Eura: Poika murhasi äitinsä julmasti - tuomittiin pakkohoitoon

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
jepulis82
Perry Mason
Viestit: 3915
Liittynyt: Ma Kesä 19, 2017 5:28 am

Re: Eura: Poika murhasi äitinsä julmasti - tuomittiin pakkohoitoon

Viesti Kirjoittaja jepulis82 »

99,9% täällä kirjoiteelijoista on Lauria parempia. Siihen nyt ei paljoa tarvita. Ei vaan ole retardi hinttitappaja.
"Those who want respect, give respect."

Lauri Rantajoki
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: La Syys 04, 2021 2:10 pm

Re: Eura: Yksi henkilö kuollut perheen sisäisessä välienselvittelyssä

Viesti Kirjoittaja Lauri Rantajoki »

taistelevatstetsonit kirjoitti:
Ti Loka 12, 2021 11:37 pm
Hei.

Tapasin Laten muutaman kerran ja haluun sanoo jokusen sanan.
Kyseessä ei todellakaan ollut mikään perusraumalainen rapanisti niinkuin monet olettavat. En huomannut mitään sekakäyttöön viittaavaa missään kohtaa, kukkaahan toki poltti, mutta niinhän ne kaikki täällä päin.
Kyseessä ei todellakaan mikään ihmisiä manipuloiva psykopaatti. Tosin en tuntenut kovin hyvin, mutta olen kyllä törmännyt elämässäni sen verran moneen sekopäähän että osaan aika äkkiä aistia jos jotain pielessä.

En olisi Latesta osannut ikinä odottaa mitään tällaista pelkästään käytöksen perusteella, suhteellisen mukava heppu, jokseenkin jopa alentuva, jopa arka. En kokenut millään lailla uhkaavaksi niillä kerroilla kun hänet tapasin. Muijansa kanssa kyllä oli aika hirveitä riitoja ja oli kuulemma kerran vainoharhoissaan kuullut jotain rapinaa ovensa takaa, ottanut nyrkkiraudan, avannut oven ja mitää sanomatta vetänyt pannuun huoltomiestä joka vaihtanut nimikylttiä oveen.

Se ihminen joka teki tämän hirmuteon ei todellakaan ole sama tyyppi jonka tapasin, anteeksiantamatonta silti. Mutta tuo syyllistäminen, haukkuminen ja muu mussutus on ihan vitun idioottimaista, sama kuin kieltäis epileptikkoa saamasta kohtauksia tai jotai vastaavaa. Uskaltaisin myöskin väittää että nuo kirjoitukset häneltä ei ole myöskää kirjotettu täysissä ruumiin ja sielun voimissa. Tuollaisen teon jälkeen on aivan normaalia ajautua jonkin asteiseen shokkitilaan, oli sitten tekijä tai läheinen, ja mieli pyrkii kaikin keinoa suojelemaan psyykettä, tässä tapauksessa Latella selkeesti sama raivo jäänyt päälle mitä tekohetkellä, ja näin hirveän teon jälkeen tuo mielentila voi jatkua ja pitkään. Katotaanpa vuoden kuluttua mitä sitten ollaa asioista mieltä kun alkaa seinät purra eikä mahdollisuutta boostata harhojaan ulkoisilla substansseilla. Peace.
Kiitos. Ette tiedä paljonko joka päivä mietin et miten asiat ois voinu mennä eri tavalla. Nyt ehkä eniten mietin sitä et mitä ihmiset ajattelee musta ja on must tosi tärkeet et saadaan ne asiat kohdillee. En o ikin ollu paha ihminen, aivan helvetin sekasin kylläki ja tosiaan menetykset kompensoituu sit joksisin ja muistan miten teko aikana oli ihan sama vaik mulle tärkein ihminen kuolis. Nyt täytyy ajatella positiivisest eteenpäi, mitä jos Äiti ois eläny kauemmin, oisko se ollu tuskaa, Ei, kyl mä mielummi elän ku olen kuollu, vähä heikko usko tohon kuolema jälkeisee "elämää" järjellisesti mahdotont mut oon mäki nähny Äitist unta, mont kertaa ja esim Pappast sellasen mis se sanoi et miks täytyy tappaa..Ja tähän sellanen et mul ei o ikinä ollu mitää pahaa pappaa kohtaa, vaik oikeudes vitun pelle väitti et oisin sellast sanonu. Seki on nii vitu kuollu ku kaikkee paskaa tapahtunu, tää meni kaikki vaan nii vääri. Oisinki tappanu jonku turhan pelle vittu. Mikä myöski herätti mut, mä vitun idiootti hakkasin itteeni jollai vasaral rintaa ja vedin kerra varmaa 100 kertaa puukol koko vasemma kylje, vaik sekin loppui siihen et vedin toho lonka alle ja siit tuli syvä, ei herättäny. Mul oli sellanenki asenne mutsii kohtaan kun ei ikinä pilvee voinu suhtautuu hyvällä et vittu miten ahdasmieline täytyy olla ja röökii vaa polttaa.. Lapsen itkin ku mutsi poltti ja heitin kerra sen röökit vessanpönttöö, nyt mietin ku olen ite taas alottanu polttaa ku ei muutakaa ole, et miten mä ansaitsen vitun paska vetää tätä röökii mitä tungin mutsi suuhun ku mul tyylii kilahti siit et mutsi oli heti röökii polttaas ku tilanne meni vaikeeks... Joskus muistan polttaneeni tuol mökillä sisäl jointtia mutsin vieres siin keittiössä ja se ei ollu moksiskaa, mut sit taas toinen kerta ku olin pilvessä, mutsi tuli käymää., tuijotin tyylii takkaa ja mietin jotai ja oisin tarvinnu sen minuutin omaa aikaa ja mutsi tivas et lähetäänkö sin kauppaa. En sit saanu sitä minuuttia ja mutsi lähti. Olin tosi surullinen et ei must välitetä.

Ja edelleen. Mutsi sanoi mulle et tapa mut, kahteen kertaa sanonu, okei toine oli ku sanoin et sellane fiilis et tapan jonku, Äiti tuli mu kumitädin kans käymään mökillä, ja se sanoi et tapa mutki, emmätiedä ei ne vissiin tajunnu asian vakavuut. Mul oli jääny traumat parist ihmisestä. Toiset tekee sillee tahallaa, mitä en voi ymmärtää. Toine oli kun oltiin tulos sairaalasta ku Jani oli murtanu mu ranteen ja sillonki mietin et Jani ei oikeesti välitä musta ja sitä ennen ko tapahtui tää ku meijä isä pahoinpiteli mut, löi mun pään kiviin, uhkas tappaa. Vedin asenteel, keskarit pystys, verta valuu pääst et "haistakaa vittu". Jani sanoi kytille et "oli menny käymää jossai ja tuli takas ni mun pää oli auki". Ainoo kerta ku olen "vasikoinu" tässäki taas kytistä hyötyy ku viis tyyppii kattoi vierest mut ketään ei todistanu mun puolest, mä varmaa tälläst jaksaisin jankuttaa jossei näi olis. Tämä ja se kun Jani tuli mökille, pisti mun autost lasit paskaks ja luulin et ne ampui. Vedin kengät jalkaa nopeesti, mietin minkä välinee valitsen, tän "stiletin" (mitä mul ei ollu enää tekopäivänä kun yritin viedä sen vitun idioottina oikeudenkäyntii.) vai ison metsästysveitsen, ajattelin sillon et ihan sama ketä tulee ni lyön kylmäks, mut ei. Janii en pystyny, Tai Aleksii, Molemmil lapsii, ei sekää kauhee kaukana ollu ku jo sanoin hyvästejä heijä lapsille.. Siin oli kolmas tyyppi mitä en tunnistanu ja sanoin et kuka vittu sä edes olet ja kelasin et lähen hakee taskulampu ni nään ja lähdin siit juosten, tai sellasii loikkia, huomasin et Jani lähti perää ja kun pysähdyin, tunsin sen pihan ku omat taskuni ja hyppäsin siihe laatoille niin Jani oli siin nurtsil, pysähtyi, varmaa kelas et huitasen sil veittel ja liukastui, olisin voinu siin tehdä mitä vaan. Ja Jani alkoi hakkaamaa mua sil pesarilla ja yritin lyödä sil veitsellä Janii kaulaa. Sit aloin kuristaa Janii ja molemmat tiputti ne välineet ja jotain lyöntejä Jani heitti, mitkä nyt sit väsytti enemmä sitä ittee. Olin kovas kunnos sillon. Vaik olin polttanu röökii askillisen siihe päivää. En yleensä polttanu. Jotenki kaaduin maaha ja Jani tuli päälle kuristaa mua ja sanoi et tappaa mut. Mä sain nostettuu Janii sen verra kaulasta et se ei enää ylettyny kuristaa mua ja pääsin kierähtämää siit ylös, leuka rinnas. Aika huonos hapes, sitte heitin Janin täl mun spesiaalil mikä toimii isompiiki kavereihi ku ottaa tasapaino huomioo. Eli kaulaa niinku lyömällä, siihe suuntaa mis tasapainoo ei ole. Eli paikallaa suoraa taakseppäi. Tos nyt ollu tasapainol ku voimal merkityst. Kuitenki, pääsin päälle ja laitoin jalat käsie päälle ja sanoin et rauhotu. Se käski kaverit ottaa mut pois ja sitoi mut sähköjohdol, jätti siihe makaamaa. Oli vitun hienoo päästä niist murtuneel ranteel.. Sillonki kelasin jälkeepäi et Janil tuli kaulaa kauheet haavat ja et se kuolis tyylii, ja olin iha paniikis, itkin. Mul ei ollu puhelint sillo. Seuraavan päivän mutsi tuli käymää ja vei mut eurajoel lääkärii. Vitun hienoo oli muuten käydä kelataksil (25€/suunta) näyttää kättä joku 3-4 kertaa mikä maksoi kans 40€ kerta. Vaik sain 670€ kuus ei noitten takii riittäny safkoihi. Kerra poljin kipsi kädes kauppaa (8km suunta) ko ei ollu safkaa eikä kiinnostanu men pummimaa puhelint keneltäkää ja soittaa vittu joku 50km pääst tulee käyttää mua kaupas.. Hyvin onnistui.

Oikeesti vittu Jani ku meijä välit meni ja näin millane oot ni mu maailma kaatui, mieti mite turha takia. Sen et tulin autol sun työ ku olin pelannu edellisen päivän koripalloo nii paljon et mu jalat oli iha paskana, en jaksanu kävellä ylimääräst. Ja joo, mä sanoin etten tuu autol. Ja vaik pidät mua ihan paskan ihmisen ni mä kaduin lähinnä Pihlan takii sitä metelii minkä nostin sillo. Mut teijä tappamisest en puhunu mitää sillo. Kelaa skidein nukuttii yhes, vittu ku mutsi olis ni se muistais mite nää asiat on menny mut kuitenki tiettyy ikää asti sä kelasit et oon iha paras, veli. Sä et tiedä paljo mä hehkutin sua ja kaikkee mitä sul oli joskus ala-asteel, ylä-asteellaki olin iha sun fani, muistan ku välitunnil näin/kuulin ku ajoit ohi ja laitoi heti viestii et vedätä ny vähä ja vastasit et maksaks viulut. Ja clion kaa 200 Olkiluodontiel, ja Chamillionaire Ridin jytää subbarist. Mut vaik sä kelaat et esitin sillo sua ku alettii kämpäl olee ni mul oli iha oma tyyli, siihe aikaa en viel polttanu pilvee ja mietin just et mite erillaist elämä oli ko en miettiny yhtää, tein vaa. Ja frendit jatkoi sitä rataa, jatkaa varmaa viel tänä päivänäki. Eikä tuu ikin saamaa kiinni niit keloi mitä mul on ollu ko olen joka paikas polttanu ja en mitää muut ko polttanu. Emmä oo paska jätkä, olit oikees et olin iha liia kiittämätön kaike suhtee mitä Mutsi, Pappa on tehny mun hyväks ja haluisin olla siel tekee puuhommii, Lassen koiran repii nii helvetist hommii ettei jäis mitää. Ja kasvaa. Mul on voimaa, tiedät sen. Niinku mutsi sanoi et jos on tosi vahva ni pitää olla myös tosi hyvä. Haluisin antaa menneitte ol ja alottaa puhtaalt pöydält mitä se tulee olemaa mut teijänki suhtee. Mä en ikin tekis sulle tai sun perheel mitään, enää en edes mieti. Joskus olin nii vihane et suunnittelin sulle jotai kostoo. Mieti et meilläki on ollu sama Mummi suhtee. Paitsi et sä olit 10. Mä en tajuu mite sä tulkitset mua iha vääri, pelkäät kai mua. Jos ja kun et aio mul anteeks ikin antaa ni varaudu siihen et olen varautunu suhu ja sun kavereihi.. Älä tuu heittää henkees hukkaa tai pelkää nii vitusti et sun tarvis mut ottaa päivilt et voit "elää rauhas". Vaik mä kaikkie mielest olenki paska ni luuletsä et jengi ejoel arvostaa sua enemmä ko sen duunaat. Vittu ammut meikää selkää niinku kunno vitu rotta, ja sit pistät sen su laste piikkii. Mä en pysty, ymmärrä. En sua. Ketä muu tahans, ja jossei siin o sul veljeyt ni vittu mis on. Sä et tän lojaalimpaa "koiraa" tuu löytää ja vitun tyhmä sä oot ku uskot niihi sun kateellisii kavereihis.. Pidä asiat kunnos siel sun perhee sisäl ja unohda kaikki vitun pelkäämine. Ei ketää tuu tekee sulle mitää ja jos ni mitä veikkaat onko se mul iha sama.

Ja ihmiset muistakaa se et mä halusin aina vaan polttaa pilvee ja ottaa rauhas. Poliisi kusi tämän.

Murheli
Vic Mackey
Viestit: 1989
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2016 12:34 pm

Re: Eura: Poika murhasi äitinsä julmasti - tuomittiin pakkohoitoon

Viesti Kirjoittaja Murheli »

Ei tainnut poliisi kusta, vaan ihan itse sen teit. Et ole vaan vielä siinä vaiheessa että sen ymmärtäisit, oletko ikinä, sitä en tiedä, mutta toivotaan parasta. Kaikilla meillä on omat vastoinkäymiset, mutta niihin ei auta jäädä rypemään. Valitettavasti olet nyt tehnyt sellaisia asioita, mitä ei voi mitenkään korvata.
Voi voi, kun päättyi elämän koi

inka
Jane Marple
Viestit: 1030
Liittynyt: To Maalis 10, 2011 5:54 pm
Paikkakunta: Santa Catarina

Re: Eura: Poika murhasi äitinsä julmasti - tuomittiin pakkohoitoon

Viesti Kirjoittaja inka »

Uskottele vaan ihan rauhassa itsellesi että kaikki oli muista johtuvaa, oot kiva kaveri ja blaa blaa blaa. Täällä kuitenkin tehoilet Janille ja mitään ei olis tapahtunu, mut kun ne muut..
Sä olisit vaan olla rauhassa, vetää pilvee ja loisia :lol:
Pää kiinni painajainen -Klamydia-

Murheli
Vic Mackey
Viestit: 1989
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2016 12:34 pm

Re: Eura: Poika murhasi äitinsä julmasti - tuomittiin pakkohoitoon

Viesti Kirjoittaja Murheli »

Sinällään kyllä mielenkiintoista lukea näitä tekijän kirjoituksia, ja nähdä kuinka sekaisin se pää on. Toivottavasti kirjoittelut jatkuu, jotta voisi nähdä myös sen, että alkaako sinne päähän jossain kohtaa tulla ymmärrystä tapahtumista. Voi vaan olla, että netin käyttölupa on kohta katkolla :mrgreen:
Voi voi, kun päättyi elämän koi

Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5262
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Eura: Poika murhasi äitinsä julmasti - tuomittiin pakkohoitoon

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

Murheli kirjoitti:
Ma Tammi 24, 2022 11:09 am
Sinällään kyllä mielenkiintoista lukea näitä tekijän kirjoituksia, ja nähdä kuinka sekaisin se pää on. Toivottavasti kirjoittelut jatkuu, jotta voisi nähdä myös sen, että alkaako sinne päähän jossain kohtaa tulla ymmärrystä tapahtumista. Voi vaan olla, että netin käyttölupa on kohta katkolla :mrgreen:
Ai, mä taas toivon, että tyyppi älyäis vaieta tai että osastolla tosiaan puututaan asiaan.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.

Murheli
Vic Mackey
Viestit: 1989
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2016 12:34 pm

Re: Eura: Poika murhasi äitinsä julmasti - tuomittiin pakkohoitoon

Viesti Kirjoittaja Murheli »

ruusumaa kirjoitti:
Ma Tammi 24, 2022 1:08 pm
Murheli kirjoitti:
Ma Tammi 24, 2022 11:09 am
Sinällään kyllä mielenkiintoista lukea näitä tekijän kirjoituksia, ja nähdä kuinka sekaisin se pää on. Toivottavasti kirjoittelut jatkuu, jotta voisi nähdä myös sen, että alkaako sinne päähän jossain kohtaa tulla ymmärrystä tapahtumista. Voi vaan olla, että netin käyttölupa on kohta katkolla :mrgreen:
Ai, mä taas toivon, että tyyppi älyäis vaieta tai että osastolla tosiaan puututaan asiaan.
Tämä on kuitenkin aika ainutkertaista, kun joku kirjoittelee jo tässä vaiheessa, kun ajatukset eivät ole jäsentyneet. Tässähän on ihan oppimisen paikka kaikille asiasta kiinnostuneille
Voi voi, kun päättyi elämän koi

Roosav
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ti Tammi 25, 2022 9:30 am

Re: Eura: Poika murhasi äitinsä julmasti - tuomittiin pakkohoitoon

Viesti Kirjoittaja Roosav »

Onko Lauri wanhassa vaasassa edelleen?
Mielenkiintoista lukea hänen päivityksiään, jotenki pystyy sisäistämään koko tämän jutun helpommin siten kun hän tuo omaa "kantaansa" esille. Niinkuin sanotaan nii kolikolla on aina kaksi puolta 🤷
En tunne tai tiädä lauria ollenkaan, mutta tää teko tapahtu kotipaikkakunnalla ni koskettaa aika paljon siten ja seurannut juttua ihan alusta asti täällä ja muualla uutisissa.
Hassua tässä on, etten tiedä edes minkä näkönen tää lauri on mut on tullu paristi mun uniin :D

Murheli
Vic Mackey
Viestit: 1989
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2016 12:34 pm

Re: Eura: Poika murhasi äitinsä julmasti - tuomittiin pakkohoitoon

Viesti Kirjoittaja Murheli »

Jos Lauri luet, ja haluat, niin kerrotko minkälaisessa tilanteessa isäsi Jani ovat sinua pahoinpidelleet, ja miksi niin sinun mielestä tapahtui?
Voi voi, kun päättyi elämän koi

aasipaska
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Syys 06, 2021 7:02 pm

Re: Eura: Poika murhasi äitinsä julmasti - tuomittiin pakkohoitoon

Viesti Kirjoittaja aasipaska »

On tainnut psykoosilääkitys alkaa purra jo tässä ajassa. Taitaa olla Lauri jo siinä samassa kunnossa kun kehui aiemmissa viesteissä että osastotoverit kävelee kuola poskella pitkin käytäviä. Siinä mielessä tämä tahdonvastainen hoito on monella tapaa raaempi tuomio, kuin perus kivitalo. Ukko lääkitään ihan vihannekseksi eikä siitä ikinä edes palaudu normaaliksi vaan saa koko lopun surkean ikänsä katsella tyhjyyteen. Harmittaa lähinnä vaan meidän veronmaksajien puolesta. Me kun maksetaan tämänkin idiootin lääkitys.

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17026
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Eura: Yksi henkilö kuollut perheen sisäisessä välienselvittelyssä

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Lauri Rantajoki kirjoitti:
Su Tammi 23, 2022 8:13 pm
Ette tiedä paljonko joka päivä mietin et miten asiat ois voinu mennä eri tavalla. Nyt ehkä eniten mietin sitä et mitä ihmiset ajattelee musta ja on must tosi tärkeet et saadaan ne asiat kohdillee. En o ikin ollu paha ihminen, aivan helvetin sekasin kylläki ja tosiaan menetykset kompensoituu sit joksisin ja muistan miten teko aikana oli ihan sama vaik mulle tärkein ihminen kuolis.
...
Ja ihmiset muistakaa se et mä halusin aina vaan polttaa pilvee ja ottaa rauhas. Poliisi kusi tämän.
Tämä nimimerkki Lauri Rantajoki sai huomiota kirjoitustensa (sivulta 9 sivulle 17 ja aikajanalla 4.9.-21 - 23.1.-22) vuoksi myös kotiseutunsa äänitorvessa, Satakunnan Kansa-lehdessä:
Euran murhasta epäilty tai hänenä esiintyvä henkilö on kirjoitellut netin keskustelupalstalla hirvittäviä yksityiskohtia veriteosta, joka on yhä syyteharkinnassa

Tutkintavanki saa mielentilatutkimuksen ajaksi puhelimen käyttöönsä. Väliä ei ole sillä, vaikka olisi epäiltynä rikoksista rankimmasta, murhasta.
Mitä jos murhasta epäilty ja tutkintavankina oikeudenkäyntiä odottava henkilö ilmestyisi vain kuukausia veriteon jälkeen yllättäen netin suositulle keskustelupalstalle? Kertoisi, miten teon teki. Mikä ajoi veritekoon. Miten uhri puolustautui. Samalla epäilty voisi yrittää vaikuttaa asiansa käsittelyyn oikeudessa. Hän voisi ottaa yhteyttä todistajiin.

Kuulostaako mahdottomalta?

Satakunnassa väitetynlainen tilanne on ajankohtainen. Eurassa helatorstaina tehdystä murhasta epäilty, tai hänenä esiintyvä henkilö on kirjoitellut verkossa keskustelupalstalle hyvin yksityiskohtaisia tietoja veriteosta.

Molemmat skenaariot kirjoittajan henkilöllisyydestä ovat mahdollisia, eikä sen uskomiseen tarvita salaliittoteoreetikkotason pohdintaa.

EPÄILTY HENKIRIKOS tapahtui Eurassa 13. toukokuuta. Epäilty on 23-vuotias mies. Uhri puolestaan miehen äiti.

Mies määrättiin mielentilatutkimukseen kesäkuun alussa Satakunnan käräjäoikeuden päätöksellä. Jutun esitutkinta on päättynyt. Asia on syyteharkinnassa odottamassa mielentilatutkimuksen päättymistä.

Miten murhasta todennäköisin syin epäilty, teon jo tunnustanut ja vangittu voi päästä nettiin kirjoittelemaan?

Vankilassa olevalta tutkintavangilta ei nettikirjoittelu onnistu. Tutkintavanki voi saada luvan käyttää internetiä painavasta syystä. Tällöin käyttöä valvotaan. Lienee selvää, että oman rikoksen yksityiskohtien kertominen julkiselle keskustelufoorumille ei ole laissa tarkoitettu tärkeä syy.

Mielentilatutkimukseen määrätty rikoksesta epäilty saa useimmiten sairaalassa käyttöönsä puhelimen, jossa ei ole älypuhelimen ominaisuuksia. Myös kirjeiden lähettäminen mahdollistuu. Internetin käyttökin on mahdollista, mutta käytännössä harvoin valvomatta.

Oikeuspsykiatrisessa sairaalassa on mielentilatutkimuksessa olevien ohella hoidettavia potilaita. Useilla potilaista on käytössään älypuhelimia. Jos rikoksesta epäilty saisi tällaisen puhelimen käyttöönsä, hän pääsisi käytännössä valvomatta internetiin.

Epäillyn rikoksen vakavuudella ei ole sairaalassa mitään merkitystä harkittaessa, miten mielentilatutkimuksessa olevan yhteydenpitoa rajoitetaan vai rajoitetaanko ollenkaan. Vaikka murhasta epäilty ei internetiin pääsisi, voisi hän puhelimen ja avustajan välityksellä saattaa näkemyksensä julkisesti saataville suositulle keskustelupalstalle.

Mikäli Euran murhasta keskustelupalstalle kirjoitettu on todella murhasta epäillyn kynästä, on hänellä ollut pääsy internetiin pidemmän aikaa. Kirjoittaja on vastaillut muiden keskustelijoiden kysymyksiin ja kommentoinut toisten viestejä. Kyse ei ole siis yhdestä julkaisusta.

EPÄILTY tai hänenä esiintyvä henkilö on julkisesti kuvaillut tarkasti rikoksen tekotapaa, motiivia ja omia tuntemuksiaan teon aikana ja sen jälkeen. Hän on kuvaillut uhrin puolustautumista ja viimeisiä sanoja.

Tilanteen nurinkurisuutta alleviivaa se, että poliisi ei ole kommentoinut rikostutkintaa juuri lainkaan. Kun yleensä esitutkinnan aikana julkisuuteen tulee poliisin näkemys tapahtumista, on teosta kertominen nyt suvereenisti rikoksesta epäillyn tai hänenä esiintyvän trollin käsissä – pelottavia skenaarioita kumpikin.

Euran murhan julkinen kuvailu keskustelupalstalla on hyvin yksityiskohtaista. Voi vain kuvitella, miltä henkirikoksen uhrina menehtyneen naisen omaisista tuntuu, mikäli he päättävät lukea brutaalin kuvailun veriteosta.

Virallista vahvistusta siihen, onko Euran murhasta epäilty nettikirjoittelun takana, emme saa koskaan. Mielentilatutkimuksen sisältö on salassa pidettävää tietoa, eikä sairaalan henkilökunta voi kommentoida potilaiden asioita julkisuuteen.

Pelkkä mahdollisuus kylmää. Murhasta epäillyn pääseminen keskustelupalstoille asian ollessa vielä kesken luo mahdollisuuden vaikuttaa kesken olevaan rikosasiaan epäeettisellä tavalla. Todistajiin vaikuttamiseen ei edes tarvita keskustelupalstoja. Puhelinsoitto voi riittää.

Satakunnan Kansa ei paljasta tarkempia yksityiskohtia keskustelupalstasta tai siellä kerrotuista veriteon yksityiskohdista. Lehti ei halua antaa tällaiselle kirjoittelulle lisää julkisuutta. Väärinkäytösten mahdollisuus on kuitenkin syytä nostaa esiin.
...
Enemmän täällä: Satakunnan Kansa
15.10.2021 20:19

Sana "keskustelupalsta" mainittu - useampaankin kertaan.

alleviivaus dl
Voi vain kuvitella, miltä henkirikoksen uhrina menehtyneen naisen omaisista tuntuu, mikäli he päättävät lukea brutaalin kuvailun veriteosta.
No mutta tällöin omaiset ovat tehneet päätöksen lukea tapahtuneesta - aivan kuin Euran juttu olisi lajinsa ensimmäinen. Näitä on tarjottu jo 1970-luvulta lähtien.
Lehti ei halua antaa tällaiselle kirjoittelulle lisää julkisuutta.
Mutta jos ja kun surmaaja itse joskus haluaisi avautua teostaan - vaikkapa uskoontuloonsa jälkeen - niin kiinnostuuko lehti, vai antaako suosiolla esim. Alibin hoitaa nämä jutut.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17026
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Eura: Poika murhasi äitinsä julmasti - tuomittiin pakkohoitoon

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Ketjussa ei vielä ollutkaan "Mikaelin" - kuten Alibi kertoi - kuvaa. Korjataan puute ja katsotaan myös kuvaa missä Rantajoen Lauri peruuttaa pois mökiltä, Taustalla näkyvä traktori on naapurin ja hän oli nähnyt kuristamisen sekä vesurilla hakkaamisen. Traktorimiehen vaimo soitti hätäkeskukseen:

"Poika yrittää tappaa äitiä. Äiti huutaa apua. Nyt poika kuristaa. Poika makaa äidin päällä ja nyt se meni pihalta mökille... Nyt se tuli takaisin, mitä se nyt tekee, voi herran Jumala! Ihan hullu se on. Se tappaa sen naisen, se tappaa sen just"

Osa naapurin naisen soittamasta hätäpuhelusta. Nauhan lopussa hän "alkoi kirkua sydäntä särkevällä äänellä".

Kuvat ja tekstit Alibi 2/2022.
Kuvat ja tekstit Alibi 2/2022.
euralaismies.jpg (259.12 KiB) Katsottu 2762 kertaa
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

Bird
Neuvoja-Jack
Viestit: 557
Liittynyt: Su Marras 15, 2020 10:40 pm

Re: Eura: Poika murhasi äitinsä julmasti - tuomittiin pakkohoitoon

Viesti Kirjoittaja Bird »

Tukulti-Ninurta I kirjoitti:
Su Tammi 16, 2022 2:08 pm
Bird kirjoitti:
Ma Syys 06, 2021 2:10 pm
Kiitos Tukulti-Ninurta I, nyt vasta kirjauduin pitkän tauon jälkeen kurkkaamaan Minfon menoa. :) Olen samaa mieltä kanssasi, olisi hyödyllistä puolin ja toisin yrittää ymmärtää toisten näkökulmia. Rikosten tekijöiden etenkin. Eikä lyödyn lyöminen ole koskaan järkevää. Ihminen on osiensa summa, niin geeniensä kuin kokemiensa ympäristötekijöidenkin. Niin moni asia voi vaikuttaa, vaikeaa sanoa tarkemmin näillä infoilla.

Lainaukset kokonaisuudessaan quote merkkien takana
-NILS-
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17026
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Eura: Poika murhasi äitinsä julmasti - tuomittiin pakkohoitoon

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Eurassa äitinsä murhanneen epäiltiin polttaneen naapurinsa talon – syytettä ei nostettu

Tapausta tutkittiin törkeänä vahingontekona, koska tuhoutuneen omaisuuden arvo oli huomattava.

Euran Vaaniissa äitinsä toukokuussa 2021 raa'asti surmanneen eurajokelaismiehen (s. 1997) epäiltiin jo puolta vuotta ennen tekoa polttaneen naapurinsa hirsirakenteisen omakotitalon.

Tulipalo syttyi varhain aamulla 27. marraskuuta 2020. Rakennus paloi maan tasalle. Tulipalo oli mitä ilmeisimmin lähtenyt liikkeelle talon avokuistilta, jonne oli kerääntynyt paljon erilaista tavaraa, muun muassa liuottimia ja maalin ohenteita.

Talossa oli valvontakamera, mutta sen kuvaama materiaali tallentui keskusyksikölle, joka oli talon sisällä ja siten tuhoutui tulipalossa.

Talon omistanut mies ei ollut pariin viikkoon asunut talossa. Heti tapahtuneesta kuultuaan hän kertoi poliisille naapuriinsa syrjäiselle mökille joitakin kuukausia aiemmin muuttaneesta ja erikoisesti käyttäytyneestä nuorukaisesta.

Poliisipartio kävi tutkimassa mökin, jonka ovet olivat avoinna. Mökissä sisällä ei ollut ketään, eikä sieltä löytynyt mitään tulipalon sytyttämiseen viittaavia aineita tai välineitä. Poliisikoira löysi jäljen palaneen talon etelänpuoleiselta pellolta naapuritalolle.

Nuorukainen itse kertoi kuulusteluissa heränneensä tulipaloa edeltäneenä yönä siihen, että joku osoitti lampulla sisään hänen asumaansa mökkiin. Aamulla hän oli herännyt tulipalon aiheuttamiin ääniin.

Tapausta tutkittiin törkeänä vahingontekona, koska tuhoutuneen omaisuuden arvo oli huomattava. Vakuutusyhtiö maksoi kiinteistön omistajalle kotivakuutuksen perusteella korvauksia lähes 51 000 euroa.

Syyttäjä on marraskuussa tehnyt asiassa päätöksen syyttämättä jättämisestä, koska ei ole todennäköisiä syitä rikoksesta epäillyn syyllisyyden tueksi. Syyttäjän mukaan edes palon syttymissyystä ei ole varmuutta, vaikkakin talon syttyminen itsestään talviolosuhteissa ja lämmityksen oltua pois päältä on hyvin epätodennäköistä.

MIES SURMASI äitinsä mökin pihamaalla helatorstaina 13. toukokuuta 2021.

Satakunnan käräjäoikeus katsoi tammikuussa 2022 antamassaan tuomiossa miehen syyllistyneen syyntakeettomana tehtyyn murhaan.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos on määrännyt miehen tahdosta riippumattomaan oikeuspsykiatriseen sairaalahoitoon.

Käräjäoikeuden tuomio henkirikosasiassa on lainvoimainen, koska kukaan asianosaisista ei ole siitä valittanut.
Satakunnan Kansa
1.1.2023 14:54
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

sunshine1
Jack Taylor
Viestit: 15
Liittynyt: To Touko 13, 2021 8:11 pm

Re: Eura: Poika murhasi äitinsä julmasti - tuomittiin pakkohoitoon

Viesti Kirjoittaja sunshine1 »

Diagnoosi on paranoidinen skitsofrenia.
Haluaisin vielä muistuttaa tuosta naapurin talon poltosta, joka ei kiinnostanut poliisia pätkääkään lukuisista yhteydenotoista huolimatta. Valitus asiasta ei tuottanut mitään tulosta. Vakuutusyhtiö korvasi pienen summan. Nyt tämä iäkäs mies asuu vailla mukavuuksia työmaaparakissa entisen talonsa raunioissa.

Vastaa Viestiin