Raiskausmurha Nurmijärven Rajamäellä 1979

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Lucyfer
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 12:42 pm

Raiskausmurha Nurmijärven Rajamäellä 1979

Viesti Kirjoittaja Lucyfer »

Hei kaikille!

Olen uusi jäsen, jäänyt koukkuun tähän palstaan kesän alusta lähtien. Olen kahlannut lähes kaikki ketjut läpi, mutta en ole löytänyt kuin yhden maininnan tästä tapauksesta, joka siis tapahtui Nurmijärven Rajamäellä muistaakseni joskus 70-luvun lopulla.

Kiinnostaisi kovasti saada lisätietoa tästä jutusta, mm. lehtiartikkeleita jos aiheesta on kirjoiteltu lehdissä muinoin. Kuvat kiinnostaisivat myös.

Itse olen asunut nuoruuteni tuolla Rajamäellä, ja tiedän tapahtumapaikan noin suunnilleen. Kyseessä oli siis nuori tyttö, joka oli uimareissulta tulossa, oikaissut hautausmaan vierestä kulkevan metsätien läpi kotiinsa ja kohdannut tuolla tiellä traagisen loppunsa... Tytön äiti oli kotitalousopettajana Rajamäen yläasteella ainakin vielä niihin aikoihin, kun itse siellä olin (90-luvun alussa). Muistaakseni eräs ala-asteaikainen kaverini kertoi, että tämä tyttö (jonka nimi on kyllä minulla muistaakseni tiedossa, mutta en halua sitä tässä mainita, ellei jutusta löydy muuta tietoa keneltäkään) oli ollut hänellä lapsenvahtina kun hän oli pieni. Olisiko ollut kuollessaan jotain 15-17 -vuotias tms. Kaunis vaalea tyttö kuulemma. Tekijä kuulemma asunut vielä Rajamäellä muutamia vuosia sitten, siitä oli jossain ohjelmassakin lyhyt maininta, olisiko ollut Poliisi-TV.

hopo-66
Armas Tammelin
Viestit: 78
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 9:05 pm
Paikkakunta: ilmajoki

Viesti Kirjoittaja hopo-66 »

oliko tapaus jossa tekijä leikkasi uhrin rinnat/rinnan alueelta ja tekijä asuu/asui siinä vasemmalla ok talossa kun mennään kohti uimarantaa rajamäen suunnasta,mutkan jälkeen vasemmalla,sen bensa-aseman jälkeen,jossa nykyään enää tyhjä tontti,kaverit van kertovat tuota juttua aina kun mennään kohti kiljavaa...

Lucyfer
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 12:42 pm

Viesti Kirjoittaja Lucyfer »

Muistelisin, että rintojen silpomista tuohon tapaukseen liittyi, mutta siitä on viimeksi ollut puhetta kun olin yläasteella, joten varma en enää ole.

En tiedä, missä tekijä asui, mutta tiedän tuon paikan (vanhan bensa-aseman). Sen jälkeen vasemmalla asui eräässä talossa pitkään luokkalaiseni tyttö perheineen, mutta muista taloista en tiedä. Mikäli raiskaaja siellä asuu edelleen, olen vain onnellinen, että äitini muutti juuri pois Rajamäeltä. Hän asui Kiljavalla, ja itse olen liikkunut tuolla "raiskausmetsässä" monet kerrat yksinäni...

hopo-66
Armas Tammelin
Viestit: 78
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 9:05 pm
Paikkakunta: ilmajoki

Viesti Kirjoittaja hopo-66 »

sama juttu täälläkin,moneen kertaan käynyt siellä metsäs kävelyllä.tarkka tekopaikka ei ole tosin minulla tiedossa

hopo-66
Armas Tammelin
Viestit: 78
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 9:05 pm
Paikkakunta: ilmajoki

Viesti Kirjoittaja hopo-66 »

täytyy kysellä tänään tarkemmin tuosta jutusta,että oliko se sittenkin niin että uhri asui siinä talossa vai tekijä.no tänään se selviää.taidan myös käväistä paikalla,jossain vaiheessa

Lucyfer
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 12:42 pm

Viesti Kirjoittaja Lucyfer »

Uhri on käsittääkseni asunut siinä Astrakanintiellä, näin muistelisin ala-asteaikaisen kaverini kertoneen. Ainakin uhrin äiti ilmeisesti asui siinä 80-90 -luvulla, 95 % varma olen tästä. Eli saattaa olla, että raiskaaja on asunut Kiljavalla.

Raiskaajan sukunimi on tietääkseni Sundell.

Itse kyllä tykkäsin asua siellä, ei minulla ole mitään paikkaa vastaan noin yleensä.

hopo-66
Armas Tammelin
Viestit: 78
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 9:05 pm
Paikkakunta: ilmajoki

Viesti Kirjoittaja hopo-66 »

oli sundell juu,ja ei jäänyt yhteen uhriin hänelläkään kuulemma.vankilasta päästyään tappoi kulemma toisenkin tytön/naisen.toinen uhreista asui tekijän lähistöllä.
tekijästä sen verran että oli kova urheilemaan nuoruudessaan.lupaava hiihtäjänalku.kaveri hänet tunsi silloin nuoruudessaan,ja oli hänet nähnykkin kun oli ollut jossainpäin hyvinkäätä,sen toisen surman vankilasta vapautumisen jälkeen.nykyään ei ole tekijästä mitään tietoa

Lucyfer
Susikoski
Viestit: 45
Liittynyt: Ke Syys 26, 2007 12:42 pm

Viesti Kirjoittaja Lucyfer »

hopo-66 kirjoitti:oli sundell juu,ja ei jäänyt yhteen uhriin hänelläkään kuulemma.vankilasta päästyään tappoi kulemma toisenkin tytön/naisen.toinen uhreista asui tekijän lähistöllä.
Hopo, et satu muistamaan minä vuonna tekijä vapautui ja milloin surmasi toisen uhrinsa? Onko tietoa uhrin henkilöllisyydestä, esim. ikä tms.? En ollut kuullutkaan, että on tappanut uudestaankin (ei tosin liene mitenkään ihme, kun ottaa huomioon aiemman rikoksensa...). Tosi jees. Kaikki murhaajat vaan 10 vuoden sisään vapaaksi. Kuka tahansa olisi voinut olla myös tuo toinen uhri, itse ilmeisesti olen liikkunut tuolla metsässä juuri niihin aikoihin kun hän on ollut jo vapaalla jalalla...

Myöskin: mikä oli se järvi, missä tämä tyttö oli ollut uimassa tultuaan tapetuksi takaisintulomatkallaan? Oliko kyseessä Märkiönjärvi, ja jos oli, niin missäköhän tarkalleen ottaen on ollut uimassa siellä?

En tiedä tosiaan tarkkaa tekopaikkaa tuolle ensimmäiselle murhalle/tapolle, mutta käsittääkseni on aika lähellä sitä hiekkakuoppaa mikä on samalla puolella tietä kuin hautausmaa.

Sen verran saimme joskus aikoinaan tekijästä selville, että etsimme puhelinluettelosta hänen nimensä kaverini kanssa ja soitimme hänelle pilapuhelun... Siis emme sanoneet mitään, laitoimme vain luurin kiinni. Nyt en enää muista "kaverin" etunimeäkään.

hopo-66
Armas Tammelin
Viestit: 78
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 9:05 pm
Paikkakunta: ilmajoki

Viesti Kirjoittaja hopo-66 »

no tästä toisesta taposta/murhasta minun koviini on kantautunut kahdenlaista tietoa.toinen väittää kivenkovaan että hänellä on kaksi-ihmistä omallatunnollaan ja toinen ei tiedä muutakuin tämän yhden vaan.... vuosi jona tämä tapahtui niin se täytyy ottaa selville pikapuolin...ja tekijän etunimikin oli vielä hiljattain muistissa,no kaippa se sieltä kohta palautuu (raimo)??
Viimeksi muokannut hopo-66, Ti Loka 02, 2007 7:42 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hopo-66
Armas Tammelin
Viestit: 78
Liittynyt: Pe Heinä 27, 2007 9:05 pm
Paikkakunta: ilmajoki

Viesti Kirjoittaja hopo-66 »

ja oliko niin että yhden uhrin isä oli alkolla joku työnjohtaja.tms ja vaimo tosiaaankin opettaja,

mipa74
Hetty Wainthropp
Viestit: 484
Liittynyt: Ke Loka 03, 2007 4:32 am

Viesti Kirjoittaja mipa74 »

Hmm... kumma, että kukaan muu ei ole bongannut tätä:

"Viisi vuotta Hilkan katoamisen jälkeen, 11.7.-77 löytyi siis tuo täällä mainittu pääkallo Hyvinkään läheltä sijaitsevasta Märkiönjärvestä. Kallo oli vuonna -72 valmistetussa muovipussissa ja kallon arveltiin kuuluvan keski-ikäiselle naiselle ja olleen vedessä 3-5 vuotta. Hilkan katoamisen arveltiin ratkenneen. Myöhemmissä tutkimuksissa kallo todettiin kuitenkin miehen pääkalloksi, mutta tuon kallon omistajan henkilöllisyys on edelleenkin ratkaisematta. "

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... c&start=21

Paikka on enemmän kuin osuva, tosin ajankohta lienee vähän varhaisempi, mutta olisiko tässä huhuille pohjaa?

seireeni
Lauri Hanhivaara
Viestit: 126
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 12:47 pm

Viesti Kirjoittaja seireeni »

^Tuo Märkiöstä löytynyt pääkallo ei kyllä liity tähän juttuun mitenkään...

Avasin tätä kotitalousopettajan tytärtä käsittelevän ketjun, koska en löytänyt tätä olemassa olevaa hakutoiminnolla. Siellä kyselin:

Itse muistan tapauksen niin hämärästi, että kaipaisin lisätietoja surman motiivista ja tutkimuksista. Kuinka pian syyllinen saatiin selville ja minkälaista näyttöä häntä vastaan oli? Kuinka hyvin hän tunsi uhrinsa? Surmaajan, tuolloin nuoren miehen isän kerrottiin kulkeneen kellon kanssa moneen kertaan poikansa tuomion jälkeen surmareittiä ja ilmoittavan, ettei poika ole mitenkään ehtinyt sinne asti eikä voi olla syyllinen. Muistaako kukaan? Poika itse ei kai kiistänyt tekoa.

Muistikuvia, tietoja? Surmaaja todellakin palasi kylille vankilasta vapauduttuaan 2000-luvun alussa ja aiheutti pahennusta.

edit:typo havaittu
"I think it was sick and weird."

seireeni
Lauri Hanhivaara
Viestit: 126
Liittynyt: Ti Huhti 03, 2007 12:47 pm

Viesti Kirjoittaja seireeni »

Nostetaanpa tätä ketjua, eikö kukaan todellakaan tiedä/muista/löydä tarkempia tietoja? Olihan nuoren tytön raaka surma varmasti tuohon aikaan vielä hurjempi juttu kuin nykyisin.
"I think it was sick and weird."

Heartburn
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: Ma Touko 12, 2008 1:10 pm
Paikkakunta: BadCityCrew

Viesti Kirjoittaja Heartburn »

Hyi vittu mite kipeetä kamaa.

Luckyone
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: Pe Helmi 29, 2008 6:40 pm
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Luckyone »

hopo-66 kirjoitti:ja oliko niin että yhden uhrin isä oli alkolla joku työnjohtaja.tms ja vaimo tosiaaankin opettaja,
Uhrin äiti oli opettajana Rajamäen ala-asteella.

Monia tarinoita kuullut tästä surmasta, mutta onko kenelläkään fakta tietoa tapauksesta ?

Tietääkseni Sundell asuu/asui siinä talossa, joka on ennen soramonttua kiljavalle mentäessä oikealla entistä huoltoasemaa vastapäätä. Ei näy tielleasti, mutta sen postilaatikko siinä tien vieressä oli vielä jokunen vuosi sitten.


edit: Vanhemmat tunsi surmaajan ja teko tuli heillekin todellisena yllätyksenä.

Vastaa Viestiin