17-vuotias tyttö poltettiin elävältä, Kokemäki 30.1.2015

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Pilvikihara
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 6:12 am

Re: Pori Lenkille lähtenyt teinityttö ei palannut kotiin

Viesti Kirjoittaja Pilvikihara »

Tekijän sukulaisista ei ole sen kummempaa tietoa,mutta huhun mukaan tekijän sisko olisi jossakin vaiheessa soittanut uhrille seurustelun loputtua ja pyytänyt uhria antamaan tekijälle vielä mahdollisuuden..
Kaikesta päätellen murhan syy on nimenomaan seurustelun loppuminen.Uskon,yhä vieläkin,tekijällä olleen apuri/apureita.Kyseinen henkilö on todennäköisesti kulttuuritaustaltaan tekijän kanssa samaa maata.
jontse
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 99
Liittynyt: Pe Maalis 18, 2011 5:11 pm

Re: Pori Lenkille lähtenyt teinityttö ei palannut kotiin

Viesti Kirjoittaja jontse »

Pilvikihara kirjoitti:Tekijän sukulaisista ei ole sen kummempaa tietoa,mutta huhun mukaan tekijän sisko olisi jossakin vaiheessa soittanut uhrille seurustelun loputtua ja pyytänyt uhria antamaan tekijälle vielä mahdollisuuden..
Kaikesta päätellen murhan syy on nimenomaan seurustelun loppuminen.Uskon,yhä vieläkin,tekijällä olleen apuri/apureita.Kyseinen henkilö on todennäköisesti kulttuuritaustaltaan tekijän kanssa samaa maata.
Jos tuo on muuta kuin huhu: silloin tämä keissi on varmasti "kunniamurha".
"if your religion is worth of killing, please start yourself"
Lauri Ahven
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: To Elo 25, 2011 8:52 am

Re: Pori Lenkille lähtenyt teinityttö ei palannut kotiin

Viesti Kirjoittaja Lauri Ahven »

Jack Bauer kirjoitti:Varmahan ei voi tietysti olla, mutta jos epäillyllä oli kuvakkeessa (suomalainen sivusto) profiili ja kuvia jo vuonna 2006, on hän silloin ollut n. 16-vuotias. Tullut siis todennäköisesti Suomeen viimeistään silloin, todennäköisesti aikaisemminkin. Vaikea kuvitella että 16-vuotias (puhumattakaan nuoremmasta) tulisi ihan yksin vieraaseen maahan. Ei toki mahdotonta, mutta pitäisin todennäköisempänä että muitakin perheenjäseniä/sukulaisia Suomessa olisi ainakin joskus ollut.
Ei ole mitenkään harvinaista, että nuoretkin lapset tulevat yksin turvapaikkaa hakemaan. Itse asiassa sen voi sanoa olevan jopa niin yleistä, että yksin tulleita alle 16-vuotiaita turvapaikanhakijoita varten on perustettu omat ryhmäkodit, joihin heidät majoitetaan. Heitä ei siis sijoiteta samoihin vastaanottokeskuksiin kuin aikuiset tai perheet. Ennen kuin Suomessa tiukennettiin perheenyhdistämiskäytäntöjä, lapsen lähettäminen yksinään turvapaikan hakuun oli yksi todennäköisimpiä keinoja saada koko perhe uuteen maahan.

Tuo kuvio sopisi tähän tapaukseen varsin hyvin, sillä Afganistan ja Irak ovat niiden maiden joukossa, joista Suomeen on lähetetty eniten alaikäisiä yksinään turvapaikkaa hakemaan.
HAL-9000
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2015 5:50 pm

Re: Pori Lenkille lähtenyt teinityttö ei palannut kotiin

Viesti Kirjoittaja HAL-9000 »

Tuskinpa tässä on kyseessä ns. kunniamurha. Kunniamurhassa tyypillisesti klaanin, suvun tai perheen kunniaa on loukattu ja tämän kunnian palauttamiseksi tehdään murha. Lähes aina tämä kohdistuu suvun jäseneen, joka on toiminut väärin. (länsimaistunut, mennyt vääriin naimisiin, raiskattu tai homoseksuaali)

Uusi Suomi: http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/51799-t ... a-suomessa

Kulttuuritaustalla voi kuitenkin olla tekemistä pettymyksen hallinnan ja toimintatavan kanssa.
jontse
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 99
Liittynyt: Pe Maalis 18, 2011 5:11 pm

Re: Pori Lenkille lähtenyt teinityttö ei palannut kotiin

Viesti Kirjoittaja jontse »

HAL-9000 kirjoitti:Tuskinpa tässä on kyseessä ns. kunniamurha. Kunniamurhassa tyypillisesti klaanin, suvun tai perheen kunniaa on loukattu ja tämän kunnian palauttamiseksi tehdään murha. Lähes aina tämä kohdistuu suvun jäseneen, joka on toiminut väärin. (länsimaistunut, mennyt vääriin naimisiin, raiskattu tai homoseksuaali)

Uusi Suomi: http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/51799-t ... a-suomessa

Kulttuuritaustalla voi kuitenkin olla tekemistä pettymyksen hallinnan ja toimintatavan kanssa.
Huomasitko et mainitsin "kunniamurha" en suoraan kunniamurha, joku ero tuossa lauseessa on. lainausmerkit nimittäin
"if your religion is worth of killing, please start yourself"
Rizzoli#19
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: To Helmi 12, 2015 7:12 pm

Re: Pori Lenkille lähtenyt teinityttö ei palannut kotiin

Viesti Kirjoittaja Rizzoli#19 »

Pitkään keskustelua seuranneena, on nyt pakko aukaista omakin suuni (eli kirjoittaa). Joku tuolla mainitsi, ettei kenellekään miehelle ole homma eikä mikään nostaa vetelä tyttö auton kyytiin. Olen pikkuriikkisen eri mieltä. Toki, jos mies on todella raamikas ja voimakas, niin onnistuuhan se. Mutta veteläksi mennyt ihmisruumis on aivan helkutin hankala saada nostetuksi, puhumattakaan että paino tuntuu liki kaksinkertaistuneen vetelyyden myötä. Olen itse suht kookas, mutta ea-kurssilla kun piti yksi veteläksi mennyt naisihminen nostaa lattialta ja siirtää paareille, ei se ollut ihan niin helppoa. Tästä syystä olen sen teorian kannalla, että tekijällä on ollut apuri.

Ja mitä tulee tuohon, etteivät muslimit uskalla nyt liikkua ulkona laisinkaan…No, kyllä ne täällä pääkaupunkiseudulla ainakin liikkuvat kuten ennenkin. Toisaalta, on vähän niinkin, etteivät nuoret tytöt myöskään uskalla liikkua myöhään ulkona. En syytä siitä muslimeita sen enempää kuin kristittyjäkään, mutta tosiasia on se, että näiden uutisten lisäännyttyä, ei se suomityttökään ihan entiseen malliin uskalla ulkosalla liikkua.
reem kätser
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2009 8:25 am

Re: Pori Lenkille lähtenyt teinityttö ei palannut kotiin

Viesti Kirjoittaja reem kätser »

Rizzoli#19 kirjoitti:Pitkään keskustelua seuranneena, on nyt pakko aukaista omakin suuni (eli kirjoittaa). Joku tuolla mainitsi, ettei kenellekään miehelle ole homma eikä mikään nostaa vetelä tyttö auton kyytiin. Olen pikkuriikkisen eri mieltä. Toki, jos mies on todella raamikas ja voimakas, niin onnistuuhan se. Mutta veteläksi mennyt ihmisruumis on aivan helkutin hankala saada nostetuksi, puhumattakaan että paino tuntuu liki kaksinkertaistuneen vetelyyden myötä. Olen itse suht kookas, mutta ea-kurssilla kun piti yksi veteläksi mennyt naisihminen nostaa lattialta ja siirtää paareille, ei se ollut ihan niin helppoa. Tästä syystä olen sen teorian kannalla, että tekijällä on ollut apuri.

Ja mitä tulee tuohon, etteivät muslimit uskalla nyt liikkua ulkona laisinkaan…No, kyllä ne täällä pääkaupunkiseudulla ainakin liikkuvat kuten ennenkin. Toisaalta, on vähän niinkin, etteivät nuoret tytöt myöskään uskalla liikkua myöhään ulkona. En syytä siitä muslimeita sen enempää kuin kristittyjäkään, mutta tosiasia on se, että näiden uutisten lisäännyttyä, ei se suomityttökään ihan entiseen malliin uskalla ulkosalla liikkua.
Täytyy tähän kohtaa kommentoida hieman tuota ihmisen siirtämistä. Itse painan +65 kg ja vaimoni ( n 48 kg) on joutunut useamman kerran joutunut kantamaan minut omakotitaloomme minun sammuttua autoomme. Lievästä narkolepsiasta kärsivänä olen lähes kuin ruumis sammuessani ja tietääkseni hänellä ei ole ollut apuvoimia minua kantaessaan. taloomme mentäessä on kuitenkin muutama rappunen ennen ulko-ovea. Lähinnä pitäisin ihmisen siirtämistä tahtotilasta kiinni...
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Re: Pori Lenkille lähtenyt teinityttö ei palannut kotiin

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Itse en ainakaan juuri nyt oikein usko apuriteoriaan. Jos joku apuri olisi ollut mukana, niin homma olisi alunperinkin ollut paremmin suunniteltu; eli tekijät EI olisi jääneet kiinni heti seuraavana päivänä. Tyyppihän tosiaan kävi 'paljastamassa' itsensä jo aiemmin päivällä tytön kotikadulla joten kaikki mitä tapahtui sen jälkeen oli sen varjossa, että oli aikaisemmin päivällä riehunut kylillä. Naapurit oli nähneet ja panneet merkille todennäköisesti myöskin rekkarin. Ei yrittänytkään toimia jotenkin huomaamattomasti.
Tuli sitten iltaisella takaisin ja koppasi tytön kyytiin, mutta on siinä haastetta pohtia kuinka mietitystä murhasta tässä lopulta on kyse, tuskin mietti murhaa paikalle tullessaan.

Mielikuva itsellä on todella tunteitten viemästä epävakaasta henkilöstä joka ei vaan lopulta hallitse itseään millään lailla.
Just sitä samaa mitä tapahtuu nuorten miesten ja naisten välillä kulttuurista tai uskonnosta riippumatta. Tasaisin väliajoin vuodesta toiseen. Aina.
Perhesurmissakin on kyse tietynlaisten miesten kunniasta! Ihan luterilaiseksi kastettujen.

En siis myöskään edelleenkään usko mihinkään raflaaviin torsoihin tahi elävältä polttamisiin vaan uskon, että kaiken tämän jälkeen nuorimies sekavassa mielentilassa suurinpiirtein kuvitteli, että tässä tilanteessa kuuluu yrittää peittää jälkensä polttamalla paikka missä mielenhäiriössä kuristettu (tai puukotettu tms) ruumis on.. Siitä huolimatta, että hänestä oli jo olemassa hyvät vihit maailmalla (takavaloton auto ja naapuruston irtotiilet).
Tavallinen tapaus siis. Sekä kotoperäis-ukkojen, että mamu-ukkojen keskuudessa. Täysin uskonnoton, täysin teinienvälinen, peräti inhimillinen tragedia mikä liittyy vain ja ainoastaan naisen ja miehen välisiin suhteisiin. Kulttuurista riippumatta.


Voi kun joku keksisi vielä kuinka 'kasvattaa' lapsensa - erityisesti tyttärensä varomaan näitä tiettyjä aivan ihania tyyppejä.
Totuus
Murhettunut murmeli
Alibin satunnaislukija
Viestit: 61
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 2:17 am

Re: Pori Lenkille lähtenyt teinityttö ei palannut kotiin

Viesti Kirjoittaja Murhettunut murmeli »

Kysymys Kyllikki S:lle

MIhin mielestäsi "teini-ikä" päättyy? Epäilty on 25-vuotias :roll: Haloo :lol:
Kyllikki S
Adrian Monk
Viestit: 2652
Liittynyt: Pe Heinä 13, 2007 1:30 am

Re: Pori Lenkille lähtenyt teinityttö ei palannut kotiin

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Murhettunut murmeli kirjoitti:Kysymys Kyllikki S:lle

MIhin mielestäsi "teini-ikä" päättyy? Epäilty on 25-vuotias :roll: Haloo :lol:
No omalla kohdalla se päättyi siinä 24-25vee. Nykyään varmaan jossain kolmenkympin paikkeilla jos hyvin menee :lol:
Totuus
Läskikissa
Susikoski
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2015 1:18 am

Re: Pori Lenkille lähtenyt teinityttö ei palannut kotiin

Viesti Kirjoittaja Läskikissa »

Murhettunut murmeli kirjoitti:Kysymys Kyllikki S:lle

MIhin mielestäsi "teini-ikä" päättyy? Epäilty on 25-vuotias :roll: Haloo :lol:
Sanoisin monen 25-vuotiaan menevän käyttäytymisensä perusteella helposti vielä teini-ikäisestä. Tutkimusten mukaan aivot alkavat olla kehittyneet vasta juurikin siellä 25-vuotiaana muutenkin.
Voi kun joku keksisi vielä kuinka 'kasvattaa' lapsensa - erityisesti tyttärensä varomaan näitä tiettyjä aivan ihania tyyppejä.
Tärkeämpää olisi kasvattaa lapsensa sellaiseksi, ettei heistä tulisi näitä ihania tyyppejä, joita muiden täytyy varoa. Valitettavasti siihen tosin ei aina voi kasvatuksella vaikuttaa.
Ärrkele
Adrian Monk
Viestit: 2593
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 6:12 am

Re: Pori Lenkille lähtenyt teinityttö ei palannut kotiin

Viesti Kirjoittaja Ärrkele »

Vai että täysin "teinienvälinen, miehen ja naisen välinen inhimillinen tragedia".

No huh huh, mitä tekstiä.

Syytettyhän on 25 vuotias AIKUINEN MIES ja uhri vasta 17 vuotias LAPSI!

No, siellä mistä tämä mies on kotoisin, lapsivaimot pakkonaitetaan vanhoille miehille siinä 13 vuotiaina varmaankin.
PaxCow kirjoitti:Vaikka miten yritän, en kuule allahu akbaria.
Chefile kirjoitti:Minulla on kuule munaa lyödä pelkästään sillä munalla sinut taju kankaalle, sinä mielisairas hinaaja.
Seppo Räty: ”Suomalainen keihäänheitto on mennyt polvien nosteluksi”
Läskikissa
Susikoski
Viestit: 31
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2015 1:18 am

Re: Pori Lenkille lähtenyt teinityttö ei palannut kotiin

Viesti Kirjoittaja Läskikissa »

Ärrkele kirjoitti:Syytettyhän on 25 vuotias AIKUINEN MIES ja uhri vasta 17 vuotias LAPSI!
Uhrihan oli täyttämässä ihan pian 18, eikä 17-vuotiaskaan nyt enää mikään lapsi ole. 18-vuotiaan ja 25-vuotiaan ikäero nyt ei mikään maailmaa mullista ole muutenkaan, että toista nyt voisi painottaa erityisen nuoreksi ja toista erityisen vanhaksi.
jmit
Vic Mackey
Viestit: 1925
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:55 pm

Re: Pori Lenkille lähtenyt teinityttö ei palannut kotiin

Viesti Kirjoittaja jmit »

Kyllikki,

”Itse en ainakaan juuri nyt oikein usko apuriteoriaan. Jos joku apuri olisi ollut mukana, niin homma olisi alunperinkin ollut paremmin suunniteltu; eli tekijät EI olisi jääneet kiinni heti seuraavana päivänä.”

Ai niin kuin ne kaksi toopea jotka ISIS koulutti, varusti ja lähetti tekemään iskun Charlie Hebdon toimistoon? Toopet menivät ensin soittamaan väärää ovikelloa ja unohtivat sitten henkilötodistuksensa hylkäämäänsä pakoautoon.

”Tuli sitten iltaisella takaisin ja koppasi tytön kyytiin, mutta on siinä haastetta pohtia kuinka mietitystä murhasta tässä lopulta on kyse, tuskin mietti murhaa paikalle tullessaan. ”

Mikä on sinun motiivisi selitellä ja pestä tekijää vastuustaan?

”Mielikuva itsellä on todella tunteitten viemästä epävakaasta henkilöstä joka ei vaan lopulta hallitse itseään millään lailla.”

Eli siis syyntakeeton ja tarvitsee paapomista eikä mitään rangaistusta?

”Tavallinen tapaus siis.”

Juu ojanpientareethan ovat nykyisin täynnä näitä poltettuja lapsia.

”Täysin uskonnoton, täysin teinienvälinen, peräti inhimillinen tragedia mikä liittyy vain ja ainoastaan naisen ja miehen välisiin suhteisiin.”

Ja mistäs sinä tämän tiedät? Teini tarkoittaa ikävuosia 13-19 thirTEEN-nineTEEN.
poepporoo
Theo Kojak
Viestit: 1121
Liittynyt: Su Touko 05, 2013 10:22 am

Re: Pori Lenkille lähtenyt teinityttö ei palannut kotiin

Viesti Kirjoittaja poepporoo »

En tiedä, miksi minulle tulee päähän kuva, että: tekijä(t) on marssittanut tytön vielä elävien kirjoissa olevana latoon. Riehunut siellä sitten aikansa, huutaen ja levitellen sytytysnesteitä ympäri rakennusta. Lopuksi lähtenyt itse pois sytytettyään palon ja teljennyt ladon oven, niin, että tytölle paikka on muodostunut surmanloukoksi. Joka tapauksessa uskon tytön kävelleen itse, ehkä tuupittuna latoon ja kaikki kamala on tapahtunut siellä..mitä se sitten ikinä onkaan.
How do you hold a moonbeam in your hand?

-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
Vastaa Viestiin