Jari Aaltonen, 39v. surmattiin 31.8.1998 Helsinki/Sipoo

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Jari Aaltonen, 39v. surmattiin 31.8.1998 Helsinki/Sipoo

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Eikö meillä ole Jari Aaltosesta topiccia? Luin kolmeen kertaan läpi, mutta en löytänyt! Sivumainintoja oli tapauksesta muissa yhteyksissä.
31.8.1998 Jari meni tapaamaan NBK:n johtajaa Lauri Johanssonia. Katosi sille tielleen.
Jari oli Remu Aaltosen veli. Kertoisiko joku lisää tapauksesta vai onko tästä tosiaan jossakin oma juttunsa?

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Mun mielestä ei ole omaa keskustelua tästä.
Johtunee varmaan siitä, että kaikki pitää tätä jo selvitettynä, mutta ruumis on vaan kateissa. :?

Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5172
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Muistaakseni Jarista ei ole omaa, muissa on puhuttu.
Mankkaansuolta voisi löytyä? Vai Sipoon metsistä?
-Takuulla, sano Tampereenlikka!

Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Muistelin vain itse, tapahtuiko niin että Jari oli ollut tyttärensä puolella yötä (vai oliko käynyt vain). Kyyditsikö tytär Jarin kaupungille tapaamiseen? Kaikki tuntuu olevan hämärän peitossa ja netti ei anna mitään tietoa. Poliisi-tv:n sivuiltakaan en löytänyt Aaltosen katoamista?! :x

villivadelma
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 8:14 am

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Poliisi-tv:n sivut on pa***t ! Sieltä ei kyllä löydy yhtään mitään...

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Ailar kirjoitti:Muistelin vain itse, tapahtuiko niin että Jari oli ollut tyttärensä puolella yötä (vai oliko käynyt vain). Kyyditsikö tytär Jarin kaupungille tapaamiseen? Kaikki tuntuu olevan hämärän peitossa ja netti ei anna mitään tietoa. Poliisi-tv:n sivuiltakaan en löytänyt Aaltosen katoamista?! :x
Minun muistini mukaan hän tapasi tyttären ja taisi maksaa jonkun velan sille ennen katoamistaan..

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17026
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Eipä omaa osiota tosiaan ole...

Hän, ken omaa mm. Alibin 8/2004 kirjoittanee tänne alustuksen tuosta 31.8.1998 tapahtuneesta katoamisesta. Sivuilla 2-5 on artikkeli runsaine kuvineen.

Huhutaan, että ruumis olisi hävitetty hapolla Hgin Tattarisuolla sijaitsevassa verstaassa. Toinen tarina kertoo jäänteiden olevan Sipoon metsissä.

Jari Aaltonen oli tunnettu huumausaineiden käyttäjä, joka syyllistyi muihinkin rikoksiin. Vuonna 1984 hän ampui kohti poliiseja yhden laukauksen osuessa erästä huumepoliisia vatsan yläosaan. Myös Aaltonen itse haavoittui kahakassa. Saamastaan vankeusrangaistuksesta Aaltonen vapautui jo kauan ennen katoamistaan.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Kaikki varmaan tietävätkin tämän,mutta mainitsen nyt lisähuomautuksena,että hän oli Remu Aaltosen veli/velipuoli? jokatapauksessa veli kuitenkin. Nyt kun Remukin jäi kiinni amfetamiinin käytöstä,mietin eivätkö he ikinä viisastu,miten kävi veljelle :roll:
Totuus on tarua ihmeellisempää

Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

"Muusikko Remu Aaltosen veli Jari Oswald Aaltonen katosi elokuun lopussa 1998. Poliisin tutkimuksissa selvisi, että Aaltonen oli noussut mustan Audin kyytiin Itä-Helsingissä. Mellunmäen metroaseman läheisellä huoltoasemalla.

Helsingin rikospoliisi on epäillyt, että Aaltonen surmattiin Helsingin Tattarisuolla autotallissa ja ruumis juljetettiiin sieltä pois vanhalla, mustalla mersulla, joka oli aiemmin toiminut ambulanssina. Jälkeen on todettu ettei tattarisuon autotallilla ole mitään tekemistä henkirikoksen kanssa. Aaltosen surman tutkinnan aikana on ollut vangittuna kolme henkilöä. Heidät jouduttiin vapauttamaan. Tutkintaa on vaikeuttanut se ettei aaltosen ruumista ole löytynyt. Rikospoliisin epäilyt kohdistuvat vahvimmin kahtaan NBK:n jäseneen. Surman motiivina pidetään Aaltosen huumevelkoja."

Alibi 2007/4

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Muistelenko väärin, vai löytyikö taannoin Helsingissä autosta miehen ruumis, jota aluksi epäiltiin Aaltoseksi?

EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Jari Aaltosesta nyt on väännetty peistä vuosien varrella. Moneltakin venkulataholta olen kuullut erilaisia versioita tapahtuneesta. Milloin on kaatiksella, milloin Sipoon metsissä, betonitynnyrissä jne.

NBK:n elinkautista istuva johtaja lupasi taannoin pari vuotta sitten Alibissa "kertoa totuuden", jos saisi 200 000 e (en muista tarkalleen, voisin tarkistaa ja postata joku kaunis ilta).

Moniko muuten tietää/muistaa, että Remun toinenkin veli on kuollut henkirikoksen uhrina. Postinkantajana työskennellyt velipoika sai surmansa puukotuksessa Helsingin Kumpulassa, Intiankadun ja Limingantien risteyksessä 90-luvun alkupuolella. Puukottajana oli sekakäyttäjä, ratsastusasutyylistä kansallispukua käyttänyt Tino.

Avatar
Marokon Kauhu
Perry Mason
Viestit: 3688
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 9:06 pm
Paikkakunta: Rio Grande

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

EuroJR kirjoitti:Jari Aaltosesta nyt on väännetty peistä vuosien varrella. Moneltakin venkulataholta olen kuullut erilaisia versioita tapahtuneesta. Milloin on kaatiksella, milloin Sipoon metsissä, betonitynnyrissä jne.

NBK:n elinkautista istuva johtaja lupasi taannoin pari vuotta sitten Alibissa "kertoa totuuden", jos saisi 200 000 e (en muista tarkalleen, voisin tarkistaa ja postata joku kaunis ilta).

Moniko muuten tietää/muistaa, että Remun toinenkin veli on kuollut henkirikoksen uhrina. Postinkantajana työskennellyt velipoika sai surmansa puukotuksessa Helsingin Kumpulassa, Intiankadun ja Limingantien risteyksessä 90-luvun alkupuolella. Puukottajana oli sekakäyttäjä, ratsastusasutyylistä kansallispukua käyttänyt Tino.
Minä muistan tuon: Mikäs olikaan sen veljen nimi?
Jari taas puuhaili aikoinaan (ennen poliisin ampumista) mm. autokauppoja Kalliossa, mutta autokauppa taisi olla kulissi vähän toisenlaisille puuhille.

Ainakin Jari nähtiin autokauppa-aikoina Kalliossa monen huumausainerikoksiin syyllistyneen henkilön seurassa.

Kauhu
- Kilo kokaiinia, kolme yhden hinnalla
- Kilo kokaiinia, en oo joutumassa linnaan
- Sösssön sössön
- Äbälä wäbälä
Milan Jaff - jolle annettiin näin ensi alkuun 10 vuotta linnaa

EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Minä muistan tuon: Mikäs olikaan sen veljen nimi?
En perkeles muista, oiskos ollut Ari? Surmaaja oli jo pitkään käyttänyt rauhoittavia ja muita päänsekoittajia. Riita oli jollut joku lähes järjetön puolittainen päähänpisto sekavassa mielentilassa. Siinä oltiin otettu vähän huikkaa puiston laidalla ja jotain napsahti päässä.

On tässä Remun äidillä ollut kestämistä vuosien varrella.

monk
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2007 11:20 am
Paikkakunta: Mansester

Viesti Kirjoittaja monk »

Mä vaan edelleen ihmettelen ihmisen aivotoimintaa.
Mitä järkeä on tappaa velallinen?
Sehän vaan varmistaa et jää "hillot" saamatta kun upottaa jonkun luoti nupissa suohon...

Mun pieneen mutta niin sairaaseen mielikuvitukseen tulis paljonkin muita tapoja hankkii omansa pois.

No mutta eihän sitä voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu :?
Kuin hullua kuristaisi;)

jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1328
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Monestihan tälläisissä tapauksissa varmaan on kyse siitä että, velallinen aiheuttaa lisää menoja enemmän kuin lyhentää vanhaa. Tässäkin tapauksessa on voitu jonkin aikaa yrittää jeesata, et poista tota ja lyhennät sillä velkaas ja kun velka on vaan kasvanu todeetu et se nyt sit oli tässä.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.

Vastaa Viestiin