu ja mikä talo on kyseessä.

Itse kävelin Hatanpaanvaltatieltä kehräsaaren kautta hämeenpuistoon la-su yönä 3:40-4:00 välisenä aikana. Matkan varrelle sattui lähelle se Hesburger kuten myös kuninkaankatu juuri siitä Raisan katoamispaikan läheltä. Ihan selvistäpäin olin liikenteessä enkä äkkiseltään muista tosin mitään erityistä nähneeni. Humalaisia kyllä oli paljon ja jotain tupakanpummijoita sekä kellonkyselijöitäkin joten jos tietäisi hieman aikaa ja paikkaa taikka vaatetusta voisi olla että jotain muistuisi mieleeni. Ainoastaan muistan sen että vaikka pakkasta oli -20 niin ei ollut läheskään niin kylmä kuin pe-la yönä jolloin kävelin saman matkan. Silloin kävi pieni viima.

Toisaalta onko niillä havainnoilla enää niin suurta merkitystä kun tekijä jo telkien takana ja homma aika saletti.
Moona
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Ke Huhti 07, 2010 12:34 pm

Re: Nainen tapettiin Tampereen keskustassa 5.2.2012

Viesti Kirjoittaja Moona »

Ja niin, tarkoitin, että onhan miekkonen baarissa voinut oleilla ja näin, mutta onko oikeen kännissä ollu vai t-kupilla
Elämä on pitkä puutelista...
Nemo me impune lacessit
On hyviä ihmisiä, on pahoja ihmisiä ja on ihmisiä, jotka olevat olevinaan ihmisiä...
Moona
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Ke Huhti 07, 2010 12:34 pm

Re: Nainen tapettiin Tampereen keskustassa 5.2.2012

Viesti Kirjoittaja Moona »

Valoitin pitkän pätkän - ja viesti hävis taivaisiin :shock: ?? Yksärillä sitte ehkä, jos jotakin kiinnostaa
Elämä on pitkä puutelista...
Nemo me impune lacessit
On hyviä ihmisiä, on pahoja ihmisiä ja on ihmisiä, jotka olevat olevinaan ihmisiä...
katjuska.84
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Pe Touko 21, 2010 8:38 am
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Nainen tapettiin Tampereen keskustassa 5.2.2012

Viesti Kirjoittaja katjuska.84 »

Täällä olisi kiinnostusta Moona :D

Jotenkin itse kuvittelisin, ettei mies ole ainakaan kauheassa humalassa ollut, jospa on baarissa vain muutaman ottanut.
Olisiko uhri lähtenyt sellaisen mihene matkaan joka on aivan ympäripäissään (vaikka toisaalta, jos uhri itse oli, niin olisiko edes huomannut sitä)
Entäpä jos elämä onkin vain unta matkalla kuolemaan?
Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1881
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Nainen tapettiin Tampereen keskustassa 5.2.2012

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

Pakko kommentoida, että ikänsä puolesta tämä tekijä kävisi myös Järvenpään sarjikseksi... Mikähän lienee tyypin ulkoinen olemus ja perhehistoria, sopiiko kuvaan?
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
Jimbeam
Nikke Knakkertton
Viestit: 157
Liittynyt: Ma Loka 18, 2010 9:13 pm
Paikkakunta: TamperE

Re: Nainen tapettiin Tampereen keskustassa 5.2.2012

Viesti Kirjoittaja Jimbeam »

Iltalehden paperiversio: Nainen oli London pubissa, mies Gloriassa. Hesburgerin edessä kuitenkin tavanneet, eli mies on vissiin ollut baaria vaihtamassa. Kellonaikoja ei mainittu.
Talo on satakunnankadun ja kuninkaankadun risteyksessä, numero 15, missä myös kokoomuksen tiloja.
Eli ainav anttilan hesburgeria vastapäätä. Ylin kerros. Pakkohan siellä oli hiukan pyörähtää..
Moona
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Ke Huhti 07, 2010 12:34 pm

Re: Nainen tapettiin Tampereen keskustassa 5.2.2012

Viesti Kirjoittaja Moona »

Noh, yritä viä:
- syksy/talvi 1998, olin kova kiertään baareissa aina vapaalla ollessani, usein ihan yksistään
- olin vajaa 30, parisuhdekriisin tynkää, 30 kriisiä tms. mutta anyways olin aikas huithapeli
- olin jonakin hyytävän kylmänä syys/talvi-iltana -98 GH-baarissa (HH?) eikä siellä ilmeisesti mielestäni ollut menoa ja päätin lähteä SH:lle (jossa itseni ja muiden ihmetykseksi silloin kävin)
- kävelin ylös Hämeenkadulle ja apteekista tuli mies, jolla oli auto kadun varressa parkissa - jotain huulta heitimme ja tarjosi kyytiä - näki, että palelin
- vaikka en ollut menossa kauas, niin lämpimän auton kyyti kutsui
- Kauppakatua alaspäin Hämeenpuistoon mennessä hyppäsin autosta (Kauppakatu oli silloin eri suuntaan ykssuuntainen)
- en muista miehen uhkailleen/käyneen käsiksi vaan ennemminkin ehkä nälvi olemustani ja/tai SH:lle menoani, jolloin "suutuin" ja päädyin promilleissani hyppäämään
- auton vauhti ei siis ollut kummoinen, koska isoja vaurioita ei tullut ja silloisten työkavereideni kanssa vitsaillessa oli pointti lähinnä se, kuinka huonosti olisi voinu käydä...siis hypätessä liikkuvasta autosta
- autosta ja miehestä en muista mitään, vaikka yritän pohtia
- kulmat on samat kuitenkin, että ehkä tämä nyt sitten pulpahti mieleen
- ei elämäni aurinkoisimpia tapahtumia ja vaikka Raisan juttuakin olen seuraillut, en osannut yhdistää/en muistanut (halunnut?) tuota tapausta - nyt se jostakin putkahti esiin
Elämä on pitkä puutelista...
Nemo me impune lacessit
On hyviä ihmisiä, on pahoja ihmisiä ja on ihmisiä, jotka olevat olevinaan ihmisiä...
katjuska.84
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Pe Touko 21, 2010 8:38 am
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Nainen tapettiin Tampereen keskustassa 5.2.2012

Viesti Kirjoittaja katjuska.84 »

Olisihan se "hienoa" jos tämän tapauksen johdosta selviäisi muitakin pimeitä henkirikoksia.
Jotenkin tämä tapaus tuntuu niin hämärältä, että voisi kuvitellakin että miehellä ollut muitakin uhreja, muttei ole vain jäänyt kiinni niistä.
Entäpä jos elämä onkin vain unta matkalla kuolemaan?
Vastaa Viestiin