Mies ampui vaimonsa pienoisrevolverilla Turussa 2006

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
A1-Yllapito

Re: Vankimielisairaalan potilas karkasi

Viesti Kirjoittaja A1-Yllapito »

On aika palata otsikon mukaiseen aiheeseen.....
suke
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: To Syys 25, 2008 2:07 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Vankimielisairaalan potilas karkasi

Viesti Kirjoittaja suke »

Minä haluaisin tietää, mitä ihmettä teki niin pitkällä! Lisäksi poliisilla taisi olla syytä uskoa, että Ben olisi loikannut rajojen yli. Olikohan kirjoitellut kirjeitä tms.

Itseäni kiinnosti katoamisen aikoihin suunnattomasti tämä keissi, ja olen saanut tästä ketjusta paljon vastauksia kysymyksiin.

Mutta voi jeesus tuota OT:tä...
It's getting harder to believe in anything
humulus
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 106
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2013 9:19 am

Suurperheen isällä naksahti

Viesti Kirjoittaja humulus »

Alibi, Kohutuimmat rikokset 4

Benjamin ampui pitkäaikaisen vaimonsa Turun Lausteella. Syyksi hän ei osannut sen parempaa kertoa kuin "päässä naksahti" Miksi 10-lapsisen perheen isä teki tällaista?
Marraskuun 25. päivänä 2006 noin yhdeksän aikaan illalla perheen parikymppinen tytär ilmoitti hätäkeskukseen, että hänen isänsä Benjamin uhkailee aseella. Uhkailu oli kohdistunut Benjaminin vuonna 1952 syntyneeseen vaimoon ja heidän lapseensa.
Tapahtumapaikalle lähti useita poliisipartioita. Tytär pakeni asunnosta ulos, mutta lasten äiti jäi sinne. Hetken kuluttua tytär palasi asuntoon takaisin, ja silloin Benjamin oli ottanut olohuoneen lipastosta esille aseen, joka oli 22 kaliiperin pienoispistooli.
Benjamin osoitteli aseella sekä vaimoaan että tytärtään. Kauan ei kulunut, kun tytär pakeni uudelleen asunnosta. Isä lähti aseen kanssa seuraamaan häntä, mutta palasi jälleen vaimonsa luokse. Kun tytär oli porraskäytävässä, hän kuuli vanhempiensa asunnosta kolme laukausta. Pian tämän jälkeen tytär palasi jälleen takaisin asunnon ovelle. Isä ilmoitti ampuneensa lasten äitiä ja hän pyysi soittamaan poliisit paikalle. Hätäkeskuspäivystäjä puhutti Benjaminia puhelimessa ja pyysi häntä tulemaan asunnosta ulos ilman asetta. Kun poliisipartiot saapuivat, Benjamin odotti Pormestarinkatu 4 pihalla. Sitten hänet otettiin kiinni. Poliisien mennessä asuntoon sohvan edessä oli polvillaan naishenkilö, jonka yläruumis oli sohvalla. Pään alla oli runsaasti verta. Vainajan oikeassa ohimossa ja poskessa oli luodin aiheuttamat reiät, leuan alla oli pienehkö palkeenkieli, vasemmassa poskessa noin sentin pituinen haava ja päälaella luodin aiheuttama reikä. Vainajan alta löytyi kolme luotia.
Tekoväline kuului Benjaminin pojalle. Turun poliisi oli jo 8. helmikuuta 2006 peruuttanut aseen hallussapitoluvan. Asetta ei silloin kuitenkaan löytynyt, sillä poika ilmoitti, että pienoispistooli on isällä. Poliisi kävi vielä samana päivänä isän luona, mutta tämä ilmoitti, ettei hänellä ole tietoa aseen olinpaikasta.

Läheiset ja tuttavat ovat kuvailleet Benjaminia värikkääksi persoonaksi. Ihmiset ovat kertoneet, kuinka Benjamin on saanut jo useiden vuosien aikana mitättömistä syistä jatkuvasti raivokohtauksia, joiden aikana hän on rikkonut kodin irtaimistoa, uhkaillut perheenjäseniä ja pahoinpidellyt etenkin vaimoaan. Benjamin on muun muassa lyönyt kasvoihin ja potkinut jalkoihin. Benjaminin mukaan hän on läpsinyt vaimoaan kahden viime vuoden aikana 6-8 kertaa. Lasten mielestä pahoinpitelyjä on tapahtunut useammin, jopa joka kuukausi.
Erään pahoinpitelyn aikana Benjamin yritti kaivaa vaimoltaan silmät päästä.

Benjamin on kertonut, että surma-aseena käytetyn pienoisrevolverin rulla on aina ladattu kahdeksalla panoksella.
Poliisitutkimusten mukaan B ampui tuolloin asunnossa seitsemän patruunaa. Mutta mikä on teon motiivi? Naksahdusko?
Perheen lapset ovat kertoneet, että heidän äitinsä surmaaminen saattoi olla kosto siitä, ettei kukaan lapsista muistanut isää isänpäivänä. Äitiä sen sijaan oli muistettu viisi päivää aiemmin, jolloin oli hänen syntymäpäivänsä.
Lasten mielestä isä halusi olla aina keskipisteenä ja että isä oli luonteeltaan kateellinen ja mustasukkainen.
B on kertonut tunnustavansa swedenborgilaista uskontoa.
Erilaiset symbolit ja symboliset päivämäärät kuuluvat uskontoon.
Surmaamisajankohta oli YK:n kansainvälinen päivä, jolloin kaikkia muistutettiin naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamiseksi.

Vuonna 1946 syntynyt B on ammatiltaan viulunsoiton opettaja, mutta hän on viime vuodet ollut työttömänä. B:n ja hänen vaimonsa avioliitto kesti hieman yli 30 vuotta.
Kun B vietiin poliisilaitoksella kuulusteluhuoneeseen, hän ryhtyi ensimmäiseksi kertomaan henkimaailman asioista.
-Henkinen opettajani on 1700-luvulla elänyt, ruotsalainen Emanuel Swedenborg. Hänen oppejaansa seuratessani olemme asuneet Ruotsissa ja Norjassam sekä vähän aikaa Englannissa. Swedenborgilaisuus on ollut minun ja vaimoni uskonto. Lapsillemme emme ole varsinaisesti tyrkyttäneet uskontoamme.
-Swedenborgilaisuuden mukaan puoliso siirtyy kuoleman jälkeen jäljelle jäävän sydämeen, joten olemme loppuun asti erottamattomat, B kertoi.
B:n mukaan hänen avioliittonsa oli hyvä.
-Vaimollani ja minulla on ollut toimiva suhde. Lasten kasvatuksessa ja lasten tekemisissä meillä onollut erimielisyyksiä.

B ilmoitti esitutkinnassa, että hän on kärsinyt persoonallisuushäiriöstä.
-Saan raivokohtauksia.
-Raivokohtaukseni on ollut yleensä pieniä. Silloin olen saattanut läpsiä vaimoani.
Viimeksi B läpsäisi vaimoaan neljä päivää ennen tämän surmaamista.
-Hänen oikea silmänsä tuli vähän mustaksi.
-Nämä purkaukseni kestävät vain vähän aikaa. Sen jälkeen olen aivan normaali ja rauhallinen. Olen näissä raivokohtauksissa potkaissut muun muassa yhden viulun rikki, tai olen saattanut potkaista pyykkikoria. Toisessa kuulustelussa B sanoi rikkoneensa peräti kuusi viulua ja yhden alttoviulun.
B on saanut raivokohtauksiinsa Oxepam-lääkettä.
-Se on selvästi estänyt näitä raivokohtauksia.
Kun B on ottanut viinaa, hän on pidättäytynyt lääkkeistä.
Mutta silloin raivokohtaukset ovat jälleen tulleet mukaan kuvioihin.
B on käyttänyt alkoholia noin kolmesti viikossa.
B kertoi kuulustelussaan myös surmaa edeltäneistä tapahtumista. Hänellä oli ollut jotain kinaa tyttäriensä kanssa.
-Keskustelun aikana he haukkuivat minua, että miksi minulla hullulla on ase.
Hullu tai ei, mutta B:n mukaan hän on Mensan jäsen.
-Minulle on mitattu Mensan testin mukaan äo:ksi 170.
Väite Mensan jäsenyydestä ei pidä paikkaansa. B ei ole koskaan ollut Mensan jäsen.
-Tytöt olivat jostakin naistenlehdestä saaneet käsiinsä artikkelin narsismista. He väittivät, että minä olen narsisti.
-Tapanani on raivokohtauksissani paukutella ovia. Kesällä 2005 norjalainen vävyni luuli oven paukuttamistani ampumiseksi. Oven paukuttaminen johti siihen, että ase toimitettiin poliisille, B selvitti esitutkinnassa.
Vuonna 2003 Benjamin ampui aseella makuuhuoneen seinään.
Hän oli silloin kännissä.
-Suutun myös selvinpäin, mutta suuttumiset eivät ole silloin niin kauheita. Juovuksissa suutun niin kovasti, että minulle tulee muistikatkoja.
Surmapäivästä B kertoi muistavansa varmuudella sen, että hän oli ase kädessä seisomassa olohuoneessa ja vaimo makasi sohvalla kasvot alaspäin, verta vuotavana.
-Poikani tuli huoneeseen tässä vaiheessa ja kysyi minulta mitä minä teen. Poika huusi minulle, mutta minä olin jo ampunut...
Sanoin hänelle, että olen pahoillani, soita poliisit ja ambulanssi. Olin jo tuolloin rauhoittunut, mutta sokissa.
-En pysty sanomaan, olenko ampunut kaikki kahdeksan laukausta vaimooni. Vihapäissäni olen ampunut varmasti rullan tyhjäksi.
-Minulla on hämärä muistikuva, että vaimoni olisi ollut ensimmäisen laukauksen aikana kasvot minuun päin ja hän olisi huutanut minulle. Hämärästi muistelen, että ammuin tässä tilanteessa häntä ensimmäisen laukauksen päähän. En usko, että ampuisin pikkuaseella ketään muualle kuin päähän, B pohdiskeli kuulusteluissaan. Mies ei osaa selittää tekoaan muulla kuin että päässä naksahti.
-Olin raivotilassa. Jostakin olen suuttunut vaimolleni. Olen ollut suuttunut tyttöjen puheista, kun minua haukuttiin narsistiksi ja syytettiin juomisesta.
-Mielestäni vaimoni oli tyttärieni kanssa käydyn keskustelun aikana puolellani, enkä ollut hänelle vihainen. Suutuin tyttärieni puheista ja tulin aika vihaiseksi. Luultavasti olen tyttärien lähdön jälkeen alkanut syyttää vaimoani jostakin.
Benjamin totesi, ettei hän ole sellainen ihminen, joka alkaa vain ampua silmittömästi toisia. Jokin on aiheuttanut raivokohtauksen.
B oli tekohetkellä humalassa. Poliisi puhalluttihänet yhden aikaan yöllä ja sillon promillemittari liikahti lukemaan 1,5.

Uhkasi tehdä sokeaksi

Lapset kertoivat kokemuksiaan isästä. B oli muun muassa uhannut ajaa auton, jossa lapset olivat, mereen niin että kaikki kuolisivat kerralla.
-Hän on uhkaillut perhettämme koko elämämme ajan ja uhannut tappavansa meidät. Minulla on sellainen mielikuva, että hän on jopa laatinut jonkinlaisen järjestyksen, jonka mukaisesti hän rupeaa meitä tappamaan.
Lasten mukaan äiti oli uhrautunut niin paljon perheelle, ettei hänellä ollut koskaan mitään kodin ulkopuolista elämää.
-Äitimme on ollut täysin isän mielivallan alaisena. Ihmettelen, kuinka isä on voinut olla noin sairas, tytär totesi esitutkinnassa. Toinenkin lapsi kertoi isän uhkauksista.
-Hän on huutanut tappavansa jokin päivä meidät kaikki. Isä on lisäksi sanonut, että hän tekee äidin sokeaksi tai rikkoo hänen polvensa. Äitini on suhtautunut näihin isän uhkailuihin yleensä alistumalla tai vaikenemalla. Olen joskus kuullut hänen (äidin) sanovan hiljaisella äänellä, että tapa sitten.
Lasten mukaan B pahoinpiteli heitäkin. Useimmiten väkivallan kohteena oli kuitenkin heidän äitinsä.
-Isällä on aina ollut kieroutunut suhde seksuaalisuuteen. Me lapset emme ole saaneet katsoa televisiosta ohjelmia, joissa on esimerkiksi pussailtu. Emme ole saaneet käyttää ruumiinosista niiden nimityksiä.
Aikanaan saimme kuunella vain klassista musiikkia. Tyttöjen alkoholinkäyttöön isällämme on ollut täysin kielteinen suhde. Poikia hänen mukaansa täytyikin totuttaa alkoholiin. Tämän ajatusmaailman mukaisesti veljemme sai Norjassa joka perjantai desin kotipolttoista pirtua. Veljemme oli tällöin 16-vuotias. Isä harrasti Norjassa koko ajan kotipolttoa. Me lapset jouduimme avustamaan häntä muun muassa kantamalla sokeria kotiin, koska sokeria kului kotipoltossa paljon.
Edelleen yksi lapsista kertoi poliisille, kuinka isän luonne alkoi selvitä jo varhaisnuoruudessa.
-Olin ostanut 8-vuotiaana kesätöistä saamillani rahoilla arpoja.
Kun isäni sai tietää tämän, hän laittoi minut rangaistukseksi kävelemään 10 kilometrin päästä kotiin. Kun olin murrosikänen, isäni kohdisti minuun väkivaltaa. Hän pahoinpiteli minut jääkiekkomailalla, hakkasi kepillä...
Lasten mukaan heidän isänsä hajotti myös kodinkoneita raivopäissään. Myöhemmin hän korjasi vahingot lasten äidin rahoilla.
-Kerran isä oli leikellyt kaikki äidin vaatteet palasiksi.Perheen sisällä isästä on käytetty nimitystä "mielisairas".
Poliisi epäili Benjaminia murhan lisäksi ampuma-aserikoksesta, pahoinpitelystä ja seksuaalisesta hyväksikäytöstä.
-Viime keväänä vappua edeltävänä viikonloppuna isäni oli kovasti humalassa. Hän alkoi kehua meidän tyttärien ulkonäköä. Tämän jälkeen hän alkoi hiplata rintojani ja takapuoltani vaatteitten päältä. Suutuin hänelle tavattomasti. Potkin ja löin häntä. Seuraavaksi yöksi en uskaltanut jäädä kotiin, tuolloin 16 vuotias tytär kertoi.
Turun käräjäoikeus passitti Benjaminin mielentilatutkimukseen.
Kaustinen
Sabrina Duncan
Viestit: 358
Liittynyt: To Touko 09, 2013 8:23 pm

Re: Suurperheen isällä naksahti

Viesti Kirjoittaja Kaustinen »

Olen välillisesti ollut tämän herran kanssa tekemisissä ennen surmatyötä. Kaveri esiintyi oliko nyt oikeusoppineena vai yksityisetsivänä vaiko molempina, en nyt enää tarkasti muista. Toimi kuitenkin ainakin erään ihmisen asiamiehenä. Kirjalliset yhteydenottonsa tuossa asiassa vaikuttivat sellaisen maallikon kirjeiltä, joka ehkä oikeasti kuvitteli olevansa hyvinkin oppinut, mutta minkään valtakunnan lakitietämystä ei ollut eikä edes järkevää ulosantia. Toi myös esille vakoilija- tms. yhteyksiään.

Edit; Muistaakseni tämä Benjamin ei ole herran alkuperäinen nimi. Sukunimeään en muista, muistaakseni kaksiosainen ja vähän outo...

Edit2; Ettei ollut Kivenlohkare tuo sukunimensä.
rokka
Remington Steele
Viestit: 218
Liittynyt: Ti Helmi 05, 2008 5:50 pm

Re: Suurperheen isällä naksahti

Viesti Kirjoittaja rokka »

Mitenkähän paljon yllämainitun kaltaisia kotihirmuja maassamme lienee :shock:
-Heittämällä läpi-
Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Suurperheen isällä naksahti

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Joutuiko pakkohoitaan vai mikä oli tuomio?
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
Kaustinen
Sabrina Duncan
Viestit: 358
Liittynyt: To Touko 09, 2013 8:23 pm

Re: Suurperheen isällä naksahti

Viesti Kirjoittaja Kaustinen »

Muistaisin, että hoitoon päätyi, mutta melko hatara on muistikuva. Mutta uskoisin toisaalta muistavani, jos ei olisi päätynyt, koska vaikutti jo ulkopuolisenkin silmin toisessa todellisuudessa elävältä (kirjoitetun tekstin perusteella).
Avatar
Kalistinpää
Hetty Wainthropp
Viestit: 473
Liittynyt: Su Elo 21, 2011 8:16 pm

Re: Suurperheen isällä naksahti

Viesti Kirjoittaja Kalistinpää »

Tästä ketjusta löytyy tarkempaa informaatiota herrasta ja oikein kuvien kera:

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 4&start=45
- Oderint dum metuant -
Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Suurperheen isällä naksahti

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Kalistinpää kirjoitti:Tästä ketjusta löytyy tarkempaa informaatiota herrasta ja oikein kuvien kera:

http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php? ... 4&start=45
Kiitos.

Ja erityiskiitos humulukselle kahdesta varsin mielenkiintoisesta ja kattavasta avauksesta.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
jaskajokunen
Jane Marple
Viestit: 1053
Liittynyt: To Touko 15, 2014 4:20 pm

Re: Vankimielisairaalan potilas karkasi

Viesti Kirjoittaja jaskajokunen »

benjamkin näyttää olevan fb:n käyttäjä.ei ole juutalaiset saaneet häntä hiljennettyä =)
Muppe
Rico Tubbs
Viestit: 1230
Liittynyt: Ma Elo 24, 2015 9:35 pm

Re: Suurperheen isä ampui vaimonsa - Turku 2006

Viesti Kirjoittaja Muppe »

Lopetti tietojen kirjoittelun kokonaan foorumille 13.3.2019.
Jäseninä suuri määrä idiootteja joilla ei ole foorumille mitään järkevää kirjoitettavaa tai tietoa asioista vaan ovat paikalla vain todistamassa ja vannomassa omaa tyhmyyttään.
Helluby
Hetty Wainthropp
Viestit: 498
Liittynyt: Ma Syys 28, 2009 9:56 pm

Re: Suurperheen isä ampui vaimonsa - Turku 2006

Viesti Kirjoittaja Helluby »

Siis onko tämä samainen hihhuli-huttunen Lausteelta, kun ajoi autollaan junan alle Turun Jäkärlässä? Huttunen yhden lapsensa kanssa selvisi hengissä, kun muutama uskon sisko menehtyi. Onnettomuus tapahtui joskus 1986-87.
Ihan sivusta sanoisin ettei 1+1 ole koskaan 2, vaan ihan tilanteesta johtuen se on joko 1, tai 3, joskus jopa 4.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8247
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Suurperheen isä ampui vaimonsa - Turku 2006

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Jokohan vapaakävelyn portit on auenneet uudelleen Kivilohkareelle?

Näennäisesti ei ole vaarallinen muille, mutta ketä ne muut ovat?
Poliisi voisi tiedotteissan, vastaavissa tapauksissa, kertoa ketkä ovat uhan alaisia, ja ketkä ulkopuolisia, kenen ei tarvitse näistä kivilohkareista välittää.

Kun tällä narsistilla kilahtaa vapaakävelyllä, missä on teräaseita saatavana, niin mikä ettei voisi tappaa sen ja ne henkilöt jotka hänen mielestään kilahduksen on aiheuttaneet.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Ciccarelli
Sabrina Duncan
Viestit: 375
Liittynyt: Su Maalis 27, 2011 8:45 pm
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Suurperheen isä ampui vaimonsa - Turku 2006

Viesti Kirjoittaja Ciccarelli »

Tuo toinen ketju on kadonnut avaruuteen. Oliko siinä jotain tarkempaa tietoa, muistaako joku?
Tairetahan olla Härmän asemalla, kunoon verta seinäs!
JasseHames
Christopher Lorenzo
Viestit: 1566
Liittynyt: Ke Tammi 06, 2021 5:54 pm

Re: Suurperheen isä ampui vaimonsa - Turku 2006

Viesti Kirjoittaja JasseHames »

Ciccarelli kirjoitti: Ti Tammi 23, 2018 4:36 pm Tuo toinen ketju on kadonnut avaruuteen. Oliko siinä jotain tarkempaa tietoa, muistaako joku?
viewtopic.php?p=38517

Erkki/Benjamin Huttunen/Kivilohkare on kuulemma myös huipputaitava viulisti. Tietääkseni Kivilohkare on edelleen Niuvanniemessä, josta kirjoittelee artikkeleja Magneettimediaan.
Vastaa Viestiin