Mika Kristian Markoila - alkuperäinen "Hullu Holopainen"

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17110
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Mika Kristian Markoila - alkuperäinen "Hullu Holopainen"

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Onkohan näitä liikanimellä Hullu Holopainen (väliviivan kanssa tahi ei) ollut kaksi henkilöä? Se mistä olen kuullut ja lukenut oli nimeltään Pentti Juhani Holopainen, syntynyt vuonna 1949 tai 1950. Väittää olevansa kotoisin Hämeenlinnasta. Holopaista epäiltiin Riihimäellä -74 sattuneen henkirikoksen tekijäksi http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=4318 mutta turhaan.

Suvunsa musta lammas, joka muutti nimensä - Mika Kristian Markoila. Vapautui vankilasta 1985, ryösti pimeän viinan myyjän saman tien ja istui sen sekä vanhoja pohjia päästen vapauteen tammikuussa 1991, jolloin oli istunut elämästään jo puolet vankiloissa.

Markoilan kertoi haastattelun lopuksi, että alamaailma ei hänestä pidä ja siksi hän muutti nimensä ja aikoo paeta Kööpenhaminaan. Jos pelkää ja aikoo paeta, niin se onkin sangen fiksua kertoa uusi nimensä ja pakopaikkansa... :?

Lähde Alibi 6/91

Muistatteko kun 90-luvun alussa Helsingin "steissin" alueella vartijat olivat potkineet spurguja. Ainoa kuka nosti metelin asiasta ja pääsi Hesariin oli ex Hullu Holopainen, eli Markoila.

Tuolla osion aloituksessa tarkoitin tätä hemmoa. Mutta, kait heitä on sitten kaksi. Tai jopa useampia tuolla nimellä? Täsmennyksiä, kiitos!
Viimeksi muokannut Doctor Lecter, Pe Heinä 04, 2008 7:11 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DollariExpress
Christopher Lorenzo
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti Heinä 01, 2008 9:05 pm

Viesti Kirjoittaja DollariExpress »

tämä markoila on juuri se luihu joka antoi vanhassa alibissa haastattelu.

ns. alkuperäinen hullu holopainen.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Oikea Hullu Holopainen on juurikin nykyisin Mika Kristian Markoila -nimellä kulkeva entinen Pentti Juhani Holopainen, ei tämä kotkalainen Holopainen, vaikka hullu se on sekin. Eli kumpaahan tässä nyt haetaan? Kotkalaista?

Jaa niin, Jari Holopaista näköjään, kun nyt avasin toisenkin silmäni.

Jari Holopaisen ketju eritetty tästä ketjusta. Löytyy alueelta Henkirikokset kotimaa
-NILS-
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6659
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Re:

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Blues kirjoitti:Oikea Hullu Holopainen on juurikin nykyisin Mika Kristian Markoila -nimellä kulkeva entinen Pentti Juhani Holopainen
Näkyy kyseinen Markoila siirtyneen ajasta iäisyyteen.

http://verkkopalvelut.vrk.fi/Nimipalvel ... ku.asp?L=1
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Mika Kristian Markoila - alkuperäinen "Hullu Holopainen"

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Doctor Lecter kirjoitti:Onkohan näitä liikanimellä Hullu Holopainen (väliviivan kanssa tahi ei) ollut kaksi henkilöä? Se mistä olen kuullut ja lukenut oli nimeltään Pentti Juhani Holopainen, syntynyt vuonna 1949 tai 1950. Väittää olevansa kotoisin Hämeenlinnasta. Holopaista epäiltiin Riihimäellä -74 sattuneen henkirikoksen tekijäksi http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=4318 mutta turhaan.

Suvunsa musta lammas, joka muutti nimensä - Mika Kristian Markoila. Vapautui vankilasta 1985, ryösti pimeän viinan myyjän saman tien ja istui sen sekä vanhoja pohjia päästen vapauteen tammikuussa 1991, jolloin oli istunut elämästään jo puolet vankiloissa.

Markoilan kertoi haastattelun lopuksi, että alamaailma ei hänestä pidä ja siksi hän muutti nimensä ja aikoo paeta Kööpenhaminaan. Jos pelkää ja aikoo paeta, niin se onkin sangen fiksua kertoa uusi nimensä ja pakopaikkansa... :?

Lähde Alibi 6/91

Muistatteko kun 90-luvun alussa Helsingin "steissin" alueella vartijat olivat potkineet spurguja. Ainoa kuka nosti metelin asiasta ja pääsi Hesariin oli ex Hullu Holopainen, eli Markoila.

Tuolla osion aloituksessa tarkoitin tätä hemmoa. Mutta, kait heitä on sitten kaksi. Tai jopa useampia tuolla nimellä? Täsmennyksiä, kiitos!
Tässä ketjussa on nyt käsittääkseni vähintään kahden Hullu Holopaisen tekosia. Minun asiani koskee nimenomaan tätä Doctorin Holopaista.
Pentti Holopainen siirrettiin 13-vuotiaana koulukodista mielisairaalaan. Hän harrasti mm. tinnerin haistelua.
PH on syntynyt uskoakseni 1950 (tai 1951), koska vuoden 1987 Alibissa hänen mainitaan olevan 36-vuotias. (En tarkkaan tiedä, onko lehtileikkeeni peräisin Alibista 1/1987). Hän muutti nimensä Mika Kristian Markoilaksi.
Tuossa lehdessä hän kertoo aikanaan hakanneensa isäpuolensa kuoliaaksi laudanpätkällä.
- Sen jälkeen mä en oikeestaan oo tehnyt mitään, hän kertoilee.
- Oon mä kyllä varastanut, mutta en mä oo väkivaltainen. Viime kesänä mä sain vuos seittemän kuukautta ryöstöstä. Perkele ja sekin tuli vaan siitä ko mä satuin oleen väärässä paikassa väärään aikaan...
Lisäksi tämä Holopainen-Markoila kertoili, että hänellä on kuus muutakin ryöstöö.
Tietty omasta mielestään hän ei niitä ollut tehnyt jne.

Miksi sitten tämä tyyppi oli oikein ottanut yhteyttä Alibin toimittajiin. Hän oli kertonut olevansa etsintäkuulutettu ja, että häntä kenties epäillään Töölössä marraskuussa 1986 tapahtuneesta ryöstömurhasta. Holopainen antoi haastattelun autosta, jossa he kännäsivät muutaman kaverin ja hänen naisystävänsä kanssa. Tämä nainen mainitaan Ainoksi, joka myös on vapautunut vankilasta kuukautta aiemmin.
Hupaisaa sinänsä, toimittaja oli ottanut yhteyttä poliisiin kertoakseen, että tämä Holopainen on jälleen ottanut yhteyttä ja hänet on kuulemma etsintäkuulutettu ryöstömurhasta.
Poliisi oli sanonut näin:
-Vai se... No, sanon suoraan, ettei kannata vaivautua. Ei se mies ainakaan ryöstömurhasta ole etsintäkuulutettu. Onhan se yrittänyt tännekin soitella vaivaksi asti!

:mrgreen: En enää ihmettele tätä hänen lisänimeään.
Vastaa Viestiin