Hannu Kalervo Väänänen puukotti ex-neidin 1978

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Hawthorne
Armas Tammelin
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Elo 26, 2013 11:44 pm

Hannu Kalervo Väänänen puukotti ex-neidin 1978

Viesti Kirjoittaja Hawthorne »

Löytyisikö tälläisestä mitään lisäinfoa siis teosta tai tekijästä ja myöhemmistä vaiheista?
Laitan tähän osioon koska liian monta olutta pohjilla postatakseni ihmisten ilmoille. En kuitenkaan löytänyt hauilla valmista ketjua.
Seuraavat uutiset löytyivät hesarista
Alkuinfo
Tikkurila 1978.jpg
Tikkurila 1978.jpg (54.46 KiB) Katsottu 2399 kertaa
Tuomio:
10-08-79-vaananen-tuomio.png
10-08-79-vaananen-tuomio.png (143.77 KiB) Katsottu 3537 kertaa
Ja hovi:
03-01-1980-HS-hannu-kalervo-vaananen-hovi_1.png
03-01-1980-HS-hannu-kalervo-vaananen-hovi_1.png (154.35 KiB) Katsottu 3537 kertaa
Ylimmän uutisen kokoa kohtuullistettu. Ketju siirretty Henkirikokset kotimaa osastolle
-NILS-

Chikatilo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1517
Liittynyt: Ke Huhti 27, 2011 12:06 am

Re: Hannu Kalervo Väänänen puukotti ex-neidin 1978

Viesti Kirjoittaja Chikatilo »

Todennäköisesti täysin aiheettoman mustasukkaisuussurman / psykoosisurman uhri oli Päivi Malinen, joka oli katkaissut seurustelusuhteensa tekijään vaaran merkkien alkaessa nousta esiin. Muistaakseni Malisen työmatkalla saattajana ollut veli joutui todistamaan mielipuolista puukotusta keskellä päivää.

Lisää asiasta Alibissa, muistaakseni ensimmäisiä numeroita vuodelta 1979, jos joltain sattuu löytymään. Omani on mökillä, jossa ehkä käyn ensi vuonna. Tästä olen myös netissäkin jossain juttua nähnyt, mutta en Minfossa. Olisiko Hejac, Crimestory tai ihan vaan Vauva / Suoli24?

Faktat ja artikkelit on lyöty tiskiin. Nyt vain täydennystä ja juttu henkirikoksiin, jos ei jo ole siellä - ei vain löydy ensi yrittämällä....

Jos tässä nyt sallitaan huono huumori ja mauton sanaleikki, niin tapauksessa lämmittäjä lävisti lävistäjän, joka aiemmin oli ollut hänen lämmittäjänään.
Kaikki sanomassa esitetty on mielikuvituksen tuotetta eikä sillä ole yhteyttä todellisiin tapahtumiin tai henkilöihin. Mahdolliset samankaltaisuudet ovat pelkkää sattumaa. Kirjoittaja on poliittisesti täysin korrekti.

Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Hannu Kalervo Väänänen puukotti ex-neidin 1978

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Olen kirjoittanut tästä Hejaciin, mutta sielläpä tekijän nimi onkin Hannu Väisänen.
Tuttuun tapaani olen unohtanut mainita lähteeni, mutta olisiko joku Alibi tai muu rikoslehti.
http://www.hejac.com/forum/viewtopic.php?t=539

Korjaus: Ei kun onhan siellä tekstin loppupuolella mainittu lähdekin: Alibi 1/79.

Hawthorne
Armas Tammelin
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Elo 26, 2013 11:44 pm

Re: Hannu Kalervo Väänänen puukotti ex-neidin 1978

Viesti Kirjoittaja Hawthorne »

Ailar kirjoitti:
Ke Loka 09, 2019 12:15 pm
Olen kirjoittanut tästä Hejaciin, mutta sielläpä tekijän nimi onkin Hannu Väisänen.
Tuttuun tapaani olen unohtanut mainita lähteeni, mutta olisiko joku Alibi tai muu rikoslehti.
http://www.hejac.com/forum/viewtopic.php?t=539

Korjaus: Ei kun onhan siellä tekstin loppupuolella mainittu lähdekin: Alibi 1/79.
No niin, kiitos, löytyi tarina uutisten taakse.
Ei ihme etten löytänyt googlenkaan kautta enempää tietoa, kun nimi on eri.

Vastaa Viestiin