Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Late6
Theo Kojak
Viestit: 1175
Liittynyt: Su Joulu 27, 2020 11:01 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja Late6 »

EL Coyote kirjoitti: Ma Tammi 16, 2023 6:08 pm
TooToo kirjoitti: Pe Tammi 13, 2023 10:28 pm
miukumauku kirjoitti: Ma Tammi 02, 2023 6:38 pm Ylilaudalla puhuttiin, että Heikki ois päässyt jouluksi kotiin. Tiiä sitten onko totta.
Heikki saa pataansa vielä monesti. Heikki on kasa paskaa.
Jokainen näistä sälleistä on pelkkää paskaa. Toivottavasti jokainen heistä saa pataansa säännöllisesti koko loppu elämänsä.
Ja lujaa
se olisi edes jonkinlainen oikeus ja kohtuus näille luuseri sioille
Oikeutta
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: To Loka 07, 2021 8:35 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja Oikeutta »

Ihan sairasta että vapautuvat.
Istuttava olis koko tuomio. Kun sairas mieli laittaa tekemään mitä Atsolle tekivät, ei paluuta normaalielämään enää ole. Miettikääs vaikka sarjakuristajaa ja muita hulluja :/
Adagia
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Su Heinä 01, 2018 10:15 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja Adagia »

Kyllä aivan liian vähällä pääsevät ulos :evil:
MLV
Remington Steele
Viestit: 212
Liittynyt: Su Tammi 08, 2023 10:47 am

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja MLV »

Kyllä mietityttää se, että kuinka sairas on myös noiden päättäjien mieli, jotka nämä pojat pian vapauttavat. Itse mietin, että tavallaan kuolemantuomio, olisi ainoa oikea tuomio heille, mutta silloinkin he pääsisivät aivan liian helpolla.

Noissa pojissa ei ole mitään hyvää. Jos ihminen on jo lapsena noin paha, niin se on hänen olemuksensa ydin. Oppii ehkä piilottelemaan pahuuttaan ja pärjäämään opportunistisesti tässä maailmassa ja elää tekonsa jälkeen onnellista elämää. Saa vielä terapiaa ja apua. Vaihtavat ehkä nimensä ja aloittavat elämänsä nyt ns. puhtaalta pöydältä karistaen menneisyytensä pölyt kintereiltään. Heidän uhrinsa ei saanut armoa. Itse jäljittäisin nuo kaverit, jos osaisin, ja pitäisin heidän nimensä ja olinpaikkansa jatkuvasti kaikkien tiedossa.
mlh-64
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: La Joulu 17, 2022 11:12 am

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja mlh-64 »

Voi saatana, kohta ensimmäinen niistä sekopäistä joka tuhosi Atson ja hänen läheisten elämän pääsee vapauteen, ei voi olla totta🤬! Tässä maassa ihmishenki ei ole minkään arvoinen🥺. Toivottavasti ne kusipäät saavat tuta palatessaan tänne meidän sivistyneiden ihmisten sekaan mihin he eivät kyllä kuulu. Minä toivon heille kaikille kolmelle ja heidän läheisilleen tuskallista loppuelämää😡🤬
mlh-64
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: La Joulu 17, 2022 11:12 am

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja mlh-64 »

Myös minä haluaisin tietää heidän jokaisen askeleen ja informoida siitä kaikille että missä ne kusipäät nyt hiihtää. Toivottavasti saavat tuta niin että tukka pölisee.
Oukki8
Scooby-Doo
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Loka 13, 2020 4:46 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja Oukki8 »

Tämä tapaus oli järkyttävä ja se on järkyttävää että nämä pääsee jo vapaaksi noin lyhyen lusimisen jälkeen. Ei ole tosiaan Suomessa ihmishenki arvokas. Ei tätä voi ymmärtää. Kiltin pojan henki riistettiin julmalla tavalla ja nämä sankarit saa jatkaa vapaana. Tuskin ovat muuttuneet.
Aposperida
Scooby-Doo
Viestit: 22
Liittynyt: La Helmi 27, 2021 3:15 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja Aposperida »

Koskelassa tapahtunut teko on ollut taas uutisissa sillä tekijät päässevät koevapauteen vuoden 2023/2024 aikana. Ihmettelen täällä olevia kirjoituksia. Kukaan ei varmasti kiistä sitä että teko on ollut hirveä mutta - muistattehan että tekijät olivat alaikäisiä. He ovat kärsimässä rangaistustaan ja tulevat tekoaan kantamaan mukanaan läpi elämänsä, tavalla tai toisella. Eivät tappouhkaukset ja uhoamiset tällä palstalla tai heidän vainoamisensa tuo yhtään helpotusta kenellekään, ei tekijöille eikä somemaailman liskoille. Ei tekijöiden omaisille tai uhrin läheisille.
Itse toivon että pojat - nyt jo nuoret aikuiset pääsevät kiinni yhteiskuntaan ja sen arkeen, jatkavat elämäänsä samoin kuin omaiset.
Oletteko te uhkailijat aikuisia ihmisiä? Mitä pahaa oloa puratte noilla kommenteilla? Onko mielestänne parempi että tekijöitä vainotaan ja heidän elämänsä pilataan sillä? Vai että heille annetaan mahdollisuus elää tässä yhteiskunnassa sen jälkeen kun ovat rangaistuksensa kärsineet?
Itselläni on samanikäinen poika, tämä tapaus on mietityttänyt monta kertaa.
Azaaro
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Elo 02, 2017 1:15 am

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja Azaaro »

Tuomioistuin tekee päätöksensä lain mukaan. Tietysti soveltaminen on erilaisia ja suunta mennyt tuomioista lyhyemmäksi. Onhan niitä elinkautista, mutta aika moni pääsee 12-14v. Penttilän kaltaiset istuvat liki 20v.

Mutta lait säädetään eduskunnassa, jonne nyt valitaan edustajia. Melko varmaa on, että tuomiot tuskin vähenevät.

Suuntaa jatkuu varmasti linjalla ehdollista 1v 10kk, kun ehdotonta pitää välttää. Olisihan kamalaa, jos rikollisen nimi nyt lehdessä julkaistaisiin.

Välillä esim. kolareista annetaan kunnon tuomio, esim. Euran kolari. Yleensä kolareita ei saa paljon mitään
Riippakivi
Nikke Knakkertton
Viestit: 151
Liittynyt: To Helmi 25, 2021 8:52 pm

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja Riippakivi »

Kyllä. Tekijöitä ja heidän läheisiään pitää vainota ja heidän mahdollisuutensa normaaliin elämään pilata. Jotkin teot ovat vain niin hirveitä, ettei armoa pidä antaa. On uskomattoman vastenmielistä ajatella, että parin vuoden kevytvankilan jälkeen nämä sadistiset ihmishirviöt ovat epäonnistuneiden kasvattajiensa helmoissa vapaina saalistamaan uutta uhria. Kun pidäkkeet ovat poissa, he tulevat jatkamaan henkirikosten tekemistä.

Onneksi karma voi heihinkin iskeä. Näin kävi Virpi Buttille, Juha Valjakkalalle ja kaaharille, joka tappoi aamuhämärissä töihin polkeneen miehen. Jatkan kolmen woodoo-nukkeni tökkimistä.
Kaivonkatsoja

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja Kaivonkatsoja »

Olen kai sitten jotenkin kieroon kasvanut ja vinksahtanut, mut mun mielestä on ihan okei sanoa, että ei hyväksy tätä tekoa, ja rangaistus on tekoon nähden ihan liian lievä. 16 vuotiaan kohdalla vetoaminen siihen, että kyseessä on lapsi, on lähinnä tämän henkilön älyllisen kehityksen aliarvioimista. Tekis mieli sanoa paljonkin, mut jätänpä nyt sanomatta.
mlh-64
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: La Joulu 17, 2022 11:12 am

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja mlh-64 »

Silloin kun nää sairaat kusipäät tappoivat/murhasivat Atson niin minä olin niin 😭 Hänen ja läheisten puolesta. Samaan aikaan tuli biisi josta tuli minulle Atson💖 biisi. Minä en löytänyt ko biisiä vaan biisi löysi minut🥺ja se löysi tarkoituksensa. Kuunnelkaa tää biisi, DIRKSCHNEIDER&THE OLD GANG Where the Angeles fly🙏. Mä kuuntelen tän biisin lähes päivittäin ja joka kerta tulee kyyneleet Atson ja läheisten puolesta😢
Normitolkku
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: La Loka 22, 2016 10:38 am

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja Normitolkku »

Toi teko oli kyllä niin käsittämättömän barbaarimainen ja sadistinen, että vaikea uskoa että kasvatuksella tai kasvattamatta jättämisellä olisi asian kanssa mitään tekemistä. Tuommoisen pahuuden on pakko kummuta jostain syvemmältä, ihmisestä itsestään. Nämä kaverit ansaitsevat kaiken inhon mitä heidän suuntaansa tulossa, oli tuomiot vaikka kuinka suoritettu ja velka yhteiskunnalle ns. kuitattu, mutta läheisille toivon lähinnä voimia. Tuskin kukaan heistä tulee koskaan olemaan jälkikasvustaan kovin ylpeä. Toivottavasti ovat kantaneet taakan suoraselkäisesti.
Avatar
Villeri
Jessica Fletcher
Viestit: 3028
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2018 8:40 am

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja Villeri »

Aposperida kirjoitti: La Maalis 04, 2023 9:30 pm Koskelassa tapahtunut teko on ollut taas uutisissa sillä tekijät päässevät koevapauteen vuoden 2023/2024 aikana. Ihmettelen täällä olevia kirjoituksia. Kukaan ei varmasti kiistä sitä että teko on ollut hirveä mutta - muistattehan että tekijät olivat alaikäisiä. He ovat kärsimässä rangaistustaan ja tulevat tekoaan kantamaan mukanaan läpi elämänsä, tavalla tai toisella. Eivät tappouhkaukset ja uhoamiset tällä palstalla tai heidän vainoamisensa tuo yhtään helpotusta kenellekään, ei tekijöille eikä somemaailman liskoille. Ei tekijöiden omaisille tai uhrin läheisille.
Itse toivon että pojat - nyt jo nuoret aikuiset pääsevät kiinni yhteiskuntaan ja sen arkeen, jatkavat elämäänsä samoin kuin omaiset.
Oletteko te uhkailijat aikuisia ihmisiä? Mitä pahaa oloa puratte noilla kommenteilla? Onko mielestänne parempi että tekijöitä vainotaan ja heidän elämänsä pilataan sillä? Vai että heille annetaan mahdollisuus elää tässä yhteiskunnassa sen jälkeen kun ovat rangaistuksensa kärsineet?
Itselläni on samanikäinen poika, tämä tapaus on mietityttänyt monta kertaa.
Ei tietenkään pidä alkaa vainoamaan. Mutta kun ihmiset ovat jostain asiasta suutuksissaan - mikä vaikka Koskelan kohdalla on terve reaktio - tuppaa läikkymään yli.

Ja toinen asia on se, että oikeuslaitos tuottaa jatkuvalla syötöllä tuomioita, joiden väitän olevan yleisen oikeustajun vastaisia, niin tottahan se suututtaa lisää.

Pojat ovat itse syöneet mahdollisuutensa tässä yhteiskunnassa - en usko kenenkään vaikka ottavan töihin tällaisia heppuja. Ja nämähän tunnistetaan aina, vaikka minkälaista partaa kasvattaisi - vai pitääkö ei parta pahoille kasva paikkansa? - ja uutta nimeä ottaisi. Schengen-alueelta voisi ehkä elämä löytyä, tiedä häntä. Viisumia edellyttäviin maihin ei varmaan kannata yrittää.
RatkaisevaTekija
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Su Maalis 05, 2023 11:51 am

Re: Helsinki, Koskela: 16-vuotias poika murhattiin raa´asti

Viesti Kirjoittaja RatkaisevaTekija »

Mielestäni heille olisi pitänyt pitempi tuomio antaa, koska eihän tuollainen parin vuoden tuomio ole mitään.

Vaikka pojat olivat alaikäisiä niin kyllä yli 15 vuotiaana pitäisi tajuta, että tuollaisessa tilanteessa ja tuollaisen voimankäytön seurauksena kuolema on varsin todennäköinen..

Toivotaan, että poikien uudet nimet (jos ovat vaihtaneet) tulevat julki jossain vaiheessa.. tuollaista tekoa ei voi vain unohtaa...
Vastaa Viestiin