Jos autoilua harrastat niin suosittelen laittamaan paremmat valot päälle, yleensä taajama-alueella tapahtuneet peräänajot lähes aina tuomitaan peräänajajan syyksi, ihan vaan turvavälistä annettujen määräysten ja lakien perusteella.Tackleberry kirjoitti:Ei tietenkään olisi ollut peräänajajan syy, jos toinen auto kiilaisi eteen ja sitten jarruttaisi äkisti. Valot päälle nyt.
.Tavallisimpia liikenneonnettomuuksia ovat peräänajot ja ketjukolarit. Näiden onnettomuuksien syy on ilmeinen. Ajoneuvojen kuljettajat ajavat toisiinsa nähden liian lähekkäin ja turvallisuusväli, eli arkikielessä tavallisemmin puhuttu turvaväli, unohdetaan.
Laissa on säädetty, että etäisyys edellä kulkevaan ajoneuvoon on sovitettava sellaiseksi, ettei päälleajon vaaraa ole, vaikka tämä ajoneuvo pysäytettäisiin. Välimatka on siis pidettävä sellaisena, että ajoneuvon kuljettaja pystyy turvallisesti pysäyttämään ajoneuvon siinäkin tapauksessa, että edellä kulkeva ajoneuvo äkillisesti pysähtyy. Tarkkaa metrimäärää laissa ei kuitenkaan säädetä, sillä turvaväli vaihtelee sekä olosuhteiden että tilanteiden mukaan
Mitä tulee tuohon "kiilaamiseen" niin taajama-alueellakin on kaistanvaihdotkin edelleen sallittuja, ja varsinkin helsingin liikenteessä ne ovat joskus hyvinkin vauhdikkaita, ja siinäkin on yleisesti tulkintana ollut että jos kaistanvaihtaja siihen toiselle kaistalle ehtii kiilaamaan, ja perässätulija törmää perään, niin peräänajaja maksaa, toki kiilaajan leukaanhan siinä joskus saattaa sattua jos oikein kookas ja pahapäinen kuski sattuu peräänajaja olemaan