Jokelan koulusurmat (ketju 3)

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Aivokuollut
Nikke Knakkertton
Viestit: 174
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2021 7:01 pm

Re: Jokelan koulusurmat (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja Aivokuollut »

Andra af Snittet kirjoitti: Ti Touko 11, 2021 1:40 am Kiitos dazu mielenkiintoisista viesteistäsi. Mainitsit, että Auvinen provosoi sekä mielipiteillään että pukeutumisellaan. Tämä kolahti minuun. Kymmenien vuosien takaisessa luokkakuvassa on miltei kuvan keskellä on tyttö, jolla on vihreät suorat housut. Kaikilla muilla on farkut. Ajauduin täysin ulkopuolelle koulussa, jopa niin sivuun, ettei minua edes kiusattu. Minua ei oikein ollut olemassa. Koululle en ollut ongelma, koska olin hiljainen huippuoppilas, mutta opettajatkaan eivät pitäneet minusta.

Vuosia myöhemmin seisoin varhaisena ankeana aamuna kävelysillalla ja katselin alas asemalle. Olin menossa töihin. Yhtäkkiä minussa kuohahti vuosikausia peitetty viha. Ollapa nyt sarjatuliase niin niittaisin kaikki noi tyypit kerralla. Kun sitten Jokela tapahtui, muistan hyvin, että ensimmäinen ajatus oli, että hyvä jätkä, kaikki sai ansionsa mukaan, ihan sama ketä ammuit, kaikki ne on syyllisiä kuitenkin. Nämä kaksi tapahtumaa avasivat omat silmäni. Olin kantanut valtavaa vihan taakkaa vuosia. Vihasin koulua, koulukavereita, jotka eivät koskaan olleet kavereita minulle, vihasin opettajia, vihasin työpaikkaani, vihasin itseäni. Hakeuduin hoitoon, kävin erilaisissa terapioissa, söin lääkkeitä, jotka auttoivat pysymään pinnalla kun teki mieli upota.

Kukaan ei ymmärtänyt, mistä kaikki tämä tuli, tavallinen koti, ymmärtäväiset vanhemmat, hyvä koulumenestys, olin tasainen, hiljainen ja rauhallinen, mistään ei löytynyt mitään syytä. Mistä kaikki raivo? Mitä sille voi tehdä ennen kuin tukehtuu? Ulkopuolinen olen edelleenkin, mutta omasta tahdostani. En halua kuulua porukkaan. Minusta tuntui, että ymmärsin hyvin Auvista, vaikka olinkin täysin eri mieltä hänen ajatuksistaan ja manifestistaan. Ymmärsin ihan liian hyvin.

Nykyään tiedän aina, että jotain on tehtävä, kun päässäni alkaa taas pyöriä ajatuksia siitä, miten Auvinen oli fiksu ja rohkea ja näytti kaikille keskaria. Menen hakemaan apua ja tarkistutan lääkkeet ja jaksan taas elää tässä omituisessa ja kieroutuneessa ihmisten maailmassa.
Joopa, joo. Näin maallikkona sanoisin että: vaikea mielisairaus joka ei lääkityksellä parane.
Hoitotahto ?
Late6
Theo Kojak
Viestit: 1175
Liittynyt: Su Joulu 27, 2020 11:01 pm

Re: Jokelan koulusurmat (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja Late6 »

Dope Boy kirjoitti: La Touko 22, 2021 11:02 am Polttiko Pekka-Eric budii?
pitkäaikais käyttäjä.. ja tulos oli sen mukaista
Late6
Theo Kojak
Viestit: 1175
Liittynyt: Su Joulu 27, 2020 11:01 pm

Re: Jokelan koulusurmat (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja Late6 »

Aivokuollut kirjoitti: Ti Kesä 01, 2021 8:39 pm
Joopa, joo. Näin maallikkona sanoisin että: vaikea mielisairaus joka ei lääkityksellä parane.
Samaa olin sanomassa.. mutta helpottaa ainakin hetken eikä tee kanssaihmisille niin paljon vahinkoa kuin Pekka-Eric
Avatar
Marokon Kauhu
Perry Mason
Viestit: 3721
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 9:06 pm
Paikkakunta: Rio Grande

Re: Jokelan koulusurmat (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

Jokelan koulusurmat järkyttivät suomalaisia 15 vuotta sitten
https://yle.fi/uutiset/3-12673623

Vitsi:
Pieni Mandela-ilmiö.
En todellakaan muistanut että tämä tapahtui samana vuonna kuin Minfokin perustettiin.
Kriisityötä Jokelassa johtanut Salli Saari kiittää poliisia kouluampumisten ehkäisystä, mutta kiinnittää huomiota nuorten mielenterveystyön resursointiin.
Mikäänhän ei ole muuttunut, paitsi että meidän omat nuoret voivat vielä huonommin kuin silloin.
Haihatteluhallituksilla riittää kyllä rahaa ja resursseja kaikkeen ja kaikkialle muualle, paitsi ei meidän omaan tulevaisuuteemme:
Niihin nuoriin jotka sen tekevät.

P.S. Vasikointi: Miksi tästä on ihan turhaan kolme eri ketjua? Vanhat linkit ei kaikista enää edes toimi.
- Kilo kokaiinia, kolme yhden hinnalla
- Kilo kokaiinia, en oo joutumassa linnaan
- Sösssön sössön
- Äbälä wäbälä
Milan Jaff - jolle annettiin näin ensi alkuun 10 vuotta linnaa
xella.adora
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Marras 04, 2022 3:32 pm

Re: Jokelan koulusurmat (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja xella.adora »

Come at me - mut tää evoluutioteorian uhri ei ollut koulukiusattu vaikka niin kovasti (erityisesti mediassa) väitetäänkin. Se tuo helpommin ymmärrettävän narratiivin tällaiselle hirmuteolle, mutta samalla musta loukkaa elämänsä paljon ennen 20 -ikävuottaan menettäneiden kunniaa. Mistäkö tiedän? Aviomies oli aikoinaan PEA:n kanssa samassa oppilaskunnassa ja on aina, ihan aina, sanonut ettei PEA:ta kiusattu. Kyse on luultavimmin johtunut PEA:n omasta _kokemuksesta_, koska sen tiedän, että on itse jättäytynyt porukoiden ulkopuolelle nuorena, mutta kukaan ei häntä ole töninyt porukoista pois. Nyt Prismaan ostamaan jokavuotiset muistokynttilät menehtyneille tutuille. RIP.
Ei tunteen voimakkuus vaan sen kestävyys luo korkeamman asteen ihmiset.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8232
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Jokelan koulusurmat (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Pikkuisen sekavaksi tehty tämän jutun pätkiminen eri ketjuihin, mutta kukin tavallaan.
Onkohan Pekka-Ericin haudalla vielä ollut miten vilkasta toimintaa? Kait siellä vielä jokunen hörhö vierailee.

Pekka-Ericin mutsi oli ollut ainakin 2021 kunnallisvaaliehdokkaana Tuusulassa, mutta ei onnannut, vaikka poika oli tehnyt julkisen esityön.
Piilohomot on in.
Aatami
Nikke Knakkertton
Viestit: 154
Liittynyt: Ma Heinä 19, 2021 8:46 am

Re: Jokelan koulusurmat (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja Aatami »

Juttua Pekka-Ericin youtube taustasta:

https://youtu.be/dDYNfe2OOTw
Huutaja Jaana
Vic Mackey
Viestit: 1943
Liittynyt: Pe Joulu 09, 2022 8:54 am

Re: Jokelan koulusurmat (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja Huutaja Jaana »

Melkoinen nosto.
soitit 112 vaa kaljarahan perässä
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Jokelan koulusurmat (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja CSI »

Huikea ennakkotiming kyllä.

Poliisi voisi kyllä ottaa koppia tästä ja kutsua Aatamin pieneen kuulustelusessioon. Eiköhän sieltä jotain tunnustuksia tule, kun vähän viranomaisen hellästi rutistetaan.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Avatar
Kakkahattutäti
Alibin satunnaislukija
Viestit: 63
Liittynyt: Ke Maalis 06, 2024 12:22 pm

Re: Jokelan koulusurmat (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja Kakkahattutäti »

CSI kirjoitti: Ke Huhti 03, 2024 5:01 pm Huikea ennakkotiming kyllä.

Poliisi voisi kyllä ottaa koppia tästä ja kutsua Aatamin pieneen kuulustelusessioon. Eiköhän sieltä jotain tunnustuksia tule, kun vähän viranomaisen hellästi rutistetaan.
En ihan ymmärrä, mistä koet Aatamin olevan tietoinen, mistä poliisi ei ole? Tuo hänen linkkaama video on Youtubessa ihan vapaasti katsottavissa eikä sisällä mitään uutta tietoa aiheesta. Ainakaan minun nähdäkseni. Vai menikö minulta jotain ohi?
Avatar
CSI
Perry Mason
Viestit: 3938
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 11:04 am

Re: Jokelan koulusurmat (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja CSI »

Kakkahattutäti kirjoitti: To Huhti 11, 2024 2:05 pm . Vai menikö minulta jotain ohi?
Meni. Timing eli ajoitus. Mutta sulla onkin hattu täynnä kakkaa nimimerkkisi mukaan joten en ullatu.
Pieni Liekki annelistisen rikostutkinnan perusteellisista menetelmistä:
"Minä en ole nähnyt tuomiota, mutta aiheeseen perinpohjaisesti perehtymällä..."
Avatar
Kakkahattutäti
Alibin satunnaislukija
Viestit: 63
Liittynyt: Ke Maalis 06, 2024 12:22 pm

Re: Jokelan koulusurmat (ketju 3)

Viesti Kirjoittaja Kakkahattutäti »

Eli joku jenkkiläinen tubettaja teki videon hylätyistä youtube -kanavista sattumalta samoihin aikoihin kun Viertolassa oli se kouluampuminen, ja kun joku linkkasi videon tänne, niin ajattelet, että nämä asiat liittyy jotenkin toisiinsa?
Vastaa Viestiin