Danuta Kankaanpää (Helsinki,Kallio,Pengerkatu/1991)

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

silloin vielä nuori kirjoitti:hauska lukea eri-ihmisten erilaisia kommentteja kyseisestä tapauksesta..
itse muistan tuon kuin eilisen, vaikka olin vasta kuusi vuotias. se ei unohdu koskaan..!

tapausta (liian)läheltä seurannut..
Saako kysyä tarkemmin miten läheltä vai onko kyseessä (liian)läheinen kysymys?

Onko Danutasta muuten valokuvaa jossain? Minulla on hämärä mielikuva hänestä tuolloisten lehtijuttujen perusteella, mutta en muista tarkasti.
Viimeksi muokannut Valdovas, La Joulu 13, 2008 12:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

aamu
Sofia Karppi
Viestit: 414
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 10:11 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aamu »

Ihme etten muista tätä, asuin ihan lähellä tuolloin,mutta olin vasta 8v...Ehkäpä tää on menny jotenkin ohi sitten, tai mua on suojeltu ettei tarvi selittää,mikä on ilotyttö=) Tosin mulla tais olla kalpea aavistus asiasta :D
Toi amok-juoksu tuntuu hyvin kuvaavan tuota JT:n reissaamista. Onkohan hän aikonut ottaa itseltään hengen,vaan ei ehtinyt/ pystynytkään.

Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^^ Muistaakseni Danutan kuva on ainakin tuossa Lecterin mainitsemassa Hannes Markkulan kirjassa Suomalainen murha 1991 - 1994.

Valitettavasti en ole skannannut kuvaa omalle koneelleni silloin, kun olen ko. kirjaa lukenut. Mielikuvani on, että Danutalla oli kuvassa tummat, kiharaiset, puolipitkät hiukset ja melkoisen suuret korvarenkaat.
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-

Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

maija turjukka kirjoitti:^^ Muistaakseni Danutan kuva on ainakin tuossa Lecterin mainitsemassa Hannes Markkulan kirjassa Suomalainen murha 1991 - 1994.
Kiitos tiedosta. :D Minulla ei tuota uudempaa Markkulan kirjaa olekaan. Pitääpä vilkuilla divareissa sillä silmällä ;-)
Valitettavasti en ole skannannut kuvaa omalle koneelleni silloin, kun olen ko. kirjaa lukenut. Mielikuvani on, että Danutalla oli kuvassa tummat, kiharaiset, puolipitkät hiukset ja melkoisen suuret korvarenkaat.
Vähän sellainen mielikuva minullakin on. Minulla on myös mielikuva, että jossain aikansa sensaatiolehdessä (Hymy, Ratto tms.) olisi ollut kattavampikin artikkeli tapauksesta kuvineen päivineen, mutten muista enää tarkemmin. Ehkä joku muistaa paremmin...??

apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1584
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

Valdovas kirjoitti:Vähän sellainen mielikuva minullakin on. Minulla on myös mielikuva, että jossain aikansa sensaatiolehdessä (Hymy, Ratto tms.) olisi ollut kattavampikin artikkeli tapauksesta kuvineen päivineen, mutten muista enää tarkemmin. Ehkä joku muistaa paremmin...??
En muista noita hymyjä ja rattoja, mutta alibin kannessa tämä puolan neito ainakin oli. Muistelen, että ajan muissakin lehdissä ollut paljon kuvia. Nainen oli todella kaunis ja siksikin kuvia varmasti on paljon. Lisäksi rikosta tutkittaessa julkaistiin naisen kuva useassa lehdessä.

Valdovas
Axel Foley
Viestit: 2433
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 12:25 pm
Paikkakunta: Paikallinen ryhmä, Orionin haara 4 B 13

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

apollo kirjoitti: En muista noita hymyjä ja rattoja, mutta alibin kannessa tämä puolan neito ainakin oli. Muistelen, että ajan muissakin lehdissä ollut paljon kuvia. Nainen oli todella kaunis ja siksikin kuvia varmasti on paljon. Lisäksi rikosta tutkittaessa julkaistiin naisen kuva useassa lehdessä.
Saattoi olla Alibikin. En tosiaan muista riittävän tarkasti. Muistatko mikä Alibin numero se oli? Ei sinulla tai jollain muulla sattuisi olemaan sitä skannattavaksi? :D

apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1584
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Viesti Kirjoittaja apollo »

Valdovas kirjoitti:Muistatko mikä Alibin numero se oli? Ei sinulla tai jollain muulla sattuisi olemaan sitä skannattavaksi? :D
Enpä muista, mutta varmaan vuoden 91/92 taitteessa ilmestynyt. Eipä ole alibeita skannattavaksi, mutta ehkä joku innokkaampi voi auttaa sinua tässä.

EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Minulla löytyy kylllä kuvia vanhoissa lehdissä. En kyllä ole vielä scanneria käyttänyt :lol: Täytyy varmaan opetella, kun sellainen tossa kuitenkin on. Koitan joulukuun aikana saada skannattua kuvia.

Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Mä kirjotin ton juttuni Rikospostista 1/92. Siinä oli kyllä Danutan kuviakin, mutta ei jaksa alkaa ährätä skannerin kanssa, kun olen sen nostanut odottelemaan parempia päiviä.
Danuta on todellakin kaunis ja hän muistuttaa lähinnä posliininukkea.

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

EuroJR kirjoitti:Minulla löytyy kylllä kuvia vanhoissa lehdissä. En kyllä ole vielä scanneria käyttänyt :lol: Täytyy varmaan opetella, kun sellainen tossa kuitenkin on. Koitan joulukuun aikana saada skannattua kuvia.
Itse en koskaan jaksa skanneria käytellä, helpompi on digikameralla/kamerakännyllä ottaa kuvaa, siirtää koneelle ja laittaa vaikka imageshackkiin.

Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Voitko Bombay tai joku muu vastata????
Mulla on nyt Danutan kuvat koneella. Miten ne nyt saikaan näkyviin tänne, kun en mistään löydä ohjetta.

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Esimerkiksi näin:
http://imageshack.us/ -> "browse.." -> valitse kuva koneeltasi -> "upload"-> ja kohta pitäisi ilmestyä eteesi linkkivaihtoehdot ja kuvasi myös siihen oikealle, clikkaa vaan kuvaasi ja kopioi sen osoite tänne foorumille ja maalaa osoite ja clikkaa foorumilta tuota "Img" kohtaa niin voi'la, kuvan pitäisi näkyä..

Toivottavasti auttaapi.

Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Kuva

Kokeillaan toimiiko tää eka kuva.

Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Kuva

Jihuu! Kiitti Bombay! Todennäköisesti kuvissa on Danuta, enkä ole lähettänyt omia kuviani :D

Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Kiitos, Ailar :D Näkyisiköhän nuo kuvat hieman suurempana näistä linkeistä...

http://img300.imageshack.us/img300/3978 ... 203rn0.jpg

http://img222.imageshack.us/img222/9560 ... 204mi8.jpg

On tää jännää tää uusien asioiden opettelu, eikö vaan :wink:
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-

Vastaa Viestiin