Ivalossa perhesurma: isä ja 6-v. tyttö

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Sadenainen
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: Su Helmi 21, 2021 11:30 am

Re: Ivalossa perhesurma: isä ja 6-v. tyttö

Viesti Kirjoittaja Sadenainen »

Viranomaiset eivät aina toimi oikein mutta eivät myöskään koskaan myönnä virheitään. Hyvin näkyy esim Koskelan teinisurmatapauksessa. Nuori oli sijoitettuna laitokseen, jossa ei mitenkään reagoitu siihen että kiltti ja ujo nuori oli jo kerran palannut sinne hakattuna. Seuraavalla kerrallakaan (kun oli jo tapettu) ei laitoksessa häntä aamulla kaipailtu. Jälkikäteen tuli viranomaisarvio laitoksen toiminnasta: muodollisesti ei virhettä. Samoin Vilja Eerikan tapauksessa lastensuojelujärjestelmä PETTI mutta virheitä ei koskaan myönnetty. Samoin itse aion kuunnella vaistojani ja lapseni parasta kun hoidan asioita lapsen isän kanssa. En rupea hänelle syöttämään sossutanttojen paskaa, mitä en itsekään tykkäisi jos itselleni syötettäisiin. Ja toimin toisaalla itse hyvässä työssä ja olen korkeasti koulutettu, että eiköhän näistä asioista jotain ymmärrä, enemmän kuin sattunnainen elämämkoululainen kommentoija.

Jaguaari
Vic Mackey
Viestit: 1942
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 7:19 pm

Re: Ivalossa perhesurma: isä ja 6-v. tyttö

Viesti Kirjoittaja Jaguaari »

Ainoa mikä häiritsee on että meni suremaan miestään hautajaisiin ja osti vielä kalliin kimpunkin, tyypillistä henkilölle joka on vieläkin miehen täydellisessä otteessa. Ikäänkuin halvempi kimppu ei olisi ollut tarpeeksi hyvä tälle miehelle, oman lapsen kylmäveriselle tappajalle, alistajalle. Uhriutumista mitä mies halusikin. Tuossa miehessä ei ollut mitään hyvää ja tuskin tämä nainen sitä tulee ikinä oivaltamaan, vaan aikakin kultaa muistoja ja vakuuttelee että mies oli hyvä. Surullista. Nämä tulevat jatkumaan kun annetaan alistaa.

Matti Ja Maija
Rico Tubbs
Viestit: 1230
Liittynyt: Pe Helmi 25, 2022 11:32 am

Re: Ivalossa perhesurma: isä ja 6-v. tyttö

Viesti Kirjoittaja Matti Ja Maija »

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010057211.html

"Mies tappoi pienen tyttärensä erokostona – Lapissa muhii väkivaltainen rikosilmiö, joka jää naapureilta pimentoon
Väkilukuun suhteutettujen henkirikostilastojen perusteella Lappi on ollut 2000-luvulla Suomen väkivaltaisin maakunta. Lappiin kytkeytyy osin musta­sukkaisuuden ja lähisuhde­väkivallan ympärille kietoutunut rikosilmiö.

”OLISKO KANNATTANU PUHUA?”

Teksti oli kirjoitettu mustalla tussilla omakotitalon pannuhuoneen seinään. Kirjoittaja, ivalolainen kuusivuotiaan tytön isä, oli osoittanut viestin entiselle puolisolleen.

Poliisi löysi raapustuksen haja-asutusalueella sijaitsevasta asunnosta, johon se saapui maanantai-iltapäivänä ennen viittä. Isän auto seisoi talon edessä lukitsemattomana. Takapenkille oli jäänyt pinkki lasten reppu."..........

Nähtävästi olen sanoma oy:n mustalla listalla, kun ei pääse kommentit läpi, sanoman omistamista lehdissä.


Artikkelissa puhutaan Lapin henkirikoksesta yleisemminkin, mutta pääaiheena on tämän ketjun tapaus, joten viesti siirretty tämän ketjun yhteyteen
-NILS-
Slava Ukraini! <3

Vastaa Viestiin