23-vuotiasta miestä ammuttiin Vaasassa 30.5.2014 - menehtyi sairaalassa

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Kirurgi
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: Pe Maalis 22, 2013 9:08 am

Re: 23v. mies ammuttiin Vaasassa 30.5.2014

Viesti Kirjoittaja Kirurgi »

reijoreipas kirjoitti:
Kirurgi kirjoitti:Nii ja oli se näin ,että romaani nainen tappoi yhden naisen siihen pihaan.
Putosiko romaani jostakin korkealta, vai heitettiinkö sillä?
Se oli tappavan tylsä ja pitkä.
S_K
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: La Tammi 04, 2014 4:10 pm

Re: 23v. mies ammuttiin Vaasassa 30.5.2014

Viesti Kirjoittaja S_K »

Uhri T.H ja ampuja O.B.
musta-keiju
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 6:08 pm

Re: 23v. mies ammuttiin Vaasassa 30.5.2014

Viesti Kirjoittaja musta-keiju »

ove.b oli mainittu suomi24 palstalla??
taukki
Harjunpää
Viestit: 309
Liittynyt: Ti Huhti 30, 2013 2:32 pm

Re: 23v. mies ammuttiin Vaasassa 30.5.2014

Viesti Kirjoittaja taukki »

musta-keiju kirjoitti:ove.b oli mainittu suomi24 palstalla??
Noh..varma mää en oo mut oisko tuo Beijar :D
LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: 23v. mies ammuttiin Vaasassa 30.5.2014

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Toivottavasti tekijä on pian poissa katukuvaa saastuttamasta ja tällä kertaa siten pysyykin, jos on jo aiemminkin ollut linnassa :evil:
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Kuunsirppi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 141
Liittynyt: To Helmi 25, 2010 12:34 am

Re: 23v. mies ammuttiin Vaasassa 30.5.2014

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Pojan suvun naiset olivat hyvin "vaikutusvaltaisia" ja työntekijätkin voivat jotenkin pahoin heidän johtamissa työpaikoissa ja niissä kävi kato. Aikuiset pärjää, mutta lapsi reagoi toisin. Yksi heistä oli tehokas piilovaikuttaja ja kannusti naisia luomaan uraa. Kyllä uraa saa luoda, mutta samalla pitää huolehtia lastenkin hyvinvoinnista. Lapset ovat kuitenkin ne tärkeimmät mitä äidillä on. Tässä henkirikoksessa on kaikki kauhuskenaariot kumuloituneet. Säälittää tämä yksinäinen poikaparka, joka koki karmean kohtalon. Ottaa päähän tämä minä, minä, minä itse- ajattelu.
MenSaProsPecT
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: La Maalis 01, 2014 11:56 am
Paikkakunta: Miss Universum

Re: 23v. mies ammuttiin Vaasassa 30.5.2014

Viesti Kirjoittaja MenSaProsPecT »

Kuunsirppi kirjoitti:Pojan suvun naiset olivat hyvin "vaikutusvaltaisia" ja työntekijätkin voivat jotenkin pahoin heidän johtamissa työpaikoissa ja niissä kävi kato. Aikuiset pärjää, mutta lapsi reagoi toisin. Yksi heistä oli tehokas piilovaikuttaja ja kannusti naisia luomaan uraa. Kyllä uraa saa luoda, mutta samalla pitää huolehtia lastenkin hyvinvoinnista. Lapset ovat kuitenkin ne tärkeimmät mitä äidillä on. Tässä henkirikoksessa on kaikki kauhuskenaariot kumuloituneet. Säälittää tämä yksinäinen poikaparka, joka koki karmean kohtalon. Ottaa päähän tämä minä, minä, minä itse- ajattelu.
Kovasti narsistinen on maailma. Harvassa on puhtaat yksilöt ja just nää uraihmiset sitä eniten ruokkii. Isältä/äidiltä lapselle.
Luuk 12:2
Avatar
Kaizer Sose
Jane Marple
Viestit: 1011
Liittynyt: To Elo 11, 2011 12:05 am

Re: 23-vuotiasta miestä ammuttiin Vaasassa 30.5.2014 - menehtyi sairaalassa

Viesti Kirjoittaja Kaizer Sose »

Niin siis pahvihousustako uhrin kohdalla kyse vai mistä kumman naissuvusta täällä höpistään?
Tuokaa minulle Alfredo Carcian pää ja hillosipuleita niin ette näe enää koskaan nälkää.
Sterling
Hetty Wainthropp
Viestit: 452
Liittynyt: Su Syys 28, 2008 8:25 pm
Paikkakunta: Vaihtelee

Re: 23-vuotiasta miestä ammuttiin Vaasassa 30.5.2014 - menehtyi sairaalassa

Viesti Kirjoittaja Sterling »

Kuunsirppi kirjoitti:Pojan suvun naiset olivat hyvin "vaikutusvaltaisia" ja työntekijätkin voivat jotenkin pahoin heidän johtamissa työpaikoissa ja niissä kävi kato. Aikuiset pärjää, mutta lapsi reagoi toisin. Yksi heistä oli tehokas piilovaikuttaja ja kannusti naisia luomaan uraa. Kyllä uraa saa luoda, mutta samalla pitää huolehtia lastenkin hyvinvoinnista. Lapset ovat kuitenkin ne tärkeimmät mitä äidillä on. Tässä henkirikoksessa on kaikki kauhuskenaariot kumuloituneet. Säälittää tämä yksinäinen poikaparka, joka koki karmean kohtalon. Ottaa päähän tämä minä, minä, minä itse- ajattelu.
Turha tästä on vanhempia syyttää. Normaali johtotehtävissä töissä oleva perhe. Ja tämä ei ole huhu. Ihmiset käyttävät huumeita, oli sit äiti vaikka Maria Magdaleena.
Jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan.
mariamagdalena
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Kesä 04, 2014 1:16 pm

Re: 23-vuotiasta miestä ammuttiin Vaasassa 30.5.2014 - menehtyi sairaalassa

Viesti Kirjoittaja mariamagdalena »

Niin , eihän äitiä saa syyllistää, vaikka jätti pojan yksin asumaan teininä, siis alaikäisenä ja muutti uuden miehen kanssa etelä-suomeen.
Olisi siellä ollut sukulaisia jotka olisivat voineet huolehtia pojasta, tässäkin voisi taas kysyä missä oli lastensuojeluviranomaiset aikoinaan.
Mutta , kun ei sovi konseptiin.
lapset huolehditaan loppuun asti, ei niitä jätetä muuttokuormasta pois. :roll:
Kuunsirppi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 141
Liittynyt: To Helmi 25, 2010 12:34 am

Re: 23-vuotiasta miestä ammuttiin Vaasassa 30.5.2014 - menehtyi sairaalassa

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Sterling kirjoitti:
Turha tästä on vanhempia syyttää. Normaali johtotehtävissä töissä oleva perhe. Ja tämä ei ole huhu. Ihmiset käyttävät huumeita, oli sit äiti vaikka Maria Magdaleena.
Niinpä, ollaan eri mieltä siitä mikä on normaalia. Johtotehtävissä oleminen on normaalia ja työssä käyminen on normaalia. Minulle eivät kuitenkaan työpaikkaromanssit ole normaalia työssä käyntiä. Ei myöskään se, että lapsi jätetään oman onnensa nojaan työpaikkaromanssin seurauksena. Ei sekään, että edetään uralla joko omilla taidoilla tai sitten työpaikkasuhteen kautta. Aina silloin, kun on olemassa myös työpaikkaromanssi firman johtohenkilöön, on syytä kyseenalaistaa etenemisen perusteet. Siis kyseenalaistaa. Aina on syytä epäillä, että työpaikkaromanssi on vaikuttanut uralla etenemiseen, jokaisen näitä sivusuhteita harrastava kohdalla. Tämäkin on fakta, että työpaikkasuhteita harrastavan henkilön eteneminen on syytä kyseenalaistaa. Nyt äidin seikkailunhalulla oli karmeat seuraukset, jota kukaan ei ymmärrä. Miten 13-vuotiaana urheilua harrastanut vielä lapsuudessaan onnellinen lapsi joutui kokemaan näin surullisen kohtalon. Tässä, jos jossa olisi lastensuojelun pitänyt puuttua asioiden kulkuun.
mariamagdalena
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ke Kesä 04, 2014 1:16 pm

Re: 23-vuotiasta miestä ammuttiin Vaasassa 30.5.2014 - menehtyi sairaalassa

Viesti Kirjoittaja mariamagdalena »

Uhrin äidin äidillä, siis mummolla on rikostausta.
Piti kioskia vaasassa ja pelitoimintaa, ei laittanutkaan veikkaukselle rahoja, maksoi pienet voitot omasta pussistaan, mutta olikin kusessa kun tulikin se isompi potti.
Jätti tilittämättä veikkaukselle pelit, piti itse rahat, on muuten entinen poliisin vaimo, yllätys.
Tuomion sai ja kioskin pito loppui siihen, veikkaus otti välittömästi luvat pois. :!:
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17102
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: 23-vuotiasta miestä ammuttiin Vaasassa 30.5.2014 - menehtyi sairaalassa

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Onpas omituinen sattumus kun uutisissa päästiin vain syytteeseen saakka. Sitten hiljeni. Tai sitten en vaan löydä paljonko ja kenelle tästä tuomio annettiin:
Klemetinkadun surmasyyte: 10 vuotta taposta

Viime toukokuun lopulla Vaasan Klemetinkadulla tapahtuneessa surmassa syyttäjä vaatii Pohjanmaan käräjäoikeudessa syytetylle 53-vuotiaalle vaasalaismiehelle 10 vuotta vankeutta taposta.

Asianomistajien edustaja yhtyi syyttäjän vaatimuksiin ja vaati lisäksi vahingonkorvauksia kummallekin poikansa menettäneille vanhemmille 10 000 euroa. Lisäksi vaaditaan reilun 4 000 euron hautauskuluja korvattaviksi.

Syytetty myöntää ampuneensa uhria, mutta ei tiennyt aseessa olleen patruunoita.

23-vuotias vaasalainen uhri viettiin heti laukauksen jälkeen sairaalaan, jossa hän kuoli tajuihinsa tulematta seuraavana päivänä aivoihin tulleen laukauksen seurauksena.

Puolustuksen todistelun mukaan uhri ja syytetty olivat hyvissä väleissä eikä heillä ollut riitaa myöskään illan aikana. Syytetty myönsi olleensa tekohetkellä alkoholin vaikutuksen alainen, kuten koko muu seurue.

Syytetty sai tapposyytteen lisäksi syytteet huumausainerikoksesta, kolmesta ampuma-aserikoksesta sekä räjähdysainerikoksesta.

Tapauksen tuomio julkistetaan 28.10.
Ilkka
Julkaistu 14.10.2014 16:09 (Päivitetty 14.10.2014 19:13)
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Vaasasta
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Su Joulu 27, 2020 5:52 pm

Re: 23-vuotiasta miestä ammuttiin Vaasassa 30.5.2014 - menehtyi sairaalassa

Viesti Kirjoittaja Vaasasta »

Doctor Lecter kirjoitti: Ke Maalis 25, 2020 1:58 pm Onpas omituinen sattumus kun uutisissa päästiin vain syytteeseen saakka. Sitten hiljeni. Tai sitten en vaan löydä paljonko ja kenelle tästä tuomio annettiin:
Tuolla aiemmissa teksteissä se syytetyn nimi on mainittu kyllä.
Vastaa Viestiin