Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 2014

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Kalinka Holmes
Harjunpää
Viestit: 305
Liittynyt: To Loka 30, 2014 9:15 pm

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja Kalinka Holmes »

hannas kirjoitti: Itse olen jo pudonnut kärryiltä sen suhteen, että oliko tätä eloon jäänyttä poikalasta, nyt jo ilmeisesti noin 10-vuotiasta (?) tutkittu siltä osin, että kuka on hänen biologinen isänsä. Oliko tämän sarjamurhaajanaisen suhde tämän hänen ainoan poikansa isään jotenkin erilainen vrt. muihin "siittäjiin" nähden.

Eikö tämä henkilö kuitenkin listinyt yhden tai kenties useampiakin lapsia ennen tätä poikaa ja jatkoi samaa metodia myös pojan syntymän jälkeen - ja olisi jatkanut edelleen, ellei olisi jäänyt kiinni, koska hänhän oli käsittämättömästi silloinkin jo puolivälissä raskautta taas.

Oliko tämä poika nyt 14 v.? Joku sanoi, ettei K. ole soittanut isältään apua lapsen syntyessä, vaan että äiti oli sattumalta mennyt paikalle. Olisiko se pelastanut tämän lapsen? Eli K ei ollut tuossakaan tapauksessa itse soittanut ketään apuun ja lapsi selvisi ihan vahingossa?
Talventoivo
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2014 12:29 pm

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja Talventoivo »

cicero kirjoitti:
Ei K soittanut isälleen eikä kenellekään muullekaan synnyttäessään poikaansa vaan hänen äidilleen tuli sellainen olo että joku on huonosti ja oli mennyt omalla avaimella naapurissa asuneen tyttärensä kotiin sisään kun kukaan ei avannut. Siellä K:lla oli ollut synnytys kovaa vauhtia menossa.
Sulla on aika tarkka tieto, saanko kysyä mistä on peräisin?
Korjaan kuitenkin yhden asian: asuntoon omilla avaimilla meni isä, ei äiti. Äiti herätti isän ja komensi sinne asuntoon. Isä sitten ambulanssihenkilökunnan ohjeistuksella mm. leikkasi napanuoran.
Ilmeisesti nyt perjantaina oikeus antaa asiasta välilausunnon, osaako viisaammat sanoa mitä se käytännössä tarkoittaa? Ilmeisesti K siirretään tutkintavankeudesta vankilaan vai millä tavalla tuomio pannaan käytäntöön?
hannas
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 90
Liittynyt: To Marras 27, 2014 5:51 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja hannas »

Mielestäni tässä varmasti kaikkien mielestä erittäin vastenmielisessä, jotenkin puistattavassa ja inhottavassa tapauksessa - käytännössä syntymään pyrkiviin lapsiin kohdistuneessa sarjamurha -tapauksessa on huomattavaa ja syytä pitää mielessä, että nämä lapsethan eivät mitenkään itse pyytäneet tulla tähän maailmaan.

Heitä, kaikkiaan seitsemän kertaa tiettävästi, kohdussaan kantanut naispuoleinen henkilö, päätti tappaa heidät. Yksi jäi henkiin, kaiken julkisuudessa esitetyn tiedon perusteella vahingossa. Tekijällä oli alunperin tarkoitus päästä hänestäkin eroon, mutta "sattuma" puuttui suunnitelmaan ja tekijä joutui synnyttämään yhden yhä elävän lapsen.

Silti hän jatkoi seuraavien raskauksiensa seurauksena sisällään kasvavien lasten tappamista.

Minusta tämän henkilön tekemisissä on kyse määrätietoisesta, suunnitellusta ja ennen muuta järjestelmällisestä tuhoamisesta eikä mistään satunnaisesta mielenhäiriöstä.
"And though you fight to stay alive
Your body starts to shiver
For no mere mortal can resist
The evil of the thriller"
- Michael Jackson feat. Vincent Price - Thriller (1982)
Kikkara
Nikke Knakkertton
Viestit: 196
Liittynyt: To Loka 23, 2014 11:13 pm

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja Kikkara »

Olen miettinyt muutamaa asiaa:
Vauvat olivat pikkuisia, ehkä mahtuneet vaikka esim Lidlin turkkilaisen jukurtin "sankoon" ei varmaan tarvitse olla kannellinen 10 litran marjastusämpäri - toki sellaisiakin voi jollakin olla kaapeissa.
Olivatkohan sangot kuivia vai oliko niissä vettä, jolloin nainen ajatteli että ne ovat kohdunomaisissa oloissa??????? Sitten raukat hukkuivat.
Ja (aiheeseen kuulumatta) miten tämä iso poika saadaan pidettyä tietämättömänä näistä kuulusteluista, laitetaanko lapsi ulkomaille vai mihin kun kaikki puhuvat hänen äitinsä hirmuteoista?
hannas
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 90
Liittynyt: To Marras 27, 2014 5:51 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja hannas »

Kikkara kirjoitti:Olen miettinyt muutamaa asiaa:
Vauvat olivat pikkuisia, ehkä mahtuneet vaikka esim Lidlin turkkilaisen jukurtin "sankoon" ei varmaan tarvitse olla kannellinen 10 litran marjastusämpäri - toki sellaisiakin voi jollakin olla kaapeissa.
Olivatkohan sangot kuivia vai oliko niissä vettä, jolloin nainen ajatteli että ne ovat kohdunomaisissa oloissa??????? Sitten raukat hukkuivat.
Ja (aiheeseen kuulumatta) miten tämä iso poika saadaan pidettyä tietämättömänä näistä kuulusteluista, laitetaanko lapsi ulkomaille vai mihin kun kaikki puhuvat hänen äitinsä hirmuteoista?



Niinpä, hyvä pointti ja minusta tavallaan hän onkin ehkä tämän tekijän traagisin uhri, koska hänhän on selvästikin jäänyt vain sattumalta ja vahingossa henkiin. Hän joutuu valitettavasti jossain elämänsä vaiheessa käymään läpi tämän kaikki muut lapset tappaneen synnyttäjänsä järkyttävät teot - hänen periaatteessa sisaruksiensa, ainakin kuuden, murhat, jotka sama henkilö, joka esiintyi hänen äitinään, tappoi omin käsin.

Tosin aika monet julkisuudessa ja oikeudenkäynnissäkin esitetyt lausunnot tekijän suhteesta tähän hänen ainoaan elossa olevaan jälkeläiseensä viittaisivat siihen, ettei tekijällä ole ollut häneenkään kovin onnistunut suhde noin synnyttäjä - lapsi -suhteessa, vaan että suhde on ollut jotenkin "näyttämöllinen" enintään, lapsesta (kuten myös neljääkymppiä lähestyvästä synnyttäjästä) ovat pitäneet huolta suurelta osin lapsen isovanhemmat.

Voi poikaa, mutta ei kuitenkaan "no voi voi". Ihan hiton huonot geenit ja ympäristötekijät ainakin äitinsä suvun puolelta ovat vastuksina. Mutta niin on monilla muillakin, eikä se tarkoita kuitenkaan epäonnistumista.

Luulisin, toivon, että hän pärjää, menestyy ja ainahan hän voi kirjoittaa vaikka menestyskirjan kokemuksistaan ja todeta, että hänen suurin innoittajansa on ollut se, mikä kaikilla suurilla kirjailijoilla eli vittumainen lapsuus.
"And though you fight to stay alive
Your body starts to shiver
For no mere mortal can resist
The evil of the thriller"
- Michael Jackson feat. Vincent Price - Thriller (1982)
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja cicero »

Sinä joka sanoit että tiedän asiat hyvin. Osaan lukea.

Toinen juttu. äiti tosiaan patisti isän katsomaan mitä tapahtuu, tämä vastauksena siihen että soittiko tytär isälleen, ei. Äiti pelasti, ties vaikka olisi tiennyt että tyttönsä oli raskaana muttei puhunut siitÄ.
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
lukutoukka
Christopher Lorenzo
Viestit: 1557
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2009 3:02 pm

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja lukutoukka »

Bastardi.
Äpäräparat. Olen yksi heistä. Taistelin äärimmilleen itseni ja kaltaisteni puolesta. Minulla on nyt syntymäpäivä. Olen salattu ja kuitenkin yhä elossa. Minulla on syntymäpäivä, jota vietän ilman vanhempiani ja heistä huolimatta. K:n ensimmäinen lapsi joutuu elämään myös lähes laillani, mutta ei kuitenkaan ihan niin kuin minä.

Kummatkin vanhempani ovat kuolleet jo ennen kouluikääni. Heillä on ollut erityinen elämäntehtävä, johon en ole voinut vaikuttaa sen enempää kuin syntymäänikään. Kuitenkin olen erittäin iloinen tästäkin syntymäpäivästä ja toivon niitä vielä monia lisää kuin myös K:n ainoalle elossa olevalle lapselle.
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja cicero »

K:n pojalle tämän täytyy olla kamalaa. Toivottavasti hän saa apua ja tajuaa ettei ole millään tavalla syyllinen tapahtumiin
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Lukijatar
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2014 4:23 pm

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja Lukijatar »

Toivottavasti pojalla ei myöskään ole vammoja raskaudenaikaisen alkoholinkäytön takia. Sehän on ihan tutkittu juttu, että aika pienetkin kaatokännit vaurioittaa sikiötä. FAS- ja sitä lievemmin vammautuneita lapsia olen joskus nähnyt, ja vauriot on hyvin eri asteisia. Alkoholi voi aiheuttaa myös sellaista, mikä ei näy päälle, kuten oppimis-, käytös-, tunne-elämän jne. häiriöitä. Minulla tuli tästä äidistä mieleen, että olisko itse altistunut alkoholivaurioille ennen syntymäänsä. Tietyt asiathan kulkevat myös suvussa, kuten huono-osaisuus, päihteidenkäyttö jne. Voisiko tuo vähä-älyisyydeltä näyttävä toiminta sitten johtua tällaisesta? Kehitysvammasta siis, joka johtuu alkoholista. Viina myös teettää ennenaikaisia synnytyksiä eli jos on koko ajan vetänyt perseitä olalle raskausaikoina niin kyllähän siitä jotain seuraa.
Alicia May Emory
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: To Kesä 12, 2014 11:36 am

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja Alicia May Emory »

Viime viikolla kun oli niitä oikeudenkäyntejä, missä kukakin kävi todistamassa vuorollaan, seurasin twitteriä ja tämä Iltalehden toimittaja twiittasi paikan päällä tapahtumia. Mietin, että oliko se poika siellä myös. Vähän väliä kuulustelua jatkettiin suljetuin ovin, mutta yhdessä kohtaa kirjoitti niin, että ensin syytetty kertoi, että plaa plaa plaa, sitten luki, että nuori itkee, hänen kaksi tukijaansa lohduttavat häntä.
jeejeeskif
Alibin satunnaislukija
Viestit: 59
Liittynyt: To Loka 30, 2014 3:26 pm

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja jeejeeskif »

cicero kirjoitti:K:n isä sanoo että K on aina ollut patologinen valehtelija mutta ei ole koskaan hakenut tyttärelleen apua, on silti antanut negatiivisia lausuntoja tyttärestään toimittajille (huomionkerääjä, vastuutapakoilija?).
Eikös ne isän kommentit ole ollu tutkintamatskusta/oikeudesta, eikä toimittajille annettuja lausuntoja?
Rouva Piilopoliisi
Remington Steele
Viestit: 220
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 10:51 am

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja Rouva Piilopoliisi »

Lukijatar kirjoitti:Minulla tuli tästä äidistä mieleen, että olisko itse altistunut alkoholivaurioille ennen syntymäänsä. Tietyt asiathan kulkevat myös suvussa, kuten huono-osaisuus, päihteidenkäyttö jne. Voisiko tuo vähä-älyisyydeltä näyttävä toiminta sitten johtua tällaisesta? Kehitysvammasta siis, joka johtuu alkoholista. Viina myös teettää ennenaikaisia synnytyksiä eli jos on koko ajan vetänyt perseitä olalle raskausaikoina niin kyllähän siitä jotain seuraa.
K:n siskohan on puheiden mukaan itse sairaanhoitaja (kätilö?) ja Kaisa itsekin oli lukion käynyt ja onnistunut työpaikkojakin itselleen hakemaan. Periytyvässä huono-osaisuudessa ei tällaisia ilmiöitä nähdä. Siis lukionkäymisiä ja työpaikkoja.
Osku
Nikke Knakkertton
Viestit: 157
Liittynyt: To Kesä 02, 2011 11:46 pm

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja Osku »

Palailen vielä kierrukka-asiaan, josta aiemmin kirjoitin.
Tosiaan sen voi ottaa itsekin pois, eikä ole kauhean vaikeaa. Itselleni tuli mieleen, että onhan se saattanut sen kierrukan antaa olla vaan paikalaan käymättä poistattamassa sitä tai niin ettei myöskään itse sitä ole ottanut pois. Jospa K on sen vain antanut olla, jossain vaiheessa ehkäisyteho on loppunut ja pamahtanut paksuksi. Jospa K on kuvitellut että esine itsessäänkin ehkäisee vaikka ei enää hormonia eritäkkään ja on sit tullut raskaaksi ja tää kierrukka tullut synnytyksen aikana sikiön kanssa ulos, sekin on mahdollista.
Scilla
Martin Riggs
Viestit: 627
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 12:22 pm

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja Scilla »

Ja se kierukka voi tulla jopa huomaamatta itsestäänkin ulos, esim. runsaan kuukautisvuodon mukana. Ei ole luotetuimpia ehkäisymuotoja.
Lukijatar
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2014 4:23 pm

Re: Poliisi löysi viiden lapsen ruumiit komerosta Oulussa 20

Viesti Kirjoittaja Lukijatar »

Tosiaan, olihan hän lukion käynyt... eli ei mitenkään syvästi vammainen voi olla :( . Jotenkin se olisi vähän lieventänyt tuota tekosarjaa. Toisaalta, "hyvissäkin" tai ulospäin normaaleissa perheissä on alkoholismia, eikä alkoholivauriot ole aina mitattavissa koulumenestyksenä. Vaurio on voinut kohdistua aivoissa tunne-elämän ja käytöksen alueille. Riippuen siitä, missä raskauden vaiheissa kaatokännejä on vedelty. Silti tosiaan, ei voi kuin painaa pään tällaisen tapauksen edessä. Ja toivoa, että miehet katsoisivat myös eteensä kun nainen on kovin helposti saatavilla ilman ehkäisyä.
Vastaa Viestiin